Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
194 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Snap nu wel wrm het niet verstandig is om doordeweeks te blowen heb nu zin om de heledag lekker op me bed te liggen. Maar moet vandaag nog sporten😂 en de munchies. Was deze week 0.8kg afgevallen, maarja als ik doordeweeks continu munchies zou krijgen. Dus drm ook niet doordeweeks
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het zou echt mooi zijn als het je lukt om niet dagelijks hasj te roken. Je hebt in ieder geval al wat extra redenen gevonden. Succes, je kunt het!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Het zou echt mooi zijn als het je lukt om niet dagelijks hasj te roken. Je hebt in ieder geval al wat extra redenen gevonden. Succes, je kunt het!
Klik om te vergroten...
Die jongen die gister kwam die gaat voor de eerste keer xtc ervaren hij is helemaal hyped. Hoop echt dat hij veel dingen meemaakt die avond.

Bij mijn eerste keer liet een vrouw haar borsten zien op de dansvloer ik was echt van wow wtf just happend😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Bij mijn eerste keer liet een vrouw haar borsten zien op de dansvloer ik was echt van wow wtf just happend😂
Klik om te vergroten...
fb471bfc-6f95-46ec-a1d4-39b347c3130e_text.gif
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Bekijk bijlage 51077
Klik om te vergroten...
Je maakt echt gekke dingen mee😂
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag toch een zwak momentje gehad. 3kwart joint gerookt voordat ik naar me vriendin ging. Pre workout genomen en toch in de gym
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Maandag geen thc gebruikt. Zondag wel maar dat was een kwart jointje. Vind overigens wel dat een jointje anders valt als een hasj pijpje. Van een hasj pijpje word ik lekker relaxed en mellow. En van een joint draaierig. Vrijdag ga ik een dikke pijp roken😂
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Gaat je lukken man :redheart:

Niet stoppen als het gevoel aanvankelijk juist intenser wordt als je gericht gaat voelen. Dat is normaal en juist een teken dat je goed bezig bent.

"Zeg" er dan tegen dat je er oké mee bent dat dit gevoel dat je nu ervaart hier mogelijk altijd zal blijven en blijf in die openheid. Zie wat er gebeurt.

Dit faken werkt niet. Je acceptatie moet oprecht zijn. Je kunt je hart niet voor de gek houden.
Klik om te vergroten...
Dit probeer ik nu vaak toe te passen. Op het moment weer even last van angst/spanning gedachtes. Ben nu onderweg naar school cursus+examen maken. (Stress gaat over mijn verleden dus pieker gedachtes)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Dit probeer ik nu vaak toe te passen
Klik om te vergroten...
Super bezig :thumbsup:

Het is eigenlijk een heel diep en ingrijpend iets, het voelen van je gevoelens en het helemaal volgen ervan naar hun kern.

Durf ik het te zeggen... Het verandert je. Dingen die je had aangenomen over jezelf en zelfs realiteit worden hevig op de proef gesteld als je echt door gaat met onderzoeken wat een gevoel is en waar het weg komt.

Het is een intense maar super mooie ontdekkingsreis!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Super bezig :thumbsup:

Het is eigenlijk een heel diep en ingrijpend iets, het voelen van je gevoelens en het helemaal volgen ervan naar hun kern.

Durf ik het te zeggen... Het verandert je. Dingen die je had aangenomen over jezelf en zelfs realiteit worden hevig op de proef gesteld als je echt door gaat met onderzoeken wat een gevoel is en waar het weg komt.

Het is een intense maar super mooie ontdekkingsreis!
Klik om te vergroten...
Verschrikkelijk vermoeiend ook😂. Heb gister ruzie gehad met mijn vriendin. Omdat ik een oude vriendin had toegevoegd op snapchat daarom was ze wantrouwend omdat ik 3maand geleden had gezegd dat ik liever geen vrouwen op me snapchat wou omdat ik me niet kon gedragen. Dus dat spookt nog wel door me hoofd en veel over het verleden nadenken. Je hebt er geen controle over. Dus ik probeer het te laten gaan. Ik heb alleen invloed op de tegenwoordige tijd. En niet op het verleden dat is gebeurd.

Merk dat op zulke momenten het woord hasj ook veel rondspookt. Me hoofd zegt nu bijv doe maar een pijpje na school.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Verschrikkelijk vermoeiend ook😂. Heb gister ruzie gehad met mijn vriendin. Omdat ik een oude vriendin had toegevoegd op snapchat daarom was ze wantrouwend omdat ik 3maand geleden had gezegd dat ik liever geen vrouwen op me snapchat wou omdat ik me niet kon gedragen. Dus dat spookt nog wel door me hoofd en veel over het verleden nadenken. Je hebt er geen controle over. Dus ik probeer het te laten gaan. Ik heb alleen invloed op de tegenwoordige tijd. En niet op het verleden dat is gebeurd.

Merk dat op zulke momenten het woord hasj ook veel rondspookt. Me hoofd zegt nu bijv doe maar een pijpje na school.
Klik om te vergroten...
Kan ik me wat bij voorstellen.

Het toelaten van gevoelens/controle loslaten/accepteren is een skill die valt te ontwikkelen. Best vergelijkbaar met een instrument leren spelen eigenlijk: super lastig in het begin, je weet eerst echt niet wat je doet. Maar dan begin je gevoelsmatig te leren hoe je het doet en wordt het makkelijker tot later op het punt dat het zelfs kan lijken voor anderen dat het moeiteloos voor je is. En ergens wordt het dat dan ook, maar pas nadat je het gevoelsmatig eigen hebt gemaakt na veel vallen en opstaan. Hoe meer je ermee bezig bent, hoe sneller het makkelijker zal worden.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Ik zie dat je online bent, dus je bent er nog. Fijn.

Heb je al hulp gezocht?

Misschien een niet-populaire mening (die ik dan ook uit als mens, niet vanuit mijn rol als mod), maar ik zie een ontzettend toxisch patroon. Jij maakt een misstap in je relatie, vriendin boos/maakt het uit, jij springt zo enorm in de slachtofferrol dat jij degene bent die weer uit de put getrokken moet worden. En dat herhaalt zich, vannacht in extreme vorm.

Ik heb te doen met je vriendin, met dat ze in deze toxische relatie blijft. En ik denk dat het voor jou echt beter zou zijn om in je eentje verder te gaan, aan jezelf te gaan werken en te leren hoe je normaal met dingen om kunt gaan ipv op deze toxische manier. Ik gun ook jou beter.

Je beschadigd je vriendin en in je manier van posten hier vannacht sleep je ook ons erin mee. Knoop voor een volgende keer in je oren dat dat niet oke is.

Sterkte, ook voor je vriendin.
Klik om te vergroten...
Hulp heb ik al van de poh ggz, en sta op de wachtlijst bij de s-ggz maar dat duurt 6maand. Ik wil graag passende gedragsmedicatie, zodat mijn hoofd rustiger is in bepaalde situaties. En in therapie eraan werken. Ik ga dit aan mijn poh ggz voorstellen die medicatie in combinatie met gesprekken
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn hoofd en gevoel en gedachtes zijn nog best intens. Honger heb ik bijna niet alleen nog maar een glas optimel op. Ben nu vooral aan het nadenken of ik wel alles heb gezegd, en daar continu over door nadenken. Ben daar nu zo psycho in dat ik elk gesprek nu verdenk van een fout van mezelf
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn planning word vnv. Een wandeling buiten, even langs de shop want het is weekend. En daarna als me vriendin vrij is met haar het gezellig hebben
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
Mijn planning word vnv. Een wandeling buiten, even langs de shop want het is weekend. En daarna als me vriendin vrij is met haar het gezellig hebben
Klik om te vergroten...
Wandeling buiten: Super!

Even langs de shop: Zou ik niet doen

Als je vriendin vrij is het gezellig met haar hebben: Super! En helemaal als je nuchter kan blijven, zodat je helder kan nadenken en samen met je vriendin serieus zaken kan bespreken.

O, en probeer nog iets te eten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Mijn planning word vnv. Een wandeling buiten, even langs de shop want het is weekend. En daarna als me vriendin vrij is met haar het gezellig hebben
Klik om te vergroten...
Er is nu net dit allemaal gebeurd en nu ga je de boel weer onder een laag wiet wegstoppen.

Ik begrijp dit aan de ene kant natuurlijk best wel, maar dit is denk ik een groot deel van de reden dat je emotionele ontwikkeling en verwerking niet goed zit. Omdat je dingen die gevoeld moeten worden weg drukt.

Wil en ga je niet zeggen wat je moet doen, maar zoals @Mevrouw Pløp al zei is hier een bepaald patroon en persoonlijk denk ik dat je vluchten in wiet er sterk mee verbonden zijn.

Als wat gebeurt is geen wake up call is, wat moet er dan gebeuren?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Er is nu net dit allemaal gebeurd en nu ga je de boel weer onder een laag wiet wegstoppen.

Ik begrijp dit aan de ene kant natuurlijk best wel, maar dit is denk ik een groot deel van de reden dat je emotionele ontwikkeling en verwerking niet goed zit. Omdat je dingen die gevoeld moeten worden weg drukt.

Wil en ga je niet zeggen wat je moet doen, maar zoals @Mevrouw Pløp al zei is hier een bepaald patroon en persoonlijk denk ik dat je vluchten in wiet er sterk mee verbonden zijn.

Als wat gebeurt is geen wake up call is, wat moet er dan gebeuren?
Klik om te vergroten...
Ik zal proberen om vnv niks te roken
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wees blij dat ze je nog een kans geeft ik zou stoppen met blowen als je echt van haar houdt en haar niet kwijt wil.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De pen is van je zus zei:
Wees blij dat ze je nog een kans geeft ik zou stoppen met blowen als je echt van haar houdt en haar niet kwijt wil.
Klik om te vergroten...
Blowen vind zij geen probleem. Ze wilt soms zelf ook, maar ze vind het doordeweekse gebruik onnodig
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Merk aan het stoppen met blowen minder eetlust, sneller vol. Meer moe aan de einde van de dag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."