Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
195 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is er al iets duidelijk over eventueel op jezelf wonen? Is er een plek beschikbaar?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
annihilation zei:
Is er al iets duidelijk over eventueel op jezelf wonen? Is er een plek beschikbaar?
Klik om te vergroten...
Heb een WOZ indicatie gekregen. Ik krijg een woning op een beschermd woning plek. Er is snel een woning vrij voor mij. Waar ik begeleiding krijg voor de basis dingen, en zodat ik eerst een eigen plek heb en uiteindelijk kan ik op mezelf
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sinds zondag gestopt met thc, eerste dag was zwaar maar daarna eigenlijk heel makkelijk. Heb met mezelf afgesproken dat het eerst nog in het weekend mag. Uiteindelijk weer ik naar 1x en dan uiteindelijk af en toe.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
AntiBenzo1312 zei:
Heb een WOZ indicatie gekregen. Ik krijg een woning op een beschermd woning plek. Er is snel een woning vrij voor mij. Waar ik begeleiding krijg voor de basis dingen, en zodat ik eerst een eigen plek heb en uiteindelijk kan ik op mezelf
Klik om te vergroten...
Wat goed om te horen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
AntiBenzo1312 zei:
Heb een WOZ indicatie gekregen. Ik krijg een woning op een beschermd woning plek. Er is snel een woning vrij voor mij. Waar ik begeleiding krijg voor de basis dingen, en zodat ik eerst een eigen plek heb en uiteindelijk kan ik op mezelf
Klik om te vergroten...
Nou mooi om te lezen. 👍
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vrouw van de woz indicatie was wel heel naar. Ze wou me perse naar een woonboederij sturen dat ik op een groep ga wonen met allemaal mensen die gehandicapt zijn. Terwijl duidelijk heb aangegeven dat ik een eigen ruimte/woning wou met af en toe een begeleider die langs komt. En ik wil al helemaal niet als een gehandicapt persoon behandeld worden. Het is ook best tegenstrijdig want ik ben zelf ook begeleider. Bij mij is het zo dat mijn iq disharmonisch is. Ik kan heel goed praten en de meeste mensen schatten mij hoog intelligent in. Iedereen zegt dat dat komt omdat ik enorme doorzettingsvermogen heb en dat het op papier niet zou kunnen. Ik kan ook met gemak mijn examenverslagen schrijven. Als ik meerdere dingen tegelijk moet doen dat gaat meestal lastig. En ik moet gewoon alles opschrijven zodra ik iets heb op een bepaalde datum. Maar die vrouw bleef maar drammen joh dat ik persé hij moest. Dat het perfect bij mij past, ze bleef maar doordrammen ik werd er echt gek van wat een nare vrouw. De heletijd zeggen ik zou toch even kijken daar hoor. Het is ook in een dorpje in de middel of nowhere.

mocht er een derde wereld oorlog uitbreken ben ik wel ineens verstandelijk beperkt😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
AntiBenzo1312 zei:
Sinds zondag gestopt met thc, eerste dag was zwaar maar daarna eigenlijk heel makkelijk. Heb met mezelf afgesproken dat het eerst nog in het weekend mag. Uiteindelijk weer ik naar 1x en dan uiteindelijk af en toe.
Klik om te vergroten...
Als je gebruik van iets echt problematisch wordt in je leven zou ik die afspraken met jezelf niet maken omdat die gedachten opvolgen precies de verslaving IS die zichzelf zo in stand houdt.

Imo.

Dit is het (tijdelijk) overkomen van een probleem belonen met... meer van datzelfde probleem.

Geen oordeel, ik heb hetzelfde waarschijnlijk meer dan 100x gedaan. Wiet is one sneaky mofo. Of misschien beter gezegd: mijn hoofd onder invloed van wiet is one sneaky mofo. Ik had ook altijd dat soort afspraken met mezelf. Dat werkte nooit. Maar ja, dat is mijn ervaring ermee.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Als je gebruik van iets echt problematisch wordt in je leven zou ik die afspraken met jezelf niet maken omdat die gedachten opvolgen precies de verslaving IS die zichzelf zo in stand houdt.

Imo.

Dit is het (tijdelijk) overkomen van een probleem belonen met... meer van datzelfde probleem.

Geen oordeel, ik heb hetzelfde waarschijnlijk meer dan 100x gedaan. Wiet is one sneaky mofo. Of misschien beter gezegd: mijn hoofd onder invloed van wiet is one sneaky mofo. Ik had ook altijd dat soort afspraken met mezelf. Dat werkte nooit. Maar ja, dat is mijn ervaring ermee.
Klik om te vergroten...
Je hebt ook gelijk
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
AntiBenzo1312 zei:
Vrouw van de woz indicatie was wel heel naar. Ze wou me perse naar een woonboederij sturen dat ik op een groep ga wonen met allemaal mensen die gehandicapt zijn. Terwijl duidelijk heb aangegeven dat ik een eigen ruimte/woning wou met af en toe een begeleider die langs komt. En ik wil al helemaal niet als een gehandicapt persoon behandeld worden. Het is ook best tegenstrijdig want ik ben zelf ook begeleider. Bij mij is het zo dat mijn iq disharmonisch is. Ik kan heel goed praten en de meeste mensen schatten mij hoog intelligent in. Iedereen zegt dat dat komt omdat ik enorme doorzettingsvermogen heb en dat het op papier niet zou kunnen. Ik kan ook met gemak mijn examenverslagen schrijven. Als ik meerdere dingen tegelijk moet doen dat gaat meestal lastig. En ik moet gewoon alles opschrijven zodra ik iets heb op een bepaalde datum. Maar die vrouw bleef maar drammen joh dat ik persé hij moest. Dat het perfect bij mij past, ze bleef maar doordrammen ik werd er echt gek van wat een nare vrouw. De heletijd zeggen ik zou toch even kijken daar hoor. Het is ook in een dorpje in de middel of nowhere.

mocht er een derde wereld oorlog uitbreken ben ik wel ineens verstandelijk beperkt😂
Klik om te vergroten...
Zou je eens een werkweek kunnen beschrijven?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
AntiBenzo1312 zei:
Je hebt ook gelijk
Klik om te vergroten...
Zo werkt het denk ik wel, dat helemaal stoppen met wiet de way to go is.

Maar geen oordeel over het niet op die manier doen. Ik wist eigenlijk al heel lang dat helemaal stoppen de manier voor mij is, maar ging ook stug jaren door met (af en aan) gebruiken. Zoals gezegd is wiet een ontiegelijk sneaky goedje. Je eigen gedachten veranderen erdoor en tja gedachten kunnen nogal overtuigend zijn. Ken veel mensen die er eigenlijk mee willen stoppen, maar waar dit speelt. Vooral als je met mensen omgaat die het doen, wordt het helemaal moeilijk. Ik ken een hele groep die altijd samen zitten te chillen en daar is dan altijd (o.a.) wiet aanwezig. Zeg dan maar eens nee... Zeker als het je vaste vriendengroep betreft. Ik had het dan nog redelijk makkelijk omdat ik in de periode dat ik echt definitief stopte niet zo'n hele groep had waar iedereen het gebruikte.

Het blijft een rare drug. Aan de ene kant op bepaalde vlakken is het vrij onschuldig vergeleken bij veel ander spul, aan de andere kant ken ik nu zoveel mensen wiens leven eigenlijk gewoon op 'on hold' staat door dat spul: geen motivatie, geen discipline, geen ambities, geen visie voor de toekomst, want: "alles is zo toch ook wel best zolang ik mijn wietje als troost heb?" Zo heb ik ook geleefd. Op die manier is het eigenlijk juist een heel destructief middel. Maar op een sneaky manier, zonder dat je het door hebt. En dan ben je (tientallen) jaren verder en heb je maar het minimale uit je leven gehaald.

Wil niet zeggen dat wiet dit met iedereen doet. Sommigen presteren wél terwijl ze wiet gebruiken. Ik was daar niet 1 van.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Zo werkt het denk ik wel, dat helemaal stoppen met wiet de way to go is.

Maar geen oordeel over het niet op die manier doen. Ik wist eigenlijk al heel lang dat helemaal stoppen de manier voor mij is, maar ging ook stug jaren door met (af en aan) gebruiken. Zoals gezegd is wiet een ontiegelijk sneaky goedje. Je eigen gedachten veranderen erdoor en tja gedachten kunnen nogal overtuigend zijn. Ken veel mensen die er eigenlijk mee willen stoppen, maar waar dit speelt. Vooral als je met mensen omgaat die het doen, wordt het helemaal moeilijk. Ik ken een hele groep die altijd samen zitten te chillen en daar is dan altijd (o.a.) wiet aanwezig. Zeg dan maar eens nee... Zeker als het je vaste vriendengroep betreft. Ik had het dan nog redelijk makkelijk omdat ik in de periode dat ik echt definitief stopte niet zo'n hele groep had waar iedereen het gebruikte.

Het blijft een rare drug. Aan de ene kant op bepaalde vlakken is het vrij onschuldig vergeleken bij veel ander spul, aan de andere kant ken ik nu zoveel mensen wiens leven eigenlijk gewoon op 'on hold' staat door dat spul: geen motivatie, geen discipline, geen ambities, geen visie voor de toekomst, want: "alles is zo toch ook wel best zolang ik mijn wietje als troost heb?" Zo heb ik ook geleefd. Op die manier is het eigenlijk juist een heel destructief middel. Maar op een sneaky manier, zonder dat je het door hebt. En dan ben je (tientallen) jaren verder en heb je maar het minimale uit je leven gehaald.

Wil niet zeggen dat wiet dit met iedereen doet. Sommigen presteren wél terwijl ze wiet gebruiken. Ik was daar niet 1 van.
Klik om te vergroten...
Haha ik ga 4x per week naar de gym. Heb wel discipline ik ben nu aan het bulken alleen qua voeding lek ik wat discipline (thuisbezorgd) maar ik haal altijd me eiwitten en ik train zwaar. Ben nu 80.3kg en ben 1.75cm. Ik ben altijd bezig met me examens. Ik kan prima een week zonder. Heb afgelopen week weinig moeite gehad. Vind het in combinatie met muziek en gamen gwn leuk om te gamen. Maar dat word mijn doel voor de komende week beter gedisciplineerd eten en aan mijn kcal’en houden. En eet nu eig iets meer steeds dan wat ik zou moeten. Maar ik ben wel elke training een stuk sterker dan de vorige. Kom ongeveer 2kg per maand aan, kom 0.5kg per week aan. Zou eig 0.2kg moeten zijn. Dus dat is een verbeter puntje. Begin maandag ook weer met kickboksen dus zal ook weer fitter worden in combinatie met de stijgende kracht
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
AntiBenzo1312 zei:
Haha ik ga 4x per week naar de gym. Heb wel discipline ik ben nu aan het bulken alleen qua voeding lek ik wat discipline (thuisbezorgd) maar ik haal altijd me eiwitten en ik train zwaar. Ben nu 80.3kg en ben 1.75cm. Ik ben altijd bezig met me examens. Ik kan prima een week zonder. Heb afgelopen week weinig moeite gehad. Vind het in combinatie met muziek en gamen gwn leuk om te gamen. Maar dat word mijn doel voor de komende week beter gedisciplineerd eten en aan mijn kcal’en houden. En eet nu eig iets meer steeds dan wat ik zou moeten. Maar ik ben wel elke training een stuk sterker dan de vorige. Kom ongeveer 2kg per maand aan, kom 0.5kg per week aan. Zou eig 0.2kg moeten zijn. Dus dat is een verbeter puntje. Begin maandag ook weer met kickboksen dus zal ook weer fitter worden in combinatie met de stijgende kracht
Klik om te vergroten...
Lekker bezig :thumbsup:

En blijkbaar raak jij niet direct je discipline kwijt door wiet. Het is denk ik iets waar ieder voor zichzelf goed en eerlijk bij stil moet staan: belemmerd wiet me ergens in mijn leven? Imo kun je dat wel pas echt helemaal helder zien wanneer je er tenminste even een tijdje mee stopt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
annihilation zei:
Ja of van een dag ofzo

Of gewoon wat je in een week doet naast je werk.
Klik om te vergroten...
Morgen bijvoorbeeld van 8tot 15:00 stage. Daarna sporten + cardio. Dan naar huis en rustig aandoen. Gamen en muziek luisteren. En dan is het maandag
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
AntiBenzo1312 zei:
Morgen bijvoorbeeld van 8tot 15:00 stage. Daarna sporten + cardio. Dan naar huis en rustig aandoen. Gamen en muziek luisteren. En dan is het maandag
Klik om te vergroten...
Oké. 👍

Carbon gym in Groningen stad is ook wel een leuke gym met vet materiaal 👌
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
Oké. 👍

Carbon gym in Groningen stad is ook wel een leuke gym met vet materiaal 👌
Klik om te vergroten...
Zal ik eens een keer gaan kijken bedankt voor de tip
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Update


Hey jongens!
Tijdje niks van mij gehoord. Ik krijg binnenkort een plek binnen beschermd wonen aangeboden waar ik rustig tot mezelf kan komen en aan me doelen kan werken.

Ben nu een 7dagen helemaal gestopt met blowen. Ik was er klaar mee. Elke keer zei ik tegen mezelf dat ik alleen in het weekend zou blowen. Maar dat werd altijd doordeweeks ook. Tot ik echt op gegeven moment me bed ni meer uit kwam en echt 16uur lang kon slapen. Tot dacht ik is dit echt wie ik ben? Vanaf dat moment het roer volledig opgegooid. Vanaf dag 1 een enorme boost aan energie, meer motivatie, doe meer dingen op een dag, betere conditie, sterker in de gym, vrolijker, zelfverzekerder, ambitieus. En denk ik bij mezelf waarom doe je dat jezelf aan? Je zit gewoon letterlijk bij elke joint een briefje van 10€ op te roken. Ik bespaar 2500€ per jaar tot de stoppen met blowen😳
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
Wtf met dit alles ? En je wilt gewoon nog gebruiken ?!
Klik om te vergroten...
wie weet wat er in die batch 4ho met zat research chemicals is gewoon troep ik heb dit nog nooit gehad met de normale middelen van een beste vriend van mij
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
AntiBenzo1312 zei:
hey hallo,
zoals de meesten weten is de laatste keer 4-ho met gruwelijk fout gegaan. ik had eerst 1.5 pil genomen en nam later bij met nog 1 pil omdat ik mij wel goed voelde alleen toen merkte ik dat de trip ging omdraaien gedachtes ging meer naar angstige gedachtes toe. en toen dacht ik ga maar op bed liggen alleen toen liet ik gewoon mijn urine lopen ik had er geen controle meer over toen ben ik naar beneden gegaan en heb ik hulp gevraagd aan mijn vader. wat hartstikke schamend is natuurlijk hij heeft mij onder de douche gezet. en daarna ben ik weer op bed gegaan. de dag erna werd ik heel vaag wakker en wist ik niet meer echt wat er was gebeurd. ik kon snachts ook niet meer slapen en ik kwam steeds naar beneden ik was ook heel erg verward dit heeft ongeveer 4 nachten geduurd voordat ik werd opgenomen in het ziekenhuis ik bleek een tga te hebben. ik wist helemaal niks meer en was heel angstig, heletijd dezelfde vragen stellen ik heb geen psychose gehad. ook ben ik in het ziekenhuis agressief geweest naar een zuster omdat ik graag weg wou uit het ziekenhuis ben ik een paar keer ontsnapt uit het ziekenhuis. ook moest ik een ruggenprik om hersenvocht af tenemen. nu denk ik dat het ook allemaal kwam omdat ik onbewust veel stress had door financiele dingen en mijn thuissituatie wat echt niet goed was. ik denk dat alles gewoon teveel was en dat alles is geknapt. ik wou nu inmiddels op mezelf en ik heb een financiele adviseur die mijn geldzaken doet. sinds dat ik uit huis ben ben ik een totaal ander mens geworden. mijn doel van deze post is mensen waarschuwen voor research chemicals!! het is echt troep kijk wat het met mij heeft gedaan.

ik ga deze zomer voor het eerst weer naar een festival en ik wil wel wat gaan gebruiken maar geen serotonine middelen vanwege mijn citalopram. dus geen xtc 3m en dat soort dingen nou heb ik wat onderzoek gedaan en nou zijn er wat mogelijkheden om toch wat te gebruiken en de risico's op een serotonine syndroom klein te houden ook heb ik geen depressie klachten en geen angst klachten meer. ik kwam dus uit bij lage dosering speed, of 2cb, of ketamine maar dat gebruik ik liever niet op een festival. nou snap ik dat het niet verstandig is maar ik zie zoveel mannen van me leeftijd met de meest gekke video's met vrouwen op dat soort feesten ik zit alleen maar thuis en ontmoet geen meiden dan begin ik het wel te missen ook omdat ik nu al 2jaar niet seksueel actief meer ben en het toch aan me begint te vreten. er zijn meer dan een miljoen mensen die ssri's slikken maar dit hoeft toch niet te betekenen dat je helemaal niks meer mag.

peace out!

als iemand vragen heeft over mijn 4ho met ervaring mag je me een pm sturen ik denk dat het ook een zware derealisatie was
Klik om te vergroten...
Misschien kun je beter eens een tijdje clean blijven kerel. 👍
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Wel een mooie stap dat je nu op jezelf woont. Gaat school, stage of werk nu ook beter?
Klik om te vergroten...
Ja gaat zeker beter
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
AntiBenzo1312 zei:
wie weet wat er in die batch 4ho met zat research chemicals is gewoon troep ik heb dit nog nooit gehad met de normale middelen van een beste vriend van mij
Klik om te vergroten...
Tsja, dat jij je drugs niet laat testen maar wel gebruikt is natuurlijk niet echt slim. En dan ook nog eens terwijl je SSRIs neemt. Wat doe je jezelf toch weer allemaal aan. 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."