#1
Wat is eigenlijk wat ik heb is dit een ziekte?
Ik weet het niet man. Ik ben geen arts, en ik bevindt me al helemaal niet in de positie om mensen te kunnen diagnostiseren.Wat is eigenlijk wat ik heb is dit een ziekte?
.... Heb het gevoel dat ik het alleen moet doen. De poh ggz is leuk maar is ook maar beperkte hulp. Ga er dinsdag meer druk achter zetten. ........
Klopt maar ik kan het niet alleen. Ik hulp nodigNoot:
Ook met de hulpverlening straks moet je het z e l f. allemaal gaan doen.
De hulpverlening kan je handvaten geven om de kwestie beter te kunnen overzien, en aangeven waar je aan moet werken met advies hoe dat zou kunnen, maar de rest is aan jou!
De hulpverlening gaat niet voor jou de kastanjes uit het vuur halen.
Daar ben en blijf je z e l f verantwoordelijk voor.
Ik wil graag settlen met mijn vriendin na dit.Wat wil je bereiken over een jaar of 4? Wat lijkt je leuk als baan? Wil je kinderen, wil je in de buurt van je familie wonen, en dergelijke vragen? Probeer je op de één of andere manier je leven aan te passen, zodat je ergens naartoe paddelt? Ik weet ook niet wat er mis kan zijn, maar je lijkt overgevoelig en ik denk dat je misschien een beetje in cirkels draait?
Maar kan gewoon teveel adrenaline door je lichaam gaan en daardoor kom je niet tot rust. Dan is sporten top, juiste voeding, ritme, lief zijn voor je vriendin, yoga en meditatie, lezen en schrijven, studeren en oppassen met verdovende middelen.
Je komt er wel, maar je depressie raak je niet kwijt, als je niet knokt voor een mooie toekomst waarschijnlijk.
Groetjes aan je lieve vriendin!
Ik verplaats het gesprek even na je eigen topic om spam te voorkomen.Ja ik zit nu bij de poh ggz. De eerste paar weken had ik een recept van 3x10mg oxazepam dagelijks. Toen was ik aardig chill alleen me geheugen was een beetje slecht. Alleen daar moest ik vanaf. Daarna ging het weer een tijdje goed totdat ik weer wat herinnerende wat ik niet verteld toen begon het weer opnieuw.
De Poh ggz heeft mij op de wachtrij gezet bij een s-ggz instelling hier in de buurt. Maar dat duurt 52week. Ik vind dat echt kloten ik heb NU hulp nodig niet over 52week. Dus ik ga vragen of ze mij ergens anders wil inschrijven met spoed waar ik snel aan de beurt kan zijn. Ik ga morgen ook de boel overdrijven zodat ik hulp krijg.
Ja alleen die dingen lukte mij niet de afgelopen dagen.Probeer zoveel mogelijk routine qua slaaptijden voor komende periode. En THC niet overdrijven, maar ook niet teveel probleem van maken. Misschien is indica hash veel beter voor je dan een Sativa Wiet.
Lekker sporten en dagelijks opschrijven wat je kunt doen om naar je droom toekomst te werken. (In neem aan, oa activiteiten die je overgevoeligheid verminderen, zoals meditatie, slaaptijden, wegwerken van knelpunten, ...)
Lijkt me een mooie baan trouwens, gehandicapten begeleiding, zeker omdat je nu ook deel gehandicapt bent en even hulp nodig hebt om weer anderen te kunnen ondersteunen.
Take it easy, de dood komt wel, probeer nog even wat moois te maken van je leventje.
Ja ik ben al een keer bij een basis ggz geweest. Alleen mijn poh ggz zei tegen mij dat ik nu maar eens naar een s-ggz moest omdat ik zoveel heb meegemaakt in mijn leven. En ze zei dat ik daar echt hulp voor moet krijgen. Dus ik ga morgen gewoon ervoor zorgen dat ik zsm hulp krijg.Ik verplaats het gesprek even na je eigen topic om spam te voorkomen.
Ik heb je verhaal regelmatig gevolgd, goed dat je van de oxazepam af bent want dat is absoluut geen oplossing. Was dat maar zo, dan was alles snel op te lossen haha.
De weg naar daadwerkelijke hulp binnen de GGZ is echt een drama en vooral als het gaat om een doorverwijzing na de specialistische zorg. Misschien is het zelfs slimmer om eerst een doorverwijzing te doen na de basis GGZ (wachtlijsten zijn over het algemeen korter) dus dan ben je sneller binnen. En mocht dat niet voldoende zijn kan vanuit daar een verwijzing gemaakt worden na de specialistische GGZ. Ik weet natuurlijk niet alle ins en outs van jouw problematiek maar vaak is dat wel de ‘normale’ gang van zaken over het algemeen.
In ieder geval lees ik vaak dat je bezig bent met helpende dingen zoals bijvoorbeeld wandelen, mindfullness etc dus daar mag je trots op zijn!🙌🏻
Ik heb meer dingen dat ik herken bij PTSS. Maar ik vind mezelf zo’n loser want ik heb alles zelf gedaan. Ik ben echt een jankerd. Een zwakkelingJeetje man! Ik heb je even een tijdje niet gevolgd, maar nu ik het allemaal zo lees vind ik het echt heel erg klote voor je.
Je zegt dat je heel veel hebt meegemaakt en dat je 'overgevoelig' bent (maar eigenlijk is dat super alert) dan kan het heel goed zo zijn dat je complexe ptsd hebt. Ik heb dat ook. Ik heb jarenlang niet geweten wat er met me aan de hand was, omdat ik eigenlijk nooit een helemaal kloppend verhaal kon vinden. Maar nu weet ik wat er is. Het heeft mij echt geholpen om een naam te hebben en ik dacht misschien herken jij er ook iets van.
Dit zijn de symptomen daarvan (van de website: Parnassiagroep):
Vermijding:
Gedrag en gevoelens
- je gaat als een soort zelfbescherming situaties uit de weg die je aan die traumatische gebeurtenis doen denken.
- je wilt niet praten over wat er gebeurd is ( te pijnlijk). Je sluit je ook af voor mensen om je heen.
- je ontkent voor jezelf wat er gebeurd is en vlucht weg in bijvoorbeeld je werk of in drinken.
- Soms is je gevoel helemaal weg en doe je alles op de automatische piloot,
- je hebt concentratieproblemen,
- je hebt vaak hoofdpijn en ontwikkelt andere lichamelijke problemen (rug- en nekpijn, maagproblemen, menstruatieproblemen),
- je verliest snel je geduld, wordt snel boos tot woedeaanvallen aan toe,
- je bent voortdurend gespannen en komt ‘opgefokt’ of gestrest over,
- je bent overgevoelig voor licht en/of (onverwachte) geluiden,
- hoewel je doodmoe bent, kun je toch niet goed slapen,
- je schrikt snel en reageert overdreven op onverwachte situaties en gebeurtenissen,
- je hebt last van somberheid en/of last van huilbuien,
- je vlucht in alcohol en/of drugsgebruik (zie ook vermijding),
- je zoekt bewust risico’s op (te hard of roekeloos rijden).
Complexe PTSS
Complexe PTSS heeft dezelfde symptomen als PTSS, maar er zijn daarnaast ook nog andere symptomen. Mensen met complexe ptss hebben ook dissociatieve momenten. Dat betekent dat deze mensen bepaalde gedachten, herinneringen, emoties en waarnemingen buiten het bewustzijn worden geplaatst. Dat wil zeggen dat deze tijdelijk niet 'oproepbaar' zijn of ze vertonen minder samenhang. We zien ook vaak dat mensen met complexe ptss een emotieregulatie-probleem hebben. Ze raken snel overspoeld, emoties nemen dus de overhand, en ze zijn moeilijk te kalmeren. Sommige mensen proberen emoties weer de baas te worden door zich risicovol te gedragen of zichzelf te beschadigen.
Nee dat ben je niet. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. En die ga je ook krijgen. Je hebt er niet voor gekozen om verslaafd te worden maar je kunt er wel voor kiezen om niet meer zielig te zijn maar aan jezelf te werken. En als je je volledig inzet kom je er uit en bovendien word je een betere versie van jezelf.Maar ik vind mezelf zo’n loser want ik heb alles zelf gedaan. Ik ben echt een jankerd. Een zwakkeling
Dat zie ik ook terug in bijna alle berichten. Mn psycholoog zou hebben gezegd: "You shoot yourself in the foot!"Je ondermijnt jezelf op alle fronten.
Dit! Je bent niet verantwoordelijk voor je ziekte, wèl voor je herstel.Nee dat ben je niet. Je bent ziek en je hebt hulp nodig. En die ga je ook krijgen. Je hebt er niet voor gekozen om berslaafd te worden maar je kunt er wel voor kiezen om niet meer zielig te zijn maar aan jezelf texwerken. En als je je volledig inzet kom je er uit en bovendien word je een betere versie van jezelf.
Wat gaat oxazepam oplossen denk je?Vanochtend met HA gesproken, 30tabs oxazepam 3x daags 10mg gekregen. Vrijdag ophalen, als het over 2week niet beter is dsn moet ik op spreek uur komen om te kijken naar SRRI sertraline
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."