Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
168 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
KlaasVaak zei:
Ik vind dit niet bepaald constructief, hij doet duidelijk zijn best om beter te worden. Natuurlijk zal hij niet alles goed aanpakken, als dat zo was was er ook geen probleem.

Ik vind het mooi dat hij hier alles deelt op een kwetsbare manier, als je dat ervaart als 'zielig doen' kan je beter de Donald Duck gaan lezen.
Klik om te vergroten...
Dit is ook niet constructief. Ik snap gewoon nooit hoe mensen hier (niet alleen OP) om advies/hulp vragen, compleet het tegenovergestelde doen en daarna piepen dat het niet goed gaat.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
KlaasVaak zei:
Ik vind dit niet bepaald constructief, hij doet duidelijk zijn best om beter te worden. Natuurlijk zal hij niet alles goed aanpakken, als dat zo was was er ook geen probleem.

Ik vind het mooi dat hij hier alles deelt op een kwetsbare manier, als je dat ervaart als 'zielig doen' kan je beter de Donald Duck gaan lezen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je een stukje voorgeschiedenis hebt gemist, wat ervoor heeft gezorgd dat Trippymeeuw wat stevig wordt aangepakt :)
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Gister de heledag geen xanax gebruikt. Gister ging goed weinig last van de verhoging. Vandaag wel met onrustgevoel wakker geworden niet echt door gedachtes ofso gewoon het gevoel. Ik ga vanmiddag mee met me vriendin naar haar huis dat is ook altijd wel een spannend iets voor mij. Mijn hoofd legt de link naar haar huis maar het verleden en de emoties en spanning die daarbij horen terwijl er geen aanleiding voor is. Vind dit laatste een zo’n raar iets.
Klik om te vergroten...
Je mag dingen spannend vinden 😊
Wees lief voor kleine trippymeeuw. Stel hem maar gerust.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Je mag dingen spannend vinden 😊
Wees lief voor kleine trippymeeuw. Stel hem maar gerust.
Klik om te vergroten...
Klopt maar snap het alleen niet heb het verleden daaraan gekoppeld. Net gesprek gehad bij de poh ggz zij snapte het dan weer niet de verwijzing naar de VNN. Omdat ze daar mij niet gaan helpen met de onderliggende problemen op de site staat van wel.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw zei:
heb het verleden daaraan gekoppeld.
Klik om te vergroten...
Als je geen fijne herinneringen hebt aan het verleden of aan de dingen die daar gebeurt zijn is het heel begrijpelijk dat je je gespannen/nerveus of wat dan ook voelt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Als je geen fijne herinneringen hebt aan het verleden of aan de dingen die daar gebeurt zijn is het heel begrijpelijk dat je je gespannen/nerveus of wat dan ook voelt.
Klik om te vergroten...
Klopt daar zijn veel dingen gebeurd. Maar in mijn huis ook maar daar is het minder
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Denk dat ik wel wat emotielozer word, door de medicatie werd net een beetje chagrijnig door een discussie.
Klik om te vergroten...
Chagrijnig kan iedereen worden van een discussie. En dan ben je juist niet emotieloos want je voelt wel wat bij de discussie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Torchic zei:
Chagrijnig kan iedereen worden van een discussie. En dan ben je juist niet emotieloos want je voelt wel wat bij de discussie.
Klik om te vergroten...
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond. Had dit zelf niet door. Merk aan mezelf dat ik wat sneller geprikkeld was en snel geïrriteerd was. Ben ook best wel vermoeid en suf kan van de verhoging komen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond. Had dit zelf niet door. Merk aan mezelf dat ik wat sneller geprikkeld was en snel geïrriteerd was. Ben ook best wel vermoeid en suf kan van de verhoging komen.
Klik om te vergroten...
Of omdat je bent begonnen met nieuw werk, veel indrukken hebt opgedaan en lange diensten hebt gedraaid 🤷🏼‍♀️
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
trippymeeuw zei:
Omdat ze daar mij niet gaan helpen met de onderliggende problemen
Klik om te vergroten...
Dit ligt echt in je eigen handen... Zij willen je zo snel mogelijk helpen, en alles wat niet hoeft besparen ze. Dus vooral veel aangeven, aansturen wat je wilt bereiken en je niet zomaar over laten lopen want dat kan gebeuren. Ik hoop echt dat je de juiste behandeling kunt vinden, dat is ook mogelijk in een keer.

Geef vooral aan wat je doel is, en ook je volgende doel. Als je bijvoorbeeld aangeeft aan je depressie te willen werken, zal je ook in het verleden moeten. En daarmee beginnen ze eigen zelden. Meestal is het emotie regulatie, anders leren denken ( je negatieve gedachten inzien) en sporten. Misschien komt de depressie voort uit dingen die je hebt meegemaakt, en dan is PTSS het hoofdprobleem i.p.v de depressie. (Dit was als voorbeeld)

Ik stel voor eerst goed onderzoek te doenom te weten wat je nodig hebt , kun je zelf ook al voorbereiden deels, en daarop een plan van aanpak maken. En wat ik aanraad, laat je niet zomaar gezond praten, want als je eenmaal weg bent kun je weer lang wachten. Doe zeker niet te gehaast, want misschien heb je ineens over een tijdje nieuwe ontdekkingen gedaan waar je last van hebt en kun je dat nog aanpakken.

Ikzelf heb meerdere sGGZ geprobeerd, en het verschilt enorm hoe mensen met je werken.
Ik heb helaas wel 2/3 keer te vroeg afgerond, maar ik had destijds al zoveel vooruitgang geboekt dat ik dacht, hier red ik het mee. Niet dus. Je kunt ook in je eigen idee vergissen.
Ik zou zeggen, wees op je hoede laat niet zomaar over je heen lopen en sta open voor alles, al bevalt het niet. Het beste en ik lees graag dit topic. Groetjes
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond. Had dit zelf niet door. Merk aan mezelf dat ik wat sneller geprikkeld was en snel geïrriteerd was. Ben ook best wel vermoeid en suf kan van de verhoging komen.
Klik om te vergroten...
Dat is dus juist het tegenovergestelde van emotieloos.

Hoe gaat het met het niet gebruiken van thc en alcohol? Lukt het een beetje of is het zwaar?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
Dat is dus juist het tegenovergestelde van emotieloos.

Hoe gaat het met het niet gebruiken van thc en alcohol? Lukt het een beetje of is het zwaar?
Klik om te vergroten...
Thc is easy. Alcohol minder makkelijk vooral met de warme dagen. Mijn vriendin en ik vinden het leuk om ergens te eten en dan nemen we vaak cocktails. Dat vind ik wel moeilijk.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Of omdat je bent begonnen met nieuw werk, veel indrukken hebt opgedaan en lange diensten hebt gedraaid 🤷🏼‍♀️
Klik om te vergroten...
Zou ook nog kunnen vond het wel erg leuk
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
BenzoLiefhebber zei:
Dit ligt echt in je eigen handen... Zij willen je zo snel mogelijk helpen, en alles wat niet hoeft besparen ze. Dus vooral veel aangeven, aansturen wat je wilt bereiken en je niet zomaar over laten lopen want dat kan gebeuren. Ik hoop echt dat je de juiste behandeling kunt vinden, dat is ook mogelijk in een keer.

Geef vooral aan wat je doel is, en ook je volgende doel. Als je bijvoorbeeld aangeeft aan je depressie te willen werken, zal je ook in het verleden moeten. En daarmee beginnen ze eigen zelden. Meestal is het emotie regulatie, anders leren denken ( je negatieve gedachten inzien) en sporten. Misschien komt de depressie voort uit dingen die je hebt meegemaakt, en dan is PTSS het hoofdprobleem i.p.v de depressie. (Dit was als voorbeeld)

Ik stel voor eerst goed onderzoek te doenom te weten wat je nodig hebt , kun je zelf ook al voorbereiden deels, en daarop een plan van aanpak maken. En wat ik aanraad, laat je niet zomaar gezond praten, want als je eenmaal weg bent kun je weer lang wachten. Doe zeker niet te gehaast, want misschien heb je ineens over een tijdje nieuwe ontdekkingen gedaan waar je last van hebt en kun je dat nog aanpakken.

Ikzelf heb meerdere sGGZ geprobeerd, en het verschilt enorm hoe mensen met je werken.
Ik heb helaas wel 2/3 keer te vroeg afgerond, maar ik had destijds al zoveel vooruitgang geboekt dat ik dacht, hier red ik het mee. Niet dus. Je kunt ook in je eigen idee vergissen.
Ik zou zeggen, wees op je hoede laat niet zomaar over je heen lopen en sta open voor alles, al bevalt het niet. Het beste en ik lees graag dit topic. Groetjes
Klik om te vergroten...
Dankje voor je bericht topper. Heb wel erg veel zin in mijn behandeling ben benieuwd wanneer ze contact opnemen heb 0weken wachttijd misschien bel ik morgen zelf even.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo straks voor het eerst weer sporten ben wel benieuwd hoe het met de kracht is
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Thc is easy. Alcohol minder makkelijk vooral met de warme dagen. Mijn vriendin en ik vinden het leuk om ergens te eten en dan nemen we vaak cocktails. Dat vind ik wel moeilijk.
Klik om te vergroten...
Snap ik! Met dit mooie weer is het natuurlijk ook lekker om een drankje te drinken. Maar zoals al vaker benoemd is door meerdere forum leden is het niet verstandig om alcohol te combineren met antidepressiva want dit kan de bijwerkingen verergeren én daarnaast weet je niet of de citalopram zijn werk doet.

Maar ik dacht dat je ook niet meer van plan was om alcohol te nuttigen?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Torchic zei:
Snap ik! Met dit mooie weer is het natuurlijk ook lekker om een drankje te drinken. Maar zoals al vaker benoemd is door meerdere forum leden is het niet verstandig om alcohol te combineren met antidepressiva want dit kan de bijwerkingen verergeren én daarnaast weet je niet of de citalopram zijn werk doet. Maar ik dacht dat je ook niet meer van plan was om alcohol te nuttigen?
Klik om te vergroten...
Klopt dat begrijp ik. Maar het is dan niet echt zuipen wat ik doe. Het is gewoon even een drankje maar ik probeer het niet te doen. Je hebt gelijk hoor maar heb er meer moeite mee als met thc
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond.
Klik om te vergroten...
Weet je vriendin dat je het moeilijk vond om naar haar huis te gaan? En alle andere dingen waarmee je bezig bent?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Dankje voor je bericht topper. Heb wel erg veel zin in mijn behandeling ben benieuwd wanneer ze contact opnemen heb 0weken wachttijd misschien bel ik morgen zelf even.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf vandaag gebeld naar sggz waar ik naar verwezen was, en ineens word ik donderdag terug gebeld.

Had van de HA urgentieverklaring, maar hoorde al maanden niets, ik bel eenmaal om re vragen hoe het zit en ineens dit.

Het kan zomaar snel gaan. Wat ik zou zeggen, blijf gemotiveerd om de behandeling goed en sterk in te gaan. Het gaat bloed, zweet en tranen kosten, maar dat komt allemaal ten goede. Geloof me, dingen die je bijvoorbeeld als kind geraakt hebben en vervolgens nooit verwerkt zijn, om dat los te kunnen laten en met iemand te delen, kan zoveel opluchten, is onbeschrijfelijk.

Btw, ik las ergens dat je nu Alprazolam hebt. Wie heeft dit voorgeschreven? Lijkt me nogal snel, van 10mg oxa naar 0.5 xanax. In zo'n korte tijd. Ik zou als ik jou was wel oppassen, maar lees dat je het zelf ook wel weet en doet :wink:

Ik wens je alle succes en ik blijf dit topic volgen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
mandragora zei:
Al die gedachtes zijn toch niet nodig als je die vragen aan haar stelt?
Klik om te vergroten...
Ja maar om weer in te gaan op haar poging tot contact is niet slim plus mijn vriendin vind dat ook niet goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."