Omdat ze daar mij niet gaan helpen met de onderliggende problemen
Dit ligt echt in je eigen handen... Zij willen je zo snel mogelijk helpen, en alles wat niet hoeft besparen ze. Dus vooral veel aangeven, aansturen wat je wilt bereiken en je niet zomaar over laten lopen want dat kan gebeuren. Ik hoop echt dat je de juiste behandeling kunt vinden, dat is ook mogelijk in een keer.
Geef vooral aan wat je doel is, en ook je volgende doel. Als je bijvoorbeeld aangeeft aan je depressie te willen werken, zal je ook in het verleden moeten. En daarmee beginnen ze eigen zelden. Meestal is het emotie regulatie, anders leren denken ( je negatieve gedachten inzien) en sporten. Misschien komt de depressie voort uit dingen die je hebt meegemaakt, en dan is PTSS het hoofdprobleem i.p.v de depressie. (Dit was als voorbeeld)
Ik stel voor eerst goed onderzoek te doenom te weten wat je nodig hebt , kun je zelf ook al voorbereiden deels, en daarop een plan van aanpak maken. En wat ik aanraad, laat je niet zomaar gezond praten, want als je eenmaal weg bent kun je weer lang wachten. Doe zeker niet te gehaast, want misschien heb je ineens over een tijdje nieuwe ontdekkingen gedaan waar je last van hebt en kun je dat nog aanpakken.
Ikzelf heb meerdere sGGZ geprobeerd, en het verschilt enorm hoe mensen met je werken.
Ik heb helaas wel 2/3 keer te vroeg afgerond, maar ik had destijds al zoveel vooruitgang geboekt dat ik dacht, hier red ik het mee. Niet dus. Je kunt ook in je eigen idee vergissen.
Ik zou zeggen, wees op je hoede laat niet zomaar over je heen lopen en sta open voor alles, al bevalt het niet. Het beste en ik lees graag dit topic. Groetjes