#1
Wat je schreef over dat het gevoel je continu lijkt te achtervolgen en straffen.Tja het is kloten man. Heb vannacht goed geslapen 10uur gepakt, het is nu weekend. Maar heb nog steeds de gedachte wat ik hierboven heb die angst veroorzaakt
Ik ken dat goed. Zo kan het ook echt voelen ja.
Maar je moet dat "beest" als het ware recht aankijken tot het voelt alsof het naar je terugkijkt. En dan BLIJVEN kijken, alsof je er een stare contest mee doet, die je gaat WINNEN.
Er is imo ook een mindset verandering voor nodig. In plaats van:
O nee, het is er weer om me te plagen/straffen.
Dit:
Yes! Het is er weer. Weer een kans om de onderdrukte gevoelens die in me zitten opgeslagen onder ogen te komen en te verwerken.
Het is namelijk alleen door bewustwording dat je echt door die gevoelens heen kan werken. Het is alleen dat het soms super intens kan zijn en je geest je dan makkelijk kan overtuigen: dit is niet goed, dit is teveel, dit overweldigd me. Dit moet weg of verdoofd worden (met dus bijvoorbeeld drugs). Maar al dat is slechts uitstel van de onvermijdelijke stare contest met je gevoelens.