Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
141 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
trippymeeuw zei:
Hoe zou jij mijn dosis doen dan? Ik neem 2x1.0mg heb vanochtend het rond 12:30 ingenomen hoeveel tijd zou ik er tussen houden tot de volgende intake?
Klik om te vergroten...
kan je dat niet het beste aan de voorschrijver vragen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
kan je dat niet het beste aan de voorschrijver vragen
Klik om te vergroten...
Mwah werkingsduur staat op internet en kan het hier vragen huisarts heeft het druk zat. Ik doe wel wat hier word gezegd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
de reden "de huisarts heeft het druk zat " is onzin elk persoon verdient de aandaacht die hij/zij nodig heeft zeker als het op dosering/tijden aankomt een huisarts weet alles het beste in de betreffende situatie qua wisselwerking / kan ook afwijken van eventuele tijds duur online qua werking
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste @trippymeeuw je bent jezelf een beetje gek aant maken en dingen groter aan het maken dat ze zoals jij zelf al zegt in werkelijkheid zijn...

Je hebt die filmpjes gezien.. Je vind jezelf daardoor een viespeuk... Wanneer ben je geen viespeuk meer? Wat kan jij voor jouzelf doen.. Jij "moet" de situatie accepteren zoals die is.. Die kan je niet meer veranderen. Je kan het niet terug draaien...

Je kan hier alleen van leren. En dat heb je al gedaan.. Je bent er van geschrokken, dit is niet wat je wilt, je kijkt er niet meer na..

Probleem is opgelost. En desnoods geef de gedachten maar gewoon gelijk.. En lach erom.
Maak het zelf vooral allemaal niet te zwaar.

Stop living in the past. And accept the things you cannot change🙏🏻
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Side effect van de citalopram worden nu wel echt vervelend met name de seksuele effecten. Kom bijna niet klaar en blijf soms gewoon slap. Het is ook erg vervelend voor me vriendin als dit niet weggaat is dit niet de middel voor mij dit ook met me huisarts gesproken ben iemand die erg van seks houd en op die manier is het weinig aan😅

Heeft iemand een advies?❤️
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vanochtend wel met een goede mood opgestaan. Met 20mg citalopram en 1.0mg xanax wel nog een discussie gehad met me vriendin. En samen met haar nog wat stelz gedronken alcohol is toch ook wel een dingetje voor mij geworden ik drink niet veel maar wel regelmatig 1of2. Heb wel goed ontbeten en een 90gr whey shake genomen en vnv na mijn dienst neem ik nog eens 200gr broccoli met 200gr kip met daarbij 500gr kwark als toetje dus dat pak ik wel weer rustig op. Morgen als doel gesteld om voor mijn dienst lekker te gaan sporten want ik hoef pas rond 22;00 te werken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Side effect van de citalopram worden nu wel echt vervelend met name de seksuele effecten. Kom bijna niet klaar en blijf soms gewoon slap. Het is ook erg vervelend voor me vriendin als dit niet weggaat is dit niet de middel voor mij dit ook met me huisarts gesproken ben iemand die erg van seks houd en op die manier is het weinig aan😅

Heeft iemand een advies?❤️
Klik om te vergroten...
Advies: accepteer het en heb het fijn op andere manieren. Misschien gaat het weg maar misschien ook niet.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Advies: accepteer het en heb het fijn op andere manieren. Misschien gaat het weg maar misschien ook niet.
Klik om te vergroten...
Dat is zo maar hoort niet zo te zijn. Ik vind het niet fijn. Als het niet weggaat ga ik ermee stoppen of een ander middel proberen. Arts zei dat dat wel af kon nemen omdat ik nog maar kort op de 20mg zit bijna 2week. Maar zit al 4week op 10mg toen had ik er ook last van maar wel minder. Nu lukt het bijna helemaal niet meer lijkt ook minder gevoel te geven.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Dat is zo maar hoort niet zo te zijn. Ik vind het niet fijn. Als het niet weggaat ga ik ermee stoppen of een ander middel proberen. Arts zei dat dat wel af kon nemen omdat ik nog maar kort op de 20mg zit bijna 2week. Maar zit al 4week op 10mg toen had ik er ook last van maar wel minder. Nu lukt het bijna helemaal niet meer lijkt ook minder gevoel te geven.
Klik om te vergroten...
Kijk het eerst een tijdje aan. Je moet niet in paniek allerlei conclusies trekken. Zulke dingen hebben tijd nodig en je lichaam en geest moeten er aan wennen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Torchic zei:
Waarschijnlijk dubbel zo slecht als dat je je voelde voordat je begon met benzo’s.

Dat is wat benzo’s doen, het verdoven en uitstellen en de klap komt als je gaat afbouwen en uiteindelijk stoppen.
Klik om te vergroten...
En toch merk ik wel dat mijn gemoedstand beter is momenteel. Ik hoop gwn dat die seks bijwerkingen weggaan want dat niet klaarkomen komt door celexa dat heeft de arts gezegd. Dat komt omdat ik nu net 2week op 20mg zit over 2week kijken we verder zei die anders moeten we naar iets anders kijken. Want ik wil kunnen ejaculeren
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Verlaagd libido heb ik niet. Ik heb juist zin in seks maar ik kan niet klaarkomen. Klopt maar denk je dat ik dit allemaal alleen kan vooral JIJ doet net alsof het allemaal zo makkelijk is.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je veel meer alleen kunt als dat je denkt, zeker als er vanaf het begin was gefocust op manieren om met je onrust en angst om te gaan ipv op het voorschrijven van middelen. Met behulp van bijv je sociaal netwerk en de POH-GGZ. Ik heb zo het gevoel dat je er nu mét alprazolam slechter bij zit dan voordat je aan die troep begon (je bovenstaande reactie ontkracht dat zegmaar niet). Dat is deels het verloop van een angststoornis, maar deels ook iets wat je zelf bewerkstelligt doordat je in je hoofd een 'easy way out' hebt geïmplementeerd voor als je je rot voelt. Alleen die easy way out is door tolerantie opbouw helemaal niet zo easy meer. En tadaa: nu voel je je kut én heb je een verslaving erbij.

Mijn reactie was vast niet wat je wilde lezen, maar kun je begrijpen dat het frustrerend is als je ziet gebeuren dat iemand ondanks tientallen waarschuwingen headfirst een benzoverslaving induikt?
trippymeeuw zei:
Weet je wat er gebeurd als ik die xanax niet neemt dan zie ik beelden door mijn hoofd heen gaan hoe ik mezelf dingen aandoe.
Klik om te vergroten...
Dat is superkut, dat weet ik. Ik heb het niet alleen in gedachten voor me gezien, ik heb het een aantal jaar daadwerkelijk voor me gezien. Het is niet voor niets dat ik voor wondzorg niet zo snel een arts bezoek: ik ben goed getraind, ik kan veel zelf. Een headsup: met jezelf wat aandoen maak je problemen nóg groter, schiet je niets mee op.

Ik heb die drang nog steeds, en in crisis vaak ook heel heftig, er is niet voor niets een signaleringsplan. Alleen heb ik in mijn hoofd niet het weggetje 'easy way out' aangelegd. In een crisis komt het hoe heftig het ook is (helaas) niet in mijn hoofd op dat dàt de situatie is waar ik oxazepam voor heb liggen. De laatste heftige crisis ben ik oprecht heel bang geweest dat ik 'per ongeluk' uit zou stappen en twijfelde ik om 112 of 113 te bellen. Het lukte me op dat moment simpelweg niet hulp te vragen en ik durfde niet in de buurt te komen van 'gevaarlijke voorwerpen' (juist omdat ik dat heel graag wilde). Opgerold op de bank heb ik die crisis uitgezeten, 14 uur lang.

De dag erna had ik mijn eerste gesprek met de POH. En die zei "Ik snap dat jij bang bent dat je uitstapt, maar ik ben daar niet bang voor. Je kunt zoveel meer aan dan je denkt, en deze heb je ook uitgezeten. Ga het maar doorvoelen." Voor dat gesprek dacht ik hij me door zou sturen naar de crisisdienst en ik een tijdje op Grippy-sock vakantie mocht. Waarom vertel ik dit?
trippymeeuw zei:
En de gedachtes zijn horror
Klik om te vergroten...
Om je te laten zien dat ik dit weet. Gevoelens, angst, verdriet. Het kan allemaal aanvoelen als horror. Maar in principe ga je er niet dood aan.

Je easy way out laat je dat alleen wel steeds meer denken, dat je het zonder dat pilletje niet kan. En maakt ook dat je je zonder dat pilletje steeds kutter voelt.
trippymeeuw zei:
met de xanax en citalopram ben ik tenminste nog enigszins mezelf
Klik om te vergroten...
Dat is niet wat we hier lezen :wink:
trippymeeuw zei:
en straks van de xanax af. Dat irriteert mij het meeste aan jou wat verwacht je nou dan? Dat ik nu gelijk stop?
Klik om te vergroten...
Nee, je kunt er niet nu gelijk mee stoppen, daarvoor ben je nu te afhankelijk. Maar het is wel tijd om, straks met hulp, je mindset te veranderen. Je kan een heleboel wél zelf, het is alleen wel gewoon supermegafuckingkut (soms). Daar ontkom je niet aan.

Ik heb 9 augustus intake voor therapie voor o.a. complex trauma en ik weet dat dat een heleboel crises gaat triggeren. Is ook supermegafuckingkut en zal misschien sóms nodig zijn medicatie te nemen, in elk geval om te zorgen dat ik slaap (dat deed ik vorig jaar na 2 weken intensieve therapie niet meer). Maar het grootste deel zal gewoon kut zijn om te voelen.
trippymeeuw zei:
Kan toch helemaal niet heb maandag een intake met VNN heb daar professionele hulp bij nodig en tot die tijd moet ik ze gewoon slikken. En ik luister gewoon naar alles wat hun zeggen en ik blijf gewoon continu in gesprek heb ook aangegeven wat ik nodig denk te hebben.
Klik om te vergroten...
Daarom is het ook zo jammer dat je huisarts zo makkelijk benzo's voorschreef.
trippymeeuw zei:
Plus ik praat best open als ik mij fijn voel bij een persoon dus dat komt wel goed ben alleen bang voor de detox het is mijn eerste keer om ergens vanaf te komen. Dus ik ga het ervaren maar ik heb al wel een gevoel hoe het gaat voelen. Wil het met hun ook hebben over citalopram.
Klik om te vergroten...
Die gevoelens kom je gewoon doorheen, ook als je soms denkt dat je dood gaat.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Want ik wil kunnen ejaculeren
Klik om te vergroten...
Ik snap dat dit een belangrijk onderdeel is. Maar gezien jou situatie is dit wel het laatste waar je je nu zorgen om moet maken.

Pak je verantwoordelijkheid, niet in de slachtofferrol gaan zitten en gaan met die banaan bij VNN👏🏻
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Torchic zei:
Pak je verantwoordelijkheid, niet in de slachtofferrol
Klik om te vergroten...
Inmiddels is @trippymeeuw 21 ( als ik het goed heb)
En nu begint het "volwassen leven"

Ofwel de shit opruimen die jou ouders hebben veroorzaakt en jou hebben aangedaan. (Mooi kut de zooi van een ander opruimen maar je bent het waard om dat voor jouzelf te doen, zodat je op latere leeftijd een fijn goed stabiel leven naar wens hebt)
En leren/weten dat je niet meer dat machteloose kleine jongetje bent dat "niks" kan.

Dat kleine jongetje heeft genezing nodig. Liefde aandacht en begrip. Jou kleine Ik (dus jij) wil niet onderdrukt worden en bang zijn. Maar jou liefde voelen dat het er mag zijn. En dat je niet teveel bent.
Het is JOU verantwoordelijkheid nu om voor hem te zorgen. Dus lief zijn voor jouzelf.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je door blijft gaan met benzo's? Je eigen plan was zoals ik het begreep ook max die 4/6 weken aan te houden en dan met de dokter af gaan bouwen. Want zodra de citazolam werkt zou je dat ookal gaan doen. (Snap ook niet dat de dokter zo meegaand is in jou verhaal) (kwakzalver 🤣)

Wij (ik) zeggen dit allemaal niet omte pesten en veel van ons zullen denk ik wat ouder zijn dus ookal verslavingen/struggles achter de rug hebben. Ik snap ook heel goed dat je het op je eigen manier wilt doen en het vast en zeker zelf ook allemaal spannend vind en het zo eigenlijk ook niet wil.

Wij (ik) "zie" jou hier opt forum langzaam afgeleiden en dat is zo zonde.. Want je hebt niet nog meer ellende nodig. Je hebt al genoeg te verwerken.
Je maakt jouzelf alleen maar gevoeliger voor middelen gebruik in het algemeen.
Je bent nog jong en hebt nog je hele leven voor je.

Geloof asjeblieft in Jouzelf dat alles wat op jou pad komt, jij aan kan. Je hebt al heel veel overleefd. 💪🏻💪🏻💪🏻
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga knallen maandag comeback word vanaf dan ingezet. Terugkomen met intensieve begeleiding. En hopelijk mijn niveau 4 diploma halen, en mijn comeback maken in bodybuilding als het mentaal top gaat. Eerst knallen in mijn herstel, ik zie het leven het beetje als een voetbalcarriere, een speler kan soms een kut jaar hebben met veel blessures en 1jaar later de sterren van de hemel spelen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
En toch merk ik wel dat mijn gemoedstand beter is momenteel. Ik hoop gwn dat die seks bijwerkingen weggaan want dat niet klaarkomen komt door celexa dat heeft de arts gezegd. Dat komt omdat ik nu net 2week op 20mg zit over 2week kijken we verder zei die anders moeten we naar iets anders kijken. Want ik wil kunnen ejaculeren
Klik om te vergroten...
Je bent nog jong kerel. Als dit allemaal achter de rug is kun je nog 60 jaar klaarkomen.

Wat een mooie berichten @Mevrouw Pløp @Torchic @N3K0 en de rest 🙏
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kaassaus zei:
Hee Meeuw,
Wanneer kom je nou eindelijk battlen in de DBB contest?
Klik om te vergroten...
Wat is dit?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks iedereen❤️
K
KaassausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hee Meeuw,
Wanneer kom je nou eindelijk battlen in de DBB contest?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Kaassaus zei:
Hee Meeuw,
Wanneer kom je nou eindelijk battlen in de DBB contest?
Klik om te vergroten...
Triest kunnen jullie mij niet met rust laten. Ik hoop dat jullie allemaal de kanker krijgen bij het dbb. Laat mij gewoon met rust heb mijn account verwijderd daar
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vind het best spannend om de stap te zetten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."