Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
PapaverMan zei:
Stop eens met dat lopen zou ik zeggen, Uurtje per dag is echt wel genoeg beweging. Of hebje RLS (rusteloze benen.). dan kan magnesiumcitraat in hoge dosering wel helpen. En stbielwil idd niet zegggen dst je geen mindere dagn meer ebt. Dat hoort bij het leven. Maar je zou niet meer steeds accute ontwenning moeten voelen.
Klik om te vergroten...
Kan wel de eerste paar maanden dat maakt methadon afkick zo heftig maar is gwn raar als die persoon nog steeds op 70mg zit
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Stop eens met dat lopen zou ik zeggen, Uurtje per dag is echt wel genoeg beweging. Of hebje RLS (rusteloze benen.). dan kan magnesiumcitraat in hoge dosering wel helpen. En stbielwil idd niet zegggen dst je geen mindere dagn meer ebt. Dat hoort bij het leven. Maar je zou niet meer steeds accute ontwenning moeten voelen.
Klik om te vergroten...
Kan het niet zijn dat dit gedeelte meer geestelijk is? "Ik moet lopen, anders word ik gek"

Van wat ik lees is er ook een extreme fixatie op alles wat "niet hoort".
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
PapaverMan zei:
Stop eens met dat lopen zou ik zeggen, Uurtje per dag is echt wel genoeg beweging. Of hebje RLS (rusteloze benen.). dan kan magnesiumcitraat in hoge dosering wel helpen. En stbielwil idd niet zegggen dst je geen mindere dagn meer ebt. Dat hoort bij het leven. Maar je zou niet meer steeds accute ontwenning moeten voelen.
Klik om te vergroten...
Door het lopen gaat de dag wat sneller voorbij en ik kan niet stil zitten en onrustig of opgejaagd
Ik weet niet als ik loop is de depressie ietsje minder heftig af en toe
En vooral door de onrust ben zo onrustig ik kan me nergens op concentreren
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Kan het niet zijn dat dit gedeelte meer geestelijk is? "Ik moet lopen, anders word ik gek"

Van wat ik lees is er ook een extreme fixatie op alles wat "niet hoort".
Klik om te vergroten...
Paranoize. zei:
Kan wel de eerste paar maanden dat maakt methadon afkick zo heftig maar is gwn raar als die persoon nog steeds op 70mg zit
Klik om te vergroten...
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zit nu 10 dagen op 70 mg methadon maar kan het ook door de overstap van rivotril naar diazepam ? Eerst kreeg ik een lage dosis diazepam 15 mg in plaats van 20 mg en dat voor 1 week
Dus kan het niet zijn dat de overstap al klachten geeft en dan ook nog op een lage dosis voor 1 week ?
de psychiater zegt dat ik de methadon 2 weken de tijd moet geven om een beetje verbetering te voelen richting stabiliseren
Vrijdag is het 2 weken dat ik op 70 mg methadon zit
Maar hij zegt ook als het door de overstap is van rivotril naar diazepam dat deze klachten nog langer kunnen duren
Want zit nu bijna op 3 maanden sinds de overstap en hij zegt als het daardoor komt moeilijk te zeggen is hoelang het duurt maar terug gaan naar rivotril is geen optie na zoveel tijd
Soms denk ik dat het door de overstap komt en door de methadon die nog moet stabiliseren en het komt ook door mertezepine 15 mg of zolpidemtartraat 10 mg bijwerkingen geven met methadon samen
Dus door 3 dingen tegelijk
Want het is zo heftig wat ik meemaak en het duurt zo lang zonder enige kleine verbetering het is letterlijk elke dag dezelfde shit een soort depressie somberheid, heel veel huilen vooral in de middag en heel erg onrustig opgejaagd terwijl ik slaperig ben door de diazepam dat is zo een kut gevoel ook
Mensen echt wat ik meemaak weet bijna zeker dat niemand zoiets heeft gehad
Het is verschrikkelijk
De psychiater weet het ook niet meer denk ik
Ik moet steeds denken waarom geen stukje verbetering ik neem nu dezelfde medicatie al een tijdje dezelfde dosis dezelfde tijd behalve de methadon zit ik nu pas 10 dagen op 70 mg
Dus eigenlijk zit ik 10 dagen echt op alles hetzelfde maaar merk 0 verbetering dan word je toch gek
Als iemand deze combinatie medicatie heeft genomen graag advies wat mijn psychiater nog kan aanraden? Of wat voor advies dan ook
Ik ben sinds januari helemaal clean van alles zelfs koffie alleen sigaretten
Drugs al een jaar niet gebruikt net als alcohol jointje en koffie sinds januari
Ik weet het niet meer echt dus elk advies is welkom die ik aan de psychiater kan voorstellen want die echt niks zonder zijn toestemming ben zo bang om iets te doen en het erger maakt
Ik wil zo graag beter worden gewoon weer lekker op de bank zitten tv kijken of met mensen kunnen lachen en praten
Ik ben zo alleen en trek me met de dag steeds terug
Heb echt hulp nodig en de zelfmoord neigingen worden alleen maar sterker en sterker
Heb nu al een ladder geregeld die naar de dak kan gaan heb al plannen over hoe het gaat gebeuren ben ten einde raad 😭😭😭😭😭😭😭😭😭
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoop dat ik vrijdag ietsje verbetering voel want dan zit 2 weken op 70 mg methadon
Anders komen mijn klachten door de overstap van rivotril naar diazepam die eerst te laag was en door een van deze medicatie mirtezepine of zolpidemtartraat gaat niet samen met methadon of gaat niet met diazepam
En de klachten van depressie en huilen zijn precies begonnen toen ik in 1 keer de overstap had gemaakt
Ik moest de overstap geleidelijk doen en ik moest meteen de goeie dosis krijgen
Maar ja nu is het gebeurt dit en in november te snel afgebouwd methadon met 5 mg per dag
Heb gewoon 2 keer zware pech gehad die me mijn leven gaan kosten 😭😭😭😭😭
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paranoize. zei:
Kan wel de eerste paar maanden dat maakt methadon afkick zo heftig maar is gwn raar als die persoon nog steeds op 70mg zit
Klik om te vergroten...
Ik zit nu 10 dagen op 70 mg maar denk dat ik over een week misschien wel goed zit met methadon alleen word niet stabiel omdat ik denk dat de andere medicatie mij niet laat stabiliseren zoals de bijwerkingen van diazepam en mertezepine
Denk dat ik diazepam niet goed bij mij valt waardoor ik deze soort depressie heb en huilbuien krijg zonder reden en voel dat mijn hart of borst bij mijn hart daar de somberheid komt en moet dan huilen 😭 zonder reden
Ik voel me zo depressief en dat komt niet door de methadon want toen ik aan het ontwennen was van methadon was het hele erge onrust angstig en slapeloosheid
Wat ik nu meemaak is iets heel anders daarom denk aan bijwerkingen van medicatie of een combinatie van een van deze medicatie die niet goed valt ( vooral de diazepam valt niet goed bij mij denk ik )
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
Ik zit nu 10 dagen op 70 mg maar denk dat ik over een week misschien wel goed zit met methadon alleen word niet stabiel omdat ik denk dat de andere medicatie mij niet laat stabiliseren zoals de bijwerkingen van diazepam en mertezepine
Denk dat ik diazepam niet goed bij mij valt waardoor ik deze soort depressie heb en huilbuien krijg zonder reden en voel dat mijn hart of borst bij mijn hart daar de somberheid komt en moet dan huilen 😭 zonder reden
Ik voel me zo depressief en dat komt niet door de methadon want toen ik aan het ontwennen was van methadon was het hele erge onrust angstig en slapeloosheid
Wat ik nu meemaak is iets heel anders daarom denk aan bijwerkingen van medicatie of een combinatie van een van deze medicatie die niet goed valt ( vooral de diazepam valt niet goed bij mij denk ik )
Klik om te vergroten...
10 dagen is pas het begin joh, na 14 dagen zou het in een stabiele lijn steeds beter moeten gaan en na 1-3maanden is je lichaam pas stabiel, zo lang duurt dat bij methadon

Rivotril naar diazepam zou sneller moeten gaan maar geef het ook minimaal 14 dagen

10 dagen pas nu pas begrijp ik al dat geklaag je was pas aan het begin van je journey
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paranoize. zei:
10 dagen is pas het begin joh, na 14 dagen zou het in een stabiele lijn steeds beter moeten gaan en na 1-3maanden is je lichaam pas stabiel, zo lang duurt dat bij methadon

Rivotril naar diazepam zou sneller moeten gaan maar geef het ook minimaal 14 dagen

10 dagen pas nu pas begrijp ik al dat geklaag je was pas aan het begin van je journey
Klik om te vergroten...
Ik slik ook mirtezepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg in de avond geeft dat geen bijwerkingen met methadon 70 mg als depressie en huilbuien wat ik nu meemaak
want ben helemaal kapot
En als ik in de middag een dutje wil doen omdat ik zo slaperig ben van de diazepam en dan bedoel ik 2 a 3 minuten mijn ogen dicht doen dan krijg ik ook zo een depressief gevoel is hebben jullie dat ook ?
Dus ik heb nog een tijdje te gaan weet niet hoe ik het vol ga houden ben nu al kapot
Maar bedankt voor je reactie 🙏🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
"10 dagen pas nu pas begrijp ik al dat geklaag je was pas aan het begin van je journey"

dit vind ik zelf wel een beetje niet respectvol klinken zo komt het op me over althans kan er naast zitten ..
of je nu aan het begin zit of aan het einde maar dan zeggen "nu begrijp ik je geklaag" vind ik zelf not done
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie 🙏🙏🙏🙏🙏
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pffff. Hoop echt dat het gauw beter gaat. En vooral dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Maar geef vooral niet op. Makkelijk gezegd gezien jou situatie, maar toch hoop ik het beste voor je. :praying2:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diametha zei:
Bedankt voor je reactie 🙏🙏🙏🙏🙏
Klik om te vergroten...
ik hoop dat het snel beter met je gaat , digitale knuffel 🥰 :redheart:
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik voel me met de dag slechter worden de soort depressie die ik heb en de diazepam is zo sterk geworden dat ik me helemaal slaperig voel niet normaal ik ben de hele dag zo slaperig van 5 mg om 8 uur ochtend en dan nog de methadon 70 mg en 5 mg rond 15 uur en avond neem ik eerst 10 mg diazepam dan 15 mg mirtezepine en dan 10 mg zolpidemtartraat maar dan val ik moeilijk in slaap
Overdag wil ik slapen terwijl ik heel erg onrustig ben en heel erg aan het huilen en een soort depressie somber ( gewoon op mijn borst bij mijn hart zo een druk gevoel) en in de avond val ik zo moeilijk in slaap terwijl ik hogere dosis neem
Ik slaap maar 3 uurtjes nu en ik word gewoon gek want ik weet dat de depressie en huilbuien ergens van de medicatie komt
Of mertezepine gaat niet samen met methadon of de mertezepine gaat niet samen met diazepam of de zolpidemtartraat gaat niet met methadon t
Tenminste dat gebeurt er met mij het geeft deze heftige bijwerkingen
Heeft iemand ervaring met mertezepine en methadon?hoe zijn de ontwenning klachten van mertezepine? De psychiater heeft de afspraak afgezegd van vrijdag terwijl ik hem zo hard nodig heb
Wil hem vragen over de mertezepine en of het niet goed gaat met methadon na zo lang al 3 maanden? Ik weet niet eens meer wat ik moet typen ik raak de weg kwijt door deze medicatie
De methadon die helpt wel denk ik
Maar de andere medicatie maakt me alleen maar gek
Als er iemand is die wat meer weet over mertezepine wat het doet na 3,5 maanden gebruiken ? En of het bijwerkingen heeft als je het samen met methadon neemt of met diazepam?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
ik hoop dat het snel beter met je gaat , digitale knuffel 🥰 :redheart:
Klik om te vergroten...
Dankjewel 🙏 maar heb de hoop opgegeven
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
Dankjewel 🙏 maar heb de hoop opgegeven
Klik om te vergroten...
is het geen idee om tijdelijk af te kicken in een ziekenhuis of kliniek ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
is het geen idee om tijdelijk af te kicken in een ziekenhuis of kliniek ?
Klik om te vergroten...
Dat wil ik zo graag maar de psychiater heeft Jellinek gebeld en die wouden me niet accepteren
Ik wil zo graag opgenomen worden en van alles af komen
De psychiater zegt je moet eerst stabiliseren maar dat wil maar niet lukken bij mij
Omdat ik denk dat sommige medicatie niet samen gaat waardoor ik zo onrustig , depressief en huilen ben
Maar weet jij hoe ik kan opgenomen worden
Wat ik aan de psychiater moet zeggen om opgenomen te worden want dat is wat zo graag wil
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet bijna zeker dat wat ik voel door de medicatie komt
Het is begonnen bij de overstap van rivotril naar diazepam
Maar het kan ook zijn door de mertezepine die niet samen gaat met methadon
Omdat ik dit al 3,5 gebruik dan krijg je zulke bijwerkingen denk ik
Als je het maar 1 maand tot 2 maanden gebruikt dan is het ok maar denk na 3 maanden dan krijg je deze bijwerkingen wat ik nu heb
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diametha zei:
Maar het kan ook zijn door de mertezepine die niet samen gaat met methadon
Klik om te vergroten...
Mirtazapine en methadon gaan wel goed samen, dus dit klopt niet. Mirtazapine en diazepam / zolpidem gaan ook goed samen trouwens. Daar dit het probleem niet.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eventueel contact leggen met huisarts zou kunnen helpen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Mirtazapine en methadon gaan wel goed samen, dus dit klopt niet. Mirtazapine en diazepam / zolpidem gaan ook goed samen trouwens. Daar dit het probleem niet.
Klik om te vergroten...
Ok bedankt
Was een beetje bezorgd daarover omdat ik kreeg mijn medicatie in het begin van het boven ij apotheek waar de psychiater werkt en 3 weken terug kreeg ik de methadon voor het eerst bij mijn eigen apotheek en die vroegen of ik antidepressiva nam als escitalopram want dat gaat niet met methadon zeiden ze
En omdat ik de hele tijd op internet zit te zoeken over wat ik heb en waardoor het komt zag ik dat mertezepine ook een antidepressivum is dus dacht misschien gaat dat ook niet samen
Maar Othershore bedankt voor je hulp heeft me wat gerustgesteld
Alleen weet nog steeds niet waardoor dit allemaal komt en waarom het niet wil beter worden
Maar bedankt 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."