Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
Bedankt 🙏
Ga de psychiater meteen bellen
Bedankt 🙏
Klik om te vergroten...
De psychiater zei dat ik moet wachten dat ik juist eerst stabiel moet worden op de medicatie
Heb hem uitgelegd dat het stabiliseren niet wilt lukken maar hij wil dat ik wacht hij weet dat ik het heel moeilijk heb en dat ik de crisis dienst moest bellen als het echt niet meer gaat met de zelfmoord gedachten maar hij zegt ook dat ze me daar tijdelijk kunnen helpen en als ze me naar huis sturen dat het dan veel slechter gaat
Ze helpen me wel op dat moment maar als ik naar huis ga na een paar dagen slechter alles gaat
Ik moet echt bellen als ik het niet volhoud
Ik heb 31 mei pas afspraak om 4 uur eerder kan hij niet
Ik zit in een hele moeilijke situatie zegt hij ook en dat wat ik meemaak heel moeilijk is hij heeft nog nooit zo een onrustig iemand gezien als ik
Als ik bij hem op afspraak kom dan ben ik heen en weer aan het lopen in zijn kantoortje hij heeft me vaak geprobeerd te kalmeren maar lukt niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is al wat gezegd, dus misschien beetje spuit 11:

Dat klagen houdt je hierin. Stop nou bijvoorbeeld eens met al die huilsmilies en steeds herhalen dat je gek wordt. Ongetwijfeld voel je je vreselijk, maar je geeft jezelf niet eens een kans om te beginnen hier uit te komen zo.

Dat gevoel zal niet zomaar weggaan, maar de manier waarop je ermee omgaat kan zoveel verschil maken voor jouw beleving ervan.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Het is al wat gezegd, dus misschien beetje spuit 11:

Dat klagen houdt je hierin. Stop nou bijvoorbeeld eens met al die huilsmilies en steeds herhalen dat je gek wordt. Ongetwijfeld voel je je vreselijk, maar je geeft jezelf niet eens een kans om te beginnen hier uit te komen zo.

Dat gevoel zal niet zomaar weggaan, maar de manier waarop je ermee omgaat kan zoveel verschil maken voor jouw beleving ervan.
Klik om te vergroten...
Ik doe dit niet met opzet het is vreselijk wat ik meemaak
Wat ik nu meemaak heb ik niet eerder meegemaakt en het is niet hetzelfde als methadon ontwenning
Ik heb van 180 mg in een keer gestopt van methadon vorige jaar het was erg die onrust en opgejaagd gevoel en de slapeloosheid gewoon dagen niet slapen
Maar wat ik nu meemaak is echt heel anders het is zo heftiger en ik doe dit niet alsof ik iets kan winnen of dat ik iets ermee verdien
Ik probeer gewoon iemand te vinden die dit heeft meegemaakt en me kan vertellen of ik er ooit van af kom en advies te krijgen hoe ik het minder heftig kan maken
Heb alles geprobeerd en ben ten einde raad ik snap dat je irriteert maar wat denk je van mij
Toen ik ontwenning had werkte dia adviezen die ik kreeg probeer het te accepteren het is tijdelijk probeer afleiding te zoeken
Maar wat ik nu meemaak helpt dat niet daarom word ik gek
Sorry echt
Maar als je maar wist hoe ik me voelde en hoe mijn hoofd en het denken gaat ik voel me niet normaal vreselijk echt wat ik meemaak is heel anders dan ontwenning
Ik wil iedereen bedanken die zijn hulp en tijd heeft gegeven maar kijk alleen vanaf wanneer ik klaag en geen enkele verbetering voel en hoe dat in je hoofd gaat spoken
In november kon ik me toen ook het onrust accepteren en afleiding vinden met tafel tennis met het huis schoonmaken met afwas
Maar echt geloof me wat ik sinds de medicatie neem de diazepam 20mg methadon 70mg mertezepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg voel gewoon heel anders kan het moeilijk uitleggen
Maar ik bedank iedereen voor zijn hulp en voor zijn tijd 🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben bereid om alles te doen echt alles behalve nieuwe medicatie erbij
Wil eerst wat afbouwen
Al is het een paar dosissen te verlagen
Zit overal zo hoog op en voel dat de medicatie me niet goed doet maar niemand wil me geloven
Wat ik voel komen niet van mijn zelf ik pieker niet ik heb geen vrouw geen kinderen gebruik geen drugs geen joint
Wat ik voel zijn zulke heftige dingen en zie het aan mezelf ik trek me steeds terug
Als ik opsta is het meteen effe slecht voelen daarna is alles dragelijk
Zodra ik de methadon neem na een half uurtje begin ik te zweten en ik neem de diazepam na 5 minuten van de methadon en na een uurtje begin ik me slecht te voelen krijg onrust die bij me buik komt en voel me heel slaperig terwijl ik onrustig ben
Ik kan een geval zijn die ze nooit hebben meegemaakt
Iedereen is anders
Ik dacht ook in het begin methadon gaat je stabiel maken dan kan je beginnen met afbouwen . Diazepam is rustgevend gaat je juist helpen je bent gestopt met jointje dit is een soort joint
En de slaappillen dacht die komen later wel
Maar het stabiliseren wil maar niet lukken ik doe alles wat de psychiater zegt maar wil niet lukken ,hij was ook elke keer volgende week als ik je zie dan ben je weer normaal en nu zie ik aan hem dat ie het ook niet weet en wil me niet meer spreken als ik bel , afspraken om de 2 weken in plaats elke week . Ik zie ook dat hij zijn best doet maar heeft gewoon geen oplossing
En daarom denk ik ik ben niet te redden
Ik weet wat ik voel en wat ik meemaak
Ik kan niet eens een dutje doen zodra ik mijn ogen dicht doe voor 2 minuten krijg ik zo een vies gevoel zo een zelfmoord gevoel hoe kan dat
Ik ben dat geval die niet te redden valt teveel dingen PAWS METHADON OVERSTAP RIVOTRIL NAAR DIAZEPAM MEDICATIE DIE NIET SAMEN GAAT DENK AAN DE MERTEZEPINE EN DE ZOLPIDEMTARTRAAT DIE NIET SAMEN GAAN MET METHADON OF DIAZEPAM
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beyond Machine zei:
Wauw
Klik om te vergroten...
Wat ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
waar werkt je psychiater vraag die locatie om een 2nd opinion
Klik om te vergroten...
Mijn psychiater werkt in het boven ij ziekenhuis maar iedereen daar gaat hem steunen
Bedankt voor je reactie ga het toch vragen en kijken wat ze zeggen
Bedankt 🙏
Ik ben nu in de Storm aan het lopen kan niet rustig zitten
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
waar werkt je psychiater vraag die locatie om een 2nd opinion
Klik om te vergroten...
Dit. Of de huisarts bellen, aangeven dat je suïcidale gedachten hebt en vragen om een verwijzing naar een andere psychiater?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit moet klinisch gebeuren. Je gaf aan dat je metadon bent begonnen via iemand anders. Hoe hoog was die dosering dan, moet heel hoog zijn geweest en hoelang heb je dit gebruikt?. Misschien dat dat omgezet kan worden naar suboxone. Dit kan bij lagere doseringen meteen. Misschien dat je dat kan voorstellen.

Mirtazeline lage dosering kan je ook snel mee stoppen. Ik heb 6 maanden 15ng geslikt en ben daar zo mee gestopt. Als het alleen voor het slapen is dat zou ik daar mee beginnen met afbouwen. Maar nogmaals dit miet echt via de huisarts en liefst in een klinische setting gezien de complexiteit en scala aan klachten.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zijn er mensen die 20 mg of meer diazepam hebben afgebouwd?hoelang heeft het geduurd en wat voor klachten heb je gehad?
want hoor van mijn psychiater dat het een makkie is als je het maar rustig aan doet is dat waar ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ten eerste bedankt voor je reactie voel me zo alleen en dit wat ik meemaak is zo heftig geloof me ik dacht in het begin ook effe volhouden het is tijdelijk niet aandenken afleiding zoeken sporten maar geloof me niks helpt omdat het door medicatie komt maar niemand wil me geloven
Ik ben het met je eens ik moet ergen opgenomen worden maar huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater weet alleen het rijtje vragen afgaan elke keer en dan dosis van dit omhoog of andere medicatie erbij of wachten tot na 6 maanden misschien Jellinek
Terwijl ik voel ben vergeetachtig niet normaal ben onrustig niet normaal voel mijn hoofd aan het gek worden kan nergens op concentreren
Heb een uitkering en een hele klein huisje een kamer met alles keuken wc douche heb al zolang niks kunnen doen daar .maar word nergens serieus genomen of ze hebben me kapot gemaakt met die medicatie en kunnen niks meer doen
De enige wat ik hoor je moet stabiel worden zodat we kunnen afbouwen
Overal die ik spreek op internet schrikt van de medicijnen en de dosis en hoe het is gegaan
Overstappen in 1 keer van rivotril naar diazepam terwijl ik methadon ontwennen was en hoe het is gegaan
Niemand wil me helpen meer iedereen zegt laat je psychiater het maar oplossen hij heeft er een zooitje van gemaakt
Zo komt het over naar mij als ik met psychiaters en assistenten en dokters chat op internet
Plus ik denk ben niet te redden het duurt zolang ik moet een beetje verbetering zien maar nee ik ga elke dag achteruit
Bedankt voor je reactie echt enorm bedankt voel me zo alleen en hopeloos ben kapot lichamelijk en geestelijk enorm bedankt 🙏🙏🙏🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mensen ben ten einde raad ik wil iedereen adviseren om nooit medicatie te gebruiken die als methadon, diazepam, mertezepine of zolpidemtartraat gebruik het niet wat je ook meemaakt
Medicatie is erger dan drugs het maakt je gek en maakt je depressief en het maakt je leven kapot je kan nergens meer van genieten
En de dokters psychiaters hebben heel weinig kennis ervan geloof me
Ik ben een levend bewijs dat ze me niet kunnen behandelen
Zij zijn professionels maar in theorie in boeken ze weten wat er in boeken staan maar praktijk is hele andere koek
Net als bij methadon ze zeggen als je 3 weken geen methadon neemt alles weer goed komt maar ik zat 4 maanden zonder methadon en daarna heb ik methadon gekregen om stabiel te worden en nog is het niet gelukt
En ze doen zo makkelijk over de ontwenning terwijl ik in een hel leef
En nog weet ik niet wat ik moet doen
Ze willen me meer pillen geven maar ik ga niks erbij nemen ik wil er zo graag vanaf
Ik wou bijna met de mertezepine afbouwen totdat iemand hier zei of het wel verstandig is dus heb me bedacht ik bedank hem ervoor
Nu denk ik om de methadon af te bouwen als ik de 31 de psychiater spreek en of ik de diazepam niet de 20 mg gewoon in de avond neem in plaats van 5 mg ochtend 5 mg middag en 10 mg avond heb het ook van iemand hier lijkt me logisch maar wil niks doen zonder zijn toestemming
Maar ik weet dat hij zegt verander niks totdat je stabiel wordt maar ik leef in een hel en wil maar niet een ietsje kleine stap maken richting stabiel dus waarom niet iets proberen
Toch? Ik ben aan het lopen onrustig en slaperig tegelijk weet je wat dat met je hersens doet je voel jezelf aan gek aan het worden echt Aaaaaaaasaaassaaaaaaaaaaaah
Niks helpt wil zo graag opgenomen worden zodat de professionels me kunnen monitoren en zien hoe ik er aan toe ben
Ik ben aan het huilen ik heb al mijn haar getrokken uit mijn hoofd ik weet het niet meer
Dus mensen medicatie is de gevaarlijkste drug die er bestaat en ze kunnen het niet genezen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diametha zei:
Zijn er mensen die 20 mg of meer diazepam hebben afgebouwd?hoelang heeft het geduurd en wat voor klachten heb je gehad?
want hoor van mijn psychiater dat het een makkie is als je het maar rustig aan doet is dat waar ?
Klik om te vergroten...
De aanbevolen snelheid is 10% van de huidige dosis per week.

Dan krijg je iets als 20-18-16-15-13,5-12-11-10-9-8-7-6-5-4,5-4-3,5-3-2,5-2-1,5-1-0,5-0

Ben je een half jaartje bezig. Maar beter is om geen doel te stellen, beginnen met een reductie vna 10% en bekijken hoe je je
gemiddeld hebt gevoeld gedurende de week en aan de hand daarvan te bepalen of, en hoe groot je de volgende stap neemt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Nu denk ik om de methadon af te bouwen
Klik om te vergroten...
Je kunt niet afbouwen totdat je stabiel bent. Stabiel worden is stap 1. Wellicht dat ze dan eerst nog je dosis methadon een beetje moeten bijstellen. Dus het heeft geen zin om te roepen:
Diametha zei:
Ze willen me meer pillen geven maar ik ga niks erbij nemen
Klik om te vergroten...
Want wellicht heb je nog wat meer methadon nodig. De tijd zal het leren.

Uiteindelijk is het doel natuurlijk wel stoppen met de medicijnen, dus begrijp me niet verkeerd, maar het heeft weinig zin om met je hoofd al bezig te zijn met afbouwen als je nog niet eens stabiel bent. Als je gaat afbouwen voordat je stabiel bent gaan je problemen alleen maar erger worden.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Je kunt niet afbouwen totdat je stabiel bent. Stabiel worden is stap 1. Wellicht dat ze dan eerst nog je dosis methadon een beetje moeten bijstellen. Dus het heeft geen zin om te roepen:

Want wellicht heb je nog wat meer methadon nodig. De tijd zal het leren.

Uiteindelijk is het doel natuurlijk wel stoppen met de medicijnen, dus begrijp me niet verkeerd, maar het heeft weinig zin om met je hoofd al bezig te zijn met afbouwen als je nog niet eens stabiel bent. Als je gaat afbouwen voordat je stabiel bent gaan je problemen alleen maar erger worden.
Klik om te vergroten...
Ik wil maar niet stabiel worden dat is het probleem en met antidepressiva word je ook niet stabiel (venlafaxine )ik ben zo erg geworden door de overstap van rivotril naar diazepam trouwens heb de antidepressiva niet genomen
Dat bedoel ik met meer pillen
Ik ga niet nieuwe pillen erbij nemen maar hij vindt dat ik op 70 mg methadon moet blijven omdat ik ook 20 mg diazepam neem
Bedankt voor je reactie 🙏🙏
Echt ontzettend bedankt voor je reactie maar ik zit in een situatie die zo erg is en ik voel dat het door de medicatie komt
Als ik in de ochtend de methadon neem voel ik me slecht in plaats van beter sinds vanochtend heb ik geen diazepam genomen en dat voelt wel beter nog steeds slecht maar niet slaperig erbij ik denk dat ik de diazepam 5 mg in de middag neem en 15 mg in de avond
Ik weet alleen niet of het een goed idee is
Maar ontzettend bedankt voor je reactie en als je nog advies hebt want het voelt alsof ik nooit beter ga worden ben sinds februari al zo maar bedankt voor alles voor al je hulp en tijd 🙏🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb sinds vandaag de diazepam niet met de methadon genomen want laatste dagen kon ik bijna geen ademhalen dus heb de diazepam rond 13 uur genomen en de rest 15 mg ga ik om 21 uur nemen en de mertezepine 15 mg om 22 uur en de zolpidemtartraat om 23 uur
Tot nu toe geen verschil behalve dat ik in de ochtend geen adem tekort kom
Ik probeer te eten maar gaat zo moeilijk
Ben nu weer slaperig geworden terwijl ik onrustig ben ik voel dat ik gek aan het worden ben
Iedereen zegt de medicatie moet je rustig maken maar bij word ik wel slaperig maar onrustig lichamelijk dat ik niet rustig kan zitten maar ook in mijn hoofd
Ik weet het niet meer
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diametha zei:
Ik heb sinds vandaag de diazepam niet met de methadon genomen want laatste dagen kon ik bijna geen ademhalen dus heb de diazepam rond 13 uur genomen en de rest 15 mg ga ik om 21 uur nemen en de mertezepine 15 mg om 22 uur en de zolpidemtartraat om 23 uur
Tot nu toe geen verschil behalve dat ik in de ochtend geen adem tekort kom
Klik om te vergroten...
Het verschuiven van de gift Diazepam lijkt me ook een zinloze exercitie. Diazepam werkt zo lang dat het echt niet uitmaakt of je het 's ochtends of 's avonds neemt. Tenzij je gevorderd bent met een afbouw misschien.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Het handigste is 1 keer per dag 17,5mg.
Klik om te vergroten...
Bedankt 🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil maaar niet stabiel worden dit normaal bij PAWS
IK DENK DAT IK PAWS METHADON HEB EN PAWS DIAZEPAM DOOR DE OVERSTAP DAT IK 2 weken een te weinig dosis heb gekregen en daarna de20 mg
Maakt het wat uit hoe ik de 20 mg diazepam neem om stabiel te worden
Want heb vandaag de ochtend dosis overgeslagen van 5 mg omdat ik heel erg kortademig word als ik het samen met methadon neem en ik ben zo slaperig dus heb de eerste dosis rond 13 uur genomen en heb net 15 mg diazepam genomen ga zo nog de mertezepine nemen rond 22 uur 15 mg en dan 10 mg zolpidemtartraat rond 23 uur
Mijn leven draait alleen om medicatie en het helpt geen moer
Er moet toch een oplossing zijn voor dit
De psychiater en dokters weten wat iemand lijdt van binnen en hoe slecht iemand zich voelt en denk dat ik bijna zover ben om er eind aan te maken want dit is geen leven zo
Al vanaf november zo onrustig niet normaal en slapeloosheid niet slapen in dagen en dan slaap ik 2 tot 3 uurtjes en sinds februari toch onrustig en slaap wel elke avond 3 uurtjes maar heb deze gevoelens erbij gekregen en voel me met de dag gekker worden door de medicatie
Ik weet zeker dat een van de medicatie averechts werkt of tegen een andere medicatie heftig bijwerkingen geeft waardoor ik me zo voel
Toen ik zonder medicatie was kon ik nog helder nadenken nu twijfel ik over alles weet niet meer wat goed is ben bang van alles daarom wil ik die antidepressiva niet nemen misschien helpen ze wel maar er vanaf te komen is een hel lees ik dus weet het niet meer en slik al zoveel medicatie waar ik verslaafd aan ben en moeilijk vanaf te komen is de methadon is moeilijk de diazepam is nog moeilijker de zolpidemtartraat is heel moeilijk
En ben nog steeds niet stabiel dus neem ze voor niks alleen omdat ik anders erger ontwenning
Dus het erg of erger ik heb geen normaal
Wachten terwijl iedereen vooruit ga en ik achteruit ga
Ik ben zo moe ik denk dat de tijd bijna komt
Ik laat het weten wanneer ik het doe het kan niet lang duren beloofd of er niet moet een mirakel komen
Ik wil iedereen alvast bedanken voor zijn hulp en reacties maar deze persoon is niet te redden of ze willen de moeite niet nemen om me te redden hoe dan ook God ik er aan
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diametha zei:
Ik wil maaar niet stabiel worden dit normaal bij PAWS
IK DENK DAT IK PAWS METHADON HEB EN PAWS DIAZEPAM DOOR DE OVERSTAP DAT IK 2 weken een te weinig dosis heb gekregen en daarna de20 mg
Maakt het wat uit hoe ik de 20 mg diazepam neem om stabiel te worden
Want heb vandaag de ochtend dosis overgeslagen van 5 mg omdat ik heel erg kortademig word als ik het samen met methadon neem en ik ben zo slaperig dus heb de eerste dosis rond 13 uur genomen en heb net 15 mg diazepam genomen ga zo nog de mertezepine nemen rond 22 uur 15 mg en dan 10 mg zolpidemtartraat rond 23 uur
Mijn leven draait alleen om medicatie en het helpt geen moer
Er moet toch een oplossing zijn voor dit
De psychiater en dokters weten wat iemand lijdt van binnen en hoe slecht iemand zich voelt en denk dat ik bijna zover ben om er eind aan te maken want dit is geen leven zo
Al vanaf november zo onrustig niet normaal en slapeloosheid niet slapen in dagen en dan slaap ik 2 tot 3 uurtjes en sinds februari toch onrustig en slaap wel elke avond 3 uurtjes maar heb deze gevoelens erbij gekregen en voel me met de dag gekker worden door de medicatie
Ik weet zeker dat een van de medicatie averechts werkt of tegen een andere medicatie heftig bijwerkingen geeft waardoor ik me zo voel
Toen ik zonder medicatie was kon ik nog helder nadenken nu twijfel ik over alles weet niet meer wat goed is ben bang van alles daarom wil ik die antidepressiva niet nemen misschien helpen ze wel maar er vanaf te komen is een hel lees ik dus weet het niet meer en slik al zoveel medicatie waar ik verslaafd aan ben en moeilijk vanaf te komen is de methadon is moeilijk de diazepam is nog moeilijker de zolpidemtartraat is heel moeilijk
En ben nog steeds niet stabiel dus neem ze voor niks alleen omdat ik anders erger ontwenning
Dus het erg of erger ik heb geen normaal
Wachten terwijl iedereen vooruit ga en ik achteruit ga
Ik ben zo moe ik denk dat de tijd bijna komt
Ik laat het weten wanneer ik het doe het kan niet lang duren beloofd of er niet moet een mirakel komen
Ik wil iedereen alvast bedanken voor zijn hulp en reacties maar deze persoon is niet te redden of ze willen de moeite niet nemen om me te redden hoe dan ook God ik er aan
Klik om te vergroten...
Het heeft tijd nodig kerel. Ik weet hoe erg het kan zijn, maar het gaat echt voorbij.

Hoe is het met roken en eten? Is er nog wat gedaan met je bloeduitslagen?
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Het heeft tijd nodig kerel. Ik weet hoe erg het kan zijn, maar het gaat echt voorbij.

Hoe is het met roken en eten? Is er nog wat gedaan met je bloeduitslagen?
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Probeer datgene aan te pakken waar je tenminste wÊl invloed op hebt. En hoe ziet jouw sociaal netwerk eruit? Misschien goed die wat meer te betrekken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."