Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
75 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
Bedankt voor je tip 🙏
Ik ga het zo proberen echt bedankt voor de tip
Klik om te vergroten...
Ik kan niet meer nadenken
Mensen moeten me zeggen precies wat ik moet doen van AnaarZ
Echt bedankt voor je tip en ga het zo proberen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
Bedankt voor je tip 🙏
Ik ga het zo proberen echt bedankt voor de tip
Klik om te vergroten...
Het helpt wel eventjes maar door de onrust doe ik het heen en weer lopen
En wat ik voel zit niet in mijn hoofd het is een gevoel bij mijn borst zo een vieze down gevoel
Maar het hielp wel eventjes
Bedankt 🙏
Beter dan niks 🙏
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Het helpt wel eventjes maar door de onrust doe ik het heen en weer lopen
En wat ik voel zit niet in mijn hoofd het is een gevoel bij mijn borst zo een vieze down gevoel
Maar het hielp wel eventjes
Bedankt 🙏
Beter dan niks 🙏
Klik om te vergroten...
Het helpt eventjes omdat je het eventjes doet.

Het helpt lang als je het lang doet.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Het helpt eventjes omdat je het eventjes doet.

Het helpt lang als je het lang doet.
Klik om te vergroten...
Ik heb het geprobeerd maar het gaat niet .mijn hoofd wordt wel rustig maar die gevoel op mijn borst die gaat niet weg en daar zit te probleem
Maar bedankt voor alles 🙏
Daarom denk ik dat het door de medicatie komt en alleen het weghalen van medicatie helpt
Geen nieuwe medicatie of dosissen verhogen
Maar medicatie weghalen
Als het met denken te makenheeft zou het 100 procent helpen
Maar dit is een gevoel die je somber maakt
Mijn hoofd is leeg denk aan niks meer
Maar heb een gevoel die vies is bij mijn borst zo een warm gevoel die je down maakt
Daarom moeilijk te beschrijven wat ik voel
Maar heel erg bedankt 🙏
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diametha zei:
Ik probeer het Mindless maar het is zo moeilijk en ik heb me over gegeven en toch is het huilen en onrust terwijl ik slaperig ben van de diazepam allemaal tegelijk zo moeilijk en àlles tegelijk maakt je gek maar heb me gewoon overgegeven doe wat je zegt heeft tijd nodig (alles heeft tijd nodig en ik ben gesloopt had ik deze forum maar ontdekt in november of minstens februari maar doe mijn best )
Onrustig terwijl je slaperig ben
Somber depressie en huilen
Ik heb me overgegeven maar het is geen leven zo ik wou dat ik een beetje verbetering voelde dat geeft je hoop maar nu is het dit is het
Ik word helemaal gek Wou dat ik ze niet tegelijk had
Ik geef me over
Maar zulke gevoelens weet het niet meer
Ik hoop tenminste dat die onrust weg gaat dan heb ik alleen die gevoelens nog en kon ik slapen overdag
Maar àlles tegelijk maakt me gek 😭😭😭😭
Mindless bedankt 🙏
Bedankt voor je geduld met me
Klik om te vergroten...
Dit is ook niet iets dat je ineens zal gaan "fixen".

Aan de andere kant: elk moment is weer een nieuwe kans om opnieuw alles te accepteren hoe het is. Letterlijk een nieuw begin waarin je dieper en dieper kan loslaten. Wat iets is dat in de praktijk vaak oefening vergt. Voor de meeste mensen is krampachtig vasthouden aan het verleden en aan hun overtuigingen makkelijker dan dat allemaal loslaten. Want die pijn is tenminste iets bekends.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb vandaag de hele dag geprobeerd om alles te accepteren maar ging niet beter dan anders
Heb het heel zwaar vooral de huilen onrust
Depressie of wat het ook is
Alles is hetzelfde vooral het huilen zonder reden en ik weet dat dit de eerste dag is maar het ging nog moeilijker dan de andere dagen
Ik ga het blijven proberen
Tot vrijdag afspraak met de psychiater dan hopelijk weet hij de oorzaak
Ik ben alleen kapot en de medicatie maakt het ook niet gemakkelijker
Ben onrustig en toch slaperig van de diazepam
Eigenlijk moet de diazepam je rustig maken en slaperig
Niet alleen slaperig en toch onrustig
Ik accepteer gewoon dat ik momenteel zo ben en dat ik er niks aan kan doen
Ik leef in een hel en accepteer dat en denk steeds het is tijdelijk maar blijft moeilijk om gevoelens die zo heftig zijn te accepteren
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Dit is ook niet iets dat je ineens zal gaan "fixen".

Aan de andere kant: elk moment is weer een nieuwe kans om opnieuw alles te accepteren hoe het is. Letterlijk een nieuw begin waarin je dieper en dieper kan loslaten. Wat iets is dat in de praktijk vaak oefening vergt. Voor de meeste mensen is krampachtig vasthouden aan het verleden en aan hun overtuigingen makkelijker dan dat allemaal loslaten. Want die pijn is tenminste iets bekends.
Klik om te vergroten...
Maar het komt vanuit het niets
Niet door verleden of heden
Het komt het is een gevoel zonder reden en zonder niks
Daarom denk ik dat het met de medicatie te maken heeft
Maar ik accepteer wat me overkomt en heeft tijd nodig
Dan maar huilen en zo voelen kan er niks aan doen
Maar bedankt 🙏 voor je hulp
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
Maar het komt vanuit het niets
Niet door verleden of heden
Het komt het is een gevoel zonder reden en zonder niks
Daarom denk ik dat het met de medicatie te maken heeft
Maar ik accepteer wat me overkomt en heeft tijd nodig
Dan maar huilen en zo voelen kan er niks aan doen
Maar bedankt 🙏 voor je hulp
Klik om te vergroten...
Het blijft heel raar. Zo’n wervelstorm aan emotie die ineens zonder reden verschijnt.. rare reactie op de middelen die je neemt. Want die zijn allemaal ontworpen om juist te dempen en verdoven. Daarom ishet ook lastig voor ons om je te helpen. Ik ken de middelen die je gebruikt maar die reactie kan ik er niet mee rijmen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
Maar het komt vanuit het niets
Niet door verleden of heden
Het komt het is een gevoel zonder reden en zonder niks
Daarom denk ik dat het met de medicatie te maken heeft
Maar ik accepteer wat me overkomt en heeft tijd nodig
Dan maar huilen en zo voelen kan er niks aan doen
Maar bedankt 🙏 voor je hulp
Klik om te vergroten...
Maakt verder ook niet uit wat de reden is. Het feit is dat het er is. Je kunt dan ofwel in weerstand daartegen zijn, of in acceptatie daarvan.

Acceptatie is in het begin moeilijk omdat je gewend bent weerstand te bieden. Zo gewend dat het automatisch gaat. Hoe meer je accepteert, hoe meer dat je standaard mindset zal worden.

Uit je hoofd komen en in je lichaam is het "geheim". In je lichaam betekent: in je gevoel: emoties en sensaties bewust voelen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
PapaverMan zei:
Het blijft heel raar. Zo’n wervelstorm aan emotie die ineens zonder reden verschijnt.. rare reactie op de middelen die je neemt. Want die zijn allemaal ontworpen om juist te dempen en verdoven. Daarom ishet ook lastig voor ons om je te helpen. Ik ken de middelen die je gebruikt maar die reactie kan ik er niet mee rijmen.
Klik om te vergroten...
Daarom word ik ook gek
Het is zo raar wat ik meemaak
Ik ben helemaal radeloos
Daarom ook die zelfmoord gedachten omdat het zo raar is wat meemaak en het wil maar niet een kleine verbetering komen
Het is elke dag hetzelfde verhaal wat ik ook doe
Nu als ik de 70mg methadon neem begin ik na een half uur niet normaal te zweten en dat duurt één uurtje ongeveer
Maar ik zweet niet normaal alsof ik uit douch stap
Heb het nu al 3 dagen
En de depressie somberheid of wat het ook is bij mijn borst zo een warme gevoel die je down maakt dat is vanaf ik wakker word
En het huilen is meestal na 1 uur middag
En dan nog de onrust die wordt het heftigst na 1 uur als ik de methadon slik
En slaperig na een uur als ik de diazepam slik
Ik word er gewoon gek van
Het lijkt alsof er iets is aangetast bij mijn zenuwstelsel door het te lang aan het ontwennen van november tot in februari was ik zooooooo onrustig en sliep Max 1 uuuurtje en vaak helemaal niet voor weken
Ik ben gewoon radeloos en kan dit niet meer aan en denk vaak aan zelfmoord
Omdat het onverklaarbaar is
Methadon verhogen helpt ook niet meer en de medicatie heeft het erger gemaakt
Misschien als ik alleen methadon had was ik wel beter geworden
Maar nu door de overstap en de mertezepine en de zolpidemtartraat weet je niet meer waar het door komt
Eerst was het duidelijk opiaten ontwenning
Nu kan het bijwerkingen zijn
Medicatie die niet samen gaat die dit uitlokt
Ikweet het niet en zelfmoord is de makkelijkste manier om vanaf te komen
Ik zit nu alleen maar te denken wacht tot vrijdag dan zie je de psychiater dan moet ik opgenomen worden of het wordt zelfmoord als hij niet met een verklaring komt
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diametha zei:
Daarom word ik ook gek
Het is zo raar wat ik meemaak
Ik ben helemaal radeloos
Daarom ook die zelfmoord gedachten omdat het zo raar is wat meemaak en het wil maar niet een kleine verbetering komen
Het is elke dag hetzelfde verhaal wat ik ook doe
Nu als ik de 70mg methadon neem begin ik na een half uur niet normaal te zweten en dat duurt één uurtje ongeveer
Maar ik zweet niet normaal alsof ik uit douch stap
Heb het nu al 3 dagen
En de depressie somberheid of wat het ook is bij mijn borst zo een warme gevoel die je down maakt dat is vanaf ik wakker word
En het huilen is meestal na 1 uur middag
En dan nog de onrust die wordt het heftigst na 1 uur als ik de methadon slik
En slaperig na een uur als ik de diazepam slik
Ik word er gewoon gek van
Het lijkt alsof er iets is aangetast bij mijn zenuwstelsel door het te lang aan het ontwennen van november tot in februari was ik zooooooo onrustig en sliep Max 1 uuuurtje en vaak helemaal niet voor weken
Ik ben gewoon radeloos en kan dit niet meer aan en denk vaak aan zelfmoord
Omdat het onverklaarbaar is
Methadon verhogen helpt ook niet meer en de medicatie heeft het erger gemaakt
Misschien als ik alleen methadon had was ik wel beter geworden
Maar nu door de overstap en de mertezepine en de zolpidemtartraat weet je niet meer waar het door komt
Eerst was het duidelijk opiaten ontwenning
Nu kan het bijwerkingen zijn
Medicatie die niet samen gaat die dit uitlokt
Ikweet het niet en zelfmoord is de makkelijkste manier om vanaf te komen
Ik zit nu alleen maar te denken wacht tot vrijdag dan zie je de psychiater dan moet ik opgenomen worden of het wordt zelfmoord als hij niet met een verklaring komt
Klik om te vergroten...
Ik neem nu 10 mg diazepam over uurtje 15 mg mirtezepine en na één uurtje 10 mg zolpidemtartraat
Morgen 8 uur 5 mg diazepam
Half9 70mgmethadon
15 uur 5 mg diazepam
Dit doe ik nu al 3 weken behalve de methadon die is pas 4 dagen verhoogd naar 70 mg
Maar de rest is hetzelfde
Alcohol sinds oud en nieuw 2022/2023
Cocaïne al jaren
Jointje sinds januari 2024
Ik denk nu aan morgen en hoop dat het ie
Mindless zei:
Maakt verder ook niet uit wat de reden is. Het feit is dat het er is. Je kunt dan ofwel in weerstand daartegen zijn, of in acceptatie daarvan.

Acceptatie is in het begin moeilijk omdat je gewend bent weerstand te bieden. Zo gewend dat het automatisch gaat. Hoe meer je accepteert, hoe meer dat je standaard mindset zal worden.

Uit je hoofd komen en in je lichaam is het "geheim". In je lichaam betekent: in je gevoel: emoties en sensaties bewust voelen
Klik om te vergroten...
Elke keer als het heftig wordt probeer ik het te accepteren en denken dat het tijdelijk is
Merci voor je advies
Je helpt me echt enorm vooral met je geduld met me 🙏🙏🙏
Zoals mijn geduld met dit wat ik meemaak
Accepteeren accepteren dat is de toverwoord
Bedankt echt uit te de grond van mijn hart
Want ik leef ineen hel en als je iemand hebt die je eraan herinnert wat je moet doen is dat onbetaalbaar echt kan je niet genoeg bedanken
Ik moet het accepteren en tijd geven en hopelijk komt het goed
🙏😭😭
Maar het is kapot moeilijk
En de oorzaak is ook niet te achterhalen het is zo moeilijk
Moeilijk de oorzaak te vinden moeilijk te accepteren moeilijk de tijd te geven moeilijk vol te houden echt je raakt helemaal op
Fysiek en geestelijk
Maar Mindless respect en bedankt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wist je dat je met je woorden je letterlijke realiteit vormt?

Diametha zei:
Maar het is kapot moeilijk
En de oorzaak is ook niet te achterhalen het is zo moeilijk
Moeilijk de oorzaak te vinden moeilijk te accepteren moeilijk de tijd te geven moeilijk vol te houden echt je raakt helemaal op
Klik om te vergroten...
Als je dit blijft herhalen, uitgesproken, uitgetypt of zelfs alleen maar gedacht, zal dit je realiteit blijven.

Ga woorden gebruiken die zeggen dat het makkelijk is - zelfs als het (nog) niet zo is - en op een gegeven moment worden ze je nieuwe waarheid.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wist je dat je met je woorden je letterlijke realiteit vormt?
Klik om te vergroten...
Dit was voor mij zo’n belangrijke realisatie. Het leven is niet moeilijk, ik maak het moeilijker dan noodzakelijk. Soms is het gewoon shit, maar ik ben vooral zielig zodra ik dat zelf vind. Viel overigens niet meer om dit echt te voelen en de gewoontes van tientallen jaren los te laten. Maar 't kan!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Dit was voor mij zo’n belangrijke realisatie. Het leven is niet moeilijk, ik maak het moeilijker dan noodzakelijk. Soms is het gewoon shit, maar ik ben vooral zielig zodra ik dat zelf vind.
Klik om te vergroten...
Ja voor mij ook.

Daarnaast: sterke taal gebruiken is zooo belangrijk.

Dus in plaats van bijvoorbeeld:

"Ik hoop dat ik betere gezondheid ga krijgen" (zwakke taal)

Bijvoorbeeld:

"Ik ontvang gezondheid" (sterke taal)

Nog beter, maar je moet het met autoriteit uitspreken/denken, oftewel: je moet het geloven, ondanks dat het nog niet zo is:

"Ik ben gezond" "Het is makkelijk"


De "Ik ben" en ook de "Het is" zijn niet slechts een paar woorden. Alles dat daarna komt is geladen met scheppingskracht. Dit is hoe we onze wereld creëren.

Don't believe it? Fake it til you make it. Op een gegeven moment zie je dat je al de hele tijd altijd middels je gebruik van taal je wereld creërt, maar dat je waarschijnlijk negatieve of zwakke taal gebruikt. Daarom lukt niks.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja voor mij ook.

Daarnaast: sterke taal gebruiken is zooo belangrijk.

Dus in plaats van bijvoorbeeld:

"Ik hoop dat ik betere gezondheid ga krijgen" (zwakke taal)

Bijvoorbeeld:

"Ik ontvang gezondheid" (sterke taal)

Nog beter, maar je moet het met autoriteit uitspreken/denken, oftewel: je moet het geloven, ondanks dat het nog niet zo is:

"Ik ben gezond" "Het is makkelijk"


De "Ik ben" en ook de "Het is" zijn niet slechts een paar woorden. Alles dat daarna komt is geladen met scheppingskracht. Dit is hoe we onze wereld creëren.

Don't believe it? Fake it til you make it. Op een gegeven moment zie je dat je al de hele tijd altijd middels je gebruik van taal je wereld creërt, maar dat je waarschijnlijk negatieve of zwakke taal gebruikt. Daarom lukt niks.
Klik om te vergroten...
Herken ik wel. Ook het Zen-gedachtengoed spreekt me aan. "dingen zijn", "de wereld is", "ik ben". Ladingen van goed of slecht zijn voor iedereen anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Herken ik wel. Ook het Zen-gedachtengoed spreekt me aan. "dingen zijn", "de wereld is", "ik ben". Ladingen van goed of slecht zijn voor iedereen anders.
Klik om te vergroten...
"Ik ben" is onze naam vóór onze gegeven naam. Je geeft jezelf, je geeft leven aan je realiteit/wereld middels "Ik ben".

Het is niet eens nodig om hier zo spiritueel over te doen. :wink: Maar het is wel handig om te weten dat je je wereld vormt middels je gebruik van taal. Als je altijd maar spreekt in termen van "ik hoop dat ik beter ga worden in dit/dat", dan maak je letterlijk het statement dat je nog niet beter bent en zal dit daarom je realiteit blijven. Het universum denkt niet in "worden" maar in "zijn".
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik accepteer mijn gevoelens ik doe mijn best
Maar gevoelens die veroorzaakt worden zijn moeilijker te accepteren dan gevoelens die van jou komen
Maar ik ga vandaag weer mijn best doen
Al is het zoveel ,gevoelen , onrust en huilbuien die vanuit het niets komen
Als die gevoelens kwamen omdat ik een bepaalde denkwijze had was het makkelijker te handelen
Gewoon anders gaan denken
Maar deze gevoelens komen vanuit mijn lichaam ,mijn borst vooral
Vanuit mijn hele borst ,bij mijn hart of mijn gezicht hoofd word zo warm dat ik ga zweten alsof ik uit de douche ben gekomen , het verschilt de hele dag door maar ik blijf het accepteren en probeer anders te denken
Maar ik geef niet op ik blijf het accepteren en het tijd geven tenminste tot vrijdag zeker
Ik heb het moeilijk vooral onrust terwijl je slaperig bent en de rest wat ik heb genoemd
Het is zwaar
Maar bedankt voor jullie reacties en steun 🙏
Toch helpt hier typen ook voor afleiding en steun
L
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Ja voor mij ook.

Daarnaast: sterke taal gebruiken is zooo belangrijk.

Dus in plaats van bijvoorbeeld:

"Ik hoop dat ik betere gezondheid ga krijgen" (zwakke taal)

Bijvoorbeeld:

"Ik ontvang gezondheid" (sterke taal)

Nog beter, maar je moet het met autoriteit uitspreken/denken, oftewel: je moet het geloven, ondanks dat het nog niet zo is:

"Ik ben gezond" "Het is makkelijk"


De "Ik ben" en ook de "Het is" zijn niet slechts een paar woorden. Alles dat daarna komt is geladen met scheppingskracht. Dit is hoe we onze wereld creëren.

Don't believe it? Fake it til you make it. Op een gegeven moment zie je dat je al de hele tijd altijd middels je gebruik van taal je wereld creërt, maar dat je waarschijnlijk negatieve of zwakke taal gebruikt. Daarom lukt niks.
Klik om te vergroten...
Dit is idd ook mijn ervaring. Maar wel op voorwaarde dat je ook handelt waar nodig. Dat is soms nog best lastig. Eindeloos afwachten en jezelf beter willen denken is ook niet de weg. Hetmoet een soort basishouding worden die automatisch gaat. Dan helpt het enorm.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
Dit is idd ook mijn ervaring. Maar wel op voorwaarde dat je ook handelt waar nodig. Dat is soms nog best lastig. Eindeloos afwachten en jezelf beter willen denken is ook niet de weg. Hetmoet een soort basishouding worden die automatisch gaat. Dan helpt het enorm.
Klik om te vergroten...
Zeker waar. Sterke taal hanteren (ook in gedachten) en er ook naar handelen.

Don't just talk the talk. Walk the walk. :)
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben alleen aaan het huilen dus hoe kan ik tegen die gevoelens vechten
Door de onrust alleen aan het lopen
Ook al twijfel ik over de medicatie neem het toch elke dag en op tijd
Mijn enige ding is wil niet stabiliseren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."