Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
93 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Diametha gelukkig is het afkicken van de interpunctie wel gelukt
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paranoise wat bedoel je met depressie been there hoe heb je het opgelost
Sorry zie nu pas je bericht had geen internet
Maar effe voor de duidelijkheid ik lieg niet hier of bij de psychiater over wat ik gebruik en hoe het is begonnen en over mijn gevoelens ben juist hier om geholpen te worden en de depressie somberheid en onrust die vanuit je buik komt ik ben hier omdat ik hopeloos ben en heb sinds vorige jaar geen hard drugs gebruikt en vanaf januari geen wiet of hasj en doe precies wat de psychiater zegt maar voel geen verbetering en niemand begrijpt me ik ben dankbaar voor jullie reacties maar iedereen zegt je moet het volhouden maar tot wanneer ik ben alleen aan het huilen en lopen weet niemand een plek waar ik geholpen kan worden a.u.b. ik word overal weggestuurd omdat het niet levensbedreigend is dus ik word weggestuurd en waarom ik geen antidepressiva wil nemen is omdat als ik de dosis van methadon verhoog de depressie en de onrust weggaat dus ben bang dat ze niet gaan helpen omdat ik depressief ben door de methadon en Diazepam samen denk ik en is er geen mogelijkheid om ergens aftebouwen of gestabiliseerd te worden zonder nieuwe medicatie erbij ik ben bang geworden van medicatie
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan sorry maar ben lopend aan het typen ben aan het huilen sorry
Moest interpunctie opzoeken net
Ben niet zo goed in typen en blijkbaar weet je niet wat ik doormaak
Sorry
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslavingen en ben helemaal in de war ben niet zo van de punten en komma’s
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslaving jullie reacties zijn allemaal lief maar helpen me niet echt
Ben jullie echt dankbaar maar heb hulp nodig om me beter te voelen en ben zo in de war en ben helemaal alleen en ben zo bang om gek te worden dat ik zelfmoord de enige oplossing zie of als iemand weet waar ik terecht kan sorry ben aan het lopen van de onrust en ben zo in de war weet niet of ik nog logisch klink bedankt voor jullie reacties uit de diepste van mijn hart
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als iemand zoiets heeft meegemaakt de combinatie van medicatie die ik nu neem wil graag weten hoe hij erdoorheen is gekomen en waar hij de hulp heeft gekregen
Vooral als je alleen bent met als ik is het zo moeilijk
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er misschien een plaats waar ik terecht kan want hou het niet vol zo a.u.b.
ik denk dat ik teveel hier bezig ben en maak jullie ook gek bedankt en tot ziens
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diametha zei:
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslaving jullie reacties zijn allemaal lief maar helpen me niet echt
Ben jullie echt dankbaar maar heb hulp nodig om me beter te voelen en ben zo in de war en ben helemaal alleen en ben zo bang om gek te worden dat ik zelfmoord de enige oplossing zie of als iemand weet waar ik terecht kan sorry ben aan het lopen van de onrust en ben zo in de war weet niet of ik nog logisch klink bedankt voor jullie reacties uit de diepste van mijn hart
Klik om te vergroten...
Volgens mij is de conclusie dat je Methadon te snel afgebouwd is en dat je het beste terug naar een hogere dosis kunt gaan en die langzaam afbouwen. Veel meer kunnen wij ook niet voor jou doen. Dat zul je zelf met een arts of psychiater moeten regelen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
Als iemand zoiets heeft meegemaakt de combinatie van medicatie die ik nu neem wil graag weten hoe hij erdoorheen is gekomen en waar hij de hulp heeft gekregen
Vooral als je alleen bent met als ik is het zo moeilijk
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er misschien een plaats waar ik terecht kan want hou het niet vol zo a.u.b.
ik denk dat ik teveel hier bezig ben en maak jullie ook gek bedankt en tot ziens
Klik om te vergroten...
Nee joh je maakt niemand gek hier. Als iemand het zat is kan die je gewoon op mute zetten. Als berichten typen hier helpt doe dat dan vooral. Stuur mij of iemand anders hier met opiaten ervaring desnoods PM's als je je schaamt. We weten echt waar je vandaan komt, heb het ook heel erg zwaar gehad en anderen hier ook. Dus we snappen echt waar je doorgaat en niemand heeft 'last' van je. Maak je daar niet druk om.

Zit je nu trouwens in een kliniek?

Ow, en volgens mij weet Dirk-Jan heel goed waar je door gaat Even een quote van hem ter illustratie:

" ik lag bezweet en jankend als een baby in de foetushouding in de kliniek. Ik heb personeel bedreigd. Ik heb geprobeerd te ontsnappen"

Dat was zijn toestand bij diazepam ontwenning. Dus hij (en ik en vele anderen hier) snappen echt wel wat je meemaakt. We kunnen het alleen niet voor je doen helaas.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterkte
Diametha zei:
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.
Klik om te vergroten...
Niks afbouwen nu, pas in de kliniek.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.
Klik om te vergroten...
Goed advies. Dagboek bijhouden hielp mij heel erg,
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Ik gebruikte methadon kreeg het van iemand maar was elke keer andere dosis van 20 mg en dan weer 3 keer 20 mg en dan weer 1 keer 40 mg de hoogste en dat was eenmalig was 3 keer 60 toen hij weg was bogen ontwenning ik naar eerste hulp want wist niet wat het was zei hebben gezegd ontwenning methadon ik aanmelden bij Jellinek moest 3,5 maanden wachten toen ik aan de beurt was kreeg 30 mg en ze wouden niet omhoog
Klik om te vergroten...
Je weet dus niet hoeveel methadon je in het verleden gebruikte? Ook niet bij benadering?

Waarschijnlijk moet je nu toch ergens in de buurt van de dosis waar je aan gewend was stabiliseren. Anders blijft het experimenteren tot je weer de juiste dosis vindt.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je al 3,5 maand methadon vrij was maar dat je toen nog steeds last had van ontwenning. Kan dat echt zo lang duren? Weet jij dat @Paranoize?

Edit: Ik heb het even opgezocht en blijkbaar kan het post-acute withdrawal syndrome (PAWS) soms maanden aanhouden. Ik vraag me wel af wat de juiste behandeling is voor PAWS. Ik kan me voorstellen dat het niet “weer gaan gebruiken” is. Het klinkt wel alsof Jellinek zoiets heeft van “blijf maar even stabiel op 30 mg”.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Als je stabiel bent heb je dan de onrust nog af en toe en voel je je weleens depressief of is dat allemaal weg totdat je begint met afbouwen?
Klik om te vergroten...
Iedereen voelt zich weleens onrustig of depressief. Dat hoort bij het leven denk ik. Dus het is normaal om je af en toe onrustig of depressief te voelen. Voor mij is het lastig om te beoordelen of het ziekelijke vormen aanneemt.
Diametha zei:
Heeft dat gevolgen voor het afbouwen straks of maakt het niks uit of je ze 3 maanden gebruikt of 6 maanden gebruikt?
Klik om te vergroten...
Hoe langer je gebruikt hoe voorzichtiger/langzamer je af moet bouwen, maar het verschil tussen 6 en 3 maanden is niet groot. Daar zou ik me niet zo druk om maken.
Diametha zei:
Is het bij Diazepam dat je na een tijdje je dosis moet verhogen anders ontwenning krijgt of is het dezelfde als methadon je kan op je dosis blijven
Klik om te vergroten...
Je kan gewoon op dezelfde dosis blijven. Je krijgt dan wel gewenning (je merkt er minder van) maar geen ontwenning. Je krijgt pas ontwenning als je gaat minderen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je stabiel bent heb je dan de onrust nog af en toe en voel je je weleens depressief of is dat allemaal weg totdat je begint met afbouwen?nu ik heb gehoord dat ik minimaal 6 maanden aan de 20 mg Diazepam zit .
Heeft dat gevolgen voor het afbouwen straks of maakt het niks uit of je ze 3 maanden gebruikt of 6 maanden gebruikt?
Is het bij Diazepam dat je na een tijdje je dosis moet verhogen anders ontwenning krijgt of is het dezelfde als methadon je kan op je dosis blijven
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Je kan gewoon op dezelfde dosis blijven. Je krijgt dan wel gewenning (je merkt er minder van) maar geen ontwenning. Je krijgt pas ontwenning als je gaat minderen.
Klik om te vergroten...
Ik heb ‘t zelf niet ervaren maar als de gewenning toeneemt kan er wel degelijk ontwenning optreden tussen de giften in.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Ik heb ‘t zelf niet ervaren maar als de gewenning toeneemt kan er wel degelijk ontwenning optreden tussen de giften in.
Klik om te vergroten...
Ik ken dat wel met kortwerkende benzos, maar met diazepam lijkt me dat toch een beetje sterk.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zit nu bij een psychiater op het boven ij ziekenhuis
Othershore je maakt me nu helemaal in de war en bang over het kan niet zolang duren de ontwenning van methadon nu begin helemaal te twijfelen dit nog goed gaat komen met me
Trouwens kreeg net een bericht van de assistente van de psychiater (omdat hij op vakantie is ) dat ik de methadon mag verhogen tot 70 mg
Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust en de huilbuien de depressie is vandaag heel licht ben daar wel blij om tenminste tot nu hoop niet dat het erger word
Maar heb wel buikkrampen of buikpijn
Othershore bedankt voor je reactie over de diazepam echt heel erg bedankt 🙏 helpt me echt die reacties en geeft me een soort hoop dus othershore thanx
Zit nu alleen met de onrust die ik heb is niet wat iedereen krijgt
Deze onrust is zo erg dat ik niet stil kan zitten voor 1 minuut en het komt vanuit mijn buik en dan weer bij mijn hart en mijn hoofd die zo aan het denken is van je neemt methadon waarom voel je geen verschil
Ik ga morgen van 55 mg naar 60 mg methadon of moet ik naar 65mg ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik word helemaal gek zit al zolang aan het ontwennen vooral de onrust is vandaag niet normaal kan me nergens op concentreren ben alleen maar aan het lopen al vanaf 6 uur
Ben 8 uur thuis gekomen om de medicatie te nemen en dan weer naar buiten heb niks gegeten alleen een kopje thee kan en ben zo onrustig en af en toe bang en in de war nu Jellinek me niet wil helpen
Ben veel aan het huilen maar vooral door de spijt dat ik met de methadon ben begonnen en spijt dat ik rivotril heb genomen en toen overgestapt naar Diazepam
Ik heb nu geen trek in de diazePam of zo maar neem het omdat ik niks wil veranderen aan mijn medicatie wat de psychiater ook zegt gewoon de medicatie nemen en op tijd dan word je pas stabiel dat doe ik ook alleen de methadon omhoog als het moet
Kreeg net een mail van de assistente dat de methadon omhoog mag tot 70 mg
Want had haar gebeld vanochtend helemaal in de war huilen en gewoon niet weten wat ik moet doen en ik zit alleen maar te denken die ik het wel goed allemaal ik twijfel aan alles heb steeds geruststelling nodig maar als het weer erg wordt met erg bedoel ik zo onrustig dat ik begin te rennen en zo bang dat ik verkeerde dingen doe en dat ik alles erger maak
Dan weet ik het niet meer dan kom ik hier om te typen en hopen op geruststelling daarom bedankt
Daarom bedankt Othershore en Shikantaza voor jullie reacties echt bedankt 🙏
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Othershore je maakt me nu helemaal in de war
Klik om te vergroten...
Oh dat was zeker niet mijn bedoeling! Ik was een beetje hardop aan het nadenken, maar daar moet ik voorzichtiger mee zijn.

Diametha zei:
Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust
Klik om te vergroten...
Dat vraag ik me ook af: komt het door de methadon of niet? Dat weet ik niet. Om die vraag te beantwoorden moet je arts zijn denk ik, en een goeie ook.

Wat ik wel weet: de acute ontwenning van methadon is na ongeveer 14 dagen voorbij. Sommige mensen hebben daarna nog last van een post-acute withdrawal syndrome (PAWS). Dat komt vooral voor als je plotseling, cold turkey bent gestopt. Dus ik kan me wel voorstellen dat je daar last van hebt. Maar over het algemeen zeggen ze dan niet: “we starten de methadon weer op”, zeker niet na 3,5 maand. Daarom hebben ze het waarschijnlijk eerst met Rivotril geprobeerd. Uiteindelijk zat er bij jou blijkbaar toch niets anders op dan de methadon weer te starten en daarom hebben ze dat ook gedaan. Nu is het even zoeken naar de juiste dosis.

Als ik jou was zou ik nu zoveel mogelijk concentreren op het duidelijk communiceren van je symptomen en dan proberen de adviezen van je arts zo goed mogelijk op te volgen. Meer kun je niet doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3031323334...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."