Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
90 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben helemaal de kluts kwijt ik ben zo bang zo angstig zo onrustig echt niet normaal
De diazepam maakt me zo onrustig en huilbuien als ik het om 12 uur neem
Als ik de diazepam 2,5 mg om 9 of 10 uur neem krijg ik zo รฉรฉn ademhalingsproblemen ik stik bijna ook al ben ik buiten en dat komt denk ik door de methadon 70 mg die ik neem om 8 uur
Mensen ik ben ten einde raad ik kan nu niet eens 2 minuten met iemand praten en dan irriteer ik me of zo moet ik weg ik wil alleen maar alleen zijn , maar ik kan niet meer nadenken ik denk alleen hoe kom ik hier uit
Ik ben al zolang bezig dat ik het niet meer weet
Ik ben constant aan het huilen want zie geen verbetering en omdat ik heb geprobeerd af te bouwen en ging niet ga nu weer af bouwen op advies van de psychiater met 1 mg diazepam om de dag maar ik hoop zo dat het gaat helpen
Ik heb zo een hartkloppingen die zijn begonnen toen ik wou afbouwen diazepam maar toen ik het kreeg heb ik meteen de dosis weer naar 20 mg verhoogd en nog heb ik de klachten ik ben zo in de war
Ik loop alleen maar te huilen omdat ik weet dat niks me gaat helpen
Ik ben gewoon kapot helemaal kapot
Het gaat zo slecht met me maar gevoelens
Ik ben zo ziek door de medicatie echt niet normaal
Ik weet het niet meer en de psychiater weet het ook niet meer
Ik ben een hopeloos geval
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#2
We kunnen alleen adviezen geven. Helpen niet echt, kon dat maar. Je moet opgenomen worden. Zoek met urgentie hulp! Jammer dat het nog steeds zo slecht met je gaat.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauw
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
AMEN
zodra ik dat ben gaan doen
is dit nu al bijna einde week 10 clean
Klik om te vergroten...
Ja maar heb jij medicatie die je gevoelens met 100 keer versterken en heb je bijwerkingen van medicatie
Als het gevoelens waren van afbouwen of van stoppen van medicatie of het zijn gevoelens die komen en gaan dan zou ik dat ook kunnen want dan doe je het voor iets
Maar bij zijn het gevoelens die van medicatie komen en als ik de medicatie niet slik zijn het hele ander gevoelens
En als ik nu probeer af te bouwen dan gaat het erger worden en de klachten kunnen jaren blijven daarom ik zit in een moeilijke situatie vooral omdat ik het door medicatie krijg
Ik ben zo hopeloos omdat ik door de diazepam die gevoelens krijg en ook door de methadon die onrust krijg
Als het door afbouwen komt of door mezelf komt dan zou ik het kunnen accepteren en kunnen volhouden maar bij mij wordt het veroorzaakt door medicatie en als ik de medicatie niet slik in een keer cold turkey dan heeft de psychiater me gegarandeerd op een psychose dat is de diazepam en de methadon daar heb ik post acute withdrawal syndroom en die kan lang duren ik kan alleen hopen dat de 70 mg snel stabiel maakt en dan heb je nog de klachten van de overstap van rivotril naar diazepam die geeft ook klachten
Dus ik ben helemaal naar de klote bij mij is de medicatie die dit allemaal veroorzaakt en het kan alleen maar erger worden
Geloof me heb alles geprobeerd en heb op psychose net gevraagd waarom dat accepteren bij mij niet lukt of dat mindfulness of afleiding zoeken zo moeilijk is
Dat komt door de overstap naar diazepam waardoor de diazepam averechts werkt en door de klachten van methadon die ik sinds november had en ze denken zelfs dat het na een tijdje misschien naar medicatie vergiftiging wordt omdat mijn lichaam de diazepam niet goed afbreekt of zo en dan gaat het zich opstapelen
En heb veel psychiaters gesproken op internet die zeiden we willen niet de schuld straks krijgen als er wat met je gebeurd dus laat je huidige psychiater het maar oplossen hij heeft je dit aangedaan vooral de cocktail medicatie en de overstap dat zijn 2 dingen die mij zo laten voelen
Maar bedankt voor je advies ๐Ÿ™
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diametha zei:
Elke dag als ik opsta accepteer ik gewoon hoe mijn situatie is maar na enkele uurtjes kan ik het niet meer aan
Klik om te vergroten...
Hier hebben we het eerder over gehad laatst: je zegt dat je het niet meer aankan, maar blijkbaar kon/kan je dat wel, want je bent hier toch? Je blijft zeggen dat het ondraaglijk is, maar je verdraagt het al de hele tijd. Besef je je dit?

Kijk, ik beweer niet dat ik weet wat je doorgaat, wat je voelt. Ik geloof je dat je je verschrikkelijk voelt. Maar volgens mij begrijp je niet wat hier bedoeld wordt met je mindset veranderen. Het gaat hier niet over met een trucje je nare gevoelens verminderen/weg krijgen, maar om anders tegenover exact diezelfde gevoelens te gaan staan.

Diametha zei:
Dus ik ben helemaal naar de klote bij mij is de medicatie die dit allemaal veroorzaakt en het kan alleen maar erger worden
Klik om te vergroten...
Dit bedoel ik dus bijvoorbeeld.

Hier moet je echt mee ophouden man. Want het is niet alleen maar die medicatie die je kapot maakt, het zijn daarbovenop ook deze herhalende giftige gedachte patronen waarmee je jezelf saboteert. Je geeft jezelf zo geen kans op verbetering.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Hier hebben we het eerder over gehad laatst: je zegt dat je het niet meer aankan, maar blijkbaar kon/kan je dat wel, want je bent hier toch? Je blijft zeggen dat het ondraaglijk is, maar je verdraagt het al de hele tijd. Besef je je dit?

Kijk, ik beweer niet dat ik weet wat je doorgaat, wat je voelt. Ik geloof je dat je je verschrikkelijk voelt. Maar volgens mij begrijp je niet wat hier bedoeld wordt met je mindset veranderen. Het gaat hier niet over met een trucje je nare gevoelens verminderen/weg krijgen, maar om anders tegenover exact diezelfde gevoelens te gaan staan.


Dit bedoel ik dus bijvoorbeeld.

Hier moet je echt mee ophouden man. Want het is niet alleen maar die medicatie die je kapot maakt, het zijn daarbovenop ook deze herhalende giftige gedachte patronen waarmee je jezelf saboteert. Je geeft jezelf zo geen kans op verbetering.
Klik om te vergroten...
Denk je dat ik mijn best niet doe maar het zijn maanden en ik zie geen verbetering
En ik hou het niet vol ben aan het overleven en ik neem medicatie die dit bij mij doet zelfs de psychiater vindt het vreemd dat ik niet rustig wordt door de diazepam en dat ik juist onrustig word
Als ik de medicatie niet neem word ik gek letterlijk
Dat zei de psychiater ik kan een psychose oplopen en als ik het de medicatie neem word ik onrustig en slaperig tegelijk
Ik weet dat je me probeert te helpen maar waarom geloof je niet als ik zeg ik heb dat geprobeerd en het heeft niet geholpen
Ik probeer alles wat me hier gezegd wordt maar het helpt niet waarom wil niemand dat geloven
Ga eens op internet kijken wat benzos met opiaten met je doet
Ik heb echt geprobeerd om alles te accepteren wat ik heb maar het is vanaf maart zo en als je merkt dat de medicatie dit veroorzaakt
Ik doe juist mijn uiterste best om beter te worden
Probeer beter te eten en gezond, ben van 3 pakjes sigaretten naar een pakje , heb geprobeerd te sporten rennen in de park maar laatste tijd lukt het niet meer door ademhalingsproblemen, heb een tijdje getafeltennist in de park maar laatste tijd kan ik niet meer goed zien en word snel geรฏrriteerd en boos , denk elke dag het gaat over het is tijdelijk maar sinds midden juni zo , lukt het niet meer de gevoelens zijn sterker, heb naar podcast geluisterd maar kon het niet volhouden en mijn gedachten dwalen weg
Waarom wil Nieman geloven dat door de overstap van rivotril naar diazepam die eerst te laag was 15 mg diazepam , het onrust van de methadon die ik denk dat het niet gestabiliseerd is en door mijn lichaam zelf ook die de medicatie niet wil accepteren en misschien zit mijn hoofd helemaal niet goed en de combinatie van medicatie die bijwerkingen geeft
Ik wil je bedanken voor je reactie en je tijd en je advies maar kan het niet zijn dat dat niet helpt bij mij omdat ik teveel bijwerkingen ervaar en iedereen anders is
Het kan toch dat het niet wil werken bij mij
Ik probeer echt alles als je hartkloppingen voelt dan kan je moeilijk het accepteren want wordt alleen maar erger
Mensen geloof me ik probeer al jullie adviezen maar geloof me het wil niet helpen bij mij het heeft allemaal door de medicatie te maken geloof me ik weet wat ik voel
Bedankt allemaal voor jullie adviezen en reacties en hoop dat jullie me blijven helpen en blijven steunen met wat je kan
Maar wat mij gaat helpen is een opname voor een detox van een van deze medicatie
Een detox thuis gaat mij ook niet helpen
Ik heb echt een opname nodig maar niemand die me wil helpen
Ik ga morgen weer 1 mg proberen af te bouwen van de diazepam
Ik heb een vraag ik slik nu al een tijdje de diazepam om 12 uur 2,5 mg en om 16 uur 5 mg en om 20 uur 12,5 mg en daarna de mertezepine en de zolpidemtartraat maar merk dat ik een paar keer ben gevallen nu
Ik denk dat ik in de avond teveel slik waardoor ik zo slaperig ben en dingen doe dat me niet herinneren kan is het mogelijk dat wat ik neem teveel is en kan het kwaad ? Ik kan de psychiater al een tijdje niet meer bereiken sinds hij mij beschuldigd heeft met drugs en alcohol
Ik wil je bedanken voor je advies en reactie stel het erg op prijs maar geloof me als ik zeg dat ik ร lles probeer om beter te worden ben sinds november aan het ontwennen eerst en sinds februari ben ik aan de medicatie en sinds maart toen ik de overstap maakte toen ben ik in een hel beland
Maar Nieman wil naar mij luisteren ik luister naar iedereen en doe alles en volg ร lles adviezen maar als ik zeg het werkt niet dan is het ik doe niet mijn best of ik maak het erger
Ik sta elke dag op met ik vandaaag sporten of ik ga vandaag met mijn buren een praatje maken of ik ga vandaag naar IJburg toen het mooi weer was maar zodra ik de medicatie neem begint de ellende ik denk ik ga toch en dan zie ik wel wat er gebeurt na 10 minuten is het ik kan niet meer ik wil weg ik kan niet lachen ik heb hartkloppingen ik ben zo onrustig en slaperig
A.u.b. geloof me als ik zeg die min uiterste best
Ik wil iemand spreken die de overstap van rivotril naar diazepam heeft gedaan of iemand die diazepam en methadon en mirtezepine en zolpidemtartraat neemt
Bedankt ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Hier hebben we het eerder over gehad laatst: je zegt dat je het niet meer aankan, maar blijkbaar kon/kan je dat wel, want je bent hier toch? Je blijft zeggen dat het ondraaglijk is, maar je verdraagt het al de hele tijd. Besef je je dit?

Kijk, ik beweer niet dat ik weet wat je doorgaat, wat je voelt. Ik geloof je dat je je verschrikkelijk voelt. Maar volgens mij begrijp je niet wat hier bedoeld wordt met je mindset veranderen. Het gaat hier niet over met een trucje je nare gevoelens verminderen/weg krijgen, maar om anders tegenover exact diezelfde gevoelens te gaan staan.


Dit bedoel ik dus bijvoorbeeld.

Hier moet je echt mee ophouden man. Want het is niet alleen maar die medicatie die je kapot maakt, het zijn daarbovenop ook deze herhalende giftige gedachte patronen waarmee je jezelf saboteert. Je geeft jezelf zo geen kans op verbetering.
Klik om te vergroten...
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Hier hebben we het eerder over gehad laatst: je zegt dat je het niet meer aankan, maar blijkbaar kon/kan je dat wel, want je bent hier toch? Je blijft zeggen dat het ondraaglijk is, maar je verdraagt het al de hele tijd. Besef je je dit?

Kijk, ik beweer niet dat ik weet wat je doorgaat, wat je voelt. Ik geloof je dat je je verschrikkelijk voelt. Maar volgens mij begrijp je niet wat hier bedoeld wordt met je mindset veranderen. Het gaat hier niet over met een trucje je nare gevoelens verminderen/weg krijgen, maar om anders tegenover exact diezelfde gevoelens te gaan staan.


Dit bedoel ik dus bijvoorbeeld.

Hier moet je echt mee ophouden man. Want het is niet alleen maar die medicatie die je kapot maakt, het zijn daarbovenop ook deze herhalende giftige gedachte patronen waarmee je jezelf saboteert. Je geeft jezelf zo geen kans op verbetering.
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil de ernst van je situatie ook niet onderschatten @Diametha.

En natuurlijk doe je je best. Maar je lijkt ook langs sommige dingen heen te lezen hier.

En je beseft je toch ook dat elke dag hetzelfde hier herhalen je niet zal helpen?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik aan het afbouwen was of ik ben de hele dag niks aan het doen of ik voel deze gevoelens en ben ermee bezig
Dan kan je me verwijten dat ik het niet wil accepteren
Maar ik probeer afleiding te zoeken ik denk steeds je kan er niks aan doen dus laat het en probeer dingen te doen net als huis schoonmaken stofzuigen afwassen en als het komt laat het komen
Maar mensen het is ten eerste zo heftig hartkloppingen ten tweede het is al zolang ten derde het gebeurt door de medicatie en ten vierde ik probeer het te accepteren maar wat als het niet lukt
Het lukt gewoon niet er moet gewoon naar gekeken worden ze moeten het onderzoeken
En ik zeg hou het niet meer vol terwijl ik het wel volhoudt
Dat komt allemaal omdat ik mijn moeder geen pijn wil doen maar heb zo vaak gestaan met vanavond gaat het gebeuren
Ik zeg dat ik het niet meer volhouden kan omdat niemand heeft gezegd dit is wat we gaan doen of je gaat opgenomen worden
Niemand is met een oplossing gekomen en niemand wil me doorverwijzen naar een verslavingszorg of een second opinion aanvragen
Dan word je hopeloos
Ik heb de psychiater ook vaak gevraagd kan ik niet naar een psycholoog om te praten of dat ik trucjes van hem krijg om van deze gevoelens af te komen
Dan zegt hij ik heb geen reden om je daar te sturen in je hoofd ben je goed je hebt geen traumaโ€™s of zo en die gevoelens komen van de medicatie
Je hebt medicatie die pijn weghaalt je hebt medicatie die je zo laat voelen en daar kan je echt niks voor doen
Ik heb echt ร lles gevraagd aan hem maar tevergeefs hij zegt het heeft tijd nodig
En nu neemt ie niet meer op en reageert niet meer op mij berichtjes
Dus wat kan ik nog meer doen ? Ik doe zo erg mijn best en als mensen me niet geloven of denken je moet gewoon zo doen of je moet gewoon dit doen terwijl ik het heb gedaan niet 1 of 2 keer echt bijna elke dag probeer ik al die adviezen maar als het niet wil helpen ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diametha zei:
Modknip --
Klik om te vergroten...
Sorry, maar dit soort uitspraken triggeren mij enorm. Het is al vaker gezegd. Als je zelfmoordgedachten hebt, bel 0800-0113 of bel de huisarts/huisartsenpost. Die kunnen daar iets mee. Wij niet. Je hebt geen idee wat dit soort uitspraken bij anderen op kunnen roepen.

Veel sterkte met alles. Probeer wat te doen met de adviezen die al gegeven zijn en in te blijven zien hoe lang je het al volhoudt en hoe sterk je dus bent.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pompoen zei:
Sorry, maar dit soort uitspraken triggeren mij enorm. Het is al vaker gezegd. Als je zelfmoordgedachten hebt, bel 0800-0113 of bel de huisarts/huisartsenpost. Die kunnen daar iets mee. Wij niet. Je hebt geen idee wat dit soort uitspraken bij anderen op kunnen roepen.

Veel sterkte met alles. Probeer wat te doen met de adviezen die al gegeven zijn en in te blijven zien hoe lang je het al volhoudt en hoe sterk je dus bent.
Klik om te vergroten...
Mijn excuses heb het weg gehaald
Sorry zo bedoel ik het niet
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pompoen zei:
Sorry, maar dit soort uitspraken triggeren mij enorm. Het is al vaker gezegd. Als je zelfmoordgedachten hebt, bel 0800-0113 of bel de huisarts/huisartsenpost. Die kunnen daar iets mee. Wij niet. Je hebt geen idee wat dit soort uitspraken bij anderen op kunnen roepen.

Veel sterkte met alles. Probeer wat te doen met de adviezen die al gegeven zijn en in te blijven zien hoe lang je het al volhoudt en hoe sterk je dus bent.
Klik om te vergroten...
Sorry nogmaals maar ik ben wel sterk om het vol te houden maar ik geniet van het leven ik ben aan het overleven elke en dat is geen leven
Ik probeer echt elke dag alle adviezen op te volgen vooral dat accepteren
Elke dag zeg ik tegen mezelf niemand kan je helpen je moet het zelf doen kom op volhouden en dan probeer ik afleiding te zoeken of dingen te gaan doen je hebt het eenmaal dus pech
Maar sorry nog
Ik weet niet waarom niemand wil geloven dat ik er echt alles aan het doen ben
Heb 113 vaak gebeld maar het praten lukt niet meer
Huisartsenpost gebeld ergens in mei denk ik ze hebben crisis dienst gebeld ben daar geweest ze hebben gezegd dat ik al medicatie slik waardoor dit komt dus ik moet het met mijn psychiater regelen ze hebben me daar een paar uurtjes gelaten in een kamer elke keer kwam iemand met me praten en toen moest ik naar huis want de psychiater heeft de medicatie voorgeschreven hij zou weten wat de volgende stap is
Ik zag aan de mensen van crisis dienst dat zei ook niet wisten waarom ik eigenlijk zo reageer op de medicatie vooral de diazepam
Maar sorry nogmaals ik weet het niet meer
Ik kan niet nadenken ik wou dat jullie me geloofden als ik zeg volg jullie adviezen allemaal op daarom zit ook hier om de hulp die ik krijg ook te gebruiken
Maar bedankt allemaal en ik volg al jullie adviezen misschien vergeet ik het soms
Het is goed om er aan herinnerd te worden
Ik weet het niet meer verder
Bedankt en sorry
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stel dat jij zo moet leven .jullie zeggen kijk hoelang je het hebt volgehouden ik heb geen keus maar om zo te leven
Je krijgt ook niet te horen wat je hebt wat je moet doen , ze geven je medicatie die alles erger maakt en dan is het geen reactie meer
Niks gaat makkelijk , eten niet je moet jezelf herinneren en dwingen om te eten , je kan niet met mensen praten want je bent zo angstig , onrustig en slaperig tegelijk, je kan geen afleiding vinden
Maar het ergste is dat de medicatie niet zijn werk doet hij maakt alles erger en ik kan er niet vanaf komen
Ik kan het allemaal accepteren maar voor hoelang , wat is de oplossing
Ik kan geen voetbal kijken net als gisteren ik was helemaal alleen
Niemand weet hoe ze me gaan genezen ik word niet naar een instelling gestuurd
Iedereen zegt kijk hoelang je het hebt volgehouden maar wordt dit mijn leven overleven
Ik heb geaccepteerd wat ik heb maar wat komt hierna want Niemand weet hoe verder nu
En stel je voor ik ga afbouwen en omdat niemand luistert en iedereen is zo overtuigd van alles wat ik voel dat dat nie kan
En iedereen zegt je moet zo denken en je moet zo doen
Ik zeg je ik heb dat allemaal gedaan en ik doe dat allemaal nog maar het helpt niet
Dan kan dat niet want het moet helpen anders is het je doet je best niet of je wilt jezelf niet helpen
Waarom kan het niet zijn dat het iets is dat zo weinig voorkomt dat er nog onderzoeken naar gedaan moeten worden en waarom kan het niet zijn wat ik al zolang zeg dat medicatie bij mij rare Bijwerkingen geeft
Mensen ik doe echt mijn best en volg het advies om mijn gevoelens te accepteren maar het is zo heftig
Ik weet dat jullie niks meer voor me kunnen doen ik weet dat
En ik wil iedereen bedanken hier maar wil me af en toe mijn ei kwijt
Sorry als ik iemand kwets of iemand pijn doe is nooit mijn bedoeling ik ben gewoon in de war dat ik niet weet wat ik precies zeg
Maar ik bedank echt iedereen niet normaal voor jullie steun en hulp en geduld en tijd ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb op YouTube filmpjes gezien over het combineren van benzos en opiaten en filmpjes gezien van mensen die het afbouwen van benzos zo moeilijk hebben gehad
En ik heb ook een filmpje van een dokter B gezien dat ie vertelt dat je beter methadon eerst kan afbouwen dan de diazepam
Maar kwam geen een filmpje tegen die diazepam , methadon en mirtezepine gebruiken
En dan wil de psychiater me nog antidepressiva geven wat nog slechter is met methadon
Heb ook filmpjes gezien van mensen die zeggen dat de overstap van rivotril naar diazepam echt geleidelijk moet gebeuren als je het in 1 keer doet kom je zwaar in de problemen en krijg je heftige klachten
Heb ook mensen gezien die net als mij alles hebben geprobeerd maar dat accepteren van je gevoelens , afleiding zoeken etc niet heeft geholpen bij hun en dat de klachten 2 jaar hebben geduurd maar dat is toen ze begonnen met afbouwen
Ik ben nog niet aan afbouwen begonnen en het gaat al zo slecht de hele tijd
Ik ben ervan overtuigd dat wat ik heb is zo erg al toen ik PAWS methadon had en nog heb maar het is slechter geworden toen ik de overstap in 1 keer heb gedaan
Dus kijk a.u.b. op YouTube over benzos met opiaten samen hoe erg dat is en kijk ook naar cross over to diazepam
Dan weten jullie misschien meer wat ik meemaak en hoe erg het ishttps://youtu.be/Z7mEvOqjjB0?si=BZdkG_vA4D4zcxXB
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diametha zei:
het combineren van benzos en opiaten
Klik om te vergroten...
In principe wordt het combineren van benzos and opiaten altijd afgeraden, want het is een downer bovenop een downer nemen. Maar als je aan beide stoffen gewent bent zoals jij kan je ze best tegelijk gebruiken, zonder al te veel problemen. Hier ligt in ieder geval niet de verklaring voor hoe je je voelt.

Diametha zei:
En dan wil de psychiater me nog antidepressiva geven wat nog slechter is met methadon
Klik om te vergroten...
Een beetje een halve waarheid dit. Het combineren van methadon met antidepressiva is niet inherent slecht. Er is alleen een kleine kans op hartproblemen (met sommige antidepressiva).
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paranoize. zei:
Ik zou de HA op de hoogte stellen dat je zsm opgenomen moet worden, dit gaat je echt niet meer alleen lukken

Zoeken naar een kliniek die goede hulp bied maar ook geen te lange wachttijden heeft

Mocht het echt niet gaan spoedopname eisen
Klik om te vergroten...
Ik vraag al zolang naar een opname maakt me niet uit waar als ik maar onder toezicht of zo
Ik wil alleen niet meer medicatie nemen
Ik wil de medicatie afbouwen want mijn klachten zijn denk ik bijwerkingen van deze medicatie
Ik wil van de medicatie af en weet niet waar ik moet beginnen daarom wil ik het niet zelf doen ik wil het onder begeleiding doen maar ik ben zo in de war
Waar kan ik de medicatie afbouwen bij een spoedopname
Ik weet het niet meer ik heb iemand nodig die me zegt wat ik moet doen maar vertrouw bijna niemand meer want iedereen denkt dat ik net als iedereen kan afbouwen
Maar bij mij is het zo ingewikkeld heb ik gemerkt
Net als methadon daar moet ik eigenlijk beginnen met afbouwen door de klachten die ja kan krijgen zou de diazepam helpen
Maar de diazepam werkt averechts bij mij dat ik niet weet hoe dat eigenlijk moet
Daarom heb ik een goede kliniek nodig en een goede dokter
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
In principe wordt het combineren van benzos and opiaten altijd afgeraden, want het is een downer bovenop een downer nemen. Maar als je aan beide stoffen gewent bent zoals jij kan je ze best tegelijk gebruiken, zonder al te veel problemen. Hier ligt in ieder geval niet de verklaring voor hoe je je voelt.


Een beetje een halve waarheid dit. Het combineren van methadon met antidepressiva is niet inherent slecht. Er is alleen een kleine kans op hartproblemen (met sommige antidepressiva).
Klik om te vergroten...
Ja ik heb echt last van ademhalingsproblemen vooral als ik de methadon neem dan moet ik echt naar adem happen en ik zweet alsof ik uit de douche ben gestapt
Ik weet niet wat het is maar ik word niet rustig van diazepam ik word juist heel erg onrustig en slaperig en krijg veel huilbuien
Ik weet ook niet wat het is maar ik weet wel dat het is begonnen bij de overstap in 1 keer van rivotril naar diazepam en ik weet ook dat de diazepam me erg onrustig maakt
Voor de rest weet ik niet of ik de diazepam niet kan verdragen of toen ik de overstap maakte was ik te laag op diazepam eerst misschien (was 15 mg en na 2 weken verhoogd naar 20 mg)
Wist ik maar hoe dat komt dat ik me zo voel maar geloof me ik heb echt alles geprobeerd van accepteren, mindfulness, sporten,vrijwilligerswerk
Niks heeft geholpen en ik kan het niet meer aan ben aan het overleven elke dag elke uur elke minuut
Kijk op YouTube filmpjes van mensen die met een dokter praten en zeggen dat niemand hรบn gelooft en dat ze na 2 jaar nog steeds last hebben van Benzos
En kijk ook wat ze zeggen over opiaten en benzos hoe tolerant je ook bent er komen altijd klachten en bijwerkingen
Iedereen is anders en vooral de combi medicatie die ik slik kan bijwerkingen geven
Mirtezepine is gevaarlijk
Methadon 70 mg is gevaarlijk en hoog
Diazepam is gevaarlijk en hoog met 20 mg
Ik heb nog steeds niemand gehoord die methadon 70 mg of in de buurt van 70 mg neemt met de 20 mg diazepam
En ik heb nog steeds niemand gehoord die in een keer de overstap heeft gemaakt van 1 mg rivotril naar eerst 15 mg diazepam (daar krijg je al klachten van ) en dan naar 20 mg diazepam en die geen klachten heeft ervaren
Geloof me wat ik voel is geen grapje en al zolang en Niemand wil luisteren
Iedereen zegt je moet zo doen dan kom je er wel doorheen
Luister naar mij รฉรฉn keer ik heb alles geprobeerd en niks wou helpen
Zo zit het bij mij
Ik moet opgenomen worden en detoxen
Maar ik ben niet ondankbaar voor alles wat jullie hebben gedaan
Alleen het wil niet helpen bij mij en dat moeten jullie inzien er is teveel fout gegaan bij mij en de cocktail medicatie helpt ook niet en ik ben anders dan anderen blijkbaar mijn lichaam en hersens kunnen er niet tegen
Ik weet ik heb een hele lange weg te gaan hoop alleen dat ik iemand tegen kom die naar me luistert en begrip toont en misschien een opname kan regelen voor nu tot ik stabiel ben of ik weet het niet maar ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kijk a.u.b. hierna ik was en ben bijna hetzelfde wat hij meemaakte vooral het lopen en zo
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Ik heb nog steeds niemand gehoord die methadon 70 mg of in de buurt van 70 mg neemt
Klik om te vergroten...
Komt omdat dit een medicijn is wat heroรฏne verslaafden slikken, niet bepaald een medicijn wat je buurman of buurvrouw zou slikken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2829303132...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."