Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
88 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb zo een spijt dat ik aan de methadon ben begonnen want dat heeft naar dit geleid en bij mij was het ik kreeg het van een vriend eerst was het 20 mg en dan 40 en dan 60 en dan weer 20 en dan weer 2 keer 40 en dan weer 60 en dat voor 6 weken lang mijn hoogste dosis was 3 keer 60 en na 6 weken was die vriend weg en begon de ellende en dan bedoel ik onrust angst mijn hart die zo hart tekeer ging ik wist niet wat ik meemaakte ik naar de eerste hulp en daar heb ik gehoord van methadon verslaving ik wist niet dat je er aan verslaafd kon raken heb coke gedaan vroeger en xtc en ghb echt party drugs en rookte wiet maar geen heroine dus wist niks van methadon maar ik deed die andere drugs alleen in het weekend voor feestjes tot dat ik deze vriend bij mij liet logeren wou hem een gunst doen heeft hij mij naar de klote gebracht maar wat ik steeds zeg ik geef mezelf de schuld want niemand heeft me gedwongen om het te doen ik dacht je gaat je lekker voelen maar je voelt niks maar toch bleef ik het nemen met hem weet ook niet waarom maar nu ben ik helemaal alleen al die vrienden die ik zogenaamd had willen alleen maar feesten maar ik kon niet meer feesten ik was onrustig en buikkrampen maar was nooit somber en depressief zoals nu
Sinds ik wou afbouwen rivotril begon de depressie dus ik dacht als ik overstap naar diazepam alles over gaat en dan kan ik dat afbouwen maar nee de ellende is alleen maar erger geworden sinds vorige jaar geen party drug gebruikt wel wiet tot januari ben ik daarmee ook gestopt want het maakte de onrust erger de volgende dag dus sinds januari alleen sigaretten en sinds februari alleen thee en sigaretten geen fris geen koffie geen snoep of chocola wat ik veel at toen ik nog een jointje rookte
Maar wat ik nu meemaak wens ik niemand aan en vooral de gevoelens en hoe mijn hoofd denkt heb geen controle erover en het huilen en de spijt en ik zie geen vooruitgang wat ik ook doe alles wordt erger en denk steeds zelfmoord en huilen en depressief en somber word helemaal gek maar bedankt voor jullie reacties
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
Ik heb zo een spijt dat ik aan de methadon ben begonnen want dat heeft naar dit geleid en bij mij was het ik kreeg het van een vriend eerst was het 20 mg en dan 40 en dan 60 en dan weer 20 en dan weer 2 keer 40 en dan weer 60 en dat voor 6 weken lang mijn hoogste dosis was 3 keer 60 en na 6 weken was die vriend weg en begon de ellende en dan bedoel ik onrust angst mijn hart die zo hart tekeer ging ik wist niet wat ik meemaakte ik naar de eerste hulp en daar heb ik gehoord van methadon verslaving ik wist niet dat je er aan verslaafd kon raken heb coke gedaan vroeger en xtc en ghb echt party drugs en rookte wiet maar geen heroine dus wist niks van methadon maar ik deed die andere drugs alleen in het weekend voor feestjes tot dat ik deze vriend bij mij liet logeren wou hem een gunst doen heeft hij mij naar de klote gebracht maar wat ik steeds zeg ik geef mezelf de schuld want niemand heeft me gedwongen om het te doen ik dacht je gaat je lekker voelen maar je voelt niks maar toch bleef ik het nemen met hem weet ook niet waarom maar nu ben ik helemaal alleen al die vrienden die ik zogenaamd had willen alleen maar feesten maar ik kon niet meer feesten ik was onrustig en buikkrampen maar was nooit somber en depressief zoals nu
Sinds ik wou afbouwen rivotril begon de depressie dus ik dacht als ik overstap naar diazepam alles over gaat en dan kan ik dat afbouwen maar nee de ellende is alleen maar erger geworden sinds vorige jaar geen party drug gebruikt wel wiet tot januari ben ik daarmee ook gestopt want het maakte de onrust erger de volgende dag dus sinds januari alleen sigaretten en sinds februari alleen thee en sigaretten geen fris geen koffie geen snoep of chocola wat ik veel at toen ik nog een jointje rookte
Maar wat ik nu meemaak wens ik niemand aan en vooral de gevoelens en hoe mijn hoofd denkt heb geen controle erover en het huilen en de spijt en ik zie geen vooruitgang wat ik ook doe alles wordt erger en denk steeds zelfmoord en huilen en depressief en somber word helemaal gek maar bedankt voor jullie reacties
Klik om te vergroten...
Dus je bent van 180mg per dag naar 50mg per dag gegaan? Lijkt me dat daar jouw probleem ligt.

Misschien kan @Paranoize. hier nog iets over zeggen. Ik ben niet zo thuis in Opiaten.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt maar ben altijd eerlijk geweest bij de psychiater alleen ik heb al zolang zonder methadon gezeten zegt hij dat ik nu niet meer zoveel nodig heb en hij zegt ook dat ik die 180 maar een keer heb genomen en het was al zolang geleden dat ie dacht dat het met rivotril wel over zal gaan maar daarna toch methadon gekregen van hem en nu steeds de dosis omhoog maar hij vindt ook dat de methadon met diazepam een beetje gevaarlijk is vooral als ik de dosering omhoog haal maar ik ben zo in de war door alle medicatie samen dat ik niet weet wat ik moet doen daarom wil ik opgenomen worden zodat ik door professionele mensen mijn medicatie krijg dan weet ik ook zeker dat ik het goed doe nu twijfel ik aan mezelf of ik het goed doe en hij vindt ook dat als ik op een dosis lang genoeg blijf dat ik kan stabiliseren maar omdat de symptomen zo erg zijn en ik zo depressief en huilerig ben dat hij het het steeds omhoog doet
Ik geef hem nogmaals nergens de schuld van ik geef alle schuld aan mezelf alleen ik twijfel of ik het goed doe omdat ik niet wil stabiliseren alleen ik vind antidepressiva wat teveel worden met alles wat ik nu heb dus als ik tenminste van een van de medicatie kan afbouwen wil ik wel antidepressiva proberen maar nu zit ik al op zoveel medicatie en ben bang dat mijn hoofd gek gaat worden als ik nog iets erbij doe liever doodgaan dan gek zijn of als een zombie leven
Ik wil graag opgenomen worden zodat ik zeker weet dat ik de medicatie goed inneem
Ik ben zo in de war dat ik onder toezicht wil gezet zodat ik zeker weet dat ik alles goed doe
En van de apothekers hoor ik vaker dat antidepressiva met methadon heel slecht samen gaan
Als jullie weten hoe ik me voel hoe depressief en hoe somber en hoe onrustig en alleen ik ben dat maakt me helemaal gek
Ik heb nog een vraag hoe hoog kan je gaan op methadon zonder dat je gezondheidsklachten krijgt met de Diazepam?
ik bedank jullie allemaal uit de grond van mijn hart het heeft me geholpen alleen weet nog niet zeker dat het door de methadon komt of misschien verdraagt mijn lichaam de diazepam niet ? Bedankt allemaal 😘
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet het ook niet, maar je bent op verschillende Benzodiazepines gezet omdat je verslaafd bent geraakt aan de methadon? En vervolgens ben je nu verslaafd aan methadon en Benzodiazepines? En ipv antidepressiva slik jij liever Benzo of is je psychiater van mening dat je met de benzo van de Methadon af kon komen? En nu je zo depressief bent wilde jij terug naar methadon ipv antidepressiva?

Methadon en Benzodiazepines staan beide bekend als zwaar verslavend en lastig om mee te stoppen..

Ik weet het ook niet, maar zeker oppassen met de 2 samen ja.

Succes!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diametha zei:
heeft iemand van jullie dezelfde medicatie wat ik gebruik nu methadon sinds vandaag naar 50 mg diazepam 5 mg ochtend 5mg middag 10 mg avond Mertazepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg gebruikt
Hoe was het voor hem of haar en hoe ben je stabiel geworden
Klik om te vergroten...
Ja, vreselijk middel voor afbouwen/stoppen maar voor onderhoudsdosering prima. Je moet eigenlijk even wachten tot je echt in ontwenning zit en dan je dosis opbouwen. NIET tot je geen ontwenning meer hebt maar tot je geen cravings meer hebt en je goed voelt. Methadon ontwennen van 50mg of 60 of 70 maakt niet zo veel verschil, duurt iets langer maar het laatste stukje gaat het (iig bij mij) pas pijnlijk worden. Dus liever te hoog dn te laag. Zei mn verslaingsarts destijds ook. Als je wil stoppen en afbouwen stap dan eerst over op ieys anders want daar is methadn verschrikkelijk voor. Zware ontwenning die maar niet over lijkt te gaan. En zou hooguit lage dosis slaapmiddel nemen tijdens afbouw, liever niets. Anders kun je straks opnieuw beginnen met nog een verslaving. Benzo's helpen ook niet echt tegen opiaten ontwenning in mijn ervaring.

Dus werkt het goed? Als onderhoudsdosering ipv andere opiaten, ja, als afbouwmiddel, NEE. Heb mezelf volgespoten met nalaxon ('tegengif' tegen opiaten, dan ga je dus direct effectief naar 0mg in paar minuten) omdat afbouwen even pijnlijk was als acute (levensgevaarlijke) ontwenning maar niet zo absurd lang duurde (bij mij iig, hoor ook horrorverhalen hierover). Btw dit is geen advies, doe dit NIET na. Levensgevaarlijk. Normaal doe je dit onder narcose met heel medisch team erbij. En dan nog zijn de uitkomsten bar slecht met meer dan 90% terugval.

Maar waarom ze je zo absurd snel wilden afbouwen snap ik niet. Klinkt als vorm van post-accute withdrawal syndroom door die idioot snelle afbouw.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
Bedankt maar ben altijd eerlijk geweest bij de psychiater alleen ik heb al zolang zonder methadon gezeten zegt hij dat ik nu niet meer zoveel nodig heb en hij zegt ook dat ik die 180 maar een keer heb genomen en het was al zolang geleden dat ie dacht dat het met rivotril wel over zal gaan maar daarna toch methadon gekregen van hem en nu steeds de dosis omhoog maar hij vindt ook dat de methadon met diazepam een beetje gevaarlijk is vooral als ik de dosering omhoog haal maar ik ben zo in de war door alle medicatie samen dat ik niet weet wat ik moet doen daarom wil ik opgenomen worden zodat ik door professionele mensen mijn medicatie krijg dan weet ik ook zeker dat ik het goed doe nu twijfel ik aan mezelf of ik het goed doe en hij vindt ook dat als ik op een dosis lang genoeg blijf dat ik kan stabiliseren maar omdat de symptomen zo erg zijn en ik zo depressief en huilerig ben dat hij het het steeds omhoog doet
Ik geef hem nogmaals nergens de schuld van ik geef alle schuld aan mezelf alleen ik twijfel of ik het goed doe omdat ik niet wil stabiliseren alleen ik vind antidepressiva wat teveel worden met alles wat ik nu heb dus als ik tenminste van een van de medicatie kan afbouwen wil ik wel antidepressiva proberen maar nu zit ik al op zoveel medicatie en ben bang dat mijn hoofd gek gaat worden als ik nog iets erbij doe liever doodgaan dan gek zijn of als een zombie leven
Ik wil graag opgenomen worden zodat ik zeker weet dat ik de medicatie goed inneem
Ik ben zo in de war dat ik onder toezicht wil gezet zodat ik zeker weet dat ik alles goed doe
En van de apothekers hoor ik vaker dat antidepressiva met methadon heel slecht samen gaan
Als jullie weten hoe ik me voel hoe depressief en hoe somber en hoe onrustig en alleen ik ben dat maakt me helemaal gek
Ik heb nog een vraag hoe hoog kan je gaan op methadon zonder dat je gezondheidsklachten krijgt met de Diazepam?
ik bedank jullie allemaal uit de grond van mijn hart het heeft me geholpen alleen weet nog niet zeker dat het door de methadon komt of misschien verdraagt mijn lichaam de diazepam niet ? Bedankt allemaal 😘
Klik om te vergroten...
Jeeeez 180mg methadon is echt tering hoog, dat is zelfs zo hoog dat het heroine van de receptoren zou blokkeren als je het zou proberen

De gemiddelde Hero gebruiker die eindigt op 80/100mg meta als onderhoudsdosering, en dan praten we echt in medicatie als 300/400/500/600mg oxy per dag

Van alle opioiden die er bestaan is de “liquid handcuffs” wel de heftigste opioide van allemaal trust me hier wil je zo snel mogelijk vanaf

methadon is velen malen heftiger om vanaf te komen dan welke benzo in wat voor dosering dan ook het proces kan jaren duren die pijn kunnen maar weinig mensen zo lang doorstaan

Ik weet nogsteeds niet waarom je methadon slikt want dit is echt een heel heftige drug die zelfs in Amerika meestal pas wordt ingezet bij heftige fentanyl verslavingen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lees nu je bericht pas goed door excuses
zoals ik al zei methadon is echt een heel heftig middel, het is een sluipmoordenaar die je een zachte subtiele roes geeft maar wanneer het lichaam het niet meer krijgt…….. Damn dan ga je door een hell die in deze tijd nog maar weinig mensen kennen

Het afkicken hoeft niet heel snel en baby stapjes zijn genoeg om er uiteindelijk ook te komen

Die depressie en leegte been there done that wel 100x

omdat methadon en diazepam langwerkende middelen zijn kan het gewoon super lang duren voordat je je beter gaat voelen echt heel lang maar ik zou vooral niet opgeven hoor het gaat uiteindelijk echt steeds beter worden 😜
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Diametha gelukkig is het afkicken van de interpunctie wel gelukt
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paranoise wat bedoel je met depressie been there hoe heb je het opgelost
Sorry zie nu pas je bericht had geen internet
Maar effe voor de duidelijkheid ik lieg niet hier of bij de psychiater over wat ik gebruik en hoe het is begonnen en over mijn gevoelens ben juist hier om geholpen te worden en de depressie somberheid en onrust die vanuit je buik komt ik ben hier omdat ik hopeloos ben en heb sinds vorige jaar geen hard drugs gebruikt en vanaf januari geen wiet of hasj en doe precies wat de psychiater zegt maar voel geen verbetering en niemand begrijpt me ik ben dankbaar voor jullie reacties maar iedereen zegt je moet het volhouden maar tot wanneer ik ben alleen aan het huilen en lopen weet niemand een plek waar ik geholpen kan worden a.u.b. ik word overal weggestuurd omdat het niet levensbedreigend is dus ik word weggestuurd en waarom ik geen antidepressiva wil nemen is omdat als ik de dosis van methadon verhoog de depressie en de onrust weggaat dus ben bang dat ze niet gaan helpen omdat ik depressief ben door de methadon en Diazepam samen denk ik en is er geen mogelijkheid om ergens aftebouwen of gestabiliseerd te worden zonder nieuwe medicatie erbij ik ben bang geworden van medicatie
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan sorry maar ben lopend aan het typen ben aan het huilen sorry
Moest interpunctie opzoeken net
Ben niet zo goed in typen en blijkbaar weet je niet wat ik doormaak
Sorry
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslavingen en ben helemaal in de war ben niet zo van de punten en komma’s
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslaving jullie reacties zijn allemaal lief maar helpen me niet echt
Ben jullie echt dankbaar maar heb hulp nodig om me beter te voelen en ben zo in de war en ben helemaal alleen en ben zo bang om gek te worden dat ik zelfmoord de enige oplossing zie of als iemand weet waar ik terecht kan sorry ben aan het lopen van de onrust en ben zo in de war weet niet of ik nog logisch klink bedankt voor jullie reacties uit de diepste van mijn hart
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als iemand zoiets heeft meegemaakt de combinatie van medicatie die ik nu neem wil graag weten hoe hij erdoorheen is gekomen en waar hij de hulp heeft gekregen
Vooral als je alleen bent met als ik is het zo moeilijk
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er misschien een plaats waar ik terecht kan want hou het niet vol zo a.u.b.
ik denk dat ik teveel hier bezig ben en maak jullie ook gek bedankt en tot ziens
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslaving jullie reacties zijn allemaal lief maar helpen me niet echt
Ben jullie echt dankbaar maar heb hulp nodig om me beter te voelen en ben zo in de war en ben helemaal alleen en ben zo bang om gek te worden dat ik zelfmoord de enige oplossing zie of als iemand weet waar ik terecht kan sorry ben aan het lopen van de onrust en ben zo in de war weet niet of ik nog logisch klink bedankt voor jullie reacties uit de diepste van mijn hart
Klik om te vergroten...
Volgens mij is de conclusie dat je Methadon te snel afgebouwd is en dat je het beste terug naar een hogere dosis kunt gaan en die langzaam afbouwen. Veel meer kunnen wij ook niet voor jou doen. Dat zul je zelf met een arts of psychiater moeten regelen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
Als iemand zoiets heeft meegemaakt de combinatie van medicatie die ik nu neem wil graag weten hoe hij erdoorheen is gekomen en waar hij de hulp heeft gekregen
Vooral als je alleen bent met als ik is het zo moeilijk
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er misschien een plaats waar ik terecht kan want hou het niet vol zo a.u.b.
ik denk dat ik teveel hier bezig ben en maak jullie ook gek bedankt en tot ziens
Klik om te vergroten...
Nee joh je maakt niemand gek hier. Als iemand het zat is kan die je gewoon op mute zetten. Als berichten typen hier helpt doe dat dan vooral. Stuur mij of iemand anders hier met opiaten ervaring desnoods PM's als je je schaamt. We weten echt waar je vandaan komt, heb het ook heel erg zwaar gehad en anderen hier ook. Dus we snappen echt waar je doorgaat en niemand heeft 'last' van je. Maak je daar niet druk om.

Zit je nu trouwens in een kliniek?

Ow, en volgens mij weet Dirk-Jan heel goed waar je door gaat Even een quote van hem ter illustratie:

" ik lag bezweet en jankend als een baby in de foetushouding in de kliniek. Ik heb personeel bedreigd. Ik heb geprobeerd te ontsnappen"

Dat was zijn toestand bij diazepam ontwenning. Dus hij (en ik en vele anderen hier) snappen echt wel wat je meemaakt. We kunnen het alleen niet voor je doen helaas.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte
Diametha zei:
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.
Klik om te vergroten...
Niks afbouwen nu, pas in de kliniek.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.
Klik om te vergroten...
Goed advies. Dagboek bijhouden hielp mij heel erg,
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Ik gebruikte methadon kreeg het van iemand maar was elke keer andere dosis van 20 mg en dan weer 3 keer 20 mg en dan weer 1 keer 40 mg de hoogste en dat was eenmalig was 3 keer 60 toen hij weg was bogen ontwenning ik naar eerste hulp want wist niet wat het was zei hebben gezegd ontwenning methadon ik aanmelden bij Jellinek moest 3,5 maanden wachten toen ik aan de beurt was kreeg 30 mg en ze wouden niet omhoog
Klik om te vergroten...
Je weet dus niet hoeveel methadon je in het verleden gebruikte? Ook niet bij benadering?

Waarschijnlijk moet je nu toch ergens in de buurt van de dosis waar je aan gewend was stabiliseren. Anders blijft het experimenteren tot je weer de juiste dosis vindt.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je al 3,5 maand methadon vrij was maar dat je toen nog steeds last had van ontwenning. Kan dat echt zo lang duren? Weet jij dat @Paranoize?

Edit: Ik heb het even opgezocht en blijkbaar kan het post-acute withdrawal syndrome (PAWS) soms maanden aanhouden. Ik vraag me wel af wat de juiste behandeling is voor PAWS. Ik kan me voorstellen dat het niet “weer gaan gebruiken” is. Het klinkt wel alsof Jellinek zoiets heeft van “blijf maar even stabiel op 30 mg”.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2930313233...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."