Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
85 weergaven
18-5-2026
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je al eens elke dag geprobeerd op te schrijven wat een succes was of waar je blij mee was? Kan in de grote en vooral ook in de kleine dingen zitten. Bewust stilstaan bij je dag waar je blij en tevreden mee bent is een mooi incheckmomentje.

Bv: ik heb mijn emoties toegelaten, ik ben vandaag een stukje wezen wandelen, ik ben blij met m'n doorzettingsvermogen. Zoiets...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
Ik ben alleen aaan het huilen dus hoe kan ik tegen die gevoelens vechten
Door de onrust alleen aan het lopen
Ook al twijfel ik over de medicatie neem het toch elke dag en op tijd
Mijn enige ding is wil niet stabiliseren
Klik om te vergroten...
Schrijf aan het eind van de dag eens op waar je dankbaar voor bent. Een stuk of 3 dingen. Volgende week 4, de week daarop 5. Doe het dagelijks.

edit: @HappyMind ook toevallig :)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Huilen is lekker! Huilen is super..

Als je tegen kinderen zegt: stop met huilen, gaan ze juist extra hard huilen.
Als je tegen jezelf zegt: Nu wil ik slapen, zul je juist niet in slaap vallen vaak.
Als jij tegen jezelf zegt dat je je anders wilt voelen, gaat dat juist niet gebeuren.
Ook met peuken, als je zegt dat je geen zin wilt hebben in peuken, ga je juist wel zin krijgen.

Je zit nu in een cirkeltje: ik voel me slecht, ik ben triest, ik ben bang, ik huil constant, ik baal zo omdat ik in het verleden verkeerde beslissingen heb gemaakt.. SO WHAT? Let is be, let it be en ga wat minder nicotine roken en doe je pushups en wees blij met iets! Maakt niet uit wat. En schrijf het op.

Sterkte!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diametha zei:
Ik ben alleen aaan het huilen dus hoe kan ik tegen die gevoelens vechten
Klik om te vergroten...
Jouw grote probleem is juist dat je er tegen vecht. Probeer 't te accepteren zoals het is en positieve actie te ondernemen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik voel me zo slecht mensen en de psychiater is pas over 2 weken
Daarom zit ik hier te typen ik ben zo somber depressief verdrietig en onrustig ik word steeds gekker in mijn hoofd
Ik vecht tegen niks ik ben helemaal kapot van het huilen en het depressief gevoel
Ik heb die gevoelens die komen
Heb het zo warm op mijn borst vooral bij mijn hart maaar ik vecht tegen niks ik kan niet vechten ik wil dat ik me rustig voel en niet meer zo depressief ik probeer met mensen te praten voor afleiding maar ik kan niet
Ik vecht juist als ik met mensen moet praten of ik moet naar mijn ouders dan vecht ik om vrolijk over te komen
Als ik loop en huil dan laat ik alles zijn gang gaan
Ik heb het zo warm in mijn hoofd en die gevoelens die ik voel die komen vanuit het niks en gaat over niks
Alleen als die gevoelens te lang duren begint de zelfmoord gedachten naar boven te komen
Van waarom zie ik geen verbetering en de onrust kan niet stil zitten ben constant aan het lopen ben zo onrustig de hele dag door
Ik ben aan het huilen en weet niet wat ik heb en denk steeds nu aan zelfmoord heb weer niks kunnen eten een kopje thee de hele dag wel ietsje minder sigaretten maar nog steeds al een pakje op ga zo de tweede kopen
Maar de depressie en het huilen maakt me kapot
Ik bedank iedereen voor zijn reactie echt ontzettend bedankt πŸ™
Maar wou dat iemand wist wat ik doormaakte en hoe ik me voelde
Want weet me geen raad meer echt ik voel me niet normaal slecht😒😒😒😒
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
Ik probeer dingen waar ik dankbaar voor ben te bedenken en dat is jullie hier op deze forum daar ben ik het meest dankbaar voor
Echt iedereen ontzettend bedankt
Klik om te vergroten...
Vragen die je zou kunnen beantwoorden

Vragen in de ochtend:
- hoe voel ik me op dit moment?
- waar ben ik dankbaar voor vandaag?
- hoe maak ik van vandaag een geweldige dag?
- hoe kan ik goed voor mezelf zorgen?

De vragen in de avond:
- wat was het hoogtepunt van vandaag?
- welke drie successen heb ik vandaag behaald?
- welke waardevolle les heb ik vandaag geleerd?
- waar wil ik morgen aandacht aan besteden?

Dat is deze journal https://www.diepr.nl/products/diepr...RU81SsYyZ0lvsBXC0kYXfXx0vLzoXC-xoCUjIQAvD_BwE. Ik ben er echt enorm positief over!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry als ik steeds in herhaling val maar ik voel me zo down echt niet normaal en ik weet dat ik jullie gek heb gemaakt maar geloof me ik ben zo depressief ben sinds 15 uur alleen maar aan het huilen de diazepam van 5 mg genomen maakt me suf slaperig terwijl ik onrustig ben weet je mijn lichaam weet niet wat ie moet doen mijn hersenen weten niet wat ze moeten doen
Wil zo graag eventjes rust om goed na te denken maar nu ben ik overal met mij gedachten echt eens dit niemand toe het is zo moeilijk
Ik heb alles geprobeerd maar het is zo moeilijk om rust te krijgen
De psychiater heeft het alleen over je moet stabiliseren dan heb je rust
Maar hoe moet dat ik ben ten einde raad
De psychiater heeft het alleen over methadon moet omhoog en stabiliseren
Geloof me ik weet niet of dat ooit gaat gebeuren of ik me ooit goed ga voelen
Ik heb helemaal geen hoop meer
De psychiater praat nooit over de andere medicatie alleen over de methadon
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Schrijf aan het eind van de dag eens op waar je dankbaar voor bent. Een stuk of 3 dingen. Volgende week 4, de week daarop 5. Doe het dagelijks.

edit: @HappyMind ook toevallig :)
Klik om te vergroten...
Ik probeer dingen waar ik dankbaar voor ben te bedenken en dat is jullie hier op deze forum daar ben ik het meest dankbaar voor
Echt iedereen ontzettend bedankt
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben zo depressief en wat ik voel komt echt door de medicatie want is zo heftig en het huilen erbij
Ik heb dit nooit van mijn leven gehad
Zelfs niet toen ik aan het ontwennen was van methadon
Ben bij verschillende soorten psychiaters geweest van november tot februari (toen was ik onrustig erger dan nu en had die onrust die vanuit je buik komt en was niet depressief somber of huilen ) zij zeiden allemaal dat het lichamelijk is wat ik heb en dat ze niks voor me konden doen
En niemand van hun wou me medicatie geven voor de onrust zoals rivotril of diazepam
Ik kreeg alleen maar mirtezepine van de huisarts omdat het niet verslavend is daarna Quetiapine ook omdat het niet verslavend was
Toen ik deze psychiater had gesproken na tien minuten kwam ie met rivotril
Toen ik naar huis ging heb ik een hele pot vol rivotril gekregen ik vertrouwde hem omdat ie als diagnose gaf ontwenning opiaten ik dacht hij weet wat ie doet
Ik hoop nog steeds dat ie weet wat ie doet alleen ik zit nu met deze gevoelens
Geef mij pijn echt ontzettend veel pijn dan deze gevoelens die ik nu meemaak echt word helemaal gek
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Ik word echt gek en zij denken door methadon kan dat ?
Klik om te vergroten...
Ik verlang naar een beetje ontspanning
Mijn leven is opstaan onrust daarna begint de depressie daarna het huilen en alleen maar lopen kan nergens op concentreren tot de avond
10 mg diazepam na 3 kwartier 15 mg mertezepine en na een uur 10 mg zolpidemtartraat en is het liggen opstaan weer liggen weer opstaan en dan liggen en opeens in slaap vallen weet niet hoe of wanneer ik inslaap val soms als ik opsta is het hele huis een puinhoop soms heb ik zelfs naar de avondwinkel gelopen chocola Mars gekocht en gegeten en mijn hele bed onder de chocola en soms is de koelkast open of de buiten deur open en soms is er niks gebeurd
Maar merk dat ik begin steeds minder te slapen hoop niet dat ik de dosis omhoog moet gooien want mijn psychiater vindt slapen heel belangrijk
Ik vind het belangrijk om me overdag weer te kunnen functioneren
Ik word helemaal gek
Ben onderweg naar huis nu om een kopje thee te drinken en een sneetje brood met eiersalade hoop dat ik het kan eten
Ik word helemaal gek en nog willen ze me niet helpen
Echt mensen ben alleen aan het huilen laatste 1,5uur omdat ik aan morgen moet denken en aan wat ik mezelf heb aangedaan met al die medicatie zonder dat het helpt
Als de medicatie nou zijn werk deed dan had ik geen problemen ermee
Maar verslaafd eraan zonder dat het zijn werk doet en misschien maakt het wel alles erger
😭😭😭😭😭😭😭😭
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het wordt een herhaling van zetten in dit schaakspel.......ik kan geen advies meer geven.
Het woord is aan de professionals.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben helemaal kapot ben nog steeds aan het lopen en huilen kon niet naar huis
De professional weten het ook niet volgens mij
Ik hou het niet meer dus het wordt een lange nacht met alles nemen of toch nog wachten
Ik weet het niet meer 😭😭😭😭😭
Ik neig om alles te nemen wat ik heb als de slaap medicatie niet gaat werken
Ik moet sterk zijn ik kan het nog volhouden ik moet het voor mijn moeder doen
Ik kan haar geen pijn doen
Hoop dat ik sterk genoeg ben om het nog vol te houden
Maar jullie ontzettend bedankt echt jullie zijn allemaal toppers echt πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ‘πŸ‘βœŒοΈβœŒοΈ
M
Mevrouw PlΓΈpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Ik ben helemaal kapot ben nog steeds aan het lopen en huilen kon niet naar huis
De professional weten het ook niet volgens mij
Ik hou het niet meer dus het wordt een lange nacht met alles nemen of toch nog wachten
Ik weet het niet meer 😭😭😭😭😭
Ik neig om alles te nemen wat ik heb als de slaap medicatie niet gaat werken
Klik om te vergroten...
En dan? Heb je nog meer problemen. Dat gaat je echt niet verder helpen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat gaat wel helpen
Ik ben aan het trippen nu als ik aan morgen denk
Ik heb huisartsenpost geprobeerd te bellen ze zeggen probeer de nacht door te komen en morgen de psychiater bellen
Ze zeggen als ik de slaap medicatie ga nemen dat ik het wel vol kan houden tot morgen ze zeggen je neemt hele heftige medicatie je moet het tijd geven
Ze zeggen als het straks echt niet lukt dat ik ze weer mag bellen en dan gaan ze kijken
Ze zeggen zo een opname krijg je als je psychotisch bent stemmen hoort en dingen ziet
Ze denken als ik de medicatie neem die ik heb genoemd dat ik wel eventjes tot rust kom tot morgen en dan mijn psychiater moet bellen
Daarom altijd wachten op dit of op de andere
Net als de psychiater zegt laat de 60 mg effe inwerken geef het de tijd
Daarom niemand weet wat ik doormaak iedereen vind het ontwenning geloof me mensen las het ontwenning was zou ik het vol kunnen houden maar dit is ontwenning plus iets anders dat het 1000 maal heftiger maakt dan ontwenning
Geloof me dit is niet normaal wat ik meemaak
Er is iets gebeurd toen ik de overstap maakte naar Diazepam plus ontwenning
Want dit is niet normaal wat ik voel mijn spieren doen nu ook raar ik weet het niet meer
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die mertezepine maakt me wel slap maar laat me niet meert in slaap vallen en de zolpidemtartraat hetzelfde
Wat nu ? Ben bang om meer medicatie te krijgen toen ik rivotril met methadon kreeg leek het even de goede kant op te gaan op eens moest ik overstappen
Ik dacht de overstap gaat vlekkeloos maar omdat ik een te lage dosis Diazepam kreeg werd alles erger toen moest ik de Diazepam stabiliseren met het te verhogen en daarna kon ik k weer aan de methadon werken na om het te stabiliseren en sindsdien voelde ik geen verbetering tijdens verhoging vroeger toen we alleen aan de methadon zat te werken Voelde ik me beter als het verhoogd werd en dan weer slecht maar heel mild het leek alsof ik bijna stabiel was op methadon
De overstap heeft alles kapot gemaakt
En nu ben ik bijde aan het stabiliseren daarom is het heftig wat ik voel
Maar hooop dat iedereen lekker slaapt ik ga het moeilijk krijgen zo te zien
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Ik denk @Paranoize. en @PapaverMan maar of ze je nog meer advies kunnen geven dan ze al gedaan hebben?
Klik om te vergroten...
Ja als je op de goede dosis komt kan 10mg zeker het verschil maken. Waar zit je nu op? Qua methadon, diazepam en zolpidem? En hoe lanf neem je die mirtazepine al?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diametha zei:
Die mertezepine maakt me wel slap maar laat me niet meert in slaap vallen en de zolpidemtartraat hetzelfde
Wat nu ? Ben bang om meer medicatie te krijgen toen ik rivotril met methadon kreeg leek het even de goede kant op te gaan op eens moest ik overstappen
Ik dacht de overstap gaat vlekkeloos maar omdat ik een te lage dosis Diazepam kreeg werd alles erger toen moest ik de Diazepam stabiliseren met het te verhogen en daarna kon ik k weer aan de methadon werken na om het te stabiliseren en sindsdien voelde ik geen verbetering tijdens verhoging vroeger toen we alleen aan de methadon zat te werken Voelde ik me beter als het verhoogd werd en dan weer slecht maar heel mild het leek alsof ik bijna stabiel was op methadon
De overstap heeft alles kapot gemaakt
En nu ben ik bijde aan het stabiliseren daarom is het heftig wat ik voel
Maar hooop dat iedereen lekker slaapt ik ga het moeilijk krijgen zo te zien
Klik om te vergroten...
Zet vlekkeloos maar uit je hoofd, dit wordt lang en zwaar traject om al je problemen en de oorzaak aan te pakken. Zie die medicijnen als hulpmiddel, niet als de oplossing of het probleem.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diametha zei:
Die mertezepine maakt me wel slap maar laat me niet meert in slaap vallen en de zolpidemtartraat hetzelfde
Wat nu ? Ben bang om meer medicatie te krijgen toen ik rivotril met methadon kreeg leek het even de goede kant op te gaan op eens moest ik overstappen
Ik dacht de overstap gaat vlekkeloos maar omdat ik een te lage dosis Diazepam kreeg werd alles erger toen moest ik de Diazepam stabiliseren met het te verhogen en daarna kon ik k weer aan de methadon werken na om het te stabiliseren en sindsdien voelde ik geen verbetering tijdens verhoging vroeger toen we alleen aan de methadon zat te werken Voelde ik me beter als het verhoogd werd en dan weer slecht maar heel mild het leek alsof ik bijna stabiel was op methadon
De overstap heeft alles kapot gemaakt
En nu ben ik bijde aan het stabiliseren daarom is het heftig wat ik voel
Maar hooop dat iedereen lekker slaapt ik ga het moeilijk krijgen zo te zien
Klik om te vergroten...
Mirtazepine is ook geen slaapmiddel maar een antidepressivum. Zolpidem is je slaapmedicatie en diazepam tegen dagelijkse angst en paniek. En. Eehoog die methadon nou gewoon naar 70mg.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Het lijkt wel een Bipolaire Mixed Episode @Diametha , maar ik heb daar niet voor doorgeleerd. Je moet echt bij een zorgprofessional zijn.
Klik om te vergroten...
Nee dit doet mij niet denken aan bipolair. Eerder vorm van obsessieve disordeer of borderline oid. Maar met al die middelen en gokken,, dakloos etcetc is het niet te zeggen, helemaal niet voor leken als wij.

edit: @Paranoize jij nog iets toe te bvoegen?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Heb net de vervangende psychiater aan de lijn hij vindt dat ik de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders naar de 70 mg
Ik heb hem huilend gesproken van ik denk dat er meer aan de hand is dan verhogen methadon ,dat ik al weken zo rondloop
Maar hij vindt dat de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders omhoog naar 70 mg
Maar het liefst nog effe wat tijd geven want 60mg methadon is bijna bij iedereen een dosis die je stabiel maakt en anders naar 70mg en die ook wat tijd geven minimaal 1 week
Dan is mijn eigen psychiater weer terug
Heeft er iemand ervaring met methadon?
heeft iemand bijvoorbeeld moeten stabiliseren op methadon en dan met een hoge dosis is gestabiliseerd boven de 70 mg ? Kan diegene me privΓ© wat informatie geven over hoelang het heeft geduurt ? Of hij ook depressieve gevoelens en onrust heeft ervaren?
Klik om te vergroten...
Zou gewoon na 1 dag naar 70mg gaan. Ik ben op 220+mg gestabiliseerd eerste keer. Dus 70 is niet absurd veel ofzo (220 mg wel). Maar methadon heeft idd wat tijd nodig dat klopt. Je moet ke bloedspiegel wat ophogen dat kost even.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3233343536...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."