Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
84 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben net door de psychiater gebeld en Jellinek heeft me geweigerd te behandelen
Mag dat ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
of blijf het zo totdat ik de dosis omhoog doe ?
Klik om te vergroten...
Nee, het blijft niet zo.
Maar er is wel wat tijd nodig om te stabiliseren. Dat kan dus wel even duren.
Ik vind wel dat je die diazepam erg snel afbouwt....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Ik ben net door de psychiater gebeld en Jellinek heeft me geweigerd te behandelen
Mag dat ?
Klik om te vergroten...
Wat hebben ze voor reden genoemd om jou de behandeling te weigeren?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
weet niet precies de reden maar mijn psychiater zei dat ze zeiden toen ik vorige jaar bij hun in behandeling was de antidepressiva geweigerd had en dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik nu bij hem eerst 6 maanden moet zitten om stabiel te zijn
Want vorige jaar gaven ze me een te lage dosis methadon dus ik wou het omhoog hebben maar zei zeiden dat je op 30 mg methadon binnen 2 weken stabiel op word maar bij mij was dat niet zo dus ik belde ze elke 2 dagen met problemen als onrust angst en dat de dosis omhoog moest maar zij wouden me antidepressiva geven in plaats van de methadon proberen te verhogen en ik weigerde steeds en dat heeft van juni tot september geduurd en toen was ik wel stabiel en kon ik eind oktober de detox in
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet niet of je andere hulp kunt krijgen, maar ik zie ook in je verhaal dat je hulp wilt op jou manier en je moet je overgeven. Je moet zeker als je het zo moeilijk hebt als nu, niet gaan zeggen dat je geen antidepressiva wilt, omdat je dat niet wilt...

Wel hele lastige situatie waar je je nu in bevindt.
Ik herhaal, als je psychiater nu denkt, dat antidepressiva je kan helpen, lijkt het me, dat je die moet slikken..

Verder heb je geen familie of iets om af en toe mee te praten? Je komt over als zeer alleen in de wereld.

Nogmaals succes toegewenst.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben helemaal niet aan het afbouwen nu .ik wil stabiliseren
Ik neem 20 mg Diazepam omdat ik was overgestapt van 1 mg rivotril
Ik neem in de ochtend rond 8 uur 5 mg Diazepam en 50 mg methadon en in de middag rond 15 uur weer 5 mg Diazepam en in de avond neem ik rond 21 uur 10 mg Diazepam en na een half uurtje 15 mg mertezepine en rond 23 uur 10 mg zolpidemtartraat
Alleen ben nog niet stabiel op de methadon waardoor ik onrustig ben angstig depressief
Nu ik dit van de psychiater heb gehoord dat ik zeker nog 6 maanden al deze medicatie moet slikken ben ik helemaal gek geworden
Vooral de Diazepam daar wil ik zo snel mogelijk beginnen af te bouwen
Dat afbouwen van 20 mg Diazepam duurt zeker 3 maanden
Is Jellinek de enige die detox aanbiedt?
Ik wil stabiliseren maar dat lukt niet heeft iemand enig idee welke hoeveelheid methadon zeker iemand stabiliseert?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PapaverMan zei:
Ik lijdt liever een week heel erg. Want ben er inmiddels vanaf en ontwenning is nu minimaal. Van methadon (en wat heroine af en toe) dus, geen oxy. Deed allng niks meer voor me en vond het met wat tolerantie helemaal geen fijne opiaat. En leidde af van breakup met mn ex. (mijn metha is wit trouwens, niet blauw. En in kliniek waren ze groen). En min verslaving was helemaal niet lijden, merkte het alleen beetje als het inwerkte. Verder haalde het mn depressie weg. Lijdde juist minder met methadon.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk kwa ontwenning zou iedereen voor hero kiezen, ik bedoelde te zeggen voor de mensen die heel veel terug vallen en contstant in die cyclus terug belandden kunnen ze net zo goed voor methadon kiezen want die mensen leiden sowieso

En ook voor veel mensen is actief gebruik lijden omdat ze zich beseffen dat ze in een gevangenis leven wetende dat ze iets nodig hebben om zichzelf normaal te voelen en anders ziek worden, terwijl ze ook in vrijheid hadden kunnen leven maar er gewoon niet (voor langdurig) vanaf kunnen komen

Ook zijn er mensen die cold turkey niet kunnen handelen en moeite hebben om hun opiaat af te bouwen en dan kan een kortdurende methadon taper juist misschien wel de trick voor ze doen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Othershore bedankt voor je reacties
Ik heb het al een tijdje zo moeilijk en twijfelde vroeger aan niks
Zelfs toen in november de onrust die vanuit je buik komt (buikkrampen achtig ) begon wist ik dat het door de methadon kwam
En toen ik in februari bij de psychiater kwam met prognose van opiaten ontwenning geloofde ik hem en toen ie rivotril gaf nam ik het
De twijfels zijn begonnen toen ik moest overstappen van rivotril naar diazepam en toen ik de methadon moest verhogen in het begin (van 20 naar 30 )toen gingen de eerste paar dagen goed daarna weer slecht
Maar nu als ik verhoog voel ik helemaal geen verbetering en dat heeft me aan het twijfelen gemaakt
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
Maar nu als ik verhoog voel ik helemaal geen verbetering en dat heeft me aan het twijfelen gemaakt
Klik om te vergroten...
Het enige wat je kunt doen is je twijfels duidelijk communiceren naar je psychiater. Ik kan vanuit mijn luie stoel en met mijn beperkte kennis niet beoordelen wat er aan de hand is. De psychiater kan dat wel. Vervelend dat hij nu net op vakantie is. Maar goed, je hebt nu in ieder geval toestemming gekregen om op te hogen tot 70 mg methadon per dag. Hopelijk gaat dat het verschil maken.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik voel me heel slecht en weet dat niemand me kan helpen zelf medicatie helpt niet dat is nou juist het probleem ik word gekker en gekker en weet niet meer waar ik hulp kan krijgen
Ben alleen maar aan het lopen en hier op deze forum te typen om afleiding te zoeken en geruststelling
Ik weet niet meer wat ik moet doen voel me zo slecht zo depressief zo somber zo onrustig en hopeloos
Vooral de somberheid depressie en huilen het is gewoon niet normaal heb net de 113 gebeld wel gepraat met ze maar verder kunnen ze ook niks doen
Ik ben ten einde raad en de zelfmoord wordt steeds het enige oplossing
Daarom vraag ik steeds zijn er mensen die 60 mg methadon en 5 mg diazepem in de ochtend, 5 mg diazepam in de middag, 10 mg diazeapam , 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat gebruiken
Wil graag weten hoe zij zich voelen
Want ik vind dat de medicatie heel veel bijdraagt aan hoe ik me voel
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vanochtend ging het ietsje beter dacht als het zo de hele dag blijft en dan morgen ook ietsje beter ,dan ben ik binnen 3 weken wel stabiel
Maar als ik zie dat het nu zo slecht gaat (slechter dan gisteren zelfs) terwijl ik de dosis naar de 60 mg heb verhoogd dan raak ik zo in de war ben alleen aan het huilen weeet niet wat ik moet doen
Ben nu bang geworden om de dosis van methadon naar 70 mg te verhogen
Want voel me zo slecht sinds 1 uur geleden
Zo slecht heb ik me nog niet gevoeld
Heb vandaag een sneetje brood gegeten een kopje thee wel de medicatie genomen en ga nu weer een kopje thee drinken loop richting huis alleen maar aan het huilen want zie geen oplossing
Had hoop van Othershore maar ben alles kwijt weet niet wat ik moet doen
Ben hem nog steeds dankbaar
Het liefst neem ik nu de slaapmedicatie maar wil niks veranderen
Ik neem nu al mijn medicatie al 3 weken echt op dezelfde tijd en dezelfde dosis behalve de methadon dan en toch voel ik me zo somber onrustig en depressief en het huilen
Kan iemand me adviseren
En sorry als ik in herhaling val maar ben zo hopeloos en zo depressief en huilen echt sorry mensen maar dit lijdt me een beetje af
Niks anders helpt ben de hele tijd buiten aan het lopen en huilen vanochtend ging het een beetje maar gaat zo slecht daarom twijfel ik of ik op de goede pad zit
Ga morgen ook niks verhogen omdat ik me nu zo slecht voel
Graag advies of iemand die ook moest stabiliseren aan methadon hoe hij het heeft gedaan en wat ie heeft doorgemaakt mag ook privé
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik denk dat iedereen koning nacht aan het vieren is
Ik ben de enige in Nederland die op koning nacht huilend angstig en helemaal suf (door de diazepam 10 mg , mirtezapine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg ) doorbrengt
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
De psychiater wil me antidepressiva geven maar was net op onderzoek naaar mijn medicijnen blijkt dat Mertazepine als slaapmiddel en als antidepressiva gebruikt te worden
Dat heeft me nog meer bang gemaakt over mijn toestand en waarom ik steeds huil en somber voel
Het kan ook daardoor komen denk ik maar ja weet het niet meer word alleen maar gekker en gekker hoop dat ik snel in slaap val
Als iemand nog advies heeft of weet wat me nog te wachten staaat graag hoor ik het
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
Klik om te vergroten...
Vertel je verhaal maar eens. Vanaf het begin, want nu lijkt het alsof je heroïne verslaafde was en op Methadon bent gezet in het verleden en al meer dan een jaar aan het ontwennen bent.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
ik denk dat iedereen koning nacht aan het vieren is
Ik ben de enige in Nederland die op koning nacht huilend angstig en helemaal suf (door de diazepam 10 mg , mirtezapine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg ) doorbrengt
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
De psychiater wil me antidepressiva geven maar was net op onderzoek naaar mijn medicijnen blijkt dat Mertazepine als slaapmiddel en als antidepressiva gebruikt te worden
Dat heeft me nog meer bang gemaakt over mijn toestand en waarom ik steeds huil en somber voel
Het kan ook daardoor komen denk ik maar ja weet het niet meer word alleen maar gekker en gekker hoop dat ik snel in slaap val
Als iemand nog advies heeft of weet wat me nog te wachten staaat graag hoor ik het
Klik om te vergroten...
Je bent zeker niet de enige die het zwaar heeft. Ik lig ook wakker en ben zeker niet aan het feesten.
Diametha zei:
ik denk dat iedereen koning nacht aan het vieren is
Ik ben de enige in Nederland die op koning nacht huilend angstig en helemaal suf (door de diazepam 10 mg , mirtezapine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg ) doorbrengt
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
De psychiater wil me antidepressiva geven maar was net op onderzoek naaar mijn medicijnen blijkt dat Mertazepine als slaapmiddel en als antidepressiva gebruikt te worden
Dat heeft me nog meer bang gemaakt over mijn toestand en waarom ik steeds huil en somber voel
Het kan ook daardoor komen denk ik maar ja weet het niet meer word alleen maar gekker en gekker hoop dat ik snel in slaap val
Als iemand nog advies heeft of weet wat me nog te wachten staaat graag hoor ik het
Klik om te vergroten...
Mijn advies zou zijn om je niet zo druk te maken om die medicijnen. Neem gewoon meer methadon, daar lijkt nu het probleem te liggen en je hebt toestemming van je arts om de dosis te verhogen. Die zolpidem en diazepam maken je suf, dat is de bedoeling. Zodat je kunt slapen, maar dan moet je wel in bed gaan liggen en gaan slapen, niet helemaal vaag van de medicijnen rond gaan lopen. Want dan helpt het inderdaad niet en wordt je er alleen maar afgevlakt en suf van wat je depressieve gevoelens weer versterkt. Die mirtazepine is juist om die depressieve gevoelens wat te dempen. En die kan idd rare bijwerkingen geven maar die zouden wel weg moeten gaan na een tijdje als je ze gewoon volgens voorschrift gebruikt. Zo niet dan moet je dat met je arts bespreken en een ander middel proberen. Antidepressiva zijn vaak een kwestie van proberen tot je de juiste medicatie vind voor jou. Maar het gaat je niet ineens beter maken, daar is therapie voor. Medicijnen zijn alleen een hulpmiddel. Ik heb het idee dat je nu allemaal middelen gebruikt en bijwerkingen van het ene middel met het andere gaat dempen in de hoop dat je je ineens beter gaat voelen. Daar is toch echt behandeling voor nodig van de oorzaak van je klachten en niet alleen maar pillen slikken.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
Als je pupillen heel er groot zijn komt dat door de methadon of diazepam?
Klik om te vergroten...
Geen van beide, en methadon maakt ze juist kleiner. Maar het kan wel door methadon ontwenning komen. Dan is je dosis eerder te laag dan te hoog. Luister nou naar je arts en verhoog die methadon en maak jezelf niet zo gek met je druk maken over medicatie die je gewoon op voorschrift krijgt. Maar zorg dat je serieuze behandeling krijgt naast die cocktail van middelen die je al neemt.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#16
PapaverMan zei:
Geen van beide, en methadon maakt ze juist kleiner. Maar het kan wel door methadon ontwenning komen. Dan is je dosis eerder te laag dan te hoog. Luister nou naar je arts en verhoog die methadon en maak jezelf niet zo gek met je druk maken over medicatie die je gewoon op voorschrift krijgt. Maar zorg dat je serieuze behandeling krijgt naast die cocktail van middelen die je al neemt.
Klik om te vergroten...
Eens. Die medicijncocktail zorgt er alleen maar voor dat je de angst voor het ‘voelen’ onderdrukt. Terwijl dat juist de enige oplossing is naar herstel. Het is ét met het ander vervangen en de negatieve bijwerkingen dempen. Je blijft zo in die cirkel hangen
W
Willem-AlexanderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben een paar maanden geleden kort na dat mijn vriend is overleden verslaaft geraakt aan Fentanyl, het was ook zijn middel we gebruikte het ook steeds vaker samen. Maar nu geeft het mij toch het warme gevoel wat ik altijd samen met hem er vaarde die bescherming die opiaten en opioids geven. Inmiddels zit ik op de methadon via mijn verslavingsarts. En ik dacht echt fuck het leven maar, ging telkens van afkick weer naar aantal weken high toen kwamen de Xanax/alcohol en ghb der bij. Meermaals in het ziekenhuis beland. Zit nu via de crisis dienst bijna in een 12 weken lange opname, en zit ook op een afbouw schema van 50mg diazepam naar 10/5mg voor dat ik naar binnen ga. Methadon doe ik binnen, in de kliniek. En ja mijn relatie was op drugs gebaseerd maar heel intens tot de dood van mijn vriend. Ik wordt elke dag huilend wakker met schuld gevoelens waar mijn verslaving natuurlijk goed op gaat. En sinds 2 weken rook ik ook weer dagelijks Tina(crystalmeth) en dat is ook een vicieuze cirkel. De depressie wordt elke ochtend erger, me tolerantie is hoog heb het voor deze 2 weken ongeveer 2 jaar niet gebruikt maar, het helpt me op dit moment wel de dag door. Tot dat je op is en ik stop.. dan ga ik echt door de hell heen ookal slik ik 30/40mg methadon en 50mg dia per dag. Heb het al eer gister geprobeerd ook meeting gepakt hele dag alleen maar gehuild. Dat rouwen om het verlies kan zo ook niet. Kan echt niet wachten om op me opname en bevrijd te worden uit deze hel. Wordt wel de derde keer, maar heb in tussen wel een clean tijd in herstel gehad van langer dan 7 maanden. Net toen het goed leek te gaan 2 dagen op eens geen contact en bleek hij er niet meer te zijn.

Moest dit even van me afschrijven opiaten zijn een killer en vooral in combinatie met wie je het samen gebruikt een van de twee haalt het niet..😭
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Willem-Alexander zei:
Ben een paar maanden geleden kort na dat mijn vriend is overleden verslaaft geraakt aan Fentanyl, het was ook zijn middel we gebruikte het ook steeds vaker samen. Maar nu geeft het mij toch het warme gevoel wat ik altijd samen met hem er vaarde die bescherming die opiaten en opioids geven. Inmiddels zit ik op de methadon via mijn verslavingsarts. En ik dacht echt fuck het leven maar, ging telkens van afkick weer naar aantal weken high toen kwamen de Xanax/alcohol en ghb der bij. Meermaals in het ziekenhuis beland. Zit nu via de crisis dienst bijna in een 12 weken lange opname, en zit ook op een afbouw schema van 50mg diazepam naar 10/5mg voor dat ik naar binnen ga. Methadon doe ik binnen, in de kliniek. En ja mijn relatie was op drugs gebaseerd maar heel intens tot de dood van mijn vriend. Ik wordt elke dag huilend wakker met schuld gevoelens waar mijn verslaving natuurlijk goed op gaat. En sinds 2 weken rook ik ook weer dagelijks Tina(crystalmeth) en dat is ook een vicieuze cirkel. De depressie wordt elke ochtend erger, me tolerantie is hoog heb het voor deze 2 weken ongeveer 2 jaar niet gebruikt maar, het helpt me op dit moment wel de dag door. Tot dat je op is en ik stop.. dan ga ik echt door de hell heen ookal slik ik 30/40mg methadon en 50mg dia per dag. Heb het al eer gister geprobeerd ook meeting gepakt hele dag alleen maar gehuild. Dat rouwen om het verlies kan zo ook niet. Kan echt niet wachten om op me opname en bevrijd te worden uit deze hel. Wordt wel de derde keer, maar heb in tussen wel een clean tijd in herstel gehad van langer dan 7 maanden. Net toen het goed leek te gaan 2 dagen op eens geen contact en bleek hij er niet meer te zijn.

Moest dit even van me afschrijven opiaten zijn een killer en vooral in combinatie met wie je het samen gebruikt een van de twee haalt het niet..😭
Klik om te vergroten...
Veel sterkte alvast in je aankomende opname. En gecondoleerd met het verlies van jouw goede vriend. Neem er de tijd voor om te rouwen en het te verwerken. 💛
W
Willem-AlexanderLid
01-01-2024, 00:00
#19
HappyMind zei:
Veel sterkte alvast in je aankomende opname. En gecondoleerd met het verlies van jouw goede vriend. Neem er de tijd voor om te rouwen en het te verwerken. 💛
Klik om te vergroten...
Thx 🙏🌸
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Veel sterkte en gecondoleerd Willem Alexander
Mag ik vragen waar je opgenomen wordt want Jellinek heeft mij geweigerd met de reden ik moet 6 maanden bij deze psychiater blijven en dan misschien opnieuw aanmelden
Ik ben geen heroine verslaafd geweest heb methadon gekregen toen ik onderdak aan iemand gaf en hij methadon kreeg
Maar hele hoge dosis
Hij gebruikte wel heroine erbij maar ik kreeg het van hem en hij kreeg het wel (weet niet van wie maar ergens bij Weesperplein)
Dus hij gaf het aan me om te slapen met een joint en kreeg elke keer een andere dosis 20 mg en dan 40 mg en dan 2 keer 30 mg en dan weer 20 mg en dan weer 3 keer 20
De hoogste wat ik kreeg en dat was voor 1 keer was 3 keer 60 mg maar dit was vorige jaar toen heb ik me bij Jellinek aangemeld moest bijna 4 maanden wachten en lopen met de ontwenning maar de ontwenning bestond van slapeloosheid en heel erge onrust met angst maar hield het vol door af en toe naar eerste hulp te gaan in het weekend en daar kreeg ik af en toe de methadon
Maar toen ik bij Jellinek was kreeg ik een dosis van30 mg en wouden niet omhoog want volgens hun moet je na 3 weken stabiel zijn
Dus ik toch elke dag bellen met onrust en angst en psychiater gesproken en toch steeds naar huis gestuurd wel Quetiapine gekregen om te slapen
Tot eind oktober detox in,met 5 mg per dag afgebouwd voelde niks toen ik daar was
Eenmaal thuis in november was de ontwenning erger
Jellinek vond dat ze het goed hadden gedaan
En de ontwenning nooit dan 3 weken kan duren
Ik van november overal gestuurd van maag darm en lever poli tot naar punt p
Iedereen zegt het is lichamelijk wat je hebt maar ze wisten niet wat sommige psychiaters zeggen ontwenning opiaten maar duren me naar Jellinek en die zegt van kan niet zonder dat ze me willen zien m
Tot in februari ik tinteling in mijn gezicht had was naar boven ik gestuurd daar allemaal scans gemaakt tot ik deze psychiater ontmoet had en zo eerst rivotril daarna toch methadon gekregen en toen moest overstappen van rivotril naar diazepam terwijl ik nog niet stabiel was op methadon
Ik had de onrust sinds november en buikkrampen maar toen ik moest overstappen van rivotril naar diazepam begon de echte ellende depressie huilen en de onrust werd erger
En toen zat ik nog op 20 mg methadon dus moest omhoog naar 30 mg voelde me de eerste paar dagen eventjes goed maar dan weer heel slecht dus moest de methadon steeds omhoog nu zit ik op 60 mg methadon en 20 mg diazepam 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat
En mijn dagen zijn nú alleen maar lopen en huilen en depressief word helemaal gek maar mijn psychiater vind dat het door de te laag zitten op methadon dat vond ik eerst ook maar nu twijfel ik zo erg maar doe alles wat hij zegt
Mijn dag is weer begonnen ben nu aan het lopen en voel me depressief hoop dat het niet erger wordt als gisteren
Dit is erg wat ik nu meemaak maar ietsje minder dan gisteren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."