#1
Ik ben net door de psychiater gebeld en Jellinek heeft me geweigerd te behandelen
Mag dat ?
Mag dat ?
Nee, het blijft niet zo.of blijf het zo totdat ik de dosis omhoog doe ?
Wat hebben ze voor reden genoemd om jou de behandeling te weigeren?Ik ben net door de psychiater gebeld en Jellinek heeft me geweigerd te behandelen
Mag dat ?
Tuurlijk kwa ontwenning zou iedereen voor hero kiezen, ik bedoelde te zeggen voor de mensen die heel veel terug vallen en contstant in die cyclus terug belandden kunnen ze net zo goed voor methadon kiezen want die mensen leiden sowiesoIk lijdt liever een week heel erg. Want ben er inmiddels vanaf en ontwenning is nu minimaal. Van methadon (en wat heroine af en toe) dus, geen oxy. Deed allng niks meer voor me en vond het met wat tolerantie helemaal geen fijne opiaat. En leidde af van breakup met mn ex. (mijn metha is wit trouwens, niet blauw. En in kliniek waren ze groen). En min verslaving was helemaal niet lijden, merkte het alleen beetje als het inwerkte. Verder haalde het mn depressie weg. Lijdde juist minder met methadon.
Het enige wat je kunt doen is je twijfels duidelijk communiceren naar je psychiater. Ik kan vanuit mijn luie stoel en met mijn beperkte kennis niet beoordelen wat er aan de hand is. De psychiater kan dat wel. Vervelend dat hij nu net op vakantie is. Maar goed, je hebt nu in ieder geval toestemming gekregen om op te hogen tot 70 mg methadon per dag. Hopelijk gaat dat het verschil maken.Maar nu als ik verhoog voel ik helemaal geen verbetering en dat heeft me aan het twijfelen gemaakt
Vertel je verhaal maar eens. Vanaf het begin, want nu lijkt het alsof je heroïne verslaafde was en op Methadon bent gezet in het verleden en al meer dan een jaar aan het ontwennen bent.Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
Je bent zeker niet de enige die het zwaar heeft. Ik lig ook wakker en ben zeker niet aan het feesten.ik denk dat iedereen koning nacht aan het vieren is
Ik ben de enige in Nederland die op koning nacht huilend angstig en helemaal suf (door de diazepam 10 mg , mirtezapine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg ) doorbrengt
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
De psychiater wil me antidepressiva geven maar was net op onderzoek naaar mijn medicijnen blijkt dat Mertazepine als slaapmiddel en als antidepressiva gebruikt te worden
Dat heeft me nog meer bang gemaakt over mijn toestand en waarom ik steeds huil en somber voel
Het kan ook daardoor komen denk ik maar ja weet het niet meer word alleen maar gekker en gekker hoop dat ik snel in slaap val
Als iemand nog advies heeft of weet wat me nog te wachten staaat graag hoor ik het
Mijn advies zou zijn om je niet zo druk te maken om die medicijnen. Neem gewoon meer methadon, daar lijkt nu het probleem te liggen en je hebt toestemming van je arts om de dosis te verhogen. Die zolpidem en diazepam maken je suf, dat is de bedoeling. Zodat je kunt slapen, maar dan moet je wel in bed gaan liggen en gaan slapen, niet helemaal vaag van de medicijnen rond gaan lopen. Want dan helpt het inderdaad niet en wordt je er alleen maar afgevlakt en suf van wat je depressieve gevoelens weer versterkt. Die mirtazepine is juist om die depressieve gevoelens wat te dempen. En die kan idd rare bijwerkingen geven maar die zouden wel weg moeten gaan na een tijdje als je ze gewoon volgens voorschrift gebruikt. Zo niet dan moet je dat met je arts bespreken en een ander middel proberen. Antidepressiva zijn vaak een kwestie van proberen tot je de juiste medicatie vind voor jou. Maar het gaat je niet ineens beter maken, daar is therapie voor. Medicijnen zijn alleen een hulpmiddel. Ik heb het idee dat je nu allemaal middelen gebruikt en bijwerkingen van het ene middel met het andere gaat dempen in de hoop dat je je ineens beter gaat voelen. Daar is toch echt behandeling voor nodig van de oorzaak van je klachten en niet alleen maar pillen slikken.ik denk dat iedereen koning nacht aan het vieren is
Ik ben de enige in Nederland die op koning nacht huilend angstig en helemaal suf (door de diazepam 10 mg , mirtezapine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg ) doorbrengt
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
De psychiater wil me antidepressiva geven maar was net op onderzoek naaar mijn medicijnen blijkt dat Mertazepine als slaapmiddel en als antidepressiva gebruikt te worden
Dat heeft me nog meer bang gemaakt over mijn toestand en waarom ik steeds huil en somber voel
Het kan ook daardoor komen denk ik maar ja weet het niet meer word alleen maar gekker en gekker hoop dat ik snel in slaap val
Als iemand nog advies heeft of weet wat me nog te wachten staaat graag hoor ik het
Geen van beide, en methadon maakt ze juist kleiner. Maar het kan wel door methadon ontwenning komen. Dan is je dosis eerder te laag dan te hoog. Luister nou naar je arts en verhoog die methadon en maak jezelf niet zo gek met je druk maken over medicatie die je gewoon op voorschrift krijgt. Maar zorg dat je serieuze behandeling krijgt naast die cocktail van middelen die je al neemt.Als je pupillen heel er groot zijn komt dat door de methadon of diazepam?
Eens. Die medicijncocktail zorgt er alleen maar voor dat je de angst voor het ‘voelen’ onderdrukt. Terwijl dat juist de enige oplossing is naar herstel. Het is ét met het ander vervangen en de negatieve bijwerkingen dempen. Je blijft zo in die cirkel hangenGeen van beide, en methadon maakt ze juist kleiner. Maar het kan wel door methadon ontwenning komen. Dan is je dosis eerder te laag dan te hoog. Luister nou naar je arts en verhoog die methadon en maak jezelf niet zo gek met je druk maken over medicatie die je gewoon op voorschrift krijgt. Maar zorg dat je serieuze behandeling krijgt naast die cocktail van middelen die je al neemt.
Veel sterkte alvast in je aankomende opname. En gecondoleerd met het verlies van jouw goede vriend. Neem er de tijd voor om te rouwen en het te verwerken. 💛Ben een paar maanden geleden kort na dat mijn vriend is overleden verslaaft geraakt aan Fentanyl, het was ook zijn middel we gebruikte het ook steeds vaker samen. Maar nu geeft het mij toch het warme gevoel wat ik altijd samen met hem er vaarde die bescherming die opiaten en opioids geven. Inmiddels zit ik op de methadon via mijn verslavingsarts. En ik dacht echt fuck het leven maar, ging telkens van afkick weer naar aantal weken high toen kwamen de Xanax/alcohol en ghb der bij. Meermaals in het ziekenhuis beland. Zit nu via de crisis dienst bijna in een 12 weken lange opname, en zit ook op een afbouw schema van 50mg diazepam naar 10/5mg voor dat ik naar binnen ga. Methadon doe ik binnen, in de kliniek. En ja mijn relatie was op drugs gebaseerd maar heel intens tot de dood van mijn vriend. Ik wordt elke dag huilend wakker met schuld gevoelens waar mijn verslaving natuurlijk goed op gaat. En sinds 2 weken rook ik ook weer dagelijks Tina(crystalmeth) en dat is ook een vicieuze cirkel. De depressie wordt elke ochtend erger, me tolerantie is hoog heb het voor deze 2 weken ongeveer 2 jaar niet gebruikt maar, het helpt me op dit moment wel de dag door. Tot dat je op is en ik stop.. dan ga ik echt door de hell heen ookal slik ik 30/40mg methadon en 50mg dia per dag. Heb het al eer gister geprobeerd ook meeting gepakt hele dag alleen maar gehuild. Dat rouwen om het verlies kan zo ook niet. Kan echt niet wachten om op me opname en bevrijd te worden uit deze hel. Wordt wel de derde keer, maar heb in tussen wel een clean tijd in herstel gehad van langer dan 7 maanden. Net toen het goed leek te gaan 2 dagen op eens geen contact en bleek hij er niet meer te zijn.
Moest dit even van me afschrijven opiaten zijn een killer en vooral in combinatie met wie je het samen gebruikt een van de twee haalt het niet..😭
Thx 🙏🌸Veel sterkte alvast in je aankomende opname. En gecondoleerd met het verlies van jouw goede vriend. Neem er de tijd voor om te rouwen en het te verwerken. 💛
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."