Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
95 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
In mijn vorige bericht bedoelde ik , laat me de Mertazepine afbouwen niet de diazepam want heb heel heftige ontwenning van afbouwen diazepam
Dit is niet normaal wat ik heb echt als jullie wisten wat allemaal voel en meemaak
Ik ben naar de buurtteam geweest die hebben mijn huisarts gebeld en ze zouden iemand voor me regelen maar heb niks meer van ze gehoord. Ik ga maandag zeker nog een keer , ik ben niet normaal vergeetachtig
Ik vergeet echt alles , waar ik mijn kopje thee heb gezet , dat ik thee wil drinken , ik vergeet dat een sigaret heb aangestoken( omdat ik heen en weer ben aan het lopen thuis zie ik de rook niet op de asbak , vaak valt ie van de asbak en verbrandt ie de tafel , de tafel is helemaal met brand gaten ) ik weet het niet meer , ik weet letterlijk niet wat ik moet doen mijn hersens werken niet meer
Ik heb letterlijk sinds november niks meer gekocht kwa kleding, al mijn kleding is kapot van sokken , onderbroeken, spijkerbroeken die niet meer passen en omdat ik ze toch draag zijn ze bij mijn kruis helemaal kapot omdat tegen mekaar schuurt overal gaten
Wil de mirtezepine afbouwen omdat ik denk dat dat de boosdoener is en omdat het me zo dik heeft gemaakt
Ik denk niet dat ik beter word , ik denk niet dat er een oplossing is voor wat ik heb
Ik had allang stabiel moeten zijn
Sorry ik dacht een beetje afleiding hier te vinden als ik typ zelfs dat helpt niet meer
Ik ben echt ten einde raad
Bedankt ze herbs mang voor je reactie 🙏
Klik om te vergroten...
Het is goed dat je van je af schrijft en zeker blijven doen. Buurtteams moet je wel achter de broek aanzitten maar absoluut doen want hun kunnen hemel en aarde bewegen als het erop aankomt. Helemaal in jouw situatie is iemand die (gaat) meekijkt(en) vanuit gemeente of verbonden instantie echt heel belangrijk.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik leef in een hel 😭😭😭😭ik hou dit niet meer vol
Mirtezepine zeggen ze probeer de 15 mg pil in 4 te breken maar dat gaat niet
Ik neem nu een halve dat gaat wel maar om in een keer naar een kwart te gaan is te veel en ik kan het moeilijk in 4 breken
Ik heb hartkloppingen en hartpijn of hartkramp als ik naar de huisarts ga zet ze zo een ding op mijn vinger en zegt ze dat de zuurstof goed is en ze hoort niks geks en bloeddruk is een beetje hoog voor de rest kan ze niks doen
Het gaat zo slecht met me , ik ben zo bang 😭😭😭😭😭😭😭
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of een pillensnijder. Kun je bij de apotheek kopen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diametha zei:
Mirtezepine zeggen ze probeer de 15 mg pil in 4 te breken maar dat gaat niet
Klik om te vergroten...
Haal een ouderwets scheermesje of zo'n afbreekmesje van de klusmarkt. In vieren snijden lukt wel. Ga maar 3/4 pil nemen ipv een halve.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb het even opgezocht maar tabletten van 7,5 mg en 3,75 mg zijn in Nederland niet in de handel.
Zijn het nog steeds van die onhandige kleine ovale pilletjes?
Je hebt van de mensen hierboven al tips gekregen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Relmuis zei:
Heb het even opgezocht maar tabletten van 7,5 mg en 3,75 mg zijn in Nederland niet in de handel.
Zijn het nog steeds van die onhandige kleine ovale pilletjes?
Je hebt van de mensen hierboven al tips gekregen.
Klik om te vergroten...
Is inmiddels een paar jaar geleden, toen waren ze inderdaad ovaal maar echt klein zou ik ze niet noemen. Maar het is maar net waarmee je ze vergelijkt. Stuk groter dan een diazepam wel, als ik het me goed herinner.

Mirtazapine gaat het over hè?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Mirtazapine gaat het over hè?
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik. :smirk:
Ik weet niet van al die generieke merken hoe de pilletjes er precies uitzien.
Dat kan per merk verschillen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je je toch zo beroerd voelt waarom stop je dan niet gwn in 1x met de methadon volgensmij kan je je toch niet slechter gaan voelen dan je doet

Je praat dag in dag uit alsof je dood gaat dus ik zou die methadon in 1 keer cold turkey eruit trappen de benzo's niet dat is gevaarlijk

Alleen de diazepam en zolpidem blijven nemen en voor derest alle medicijnen stop zetten.....

Zullen zware maanden worden maar volgensmij voel je je dan beter als nu
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben zo bang welke stap dan ook te ondernemen
Ontzettend bedankt allemaal voor jullie reacties
Maar methadon van 70 mg naar 0 dat is heel gevaarlijk ook omdat ik PAWS heb en dat kan jaren duren volgens Jim van Os op psychose net en hij vind ook dat mijn klachten erg gevaarlijk zijn
Mijn huisarts heeft net eindelijk een doorverwijzing naar Jellinek gestuurd hoop dat ik snel geholpen kan worden
Bedankt allemaal voor jullie reacties echt enorm bedankt
Ik leef in een soort droomwereld heb geen kracht ik weet niet wat ik moet doen letterlijk ik ben zo bang onrustig en slaperig tegelijk
Vooral toen ik de diazepam had geprobeerd af te bouwen heb ik zulke heftige klachten gekregen. En dat kwam volgens iemand van de brijder dat ik niet stabiel ben en dat er iets is met me wat moeilijk te verklaren is door de combinatie van medicijnen die ik neem
En iedereen reageert anders op medicatie en blijkbaar krijg ik bijwerkingen en misschien reageer ik niet goed op de diazepam
Iedereen ontzettend bedankt maar er is iets met mij zelf wat ik moeilijk kan uitleggen
Ik bedank iedereen voor alles
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Ik ben zo bang welke stap dan ook te ondernemen
Ontzettend bedankt allemaal voor jullie reacties
Maar methadon van 70 mg naar 0 dat is heel gevaarlijk ook omdat ik PAWS heb en dat kan jaren duren volgens Jim van Os op psychose net en hij vind ook dat mijn klachten erg gevaarlijk zijn
Mijn huisarts heeft net eindelijk een doorverwijzing naar Jellinek gestuurd hoop dat ik snel geholpen kan worden
Bedankt allemaal voor jullie reacties echt enorm bedankt
Ik leef in een soort droomwereld heb geen kracht ik weet niet wat ik moet doen letterlijk ik ben zo bang onrustig en slaperig tegelijk
Vooral toen ik de diazepam had geprobeerd af te bouwen heb ik zulke heftige klachten gekregen. En dat kwam volgens iemand van de brijder dat ik niet stabiel ben en dat er iets is met me wat moeilijk te verklaren is door de combinatie van medicijnen die ik neem
En iedereen reageert anders op medicatie en blijkbaar krijg ik bijwerkingen en misschien reageer ik niet goed op de diazepam
Iedereen ontzettend bedankt maar er is iets met mij zelf wat ik moeilijk kan uitleggen
Ik bedank iedereen voor alles
Klik om te vergroten...
Gelukkig komt er nu een andere partij bij. Je slikte trouwens toch 7.5mg mirtazapine en geen 15?

Methadon van 70 naar 0 is natuurlijk niet te doen. Dat gaat helemaal nergens over. Je geestelijk beroerd voelen is heel heel wat anders dan van 70 naar 0 methadon beroerd voelen🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Paranoize. zei:
Als je je toch zo beroerd voelt waarom stop je dan niet gwn in 1x met de methadon volgensmij kan je je toch niet slechter gaan voelen dan je doet

Je praat dag in dag uit alsof je dood gaat dus ik zou die methadon in 1 keer cold turkey eruit trappen de benzo's niet dat is gevaarlijk

Alleen de diazepam en zolpidem blijven nemen en voor derest alle medicijnen stop zetten.....

Zullen zware maanden worden maar volgensmij voel je je dan beter als nu
Klik om te vergroten...
Je kan niet zomaar met mirtazepine stoppen na langdurig gebruik. Dat moet afgebouwd worden.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze Herbs Mang zei:
Je kan niet zomaar met mirtazepine stoppen na langdurig gebruik. Dat moet afgebouwd worden.
Klik om te vergroten...
Dan ook op die na 😅

Als je je 24/7 dying voelt, waarom dan niet per direct 1 van de grootste boosdoeners eruit knallen, als je je toch al zo voelt
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paranoize. zei:
Dan ook op die na 😅

Als je je 24/7 dying voelt, waarom dan niet per direct 1 van de grootste boosdoeners eruit knallen, als je je toch al zo voelt
Klik om te vergroten...
Ik snap wel wat je bedoeld maar als je echt wilt weten hoe de hel voelt dan is het misschien wel een idee. Na een dag methadon afkick wil je graag terug naar het gevoel van de dag ervoor denk ik😜
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze Herbs Mang zei:
Ik snap wel wat je bedoeld maar als je echt wilt weten hoe de hel voelt dan is het misschien wel een idee. Na een dag methadon afkick wil je graag terug naar het gevoel van de dag ervoor denk ik😜
Klik om te vergroten...
Naja na een dag nog niet, vanaf de 48 uur tot aan de 72 uur ga je je inderdaad zo naar voelen dat je waarschijnlijk van gedachten verandert

Maar aan de andere kant als ik al maanden lang rond zou lopen helemaal krankenaria ziek en ontspoort zonder enige vorm van progressie zou ik het persoonlijk wel uitproberen.

Tenminste ikzelf zou proberen over te stappen op suboxone en kijken of dat beter gaat zeker in combinatie met diazepam om het minder verdovend te maken
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paranoize. zei:
Naja na een dag nog niet, vanaf de 48 uur tot aan de 72 uur ga je je inderdaad zo naar voelen dat je waarschijnlijk van gedachten verandert

Maar aan de andere kant als ik al maanden lang rond zou lopen helemaal krankenaria ziek en ontspoort zonder enige vorm van progressie zou ik het persoonlijk wel uitproberen.

Tenminste ikzelf zou proberen over te stappen op suboxone en kijken of dat beter gaat zeker in combinatie met diazepam om het minder verdovend te maken
Klik om te vergroten...
De ggz wordt gewoon steeds slechter, huisartsen zijn overbelast. Ik zie om me heen veel mensen die vastlopen in de 'zorg'. Als je zelf de kennis en ervaring niet hebt dan ben je erg afhankelijk en dan in zo een situatie terechtkomen kan je erg wanhopig maken. Heb het zelf in het verleden ook meegemaakt met bepaalde medicatie waarbij de arts zei kan niet, klopt niet en komt wel goed. Tot ik in het ziekenhuis lag.

Laten we hopen voor @Diametha dat de situatie nu beter zal worden. 🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben alleen aaan het huilen dus hoe kan ik tegen die gevoelens vechten
Door de onrust alleen aan het lopen
Ook al twijfel ik over de medicatie neem het toch elke dag en op tijd
Mijn enige ding is wil niet stabiliseren
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Wat ongelofelijke klote situatie zit je nu in en zie de paniek en frustratie in je posts.

Ik kan je echter geen advies geven over de medicatie die je neemt of hoe je met je psychiater om kan gaan.

Wellicht kan je om een ander vragen? Of zoeken?

Wat ik wel lees is dat je vaak ik zegt; ik "word" gek en dat schrijf je al sinds april. Het kon toen niet erger gaf je aan maar dat zeg je nu ook. Ondertussen zet je nog steeds door waarvan je in april al zei dat eigenlijk niet meer te kunnen. Misschien kan voor jezelf daar wat meer op richten dat je het maar wel doet en iets van trots kan ervaren dat het je nog steeds niet klein heeft gekregen al dacht je dit al sinds april al.

Wat me ook opvalt is dat de dosissen telkens veranderen wat stabiliteit in de weg zit. Je zou helaas moeten accepteren dat het maanden duurt, op een zelfde dosis, voor je stabiel gaat worden. Voor je kan denken aan minderen....

Ikzelf kom van veeeeeeel lagere doseringen benzo en toch ben ik bij lange niet stabiel terwijl ik richting een maand clean zijn aan het gaan ben. Ook last van paniekaanvallen, snel geïrriteerd, niet kunnen slapen enz... ik zeg dit niet om je te ontmoedigen aangezien jou weg langer gaat zijn maar wil hiermee zeggen dat haast en spoed is echt zelden goed. Gister nacht heb ik mijn record aan slaap ( 6uur) gehad in afgelopen 3 maanden maar afgelopen nacht heb ik de 2 uur slaap niet gehaalt. Alle moed zakte weer weg en heb vandaag weer een kutdag (niet te vergelijken met hoe rot jij je voelt). Maar het is nou eenmaal zo hoe makkelijk dit ook is gezegd. Mijn situatie is bij lange niet zo erg als bij jou maar ergens kan ik niet ontkennen dat alles ongelofelijk veel tijd maar ook heel veel acceptatie van jezelf en over jezelf vergt.

Acceptatie is wat mij in moeilijke periodes er doorheen hielp anders zat ik hier ook nier. En nogmaals wil mezelf niet met jou vergelijken maar wel je duidelijk maken dat het allemaal heel lang gaat duren maar echt het gaat beter worden maar het kan zo een jaar duren. Op het moment zal dit als een eeuwigheid klinken maar achteraf zal het als een flits voorbij geschoten zijn.

Nog in het kort: misschien een andere psychiater. Misschien weer klinisch opgenomen laten worden in een andere kliniek? Ga klinieken bellen en vraag om intake en een verwijzing via de HA.

Weet dat het maaaanden gaat duren dat je stabiel op "1" zelfde dosis zit vooooor je aan afbouwen moet gaan denken. Dat deze maanden kut gaan worden is nou eenmaal zo maar dat is het nu ook al.. zie verder hoe sterk je al bent ondanks wat je in april al aangaf.

Ik ben geen specialist wat velen hier niet zijn. We kunnen alleen adviseren vanuit eigen ervaringen. Misschien heeft de psychiater wel gelijk over ad. Als je het niet probeert weet je dit ook niet. Er is geen schande dat je dit nodig hebt en weet wellicht is dit voor altijd maar ook dit hoeft niet zo te zijn. Het gaat misschien maaaanden duren maar jou weg kan ook jaren duren. Ook datbis geen schande en je bent hierin niet de enige die jaren aan hel hebben moeten doorstaan voor ze weer blij met het leven werden.

Ik heb er veel meegemaakt in alle jaren dat ik op dit forum zit waar de weg voor velen jaren heeft geduurt maar die nu ongelofelijk blij zijn met het leven. Met of zonder antidepressiva .

Ik wens je het allerbeste en hoop dat je ziet welke je weg je al hebt bewandeld ondanks alle paniek die je hebt ervaren en nu ervaart. Het kon niet slechter ( dacht je) ondertussen ben je er nog, hou dit vast, ook jij kan dit!!!
Klik om te vergroten...
Ik wil graag een andere psychiater maar de wachttijden zijn overal lang
Ik wil wel wachten als ik meer duidelijkheid krijg maar ik voel me steeds niet gehoord hij luistert naar zichzelf en denkt steeds dat dit een normale situatie
Geloof me ik heb ontwenning meegemaakt en slapeloosheid en pijn van ontwenning en ongemak van ontwenning maar dit is iets wat ik nooit heb meegemaakt
Ik voel dat die overstap van rivotril naar diazepam heel slecht is gegaan samen met de PAWS van methadon en de medicatie die raar werkt geloof me ik zit in een situatie ik weet niet hoe ik het met beschrijven
Ik voel dat die depressie van de medicatie komt en ik wil niet afbouwen als ik me goed voel door de medicatie hoef ik nu niet af te bouwen wil ik wel zo blijven een tijdje maar ik neem de methadon en alles wordt anders onrust en depressie achtig gevoel begint neem ik de diazepam begint de onrust nog erger en slaperig en begint mijn hersenen gek aan het worden neem ik nog één diazepam begint de huilbuien en hartkloppingen hart pijn elke dag weer
En dan word je beschuldigd van drugs gebruik en alcohol gebruik terwijl ik jaren geen drugs heb gebruikt alcohol sinds 2 jaar en jointje sinds januari en terwijl ik zo mijn best doe om niks te gebruiken en hij wil geen bloedonderzoek doen geen second opinion en eerst was het na 6 maanden Jellinek bellen en nu is het regel het maar met de huisarts dus weer gaan wachten
Ik heb een gekke ziekte
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
(zucht)
Klik om te vergroten...
Ik begrijp hem niet
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gebruik nu al een maand methadon omdat ik sinds november erg onrustig angstig buikpijn en slapeloosheid helemaal niet slapen was na 4 maanden de diagnose methadon ontwenning omdat ik zo lang geen methadon had gebruikt hebben ze me eerst rivotril gegeven 0,5 mg ochtend en 0,5 mg avond toen het na 2 weken niet hielp kreeg ik toch methadon eerst 10 mg na een week 20 mg en nu al 2 weken 30 mg maar 2 weken terug wou ik stoppen met rivotril werd ik helemaal gek dus moest ik overstappen naar diazepam kreeg 3 keer 5mg diazepam het ging meteen mis omdat ik in 1 keer ben overgestapt na 1 week moest ik dosis verhogen maar was zo in de war dat ik het vergeten was en voel me de hele dag moe en onrustig en angstig en depressief en huilbuien nu zit ik op 10 dagen op 15 mg diazepam en vind ik het zonde om de dosis toch te verhogen als ik misschien over 4 dagen stabiel kan worden of gaat het langer duren om stabiel te worden op diazepam?en weet ook niet of ik al stabiel ben op methadon? Heeft iemand hier ervaring met diazepam en methadon samen ? Slaap maar 3 uurtjes en ben de hele dag en avond zo onrustig en word helemaal gek mijn psychiater wil alleen maar meer medicatie geven voor antidepressiva of dosis verhogen diazepam
Maar ik wil er eigenlijk vanaf zodra het kan dus wil de dosis zo laag mogelijk houden maar als het niet anders kan
Heeft iemand hier advies bijvoorbeeld volhouden of toch die dosis omhoog
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Gebruik nu al een maand methadon omdat ik sinds november erg onrustig angstig buikpijn en slapeloosheid helemaal niet slapen was na 4 maanden de diagnose methadon ontwenning omdat ik zo lang geen methadon had gebruikt hebben ze me eerst rivotril gegeven 0,5 mg ochtend en 0,5 mg avond toen het na 2 weken niet hielp kreeg ik toch methadon eerst 10 mg na een week 20 mg en nu al 2 weken 30 mg maar 2 weken terug wou ik stoppen met rivotril werd ik helemaal gek dus moest ik overstappen naar diazepam kreeg 3 keer 5mg diazepam het ging meteen mis omdat ik in 1 keer ben overgestapt na 1 week moest ik dosis verhogen maar was zo in de war dat ik het vergeten was en voel me de hele dag moe en onrustig en angstig en depressief en huilbuien nu zit ik op 10 dagen op 15 mg diazepam en vind ik het zonde om de dosis toch te verhogen als ik misschien over 4 dagen stabiel kan worden of gaat het langer duren om stabiel te worden op diazepam?en weet ook niet of ik al stabiel ben op methadon? Heeft iemand hier ervaring met diazepam en methadon samen ? Slaap maar 3 uurtjes en ben de hele dag en avond zo onrustig en word helemaal gek mijn psychiater wil alleen maar meer medicatie geven voor antidepressiva of dosis verhogen diazepam
Maar ik wil er eigenlijk vanaf zodra het kan dus wil de dosis zo laag mogelijk houden maar als het niet anders kan
Heeft iemand hier advies bijvoorbeeld volhouden of toch die dosis omhoog
Klik om te vergroten...
15mg Diazepam is wel wat aan de lage kant. 1mg Clonazepam zou 20mg Diazepam moeten zijn volgens Ashton. Gezien je klachten zou ik er wel voor kiezen om naar 20mg te gaan en dat met 1-2mg per week te minderen.

IIRC wordt de overgang van Clonazepam naar Diazepam wel vaker als lastig ervaren. Dat is dus niet gek.

En ja, de oplossing voor een psychiater is vaak méér pillen. Lees je eerst goed in voordat je daar in mee gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."