Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
89 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.
Klik om te vergroten...
Goed advies. Dagboek bijhouden hielp mij heel erg,
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weer een dag weer dezelfde symptomen weer aan het lopen en huilen . Huisarts gebeld om me te helpen werd naar de psychiater gestuurd heb hem geprobeerd te bellen maar zijn assistent zegt dat ik morgen een afspraak heb staan dus moet gewoon wachten tot morgen
Ben gisteren geholpen door papaverman ben hem heel erg dankbaar niet normaal dankbaar
Maar vandaag weer hetzelfde symptomen en ben weer in de war vooral de depressie en het huilen maken me kapot krijg alleen maar negatieve gedachten in mijn hoofd ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan vooral de depressie en de onrust en ik moet zoveel huilen wat ik normaal nooit doe ben helemaal ten einde
Ik denk dat de medicatie dit met me doet maar ik ben helemaal door de war weet niet wat ik kan doen of wat ik moet doen
Heb de huisarts gevraagd om een doorverwijzing naar Buurtzorg T heeft iemand hier ervaring mee?
Maar morgen ga ik de psychiater voor een doorverwijzing naar Jellinek vragen hoop dat ik daar snel terecht kan voor de detox want voel dat dit allemaal door de medicatie gebeurt
Als iemand advies kan geven ik
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Weer een dag weer dezelfde symptomen weer aan het lopen en huilen . Huisarts gebeld om me te helpen werd naar de psychiater gestuurd heb hem geprobeerd te bellen maar zijn assistent zegt dat ik morgen een afspraak heb staan dus moet gewoon wachten tot morgen
Ben gisteren geholpen door papaverman ben hem heel erg dankbaar niet normaal dankbaar
Maar vandaag weer hetzelfde symptomen en ben weer in de war vooral de depressie en het huilen maken me kapot krijg alleen maar negatieve gedachten in mijn hoofd ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan vooral de depressie en de onrust en ik moet zoveel huilen wat ik normaal nooit doe ben helemaal ten einde
Ik denk dat de medicatie dit met me doet maar ik ben helemaal door de war weet niet wat ik kan doen of wat ik moet doen
Heb de huisarts gevraagd om een doorverwijzing naar Buurtzorg T heeft iemand hier ervaring mee?
Maar morgen ga ik de psychiater voor een doorverwijzing naar Jellinek vragen hoop dat ik daar snel terecht kan voor de detox want voel dat dit allemaal door de medicatie gebeurt
Als iemand advies kan geven
Klik om te vergroten...
Waarom haal je geen verwijzing bijbde huisarts? Want hier zit haast achter en vind je psychiater erg laconiek (en zwaar incompetent door je eerst op rivotril te zetten tegen PAWS van opiaten en dat in eens om te gooien naar diazepam, een switch waarvan bekend is dat die moeilijkheden kan geven).
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Diametha zei:
Weer een dag weer dezelfde symptomen weer aan het lopen en huilen . Huisarts gebeld om me te helpen werd naar de psychiater gestuurd heb hem geprobeerd te bellen maar zijn assistent zegt dat ik morgen een afspraak heb staan dus moet gewoon wachten tot morgen
Ben gisteren geholpen door papaverman ben hem heel erg dankbaar niet normaal dankbaar
Maar vandaag weer hetzelfde symptomen en ben weer in de war vooral de depressie en het huilen maken me kapot krijg alleen maar negatieve gedachten in mijn hoofd ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan vooral de depressie en de onrust en ik moet zoveel huilen wat ik normaal nooit doe ben helemaal ten einde
Ik denk dat de medicatie dit met me doet maar ik ben helemaal door de war weet niet wat ik kan doen of wat ik moet doen
Heb de huisarts gevraagd om een doorverwijzing naar Buurtzorg T heeft iemand hier ervaring mee?
Maar morgen ga ik de psychiater voor een doorverwijzing naar Jellinek vragen hoop dat ik daar snel terecht kan voor de detox want voel dat dit allemaal door de medicatie gebeurt
Als iemand advies kan geven ik
Klik om te vergroten...
Huilen en slapen kan wel goed zijn gedurende een paar dagen.

Heb je een lijstje gemaakt van de redenen dat je huilt? Waarom ben je depressief? Waarom heb je je maanden lopen verdoven met pillen en andere zaken?

Is er een toekomst waar je naartoe kunt werken? (Ik begrijp dat je vrij wilt zijn van de verslavende middelen, maar andere zaken die je graag zou willen bereiken?)

En mijn advies is dus om antidepressiva te slikken voor een periode, ook omdat ik denk dat de methadon en de benzodiazepinen dan misschien makkelijker af te bouwen zijn en omdat je psychiater het je voorstelde.

Hoeveel peuken heb je gisteren gerookt en hoeveel rookte je een paar maanden geleden per dag?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Huilen en slapen kan wel goed zijn gedurende een paar dagen.

Heb je een lijstje gemaakt van de redenen dat je huilt? Waarom ben je depressief? Waarom heb je je maanden lopen verdoven met pillen en andere zaken?

Is er een toekomst waar je naartoe kunt werken? (Ik begrijp dat je vrij wilt zijn van de verslavende middelen, maar andere zaken die je graag zou willen bereiken?)

En mijn advies is dus om antidepressiva te slikken voor een periode, ook omdat ik denk dat de methadon en de benzodiazepinen dan misschien makkelijker af te bouwen zijn en omdat je psychiater het je voorstelde.

Hoeveel peuken heb je gisteren gerookt en hoeveel rookte je een paar maanden geleden per dag?
Klik om te vergroten...
Volgens mij zit diamethA even op een punt dat dat soort dingen niet genoeg zijn. Ze moet gewoon snel fatsoenlijke hulp krijgen, alsin klinische opname. Lijstjes heb ik idd ook geadviseerd.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zit nu bij een psychiater op het boven ij ziekenhuis
Othershore je maakt me nu helemaal in de war en bang over het kan niet zolang duren de ontwenning van methadon nu begin helemaal te twijfelen dit nog goed gaat komen met me
Trouwens kreeg net een bericht van de assistente van de psychiater (omdat hij op vakantie is ) dat ik de methadon mag verhogen tot 70 mg
Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust en de huilbuien de depressie is vandaag heel licht ben daar wel blij om tenminste tot nu hoop niet dat het erger word
Maar heb wel buikkrampen of buikpijn
Othershore bedankt voor je reactie over de diazepam echt heel erg bedankt 🙏 helpt me echt die reacties en geeft me een soort hoop dus othershore thanx
Zit nu alleen met de onrust die ik heb is niet wat iedereen krijgt
Deze onrust is zo erg dat ik niet stil kan zitten voor 1 minuut en het komt vanuit mijn buik en dan weer bij mijn hart en mijn hoofd die zo aan het denken is van je neemt methadon waarom voel je geen verschil
Ik ga morgen van 55 mg naar 60 mg methadon of moet ik naar 65mg ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik word helemaal gek zit al zolang aan het ontwennen vooral de onrust is vandaag niet normaal kan me nergens op concentreren ben alleen maar aan het lopen al vanaf 6 uur
Ben 8 uur thuis gekomen om de medicatie te nemen en dan weer naar buiten heb niks gegeten alleen een kopje thee kan en ben zo onrustig en af en toe bang en in de war nu Jellinek me niet wil helpen
Ben veel aan het huilen maar vooral door de spijt dat ik met de methadon ben begonnen en spijt dat ik rivotril heb genomen en toen overgestapt naar Diazepam
Ik heb nu geen trek in de diazePam of zo maar neem het omdat ik niks wil veranderen aan mijn medicatie wat de psychiater ook zegt gewoon de medicatie nemen en op tijd dan word je pas stabiel dat doe ik ook alleen de methadon omhoog als het moet
Kreeg net een mail van de assistente dat de methadon omhoog mag tot 70 mg
Want had haar gebeld vanochtend helemaal in de war huilen en gewoon niet weten wat ik moet doen en ik zit alleen maar te denken die ik het wel goed allemaal ik twijfel aan alles heb steeds geruststelling nodig maar als het weer erg wordt met erg bedoel ik zo onrustig dat ik begin te rennen en zo bang dat ik verkeerde dingen doe en dat ik alles erger maak
Dan weet ik het niet meer dan kom ik hier om te typen en hopen op geruststelling daarom bedankt
Daarom bedankt Othershore en Shikantaza voor jullie reacties echt bedankt 🙏
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
Othershore je maakt me nu helemaal in de war
Klik om te vergroten...
Oh dat was zeker niet mijn bedoeling! Ik was een beetje hardop aan het nadenken, maar daar moet ik voorzichtiger mee zijn.

Diametha zei:
Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust
Klik om te vergroten...
Dat vraag ik me ook af: komt het door de methadon of niet? Dat weet ik niet. Om die vraag te beantwoorden moet je arts zijn denk ik, en een goeie ook.

Wat ik wel weet: de acute ontwenning van methadon is na ongeveer 14 dagen voorbij. Sommige mensen hebben daarna nog last van een post-acute withdrawal syndrome (PAWS). Dat komt vooral voor als je plotseling, cold turkey bent gestopt. Dus ik kan me wel voorstellen dat je daar last van hebt. Maar over het algemeen zeggen ze dan niet: “we starten de methadon weer op”, zeker niet na 3,5 maand. Daarom hebben ze het waarschijnlijk eerst met Rivotril geprobeerd. Uiteindelijk zat er bij jou blijkbaar toch niets anders op dan de methadon weer te starten en daarom hebben ze dat ook gedaan. Nu is het even zoeken naar de juiste dosis.

Als ik jou was zou ik nu zoveel mogelijk concentreren op het duidelijk communiceren van je symptomen en dan proberen de adviezen van je arts zo goed mogelijk op te volgen. Meer kun je niet doen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik doe alles wat de psychiater zegt vooral in het begin
Nu ook alleen nu wil ik het liefst geen medicatie erbij ik gebruik al zoveel vooral de Diazepam met methadon maakt me gek
Van de de methadon merk ik niks als ik het neem maar de Diazepam maakt me slaperig
Ik word maximaal rond de 5 uur wakker dan ben ik heel onrustig (eerst ging ik naar buiten )maar door de slaapmedicatie ben helemaal suf kan ik effe rond lopen in huis en dan weer in bed liggen en maar bewegen heen en weer omdraaien mijn benen heel snel bewegen en sigaretten roken ,af en toe val ik in slaap rond de 7 uur dan weer wakker om 8 uur wekker gezet voor de methadon wil het altijd op dezelfde tijd innemen zodat ik stabiel word
Na een half uurtje de Diazepam 5 mg en dan weer naar buiten lopen word helemaal suf rond 9 uur dan ga ik naar huis af en toe val ik inslaap maar word paniekerig wakker helemaal in de war en zo depressief dat ik nu de laatste tijd wakker probeer te blijven door naar buiten te lopen
Dan kom ik rond 12 uur een thee drinken en probeer het huis schoon te maken maar lukt niet echt ben zo onrustig dus weer naar buiten
Laatste tijd vaak hier op deze forum geeft mij de beste afleiding
Probeer te eten soms lukt een sneetje brood en soms neem ik die drink yoghurt goedemorgen
En rond de half 1 begint ook het huilen door de spijt waar ik nu in zit en dan ook de depressie en zo gaat het maar door en dan denken wat nu heb overal gelopen ben kapot maar ook onrustig somber en huilen
En dit blijft zo de hele dag zo
Gelukkig nu de laatste tijd hier afleiding gevonden en sommige die echt hebben geholpen vooral Papaverman heeft me echt geholpen maar ook alle andere die reacties hebben gegeven ben jullie allemaal dankbaar
Alleen weet niet hoe ik moet stabiliseren doe echt alles wat de psychiater zegt want in mijn situatie nu wil echt beter worden is stabiliseren of wat dan ook als het maar dat ik een dag lekker thuis kan zitten goed kan eten een leuke gesprek kan voeren over van alles (en niet alleen over de ontwenning en voel me slecht ) lekker tv kan kijken een leuke film een leuke serie
Daarom ben dit helemaal zat en zie geen vooruitgang en de Diazepam laat me dingen vergeten en de slaapmedicatie laat me dingen doen net als gisteren met de Mars chocola voor 20 euro en dan de hele bed ook vies
Ben zo in de war moet ik de bed verschonen , moet ik afwassen alle kopjes van de thee , moet ik stofzuigen, Jellinek wil je niet helpen wat nu ,psychiater 2 weken weg wat als ik hem nodig heb , moet eten en drinken maar geen trek , methadon verhoogd maar gebeurt niks , straks blijf ik zo mijn hele leven dus zelfmoord is de beste, maar wat is de beste zelfmoord naar de dak en springen of alle slaappillen en in je slaap niet meer wakker worden krijg toch nooit bezoek dus niemand komt erachter pas als het begint te stinken
Maar die zelfmoord word alleen door mijn moeder tegengehouden want zij gaat ook dood en daar voel ik me schuldig maar sinds een half uurtje nu denk daar alleen maar aan
Bedankt 🙏 allemaal weet het niet meer
Iemand advies graag
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wij zijn geen arts hier op DF.
Dus wij kunnen niet zeggen hoeveel methadon je moet nemen om stabiel te worden. Dat moet de arts doen.
Maak je niet zo druk over de hoeveelheid medicijnen die je gebruikt!
Het gaat erom dat je rust krijgt en stabiel wordt!
Ik heb de indruk dat je jezelf aardig aan het opfokken bent, probeer afleiding te zoeken in eenvoudige bezigheden waar je bij moet nadenken.
Ontwenningsverschijnselen van methadon kunnen langdurig zijn.
Geef je over aan het advies van de arts.
Nogmaals, het gaat erom dat je rust krijgt, en stabiel wordt.
Ga geen research chemicals proberen! Dan raak je helemaal in de war.
Geen alcohol gaan drinken met deze medicijnen!
Volg gewoon de adviezen van de arts.

Alle sterkte toegewenst!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn handen zijn bevroren en sorry als ik iemand hier lastig val maar het gaat echt slecht met me en niemand die wat kan doen en dat weet ik maar wat kan ik doen
Ben helemaal bevroren
Graag advies als iemand dat heeft
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Diametha zei:
Mijn handen zijn bevroren en sorry als ik iemand hier lastig val maar het gaat echt slecht met me en niemand die wat kan doen en dat weet ik maar wat kan ik doen
Ben helemaal bevroren
Graag advies als iemand dat heeft
Klik om te vergroten...
Handschoenen aandoen misschien, lekker onder een dekentje gaan liggen misschien!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik niks alleen die zonnatura thee en sigaretten 3 pakjes want rookte vroeger joint
Ik leef in een hel nu ga niks erbij gebruiken daarom wil ik ook geen antidepressiva nu
Ik moet stabiel kunnen worden zonder nieuwe medicatie erbij toch? Zit al misschien 8 weken op deze medicatie alleen de rivotril is naar Diazepam verandert en de dosis van Diazepam was 15 mg is naar 20 mg want 1 mg rivotril is 20 mg Diazepam
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wil het zo graag onder deken en zo maar ben zo onrustig en heb een hele kleine huis dus moet wel buiten lopen
Maar thanks Manu
Ik leef in een hel en het wil maar niet stoppen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
sigaretten 3 pakjes want rookte vroeger joint
Klik om te vergroten...
Ja ja, geloof je het zelf? Je hoeft echt geen 3 pakjes te roken omdat je vroeger joints rookte.
3 pakjes zou iedereen misselijk en onrustig maken denk ik. Maarja, als je denkt dat het je helpt.. ik zou zeker niet meer dan 2 peuken per uur aanraden. Misschien is dat wel deels een reden dat je het zo moeilijk hebt.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben alleen aan het lopen zijstraatje ben angstig in de drukte
Word helemaal gek
En iedereen zegt je moet volhouden ik doe mijn best maar dit is sinds november zo
Alleen nu slaap ik wel 4 a5 uurtjes maar de Diazepam maakt me overdag helemaal gek en slaperig en suf
Het huilen weet niet hoe dat is begonnen weet alleen dat het samen met medicatie is begonnen
Mensen word echt gek wist iemand wat ik doormaak ben nu lopend aan het huilen zomaar begonnen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu zeg niet dat het door joint komt dat ik zoveel rook maar door de onrust verder weet het ook niet maar ik blijf roken kan er ook niks aan doen probeer te verminderen echt mensen ik doe mijn best voor alles ben helemaal kapot en niks wil helpen
Manu wat denk je morgen de methadon naar 60 mg denk je dat het een beetje gaat helpen
Want hoor dat 60 mg meestal een dosis waar iedereen zich goed voelt al stabiliseer je niet maar moet wel verschil merken denk jij dat ook ?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Diametha zei:
Manu zeg niet dat het door joint komt dat ik zoveel rook maar door de onrust verder weet het ook niet maar ik blijf roken kan er ook niks aan doen probeer te verminderen echt mensen ik doe mijn best voor alles ben helemaal kapot en niks wil helpen
Manu wat denk je morgen de methadon naar 60 mg denk je dat het een beetje gaat helpen
Want hoor dat 60 mg meestal een dosis waar iedereen zich goed voelt al stabiliseer je niet maar moet wel verschil merken denk jij dat ook ?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je gewoon afspraken met jezelf moet maken en je eraan houden voor een periode.
Bijvoorbeeld: ieder uur maximaal 2 peuken. Nicotine maakt een mens heel nerveus, dus zal je goed doen als je minder neemt.
Methadon moet je doen wat de voorschrijvende specialist je aanbeveelt en niet aan ons vragen. En stabiliseren betekent niet dat je je super hoeft te voelen, maar zeker beter dan nu begrijp ik.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor je reactie
De sigaretten ga ik proberen te verminderen sowieso omdat het duur is geworden maar is moeilijk omdat ik zo onrustig ben
Ik maak echt een hele moeilijke tijd door en ik doe ook wat hij zegt alleen ik slik zoveel medicijnen ook al twijfel ik aan hem
Een beetje de laatste tijd. ik doe precies wat ie zegt want ik wil me beter voelen
En wat bedoel je met stabiel is dat ik me een beetje beter voel .?ik dacht stabiel is wanneer je je normaal voelt misschien een beetje onrust dat is wat de psychiater ook heeft uitgelegd dacht ik .
Ik ben zo in de war door de Diazepam
Ik word helemaal gek maar blijf alles slikken wat ik nu slik kwa dosis en ook de tijd wanneer ik slik
Mijn leven staat nu stil eigenlijk ben alleen maar aan het lopen zodat de tijd gaat want als thuis alleen zit te lopen zit ik steeds naar klok te kijken en hoop dat de tijd snel voorbij gaat misschien is het morgen beter zo dacht ik eerst in november maar nu loop ik buiten en ben constant aan het huilen en heb zoveel spijt dat ik er alles voor over heb om me een beetje normaal te voelen niemand weet wat ik voel en wat ik doormaak daarom vraag ik steeds zijn er mensen die deze medicijnen slikken Diazepam,methadon,Mertazepine en zolpidemtartraat
Wil ze gewoon vragen wat zij voelen en hoe ze de dag doorkomen en als ze stabiel zijn hoe hebben ze dat gedaan en bij wie zijn ze in behandeling
Want wat ik meemaak is niet normaal is niet alleen ontwenning er moet nog iets zijn
Maar ik weet bijna zeker dat het niet psychisch is
Ik denk dat het door de combi val al deze medicatie dit naar boven brengen
Ik weet gewoon niet wat te doen maar het wachten de andere medicatie maken het erger niet de methadon
Mertazepine is ook antidepressiva en slaapmedicatie.Diazepam is om je rustig te maken
Zolpidemtartraat is slaapmedicatie
Terwijl prognose is ontwenning opiaten
Waarom ik dit allemaal heb gekregen begrijp ik niet en maakt me juist gekker
Als ik alleen methadon had gekregen en de dosis steeds omhoog was gegaan was ik misschien bij 50 mg al stabiel
Ik voel me steeds achteruit gaan maar niemand die naar me wil luisteren
Daarom ben mezelf kapot aan het maken en gek aan het maken ik voel mijn lichaam ik voel mijn hersens af takelen
Ik de crisis dienst bellen maar ben bang dat ze me volpompen met medicatie en dan naar huis sturen dat is wat heb gehoord tenminste
Daarom denk ik aan zelfmoord zo erg want dat is de enige optie wil alleen mijn moeder geen pijn doen maar op een gegeven moment word ik het ook zat
Bedankt allemaal dat ik me hier kon afleiden ga nu naar huis een kopje warme thee detox nemen van zonnatura hopelijk voel ik me een beetje beter
Loop net langs de moskee ga misschien straks naar binnen want dit wat ik heb kan alleen maar een grotere macht verhelpen
Maar wil jullie allemaal bedanken Manu🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan je depressief worden van diazepam ?kom net thuis helemaal nat bibberend en nog kan ik niet rustig zitten
Nog over de methadon heb vandaag met 5 mg verhoogd kan ik dat morgen ook weer doen of liever een paar dagen wachten en dan weer verhogen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."