Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
98 weergaven
18-5-2026
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pompoen zei:
Inderdaad. Probeer datgene aan te pakken waar je tenminste wรฉl invloed op hebt. En hoe ziet jouw sociaal netwerk eruit? Misschien goed die wat meer te betrekken?
Klik om te vergroten...
Ik blijf erbij dat er meer hulp nodig is dan enkel deze psychiater. Ambulante zorg die bij je thuis komt om je te ondersteunen (praktisch en mentaal) gedurende deze lastige periode. Kun je dit niet aan de huisarts vragen?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Het heeft tijd nodig kerel. Ik weet hoe erg het kan zijn, maar het gaat echt voorbij.

Hoe is het met roken en eten? Is er nog wat gedaan met je bloeduitslagen?
Klik om te vergroten...
Bloeduitslagen leukocyten te hoog en een paar ander dingen waren ook niet zo goed maar volgens de hijsarts is het niks om me zorgen over te maken
Ik rook nu ander half pak van 3 pakken
Maar het hopeloos gevoel dat er niks veranderd elke dag maar lopen en vooral twijfelen aan Alles nu omdat het zolang duurt of ik wel de goede medicatie krijg of ik het wel op die volgorde moet nemen
En radeloos weet niets meer
Ben helemaal gesloopt geestelijk voel dat ik gek aan het worden ben
Bedankt voor je reactie en hulp echt ontzettend bedankt ๐Ÿ™
Laat me voelen dat ik niet alleen ben enorm bedankt voor je advies
Maar ik trek het gewoon niet meer ik moet de lijden stoppen want denk niet dat het over gaat
Uit de grond van mij hart bedankt ๐Ÿ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pompoen zei:
Ik blijf erbij dat er meer hulp nodig is dan enkel deze psychiater. Ambulante zorg die bij je thuis komt om je te ondersteunen (praktisch en mentaal) gedurende deze lastige periode. Kun je dit niet aan de huisarts vragen?
Klik om te vergroten...
De huisarts kan niks doen wat ik ook zeg ze stuurt me naar de psychiater
Echt een klote huisarts
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Het heeft tijd nodig kerel. Ik weet hoe erg het kan zijn, maar het gaat echt voorbij.

Hoe is het met roken en eten? Is er nog wat gedaan met je bloeduitslagen?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie maar niemand kan me helpen of wil me helpen
Als ik in de praktijk laat zien hoeveel ik loop per dag al maanden minimaal 23 km
Dan zegt de psychiater je moet aan de vierdaags of zo meedoen
Terwijl ik in ee n hel leef maakt hij grappen terwijl ik aan het huilen ben
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Het verschuiven van de gift Diazepam lijkt me ook een zinloze exercitie. Diazepam werkt zo lang dat het echt niet uitmaakt of je het 's ochtends of 's avonds neemt. Tenzij je gevorderd bent met een afbouw misschien.
Klik om te vergroten...
Deed het meer omdat ik letterlijk niet kon ademen moest ramen open doen en naar de balkon om adem te happen
Terwijl de psychiater zegt neem ze samen
Ik ben helemaal de weg kwijt een opname kan me alleen helpen denk ik maar dat zit er niet in dus ik doe mijn best om het vol te houden maar ik voel dat het einde inzicht is ik kan het niet meer
Bedankt allemaal echt ontzettend bedankt jullie hebben zo jullie best gedaan maar ik ben een geval die niet te redden valt bedankt
En een van deze dagen wordt het mijn dag ๐Ÿ˜˜
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
De huisarts kan niks doen wat ik ook zeg ze stuurt me naar de psychiater
Echt een klote huisarts
Klik om te vergroten...
Extra hulp inzetten kan altijd, daar kun je specifiek om vragen. Blijf aangeven dat je het niet meer volhoudt en extra ondersteuning nodig hebt. Niet zozeer gericht op medicatie maar om je te helpen met je dagelijkse dingen en mentale struggles. Benoem opnieuw dat je eraan denkt jezelf iets aan te doen omdat het echt niet meer gaat. Veel sterkte en houd hoop!!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pompoen zei:
Extra hulp inzetten kan altijd, daar kun je specifiek om vragen. Blijf aangeven dat je het niet meer volhoudt en extra ondersteuning nodig hebt. Niet zozeer gericht op medicatie maar om je te helpen met je dagelijkse dingen en mentale struggles. Benoem opnieuw dat je eraan denkt jezelf iets aan te doen omdat het echt niet meer gaat. Veel sterkte en houd hoop!!
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je reactie
Maar ik vraag altijd om hulp en zeg altijd dat ik het niet meer aan kan maar weet niet wat ik nog meer moet doen
Ik heb gisteren de diazepam โ€˜s ochtends niet genomen was wel beter met ademhalen maar voor de rest
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen ben zo hopeloos
Ik kan niet meer eens typen of nadenken ben helemaal kapot
Bedankt voor je hulp en tijd ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben bogonnen de diazepam proberen af te bouwen
Neem nu rond 13 uur een halve pil dia 2,5 mg en in de avond 15 mg dia
De psychiater heeft gezegd dat ik 5 mg moest afbouwen maar dat vond ik teveel dus heb een halve pil
Alleen is de ochtend ben ik zo slaperig door de 15 mg diazepam ,de mertezepine en de zolpidemtartraat die ik in de avond neem
Ik kan niet slapen maar ben heel erg in de war
De psychiater gaat naar Italiรซ voor de giro fietsen voor 2 weken dus hij was met dat bezig hij zei tegen me probeer wat je wilt dus besloot ik de diazepam proberen af te bouwen
Het is de eerste dag voel niet zoveel verschil
Maar eergisteren heb ik voor het eerst 5 mg in de middag en 15 mg in de avond genomen diazepam in de ochtend voelde ik me heel slaperig
Als iemand advies voor me heeft graag of denken jullie dat ik het moet proberen en kijken hoe het gaat
Ik hoop dat ik het niet erger ga maken en de psychiater wil me niet naar een versvingsarts sturen hij zegt na 6 maanden gaan we Jellinek weer proberen en hij wil niet een andere proberen als brijder weet het ook niet
Maar als iemand advies voor me heeft graag
Ik was het zo zat dat ik dacht laat me proberen de diazepam een beetje verlagen dus ik neem een halve pil minder in de middag diazepam 2,5 mg en 15 mg in de avond hooop dat ik het niet erger maak
Als iemand advies heeft graag
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nu al een paar dagen dat ik de diazepam met 2,5 mg heb afgebouwd voel me erg onrustig , angstig,slaperig en in heel erg in de war
Ben vooral erg bang angstig en slaperig
Slaap heel weinig in de avond terwijl ik de diazepam 15 mg , 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat neem
In de avond gaat al het slaaap weg en word ik heel bang
En als ik slaap ga ik naar de avondwinkel zonder dat ik het me herinner en koop ontzettend veel chocola
Ik ben helemaal kapot en in de war vooral door de angst die erbij is gekomen met de onrust en de depressie
Ik merk als ik de diazepam in de ochtend neem dat ik onrustiger en angstiger word dus neem nu de halve pil rond 5 uur middag en de 15 mg rond 20 uur en de mertezepine rond 21 uur en de zolpidemtartraat rond half 11
Merk ook als ik de methadon neem enorm zweet en onrustig word ben daarvoor heel erg bang
Ik ervaar dingen die zo heftig zijn maar ben vooral overdag zo slaperig en kan niet slapen en als ik eventjes slaap zo depressief word dat ik weer huilbuien krijg
Heeft iemand advies wat ik kan doen want de huisarts stuurt me steeds naar de psychiater en de psychiater neemt me niet serieus laat me gewoon wachten met elke keer je wordt gebeld en ik word niet gebeld
Ik had allang stabiel moeten zijn maar de klachten zijn meer geworden net als de angsten bang zijn mijn hart gaat zo tekeer
Kan het door de diazepam die ik met 2,5 mg heb afgebouwd want de psychiater zei je moet met 25procent afbouwen en dat is 5 mg van 20 mg diazepam
Ik vind het raar dat de diazepam me erg onrustig maakt overdag terwijl het me juist rustig moet maken
Ik word helemaal gek ik weet niet meer wat ik moet doen
De diazepam maakt me overdag slaperig en onrustig en in de avond voel ik helemaal niks van de 15 mg het is zo raar
De assistente van de psychiater zegt ook dat ik pas na 1 week de ontwenning van de diazepam voel
Vanwaar komt de angst en deze bang gevoel mijn hart gaat zo tekeer
Kan iemand mij a.u.b. helpen met advies of weet iemand of ik de 2,5 mg diazepam die ik heb afgebouwd teveel is of normaal?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Kan iemand mij a.u.b. helpen met advies of weet iemand of ik de 2,5 mg diazepam die ik heb afgebouwd teveel is of normaal?
Klik om te vergroten...
2,5mg er af op een startdosis van 20mg is normaal.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
2,5mg er af op een startdosis van 20mg is normaal.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie en advies ๐Ÿ™๐Ÿ™
Ik neem nu 17,5 mg diazepam van 20 mg eerst ,maakt het wat uit hoe ik het neem ?
Kan ik het in de avond allemaal nemen of is het beter om het te verdelen? Want overdag maakt de diazepam me onrustiger in plaats van rustig raar toch?
Maar bedankt voor je reactie
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mensen ik ben nog steeds onrustig en depressief achtig somber gewoon hetzelfde dit kan toch niet zolang duren die PAWS of kan dat wel
Ik ben alleen heel erg slaperig in de ochtend door de diazepam die ik neem met de zolpidemtartraat en mertezepine ben zo slaperig en onrustig tegelijk dat ik gek wordt en in de nacht neem ik nu suiker omdat ik geen chocola meer kan kopen ben helemaal opgeblazen zo dik geworden maar overdag eet ik niks wel thee drinken maar ben wel dik geworden denk door de chocola eerst nรบ suiker en de medicatie die je ook opblaast
Maar ben ten einde raad ik loop de hele dag nog maar niet meer zoals vroeger ben snel buiten adem en huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater zegt je moet wachten je gaat stabiel worden
Dit kan toch niet
Weet iemand waar ik terect kan want deze mensen de huisarts en de psychiater doen hun werk niet goed
A.u.b. graag hulp waar ik anders terecht kan
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Bedankt voor je reactie en advies ๐Ÿ™๐Ÿ™
Ik neem nu 17,5 mg diazepam van 20 mg eerst ,maakt het wat uit hoe ik het neem ?
Kan ik het in de avond allemaal nemen of is het beter om het te verdelen? Want overdag maakt de diazepam me onrustiger in plaats van rustig raar toch?
Maar bedankt voor je reactie
Klik om te vergroten...
Het handigste is 1 keer per dag 17,5mg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Mensen ik ben nog steeds onrustig en depressief achtig somber gewoon hetzelfde dit kan toch niet zolang duren die PAWS of kan dat wel
Ik ben alleen heel erg slaperig in de ochtend door de diazepam die ik neem met de zolpidemtartraat en mertezepine ben zo slaperig en onrustig tegelijk dat ik gek wordt en in de nacht neem ik nu suiker omdat ik geen chocola meer kan kopen ben helemaal opgeblazen zo dik geworden maar overdag eet ik niks wel thee drinken maar ben wel dik geworden denk door de chocola eerst nรบ suiker en de medicatie die je ook opblaast
Maar ben ten einde raad ik loop de hele dag nog maar niet meer zoals vroeger ben snel buiten adem en huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater zegt je moet wachten je gaat stabiel worden
Dit kan toch niet
Weet iemand waar ik terect kan want deze mensen de huisarts en de psychiater doen hun werk niet goed
A.u.b. graag hulp waar ik anders terecht kan
Klik om te vergroten...
Vraag om een second opinion. Maar ga nou toch eens de adviezen van hier opvolgen. Gezond eten, minder roken, drink 2l water per dag.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
maar overdag eet ik niks
Klik om te vergroten...
Denk nog steeds dat dat je juist extra klachten meebrengt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het probleem van TS zit hem in de overgang van clonazepam naar diazepam

Crossover ontwenning heet dat.

Volgens het aston manual is het belangrijk om de benzo die u neemt langzaam af te bouwen en tegelijkertijd de diazepam op te bouwen

Ga je in 1x van je benzo af naar een equalivent aan diazepam zal je afkickverschijnselen krijgen omdat alle benzo's net iets anders in elkaar zitten


Dit is een veelvoorkomend probleem en op reddit genoeg over te vinden
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paranoize. zei:
Het probleem van TS zit hem in de overgang van clonazepam naar diazepam

Crossover ontwenning heet dat.

Volgens het aston manual is het belangrijk om de benzo die u neemt langzaam af te bouwen en tegelijkertijd de diazepam op te bouwen

Ga je in 1x van je benzo af naar een equalivent aan diazepam zal je afkickverschijnselen krijgen omdat alle benzo's net iets anders in elkaar zitten


Dit is een veelvoorkomend probleem en op reddit genoeg over te vinden
Klik om te vergroten...
Denk โ€˜t ook. Vooral Clonazepam naar Diazepam.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tsja als je een huisarts en psychiater heb die niet met je meedenken
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diametha zei:
Ik ben een hopeloos geval
Klik om te vergroten...
Je hebt toch niks doms gedaan? Verdacht stil ben je. Zorgelijk dat wel.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Tsja als je een huisarts en psychiater heb die niet met je meedenken
Klik om te vergroten...
Juist dit! En voeding

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."