Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
99 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paranoize. zei:
die onrust en gevoel op je borst kan komen door ontwenning van opiaten,bebenzodizepines
Klik om te vergroten...
Plus het zelf in stand houden van deze toestand door er continue mee bezig te zijn.
Al dat herhalen en opschrijven van deze toestand maakt dat je er continue last van houdt.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paranoize. zei:
Ik heb dezelfde gedachte als ik eerlijk moet zijn, iets klopt er niet….
Klik om te vergroten...
Wat is TS ?
ik gebruik de medicatie precies zoals de psychiater het zegt
De methadon naar 70 mg verhoogd
Ik denk dat het met overstap te maken hebt
Of dat een van de slaap medicatie bijwerkingen geeft door de methadon of de diazepam
Ik wil graag opgenomen om onderzoek te doen vanwaar dit komt
Maakt mij niks uit hoe lang ik blijf
Als ze maar de oorzaak vinden en dat ik weer kan eten en drinken en weer rustig word
Want wat ik voel is zo heftig en het houdt al zolang aan
Kent iemand een plek die ik aan de psychiater kan voorstellen
Jellinek wil niet weet ook niet precies waarom maar dat ga ik vrijdag vragen
Ze hebben wel gezegd dat ik het over 6 maanden weer kan proberen maar weet niet de reden precies
Mijn psychiater zei alleen dat ik of daar bij een psychiater zit of bij hem het maakt niet uit want ben nergens aan verslaafd en moet eerst stabiliseren dat kan bij hem ook maar ik denk dat er nog meer speelt
Maar ik word helemaal gek en in de ochtend als ik de methadon neem zweet ik zo erg na een half uurtje dat ik het heb ingenomen dus mijn gezondheid gaat ook achteruit
Ik ga lichamelijk en geestelijk achteruit
Ik probeer te denken morgen wordt het makkelijker om te handelen
Maar opeens wordt het zo heftig dan kan ik niet meer nadenken is allemaal op slot en de onrust wordt zo heftig terwijl ik slaperig ben
Ik leef in een hel 😭😭😭😭
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Wat is TS ?
ik gebruik de medicatie precies zoals de psychiater het zegt
De methadon naar 70 mg verhoogd
Ik denk dat het met overstap te maken hebt
Of dat een van de slaap medicatie bijwerkingen geeft door de methadon of de diazepam
Ik wil graag opgenomen om onderzoek te doen vanwaar dit komt
Maakt mij niks uit hoe lang ik blijf
Als ze maar de oorzaak vinden en dat ik weer kan eten en drinken en weer rustig word
Want wat ik voel is zo heftig en het houdt al zolang aan
Kent iemand een plek die ik aan de psychiater kan voorstellen
Jellinek wil niet weet ook niet precies waarom maar dat ga ik vrijdag vragen
Ze hebben wel gezegd dat ik het over 6 maanden weer kan proberen maar weet niet de reden precies
Mijn psychiater zei alleen dat ik of daar bij een psychiater zit of bij hem het maakt niet uit want ben nergens aan verslaafd en moet eerst stabiliseren dat kan bij hem ook maar ik denk dat er nog meer speelt
Maar ik word helemaal gek en in de ochtend als ik de methadon neem zweet ik zo erg na een half uurtje dat ik het heb ingenomen dus mijn gezondheid gaat ook achteruit
Ik ga lichamelijk en geestelijk achteruit
Ik probeer te denken morgen wordt het makkelijker om te handelen
Maar opeens wordt het zo heftig dan kan ik niet meer nadenken is allemaal op slot en de onrust wordt zo heftig terwijl ik slaperig ben
Ik leef in een hel 😭😭😭😭
Klik om te vergroten...
TS = Topic Starter, jij dus.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paranoize. zei:
Jij hebt het namelijk over onrust, depressief zijn en een hoop andere lichamelijke klachten en voor mij klinkt dat als een brein die uit balans is door bijvoorbeeld een ontwenning van iets

die onrust en gevoel op je borst kan komen door ontwenning van opiaten,benzodizepines
Klik om te vergroten...
Kan het niet zijn door medicatie die niet samen gaan of door slaapmedicatie die bijwerkingen geven net als mertezepine en methadon of zolpidemtartraat en methadon?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Diametha zei:
Wat is TS ?
ik gebruik de medicatie precies zoals de psychiater het zegt
De methadon naar 70 mg verhoogd
Ik denk dat het met overstap te maken hebt
Of dat een van de slaap medicatie bijwerkingen geeft door de methadon of de diazepam
Ik wil graag opgenomen om onderzoek te doen vanwaar dit komt
Maakt mij niks uit hoe lang ik blijf
Als ze maar de oorzaak vinden en dat ik weer kan eten en drinken en weer rustig word
Want wat ik voel is zo heftig en het houdt al zolang aan
Kent iemand een plek die ik aan de psychiater kan voorstellen
Jellinek wil niet weet ook niet precies waarom maar dat ga ik vrijdag vragen
Ze hebben wel gezegd dat ik het over 6 maanden weer kan proberen maar weet niet de reden precies
Mijn psychiater zei alleen dat ik of daar bij een psychiater zit of bij hem het maakt niet uit want ben nergens aan verslaafd en moet eerst stabiliseren dat kan bij hem ook maar ik denk dat er nog meer speelt
Maar ik word helemaal gek en in de ochtend als ik de methadon neem zweet ik zo erg na een half uurtje dat ik het heb ingenomen dus mijn gezondheid gaat ook achteruit
Ik ga lichamelijk en geestelijk achteruit
Ik probeer te denken morgen wordt het makkelijker om te handelen
Maar opeens wordt het zo heftig dan kan ik niet meer nadenken is allemaal op slot en de onrust wordt zo heftig terwijl ik slaperig ben
Ik leef in een hel 😭😭😭😭
Klik om te vergroten...
Zweten is een bijwerking van methadon en daar hoef je je niet druk om te maken dat is normaal. Als je die methadon inneemt, wordt je dan high ? Als dat zo is zou ik per direct de dosering verlagen want dat betekend dat je helemaal niet zo’n hoge doseringen nodig hebt maar als je wel doorgaat heb je dalijk wel zo’n hoge dosering nodig

Ook heb ik je al eerder aangeraden om de methadon in 2en te verdelen en 1x ‘s ochtends in te nemen en 1x in de avond op deze manier blijft de bloedspiegel veel stabieler en heb je ook minder last van bijwerkingen plus dat je je gewoon veel stabieler voelt dan 1maal daags

ik ga je nog 1x waarschuwen dat het heel onverstandig is waar je allemaal mee bezig bent en je psychiater ook

methadon ga je zo moeilijk vanaf komen bij sommige mensen tot wel 3 maanden toe (en dan heb ik het over het moment vanaf laatste inname, hiervoor volgt al een heel lang afbouwproces)

je slikt 70mg wat een hele zware dosering is al helemaal voor iemand die niet verslaafd is? Zoals je zelf aangeeft, hoe die psychiater erbij komt ? Ik vind het maar een raar verhaal allemaal en ook bizar dat je psychiater hier in meegaat……

20mg diazepam kan ik mij nog in vinden maar 70mg methadon? Damnnnn
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
Kan het niet zijn door medicatie die niet samen gaan of door slaapmedicatie die bijwerkingen geven net als mertezepine en methadon of zolpidemtartraat en methadon?
Klik om te vergroten...
Mertezepine misschien maar methadon en slaapmedicatie kunnen dit niet veroorzaken, slaapmedicatie en methadon zouden juist rust moeten geven inplaats van onrust


edit: Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de overstap van rivotril naar diazepam deze klachten veroorzaakt, diazepam is wel een benzo maar het is wel een andere benzo, enige manier om hier achter te komen is door rivotril in te nemen in plaats van diazepam

ik heb dit namelijk vaker bij mensen gezien en toen ze terug gingen naar hun oorspronkelijke benzo gingen de klachten weg
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Plus het zelf in stand houden van deze toestand door er continue mee bezig te zijn.
Al dat herhalen en opschrijven van deze toestand maakt dat je er continue last van houdt.
Klik om te vergroten...
Dat zou wel eens een deel van de oplossing kunnen zijn idd. Want voor ontwenning of bijwerkingen duurt het wel erg lang allemaal. En de reactie is zo paradoxaal tov wat de middelen doen. Nou heb ik wel eens gehoord van paradoxale reacties op benzos bijv maar op 4 middelen tegelijk? Heel vreemd.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Plus het zelf in stand houden van deze toestand door er continue mee bezig te zijn.
Al dat herhalen en opschrijven van deze toestand maakt dat je er continue last van houdt.
Klik om te vergroten...
Ja maar mensen het komt vanzelf ik ben hier niet om jullie te irriteren
Ik ben hier omdat ik radeloos ben en hoop dat er misschien iemand is die me kan helpen
En geloof me mensen alles wat ik voel is zo sterker dan mij en het ligt niet aan hoe ik denk want ik denk niks totdat het begint dan begin ik te denken kom op volhouden morgen wordt het beter je kan het
Maar vanzelf begin ik te denken hoe gaat het beter komen
Niemand weet wat je hebt hoe
Je denkt al vanaf februari zo
En geloof me mensen ik doe mijn best maar het ligt niet aan mij
Medicatie is de oorzaak want heb dit nog nooit gehad en als de psychiater dat niet wil geloven dan wordt het moeilijk
Net als in november toen ik aan het ontwennen was van methadon
Niemand wou het geloven van Jellinek
Een paar psychiaters wel die hebben me naar Jellinek gestuurd en Jellinek heeft me naar punt p gestuurd zonder dat ze me wouden zien gewoon meteen doorgestuurd naar punt p en punt p heeft gezegd dat het lichamelijk is en zo van de kastje naar de muur
Ik weet dat dit niet door mij komt dat het of door de overstap komt van rivotril naar diazepam of een van de slaapmedicatie gaat niet met de methadon of met de diazepam
Dat denk ik
Maar ik weet het niet omdat ik geen arts ben
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
Ja maar mensen het komt vanzelf ik ben hier niet om jullie te irriteren
Ik ben hier omdat ik radeloos ben en hoop dat er misschien iemand is die me kan helpen
En geloof me mensen alles wat ik voel is zo sterker dan mij en het ligt niet aan hoe ik denk want ik denk niks totdat het begint dan begin ik te denken kom op volhouden morgen wordt het beter je kan het
Maar vanzelf begin ik te denken hoe gaat het beter komen
Niemand weet wat je hebt hoe
Je denkt al vanaf februari zo
En geloof me mensen ik doe mijn best maar het ligt niet aan mij
Medicatie is de oorzaak want heb dit nog nooit gehad en als de psychiater dat niet wil geloven dan wordt het moeilijk
Net als in november toen ik aan het ontwennen was van methadon
Niemand wou het geloven van Jellinek
Een paar psychiaters wel die hebben me naar Jellinek gestuurd en Jellinek heeft me naar punt p gestuurd zonder dat ze me wouden zien gewoon meteen doorgestuurd naar punt p en punt p heeft gezegd dat het lichamelijk is en zo van de kastje naar de muur
Ik weet dat dit niet door mij komt dat het of door de overstap komt van rivotril naar diazepam of een van de slaapmedicatie gaat niet met de methadon of met de diazepam
Dat denk ik
Maar ik weet het niet omdat ik geen arts ben
Klik om te vergroten...
Niemand zegt dat je het bewust doet. Ik ken wel het fenomeen van in een soort emotionele tunnel raken die zelfversterkend werkt en waar je zelf dan moeilijk uitkomt. Maar dan zou die medicatie wel moeten helpen, in ieder geval iets. En dat gebeurt ook niet ineens zonder aanleiding.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paranoize. zei:
Mertezepine misschien maar methadon en slaapmedicatie kunnen dit niet veroorzaken, slaapmedicatie en methadon zouden juist rust moeten geven inplaats van onrust


edit: Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de overstap van rivotril naar diazepam deze klachten veroorzaakt, diazepam is wel een benzo maar het is wel een andere benzo, enige manier om hier achter te komen is door rivotril in te nemen in plaats van diazepam

ik heb dit namelijk vaker bij mensen gezien en toen ze terug gingen naar hun oorspronkelijke benzo gingen de klachten weg
Klik om te vergroten...
Is wel een bekend fenomeen dat die overstap problemen kan geven idd. Rivotril is wel een heel gerichte benzo tov diazepam. Zou je nog kunnen onderzoeken. Maar duurt ook weer erg lang daar voor.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
Paranoize. zei:
Hoelang ga je nu al zo slecht dan? En wanneer is dit allemaal begonnen ? Daar al eens bij stilgestaan ? Misschien dat je zo de oorzaak kunt achterhalen

of in ieder geval een aanleiding tot
Klik om te vergroten...
Sinds Februari als ik het goed begrijp. En ineens uit het niets. Maar ik hoor tussen de regels door wel dingen zoals weinig sociale contacten, tijdelijke dakloosheid, etc. Denk dat we geen compleet beeld hebben idd.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paranoize. zei:
Mertezepine misschien maar methadon en slaapmedicatie kunnen dit niet veroorzaken, slaapmedicatie en methadon zouden juist rust moeten geven inplaats van onrust


edit: Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de overstap van rivotril naar diazepam deze klachten veroorzaakt, diazepam is wel een benzo maar het is wel een andere benzo, enige manier om hier achter te komen is door rivotril in te nemen in plaats van diazepam

ik heb dit namelijk vaker bij mensen gezien en toen ze terug gingen naar hun oorspronkelijke benzo gingen de klachten weg
Klik om te vergroten...
Ik ga de psychiater voorstellen om de methadon in 2 keer te nemen
Ik neem nu al sinds woensdag de 70 mg methadon
Zal ik de psychiater vragen om de dosis te verlagen?want wil niks doen zonder zijn toestemming
En hij vond dat iedereen die overstap kan maken
Maar ga het hem vrijdag weer vragen
Bedankt 🙏
Ik denk ook dat de overstap ermee te maken heeft maar toen ik erover begon wou hij er niks van horen en hij heeft toen de dosis van 15 mg naar 20mg verhoogd voor 1 mg rivotril
Maar over de methadon als je te hoog zit met de dosis dan zou je toch geen ontwenning krijgen of wel?
Maar echt bedankt alles wat je zegt klinkt logisch
Alleen ik kan de vervangende psychiater morgen bellen pas
En de ontwenning van de overstap hoe lang kan dat duren? Of houdt het aan tot ik weer terug ga op rivotril?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
PapaverMan zei:
Sinds Februari als ik het goed begrijp. En ineens uit het niets. Maar ik hoor tussen de regels door wel dingen zoals weinig sociale contacten, tijdelijke dakloosheid, etc. Denk dat we geen compleet beeld hebben idd.
Klik om te vergroten...
Dat dakloosheid is sinds 2015 niet meer
En sociale contacten heb ik wel maar met familie geen vrienden meer
Maar was stabiel in mijn leven was zelfs gelukkig en had een baan
Was gelukkig omdat ik geen schulden had een huis had en werk
Maar vorige jaar werd mijn contract niet verlengd door de ontwenning methadon steeds ziek melden heb zelfs laatste 2 maanden een vaststelling contract gekregen
Ik was blij totdat ik iemand een slaap plek gaf tijdelijk en hij mij methadon gaf en zo verslaafd aan geraakt was en toen hij weg was begon de ellende en zo ontwenning kreeg steeds ziek melden en sindsdien in de ellende zat
Toen detox
Toen weer ellende
Tot in februari met de medicatie begonnen is het nog slechter gegaan
Maar sinds 2017 was ik schulden vrij eigen huis daarna 2022 werk dus was een blij persoon
Rookte alleen wiet en sigaretten af en toe drinken in het weekend
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is allemaal begonnen bij de overstap van rivotril naar diazepam
Eerst 15 mg diazepam gekregen voor 1 mg rivotril
Na 1 week verhoogd naar 20 mg diazepam
Maar de psychiater wil niet dat ik terug ga naar rivotril
Hoe lang kunnen de klachten aanhouden totdat je gewend raakt aan de overstap ?
En is het gevaarlijk dat ik overgedoseerd ben aan methadon? Want na dat ik de 70 mg inneem moet ik niet normaal zweten voor een uur en dan is het over
Ik vind wat paranoize zegt wel logisch klinkt
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Dit moet je overleggen met je psychiater. Wij kunnen geen medisch advies geven, en zèker gezien jouw situatie denk ik dat we daar ook echt mee op moeten passen.
Klik om te vergroten...
Ga ik zeker doen bedankt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diametha zei:
Ik ben helemaal naar de klote
Heb de psychiater gebeld en een bericht met crisis achtergelaten
Ik kan niet nadenken
Alleen maar ik ben naar de klote en ben niet meer te redden
Hoop dat de psychiater me snel terugbelt en me kan zien
Want ik ben zo depressief somber en onrustig en alleen maar aan het huilen zie geen uitweg
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik hoop dat niemand dit meemaakt want het is een hel ik voel dat ik gek aan het worden ben
Echt alles door elkaar
Klik om te vergroten...
Gebruik jij eigenlijk nog drugs of drink je Alcohol?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diametha zei:
Ik ben helemaal naar de klote
Heb de psychiater gebeld en een bericht met crisis achtergelaten
Ik kan niet nadenken
Alleen maar ik ben naar de klote en ben niet meer te redden
Hoop dat de psychiater me snel terugbelt en me kan zien
Want ik ben zo depressief somber en onrustig en alleen maar aan het huilen zie geen uitweg
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik hoop dat niemand dit meemaakt want het is een hel ik voel dat ik gek aan het worden ben
Echt alles door elkaar
Klik om te vergroten...
Je bent heus wel te redden. Gaat gewoon wat tijd kosten en een goede arts die ervaring heeft met dit soort ingewikkelde gevallen. Hier zijn helaas geen standaard protocollen voor. Maar ontwenning en/of bijwerkingen zijn niet permanent, je brein en lijf passen zich uiteindelijk wel aan. Maar hoe snel dat durf ik echt niet te zeggen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Gebruik jij eigenlijk nog drugs of drink je Alcohol?
Klik om te vergroten...
Nee helemaal niks drugs al jaren niet meer acohol sinds oud en nieuw 2022/2023
En joint sinds januari 2024
En drugs was cocaïne xtc bij het festivals weleens GhB maar dat was zeker 7 jaar terug de drugs toen ben ik wel wiet gaan roken bijna 2 gram per dag
Toen ik januari 2023 ontwenning methadon kreeg was het minder wiet
Toen ik uit de detox kwam ging ik weer wiet roken maar geen alcohol
Toen in januari had ik gemerkt als ik wiet rookte was het op de dag zelf ok maar de volgende dag was de onrust niet normaal dus ben ik gestopt
Ik gebruik nu alleen sigaretten en de medicijnen diazepam methadon mertezepine en zolpidemtartraat dat is alles wat ik gebruik
Ik wil beter worden ben zo bang dat wiet of alcohol het erger maken
Ik wil me weer normaal voelen en word helemaal gek 😭😭😭
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
Je bent heus wel te redden. Gaat gewoon wat tijd kosten en een goede arts die ervaring heeft met dit soort ingewikkelde gevallen. Hier zijn helaas geen standaard protocollen voor. Maar ontwenning en/of bijwerkingen zijn niet permanent, je brein en lijf passen zich uiteindelijk wel aan. Maar hoe snel dat durf ik echt niet te zeggen.
Klik om te vergroten...
Dit @Diametha

Ik heb ooit eens 6 maanden met Benzo PAWS rond gelopen na een te snelle afbouw na 6 maanden 3mg Lorazepam per dag. Was echt niet leuk maar het is voorbij gegaan.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Toen ik januari 2023 ontwenning methadon kreeg
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het niet meer helemaal. Je kreeg in januari 2023 ontwenning methadon? Je hebt gezegd dat je in oktober 2023 naar de kliniek ging en dat je daarvoor al 4 maanden aan het aanmodderen was terwijl je op de wachtlijst stond bij Jellinek.

Van wanneer tot wanneer heb je precies methadon gebruikt en wanneer ben je precies gestopt?

Edit: Ah, ik denk dat ik ‘m snap. Voordat je de kliniek inging heb je een tijdje methadon gekregen van Jellinek en daarvoor stond je 4 maanden op de wachtlijst. Is al een tijdje aan de gang dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."