Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar we hebben al zoveel adviezen gegeven hier. Als je er niet prettig bij voelt ga dan weer naar 20mg diazepam. En het huis niet uit durfen weet ik zeker dat je geen goed eten in huis hebt. Kan je niet gebruik maken van een bezorg service zoals Flink ofzo? Probeer ook soms ademhalingsoefeningen te doen. Blijf rustig. Misschien makkelijk gezegd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
Ik ben zo bang en angstig ik durf het huis niet uit
Denk dat het door de diazepam komt dat 2,5 mg te snel is
Heb in iedere geval 5 mg genomen net en vanavond 15 mg en hoop dat ik morgen alleen weer die onrust en de depressie heb waardoor ik kan lopen buiten
Want wat ik nu meeemaak is niet normaal heftig
Ik voelde me al slecht dacht niet dat het erger kon maar wat ik nu meemaak door de afbouw denk ik
Ik ben zo in de war onrustig niet normaal en angstig bang niet normaal voel mijn hart gewoon pijn doen en dan de depressie en huilbuien niet normaal echt wat ik nu meemaak
Denk aan zelfmoord zo erg maar probeer steeds te denken van als ik naar de 20 mg weer ga alles goed komt
Ik had niet met afbouwen moeten beginnen zo een spijt
Maar ik wou niet stabiliseren dacht misschien dat dit zou helpen
Dom dom van me hoop niet dat ik zo blijf
Als iemand advies heeft graag
En denken jullie als ik terug naar de 20 mg ga meteen weer de angst weggaat of duurt dat een paar dagen ? A.u.b. heb echt advies nodig als het kan
Klik om te vergroten...
Ga 1mg omlaag. Ga gezond eten.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Ga 1mg omlaag. Ga gezond eten.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je advies echt ontzettend bedankt
Maar denk je dat de angstig gevoel weggaat meteen als ik weer op de 20 mg zit of moet ik een paar dagen wachten ?
Heel erg bedankt voor je advies maar ga toch nog effe wachten met afbouwen tot ik stabiel ben want wat ik nu meemaak is niet normaal had eigenlijk niet moeten proberen met afbouwen want was al erg onrustig depressief en in de war
Maar dacht het kan niet erger dus wel
Wat ik nu voel en constant is niet normaal
Ontzettend bedankt voor je reactie 🙏🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beyond Machine zei:
Maar we hebben al zoveel adviezen gegeven hier. Als je er niet prettig bij voelt ga dan weer naar 20mg diazepam. En het huis niet uit durfen weet ik zeker dat je geen goed eten in huis hebt. Kan je niet gebruik maken van een bezorg service zoals Flink ofzo? Probeer ook soms ademhalingsoefeningen te doen. Blijf rustig. Misschien makkelijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie
Ik was al erg onrustig en depressief maar wat ik nu erbij krijg angstig niet normaal en de onrust bij mijn buik zo erg het was al erg maar dit is niet normaal
Ik heb een beetje pasta van gisteren die ik niet kon afmaken en zonnatura thee met immuun op
Ik weet het niet meer ik ben zo in de war bang hartkloppingen niet normaal ben alleen heen en weer aan het lopen
Maar bedankt voor je advies en reactie 🙏😭
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
HappyMind zei:
En wat heb je tot nu toe gegeten/gedronken vandaag?
Klik om te vergroten...
Heb tot nu toe alleen thee gedronken ga zo wat pasta opwarmen
Maar ik ben zo onrustig niet normaal mijn hart gaat tekeer als een gek en zo bang angstig huilen en helemaal in de war weet gewoon niet wat ik moet doen ben zo in de war
Heb een pilletje van 5 mg genomen rond 15 uur wacht op 20 uur om de rest te nemen 15 mg of maakt het niet uit kan ik zo nog een 5 mg nemen?
Bedankt voor je reactie 🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wist niet dat ik me erger kon voelen dan hoe ik was
Als ik niet zo bang ben zou ik naar de eerste hulp gaan maar ben zo bang en zo onrustig niet normaal mijn hart gaat kapot en mijn hoofd is zo warm heb zo een spijt dat ik de diazepam heb geprobeerd af te bouwen
Ik ging al zo slecht en het wil maar niet beter gaan ik weet het niet meer denk dat ik vanavond zelfmoord ga proberen als ik niet rustiger word door de 15 mg diazepam
Iedereen bedankt voor jullie reacties 🙏🙏🙏🙏😭😭
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diametha zei:
denk dat ik vanavond zelfmoord ga proberen als ik niet rustiger word door de 15 mg diazepam
Klik om te vergroten...
Doe maar niet. Je gaat je uiteindelijk weer beter voelen, ook al gaat het nu even niet lekker. Het was waarschijnlijk niet verstandig om de diazepam af te bouwen. Daar ben je nu achter. Je wilt je zo graag beter voelen dat je rare dingen gaat doen, maar je moet eerst stabiel worden voordat je af gaat bouwen en dat moet je — ik herhaal het nog maar een keertje — de tijd geven. Veel sterkte!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Probeer een second opinion psychiater te regelen.

We kunnen je 101 adviezen geven wat betreft medicatie maar uiteindelijk kan een goede psychiater je beter helpen dan allerlei verschillende adviezen van forumleden.

Niet dat de adviezen van forumleden niet juist of helpend zijn maar ik denk dat je meer baat hebt bij een goede psychiater die eenduidig is en een duidelijk plan van aanpak samen met jou maakt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Torchic zei:
Probeer een second opinion psychiater te regelen.

We kunnen je 101 adviezen geven maar uiteindelijk kan een goede psychiater je beter helpen dan allerlei verschillende adviezen van forumleden.
Klik om te vergroten...
Je zou toch al een 2nd opinion te vragen hoe staat het daarmee , @Diametha
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Doe maar niet. Je gaat je uiteindelijk weer beter voelen, ook al gaat het nu even niet lekker. Het was waarschijnlijk niet verstandig om de diazepam af te bouwen. Daar ben je nu achter. Je wilt je zo graag beter voelen dat je rare dingen gaat doen, maar je moet eerst stabiel worden voordat je af gaat bouwen en dat moet je — ik herhaal het nog maar een keertje — de tijd geven. Veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie maar ik voelde me al niet goed heel erg onrustig depressief en huilbuien
Nu is het niet normaal erg ik zweer het wat ik nu meemaak is zo heftig vooral de angst en de onrust is zo erg ik kan niet eens een seconde stil zitten en kan niet naar buiten ben zo bang angstig mijn hart gaat tekeer niet normaal en ik kan niet meer nadenken ik weet het niet meer
Ik heb zo een spijt de diazepam te verlagen met 2,5 mg
Dacht dat het niet erger kon gaan maar geloof me dit is niet normaal
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beyond Machine zei:
We kunnen alleen adviezen geven. Helpen niet echt, kon dat maar. Je moet opgenomen worden. Zoek met urgentie hulp! Jammer dat het nog steeds zo slecht met je gaat.
Klik om te vergroten...
Waar kan ik opgenomen worden niemand die je kan opnemen
Ik wil zo graag hoe erg het ook is om opgenomen te worden maar wil het zo graag ik word door niemand serieus genomen
Ik voel allerlei dingen ik weet dat de medicatie er iets te maken heeft maar artsen en psychiaters gaan van wat ze geleerd hebben in boeken en zo praktijk is zo anders en zij hebben geen ervaring met zulke mensen als ik
Het is steeds je moet al stabiel zijn
Maar ik ben niet fucking stabiel ga dan onderzoeken wat de rede is in plaats van het kan niet of mij beschuldigen van drugs gebruik of alcohol of mij meer medicatie geven
Ga onderzoeken wat ik heb als de bloed goed is ga dan kijken of de lever goed is de schildklier ga gewoon onderzoeken of neem me op om beter te kunnen onderzoeken
Maar ze zijn zo dom hier echt de mensen van de zorg artsen en psychiater ze weten niks
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Wat ik wel lees is dat je vaak ik zegt; ik "word" gek en dat schrijf je al sinds april. Het kon toen niet erger gaf je aan maar dat zeg je nu ook. Ondertussen zet je nog steeds door waarvan je in april al zei dat eigenlijk niet meer te kunnen. Misschien kan voor jezelf daar wat meer op richten dat je het maar wel doet en iets van trots kan ervaren dat het je nog steeds niet klein heeft gekregen al dacht je dit al sinds april al.
Klik om te vergroten...
Dit ja.

Ik lees geregeld in dit topic, maar reageer niet (meer) omdat ik niet weet hoe ik zou kunnen helpen. Ik heb het gevoel dat velen hier hetzelfde hebben(?)

Zelf heb ik geen idee hoe dit qua medicatie aangepakt moet worden, dat lijkt me ook echt iets voor de dokter/psychiater. Maar wat je zegt: ik zie ook al vanaf het begin "ik word helemaal gek" en "ik kan het niet meer aan".

Het is gek hoe het werkt met wat we kunnen verdragen: We kunnen tegen onszelf (blijven) zeggen dat iets ondraaglijk is, maar tegelijk verdragen we het(!!) Als je dat feit in jezelf kunt zien, kun je ook zien hóe sterk je eigenlijk bent, want ondanks dat je gedachten blijven zeggen dat iets ondraaglijk is, verdraag je het op precies datzelfde moment(!!!!!!) Dit is geen klein/onbelangrijk inzicht, dit is cruciaal om te zien.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat @Diametha dit allemaal niet als een absolute hel ervaart. En dat gevoel zal zoals jij aangeeft waarschijnlijk ook niet zomaar weg gaan. Maar het lijkt me wel heel erg belangrijk om van jezelf te weten @Diametha dat je dit nú al verdraagt en dus eigenlijk (veel) sterker bent dan je denkt. En daarnaast ook: dat het woordje "word" (in: "ik word gek) impliceert dat je dus niet gek bént. Want waar bevindt de werkelijkheid zich? In de toekomst (in worden) of nu? (in zijn) Uiteraard: de werkelijkheid is alleen maar nú.

Misschien klinkt dit wat te filosofisch maar eigenlijk is het dat niet. Als je deze dingen helder begint in te zien, te mídden van alle chaos/hel, dan kun je daardoor uit dat gedachtepatroon stappen, dat alles naast of bovenop je afhankelijkheid/ontwenningsverschijnselen nog veel erger maakt.

Ik hoop echt dat je hier echt over na gaat denken @Diametha. Zoals gezegd door anderen met veel meer verstand van de medicatie kant, zullen die afhankelijkheid en die gevoelens waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen. Maar hoe jij in dit alles staat, dáár kun je wel al (snel) grote verandering in brengen, simpelweg door het feit van deze dingen in te zien.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Dit ja.

Ik lees geregeld in dit topic, maar reageer niet (meer) omdat ik niet weet hoe ik zou kunnen helpen. Ik heb het gevoel dat velen hier hetzelfde hebben(?)

Zelf heb ik geen idee hoe dit qua medicatie aangepakt moet worden, dat lijkt me ook echt iets voor de dokter/psychiater. Maar wat je zegt: ik zie ook al vanaf het begin "ik word helemaal gek" en "ik kan het niet meer aan".

Het is gek hoe het werkt met wat we kunnen verdragen: We kunnen tegen onszelf (blijven) zeggen dat iets ondraaglijk is, maar tegelijk verdragen we het(!!) Als je dat feit in jezelf kunt zien, kun je ook zien hóe sterk je eigenlijk bent, want ondanks dat je gedachten blijven zeggen dat iets ondraaglijk is, verdraag je het op precies datzelfde moment(!!!!!!) Dit is geen klein/onbelangrijk inzicht, dit is cruciaal om te zien.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat @Diametha dit allemaal niet als een absolute hel ervaart. En dat gevoel zal zoals jij aangeeft waarschijnlijk ook niet zomaar weg gaan. Maar het lijkt me wel heel erg belangrijk om van jezelf te weten @Diametha dat je dit nú al verdraagt en dus eigenlijk (veel) sterker bent dan je denkt. En daarnaast ook: dat het woordje "word" (in: "ik word gek) impliceert dat je dus niet gek bént. Want waar bevindt de werkelijkheid zich? In de toekomst (in worden) of nu? (in zijn) Uiteraard: de werkelijkheid is alleen maar nú.

Misschien klinkt dit wat te filosofisch maar eigenlijk is het dat niet. Als je deze dingen helder begint in te zien, te mídden van alle chaos/hel, dan kun je daardoor uit dat gedachtepatroon stappen, dat alles naast of bovenop je afhankelijkheid/ontwenningsverschijnselen nog veel erger maakt.

Ik hoop echt dat je hier echt over na gaat denken @Diametha. Zoals gezegd door anderen met veel meer verstand van de medicatie kant, zullen die afhankelijkheid en die gevoelens waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen. Maar hoe jij in dit alles staat, dáár kun je wel al (snel) grote verandering in brengen, simpelweg door het feit van deze dingen in te zien.
Klik om te vergroten...
Fijne aanvulling en precies wat ik wilde aanstippen. Hoop dat je dit een beetje binnen kan laten komen @Diametha 🤗
C
C. UbensisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Dit ja.

Ik lees geregeld in dit topic, maar reageer niet (meer) omdat ik niet weet hoe ik zou kunnen helpen. Ik heb het gevoel dat velen hier hetzelfde hebben(?)

Zelf heb ik geen idee hoe dit qua medicatie aangepakt moet worden, dat lijkt me ook echt iets voor de dokter/psychiater. Maar wat je zegt: ik zie ook al vanaf het begin "ik word helemaal gek" en "ik kan het niet meer aan".

Het is gek hoe het werkt met wat we kunnen verdragen: We kunnen tegen onszelf (blijven) zeggen dat iets ondraaglijk is, maar tegelijk verdragen we het(!!) Als je dat feit in jezelf kunt zien, kun je ook zien hóe sterk je eigenlijk bent, want ondanks dat je gedachten blijven zeggen dat iets ondraaglijk is, verdraag je het op precies datzelfde moment(!!!!!!) Dit is geen klein/onbelangrijk inzicht, dit is cruciaal om te zien.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat @Diametha dit allemaal niet als een absolute hel ervaart. En dat gevoel zal zoals jij aangeeft waarschijnlijk ook niet zomaar weg gaan. Maar het lijkt me wel heel erg belangrijk om van jezelf te weten @Diametha dat je dit nú al verdraagt en dus eigenlijk (veel) sterker bent dan je denkt. En daarnaast ook: dat het woordje "word" (in: "ik word gek) impliceert dat je dus niet gek bént. Want waar bevindt de werkelijkheid zich? In de toekomst (in worden) of nu? (in zijn) Uiteraard: de werkelijkheid is alleen maar nú.

Misschien klinkt dit wat te filosofisch maar eigenlijk is het dat niet. Als je deze dingen helder begint in te zien, te mídden van alle chaos/hel, dan kun je daardoor uit dat gedachtepatroon stappen, dat alles naast of bovenop je afhankelijkheid/ontwenningsverschijnselen nog veel erger maakt.

Ik hoop echt dat je hier echt over na gaat denken @Diametha. Zoals gezegd door anderen met veel meer verstand van de medicatie kant, zullen die afhankelijkheid en die gevoelens waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen. Maar hoe jij in dit alles staat, dáár kun je wel al (snel) grote verandering in brengen, simpelweg door het feit van deze dingen in te zien.
Klik om te vergroten...
Beste Diametha,

Ik lees ook al een tijdje mee met dit topic. Jij ondergaat een lijdensweg die je niet verdient en ik leef met je mee.

Maar ik kan zelf ook niet anders dan me volledig aansluiten met wat Mindless hier op een mooie manier heeft verwoord..blijf dat bericht meerdere keren doorlezen, al is wellicht je concentratie door jouw toestand zwaar belabberd. Ik begrijp je frustratie en verdriet, maar wil je ook meegeven dat het er sterk op lijkt dat je rondjes blijft draaien in je eigen gedachtegang die alsmaar roept:

- Ik word gek (notabene lijk je dit al op stel en sprong veranderd te hebben in "ik ben gek GEWORDEN")
- Niemand luistert naar me
- Ik zal nooit en te nimmer antidepressiva nemen

Jij vraagt/smeekt om advies, maar het advies dat je van meerdere mensen reeds ontvangen hebt lijkt ofwel nauwelijks bij je binnen te komen, ofwel je slaat het in de wind...

De antidepressiva bijvoorbeeld weiger je op grond van een veronderstelling van jouw kant, namelijk (ik parafraseer): Daaraan wil men mij verslaafd maken en wordt een ramp om af te bouwen.....

Vriend, in een mentale toestand waarin jij nu verkeert waarin zelfs sprake is van (weliswaar vluchtige) suïcidale ideaties, zou het dan niet bijvoorbeeld wel eens heel erg fijn kunnen zijn om maar net dat kleine beetje druk van die snelkookpan in je hoofd met een simpel middeltje af te kunnen halen, zodat je tijdelijk even kunt ademen....je daarnaast ook een stukje concentratie terugkrijgt wellicht om al die andere zaken op een rijtje te kunnen zetten.

Kortom, probeer de adviezen die je hier met alle liefde krijgt ook een keertje op te volgen. Voor je eigen bestwil, om uit deze hel te komen..

Ik hoop zeker niet dat ik lomp overkom, ik leef namelijk ontzettend met je mee. Maar tegelijkertijd lijk je zelf ook enigszins moeite te hebben met datgene wat je zowat heel de "buitenwereld" verwijt niet te kunnen, namelijk luisteren. Door blijven drammen/als het ware als een plaat die blijft hangen, je eigen discours blijven herhalen.

Kop op kerel! Neem adviezen aan en trek jezelf uit dat moeras.💪
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Fijne aanvulling en precies wat ik wilde aanstippen. Hoop dat je dit een beetje binnen kan laten komen @Diametha 🤗
Klik om te vergroten...
Ja maar hoe lang kan iemand zoiets volhouden en ik word gek dat gaat binnenkort veranderen in ik ben gek want dit is geen leven zo je moet tenminste hoop hebben om te kunnen volhouden of tenminste naar iets uitkijken maar als iedereen zegt ik weet niet wat ik ermee moet en je wordt nú beschuldigd met dingen omdat de psychiater niet weet hoe hij mij moet behandelen of misschien heeft hij fouten gemaakt en hij wil het niet toegeven en dan mij de schuld gaan geven
En zonder hoop of tenminste een plan van aanpak dan is de kans groot dat ik binnenkort gek word
Wat ik probeer te zeggen is dat wat ik meemaak serieus genomen moet worden en dat ik het zolang meemaak is niet normaal ze mogen me niet zo laten na alle beloftes en àlles medicatie dat dit de juiste behandeling voor me is en nu het na zolang niet heeft gewerkt mij de schuld gaan geven en mij nu aan de kant willen zetten
Terwijl ze niet echt alles hebben gedaan wat ze konden
Vooral een opname tenminste om te kijken waarom ik zo op de medicatie reageer en hun beloftes van we weten wat we doen wij zij de artsen jij de patiënt dus neem de medicatie en we hebben een plan om je te laten afbouwen en we gaan je stabiliseren
Maar ze hebben niks gedaan en niemand luistert naar mij ik moest steeds naar hun luisteren van doe nou maar dan komt het goed
Maar nu wil ik dat ze naar mij luisteren en als ik zeg dat de diazepam de boosdoener is
Vind ik dat ze op zijn minst onderzoeken hoe dat komt dat ik niet rustig daarvan word
Ik voel me slechter worden en het is niet een normale situatie het is echt erg wat ik heb en iedereen denkt van het komt goed maar ik ben degene die alles voelt en ik voel dat dit echt eens in miljoen mensen zoiets meemaakt en dat het zo ingewikkeld in elkaar zit en het is gewoon heel erg wat ik elke dag moet meemaken geloof me dit is niet wat veel mensen overkomt dit is iets misschien die nooit iemand is overkomen bij deze psychiaters
Ik wil een grondig onderzoek maar ja niemand luistert het is PAWS methadon misschien ook niet misschien iets veel erger vooral met de overstap van rivotril naar diazepam en misschien verdraagt mijn lichaam de diazepam niet en zij zitten maar het kan niet je moest al lang stabiel zijn
De feit dat ik niet stabiel ben geworden betekent dat het iets is om te onderzoeken
Ik had allang afleiding kunnen vinden het feit dat dat niet lukt is ook om onderzoek te doen
Ze moeten me gewoon meer onderzoeken
Geloof me mensen ik heb het zo moeilijk en ik ben gek geworden omdat niemand wil luisteren en omdat ze weinig ervaring hebben
Ze kennen alleen de basis dingen
Ik wil gehoord worden en iemand moet luisteren
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
C. Ubensis zei:
Beste Diametha,

Ik lees ook al een tijdje mee met dit topic. Jij ondergaat een lijdensweg die je niet verdient en ik leef met je mee.

Maar ik kan zelf ook niet anders dan me volledig aansluiten met wat Mindless hier op een mooie manier heeft verwoord..blijf dat bericht meerdere keren doorlezen, al is wellicht je concentratie door jouw toestand zwaar belabberd. Ik begrijp je frustratie en verdriet, maar wil je ook meegeven dat het er sterk op lijkt dat je rondjes blijft draaien in je eigen gedachtegang die alsmaar roept:

- Ik word gek (notabene lijk je dit al op stel en sprong veranderd te hebben in "ik ben gek GEWORDEN")
- Niemand luistert naar me
- Ik zal nooit en te nimmer antidepressiva nemen

Jij vraagt/smeekt om advies, maar het advies dat je van meerdere mensen reeds ontvangen hebt lijkt ofwel nauwelijks bij je binnen te komen, ofwel je slaat het in de wind...

De antidepressiva bijvoorbeeld weiger je op grond van een veronderstelling van jouw kant, namelijk (ik parafraseer): Daaraan wil men mij verslaafd maken en wordt een ramp om af te bouwen.....

Vriend, in een mentale toestand waarin jij nu verkeert waarin zelfs sprake is van (weliswaar vluchtige) suïcidale ideaties, zou het dan niet bijvoorbeeld wel eens heel erg fijn kunnen zijn om maar net dat kleine beetje druk van die snelkookpan in je hoofd met een simpel middeltje af te kunnen halen, zodat je tijdelijk even kunt ademen....je daarnaast ook een stukje concentratie terugkrijgt wellicht om al die andere zaken op een rijtje te kunnen zetten.

Kortom, probeer de adviezen die je hier met alle liefde krijgt ook een keertje op te volgen. Voor je eigen bestwil, om uit deze hel te komen..

Ik hoop zeker niet dat ik lomp overkom, ik leef namelijk ontzettend met je mee. Maar tegelijkertijd lijk je zelf ook enigszins moeite te hebben met datgene wat je zowat heel de "buitenwereld" verwijt niet te kunnen, namelijk luisteren. Door blijven drammen/als het ware als een plaat die blijft hangen, je eigen discours blijven herhalen.

Kop op kerel! Neem adviezen aan en trek jezelf uit dat moeras.💪
Klik om te vergroten...
Bedankt allemaal voor jullie reacties en adviezen maar het probleem ligt hem niet van ik Wil de anidepresiva niet nemen omdat ik er aan verslaafd aan raak het gaat mij meer om ik krijg alleen maar medicatie die niet werkt of ik heb al een cocktail van medicatie waar geen een zijn werk doet
En veel van de antidepressiva gaan niet samen met de methadon net als escitalporam
En het gaat mij meer om de onrust en het methadon
Ik neem de mirtezepine 15 mg dat is ook een soort antidepressiva toch
Ik voel dat de medicatie alles erger maken
Bijvoorbeeld ik vroeg mijn psychiater als ik de antidepressiva neem gaat het zeker werken dat weet hij niet
Ik wil ook weten waarom de depressie achtig gevoel en de huilbuien precies kwamen toen ik overstapte van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam en dan bedoel ik het begon echt toen ik de eerste pil diazepam nam toen begon ik met het huilen niet normaal
Dus ik ben niet van mezelf depressief want ik ben nooit depressief geweest
Ik voel ook dat de diazepam me onrustig maakt in plaats van rustig en huilbuien is dat niet om naar te kijken waarom het bij mij zo werkt
Want ik ben ook zo geworden door te luisteren en doen wat de psychiater me allemaal heeft gezegd te doen
Ik heb geluisterd toen ie zei neem de rivotril ik dacht ik heb opiaten ontwenning waarom niet methadon toen zei hij nee je hebt zolang geen methadon genomen neem rivotril ik dacht ok toen dat niet werkte kreeg ik de mertezepine en zolpidemtartraat voor het slapen want hij vond dat het misschien komt door slaap tekort daarna toch methadon gekregen toen heb ik geluisterd toen ie zei rivotril kan je moeilijk afbouwen dus we moeten overstappen naar diazepam maar ik was nog niet stabiel ik was nog altijd onrustig en voelde me niet goed hartkloppingen het was een rolle coaster maar dacht doe het gewoon en toen raakte ik de kluts kwijt daarna gevraagd of ik a.u.b. naar de rivotril terug kan maar nee moest volhouden toen ben ik hier op de forum gekomen heb toen ook allerlei adviezen gekregen heb geprobeerd sommige te doen
Denken dat het tijdelijk is, afleiding gezocht , accepteren wat ik heb allemaal goeie tips en ben er heel dankbaar voor en ze hebben in het begin geholpen maar daarna hielp niks meer
Heb geluisterd toen de methadon steeds verhogen terwijl ik voelde dat ik niet meer kon ademen
Heb toen de escitalopram gekregen maar toen ik het van de apotheek ging halen zeiden ze het gaat niet met de methadon dus je krijgt het niet toen heb ik geweigerd om antidepressiva te nemen
Ik luister echt naar iedereen vooral naar de psychiater en heb ook hier geluisterd en sommige dingen die ik hier kreeg bij de psychiater gelegd maar hij luistert niet naar mij en niemand wil eigenlijk naar mij luisteren
Tot ik nú beschuldigd ben van allerlei dingen als drugsgebruik en alcohol gebruik omdat de psychiater niet weet wat ie moet doen
Ik geluisterd toen de psychiater zei probeer de diazepam af te bouwen toen ging het verschrikkelijk mis toen ben ik bij hem geweest omdat mijn hart het niet vol hield volgens de huisartsenpost en de cardioloog daarna dus moest meteen mijn oude dosis nemen
Ik weet zeker dat de antidepressiva me niet kunnen helpen en dat ze alles alleen maar erger maken
Maar ik slik 20 mg diazepam zou ik daar niet rustig van moeten worden of de 70 mg methadon zou ik daar rustig van moeten worden laat die huilbuien en de depressie aan de kant zou ik niet van deze tenminste gewoon rustig moeten kunnen zitten in plaats van lopen de hele dag en zou er niet een second opinion moeten komen na zolang vragen van mij en nu de psychiater het ook niet meer weet zou hij niet op zijn minst een collega of een verslavingsarts voor een second opinion moeten vragen
Ik vraag al zolang voor een opname waarom doen ze dat niet
En ik weet wat ik voel niemand wil naar mij luisteren maar alleen maar medicatie ik ben bang van medicatie geworden vooral nu ik weet wat het met je doet en hoe erg het is
Ik ben hiervoor naar verschillende psychiaters geweest niemand heeft me ooit gezegd ik ben depressief
Ik voel me depressief achtig (wat ik voel is een druk pijn bij mijn hart )huilen maar dat is niet wat me gek maakt het is het niet willen stabiliseren of wat je het ook noemt op de medicatie
De psychiater zegt je moet je juist rustig kalm voelen op de diazepam maar ik voel me onrustig
Ik weet dat iedereen me hier wil helpen en daar ben ik ontzettend dankbaar voor daarvoor ben ik ook hier maar in het begin dacht ik dit gaat helpen of dat gaat helpen
Maar ben er nu achter gekomen dat wat ik heb niet te helpen is en de medicatie heeft het juist erger gemaakt misschien niet de methadon (maar ik voel dat ik daar ook nog niet stabiel op ben ) en ik heb ook gemerkt dat ik bang ben geworden sinds het afbouwen van diazepam met 1 mg oer dag en het ging zo mis en merk ook aan de psychiater dat er iets niet klopt aan mij vooral die gevoelens wat ik voel zijn heel heftig en dan bedoel ik de onrust geen afleiding kunnen vinden ik moet beter onderzocht worden of opgenomen worden dan kunnen ze daar met hun eigen ogen zien wat ik meemaak en doormaak en het zelfmoord gedachten dat wil niet weggaan en vooral nu droom ik eraan , ik droom nu elke dag hoe ik mijn zelf vermoord maar elke dag anders
Ik wil iedereen bedanken uit de grond van mijn hart jullie zijn allemaal lieve mensen en hebben mij vaak geholpen toen ik het bijna had gedaan en gewoon bedankt voor jullie tijd echt enorm bedankt 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Ik kan jullie niet genoeg bedanken
Maar geloof me als ik zeg dit wat ik heb is iets waar niemand mee ervaring heeft of weinig onderzoek is opgedaan echt hoop dat tenminste 1 iemand luistert want geloof me heb alles geprobeerd er is iets gebeurd tijdens de overstap van rivotril naar diazepam wat eerst laag was en de PAWS METHADON en misschien iets met de mirtezepine en zolpidemtartraat en misschien ook hoe ik in mekaar zit of dat ik iets in mijn hoofd of hersens heb of iets in de lever darmen schildklier of een combinatie van veel dingen
Het kan ook aan mij zitten gewoon lichamelijke dingen of dat mijn lichaam bepaalde medicatie niet accepteert
Maar wat ik wel weet bijna zeker dat het geen normaal ontwenning is en dat ik niet stabiel wil worden
Ik blijf de dingen doen wat ik al die tijd doe gewoon hetzelfde dosis medicatie nemen op dezelfde tijd en hopen dat ik mijn zelf niet vermoord tijden het slapen
Want heb vaak dingen gedaan in de nacht waar ik niks van herinner
Maar ik wil iedereen bedanken uit de grond van mijn hart voor jullie tijd en geduld advies en reacties erg bedankt allemaal 🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wie garandeert dat als ik de antidepressiva neem ook echt tot rust zal komen daarom zeg ik ze willen me weer verslaafd maken aan iets
Net als de diazepam stap over want dan kan je makkelijk afbouwen we hebben een goede afbouw plan je gaat er niks van merken misschien de eerste paar dagen wat slapeloosheid maar voor de rest komt het goed
En nu is het probeer dit probeer dat en uiteindelijk is het ik weet het niet
Toen ik vroeg gaat de antidepressiva helpen was het eerst ja tuurlijk toen ik zei maar dat zei je bij de diazepam ook toen was het ja iedereen reageert anders op medicatie maar je kan het proberen
Dus als het niet zeker is en ik weet hoe ik op medicatie reageer (niet goed)dan weet ik bijna zeker dat het niet gaat helpen
En ik ben door de medicatie soort depressief want het is door de overstap gebeurt heb het nooit eerder gehad en ik krijg het als ik de diazepam neem daarvoor heb ik het niet heb het geprobeerd heb de diazepam een paar keer uitgesteld naar 16 uur nam ik 7,5 mg dan voelde ik me goed tot 17 uur dan kwamen die huilbuien en dat soort depressie druk op de borst alleen mijn psychiater vond het geen goed idee om het rond die tijd te nemen en ik voelde me zo onrustig en zo onrustig en die huilbuien waren zo heftig
Dus ik weet dat het door de medicatie komt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diametha zei:
Wie garandeert dat als ik de antidepressiva neem ook echt tot rust zal komen daarom zeg ik ze willen me weer verslaafd maken aan iets
Net als de diazepam stap over want dan kan je makkelijk afbouwen we hebben een goede afbouw plan je gaat er niks van merken misschien de eerste paar dagen wat slapeloosheid maar voor de rest komt het goed
En nu is het probeer dit probeer dat en uiteindelijk is het ik weet het niet
Toen ik vroeg gaat de antidepressiva helpen was het eerst ja tuurlijk toen ik zei maar dat zei je bij de diazepam ook toen was het ja iedereen reageert anders op medicatie maar je kan het proberen
Dus als het niet zeker is en ik weet hoe ik op medicatie reageer (niet goed)dan weet ik bijna zeker dat het niet gaat helpen
En ik ben door de medicatie soort depressief want het is door de overstap gebeurt heb het nooit eerder gehad en ik krijg het als ik de diazepam neem daarvoor heb ik het niet heb het geprobeerd heb de diazepam een paar keer uitgesteld naar 16 uur nam ik 7,5 mg dan voelde ik me goed tot 17 uur dan kwamen die huilbuien en dat soort depressie druk op de borst alleen mijn psychiater vond het geen goed idee om het rond die tijd te nemen en ik voelde me zo onrustig en zo onrustig en die huilbuien waren zo heftig
Dus ik weet dat het door de medicatie komt
Klik om te vergroten...
Prima dat je niet meer medicatie wil nemen. Het is ook niet zo onschuldig en simpel als veel psychiaters beweren. Ik snap je wel. Bovendien
heb je een vreselijke ervaring met de combinatie waar je momenteel op zit.

Antidepressiva zouden kunnen helpen. Maar het kan ook zijn dat ze niet helpen. Er zijn verschillende soorten en het is de vraag op welke je goed zou reageren. Niemand kan jou 100% garantie geven.

Maar...

  • Steeds maar blijven herhalen hoe rot je je voelt helpt je niet;
  • Je hebt nu ongeveer 50 keer min of meer hetzelfde gepost. Prima dat je je hart wil luchten maar...
  • Ga eens aan de slag met de bruikbare en haalbare adviezen die hier al gegeven zijn (goed eten, een ander perspectief oefenen, minder roken, etc) en meld daar eens iets over terug. Helpt je meteen focussen op vooruitgang en actief werken aan verbetering van je situatie;
  • Ga je inlezen / informeren over pharmacogenetica. Er bestaan tests om in te schatten hoe je zult reageren op bepaalde geneesmiddelen. Vraag het je huisarts om te beginnen maar eens. Een beginpunt zou kunnen zijn https://pgx-net.nl/laboratoria/ Wellicht dat er alternatieven bestaan voor de middelen in jouw huidige cocktail waar je beter op reageert.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Prima dat je niet meer medicatie wil nemen. Het is ook niet zo onschuldig en simpel als veel psychiaters beweren. Ik snap je wel. Bovendien
heb je een vreselijke ervaring met de combinatie waar je momenteel op zit.

Antidepressiva zouden kunnen helpen. Maar het kan ook zijn dat ze niet helpen. Er zijn verschillende soorten en het is de vraag op welke je goed zou reageren. Niemand kan jou 100% garantie geven.

Maar...

  • Steeds maar blijven herhalen hoe rot je je voelt helpt je niet;
  • Je hebt nu ongeveer 50 keer min of meer hetzelfde gepost. Prima dat je je hart wil luchten maar...
  • Ga eens aan de slag met de bruikbare en haalbare adviezen die hier al gegeven zijn (goed eten, een ander perspectief oefenen, minder roken, etc) en meld daar eens iets over terug. Helpt je meteen focussen op vooruitgang en actief werken aan verbetering van je situatie;
  • Ga je inlezen / informeren over pharmacogenetica. Er bestaan tests om in te schatten hoe je zult reageren op bepaalde geneesmiddelen. Vraag het je huisarts om te beginnen maar eens. Een beginpunt zou kunnen zijn https://pgx-net.nl/laboratoria/ Wellicht dat er alternatieven bestaan voor de middelen in jouw huidige cocktail waar je beter op reageert.
Klik om te vergroten...
Ik probeer afleiding te zoeken met dammen en tafeltennissen in de park maar het is onmogelijk om die gevoelens te negeren
En nu wordt het irritatie en boosheid dat ik niet meer naar de park wil
Eten hetzelfde geval de ene dag probeer ik goed te eten vooral fruit kopen appel kersen abrikozen maar het helpt niet
Alleen het roken is wel een pakje of ietsje meer dat kan ik niet stoppen vooral na de beschuldigingen van de psychiater
Ik neem echt jullie adviezen serieus behalve dat meer medicatie dat wil ik niet omdat ik weet dat dit allemaal daardoor komt had dit niet
Ook niet toen ik aan het ontwennen was van methadon van november tot februari
Eenmaal met medicatie begonnen en begon me slecht te voelen slecht denken chaotisch in mijn hoofd en het werd steeds erger met elke medicijn die erbij kwam
Zie foto van fruit en dadels
Maar daarom zeg ik luister iemand naar wat ik zeg ik maak iets mee wat niet bekend is het is iets dat een keer in de miljoen krijgt of zo
Geloof me heb rondjes gerend in de park heb getafeld tennist heb dammen gespeeld maar niks heeft geholpen
Ik probeer het nog steeds maar heb gewoon andere behandeling nodig of een opname
Wat moet je doen tegen iets dat niet zo bekend is en dat niemand naar je luistert om te kunnen onderzoeken wat het is
Het is echt enorm klote als je weet dat niks kan helpen
Ze hebben (de artsen de psychiater de huisarts) alles gedaan wat ze normaal doen bij een ontwenning opiaten of bij een PAWS maar helpt niet dan moet je iets anders gaan proberen of opname en monitoren waarom het niet wil lukken bij mij en wat is er fout gegaan
Want ik heb echt alles geprobeerd van gezond eten tot sporten , afleiding zoeken met zelfs vrijwilligerswerk werk park schoonhouden in die warme dagen maar hield het niet vol en mijn hoofd is zo chaotisch als ik telkens een medicijn neem
Begint met de 70 mg methadon tot in de avond als als laatste de zolpidemtartraat 10 mg neem gebeurt er elke keer wat van onrust naaar slaperigheid en dan het druk op de borst en dan het denken wat is dit hoe word ik normaal wat doe ik verkeerd en dan huilbuien vanuit het niks gewoon beginnen te huilen en dan weer onrust terwijl je slaperig ben
Ben vaak gevallen rechter duim is denk ik gebroken geweest toen ik vorige week naar de huisarts ging zei ze je kan het afwachten of ze gaan het weer breken en dan in gips zetten heb gezegd dat ik het afwacht mijn knieën zijn kapot als ik opsta in de ochtend zoveel pijn dat wil ze ook afwachten misschien gaat het wel over zegt de huisarts maar laatste tijd val ik vaak ‘s nachts
Ik voel dat het slecht gaat daarom ben ik ook een tijdje niet op de forum geweest vaak in de park
Probeer met de buren ook een babbeltje te maken maar ging eerst wel maar nu laatste tijd veel irritaties en word snel boos dus dan loop ik weg wil niet dat het escaleert en dat ik misschien agressief word dus verzin ik een smoes van ik moet weg
Geloof me doe echt mijn best en deed ook mijn best de hele tijd maar wat ik zeg ik heb iets onverklaarbars of iets dat niet veel mensen hebben gehad of misschien komt het ook door mij mijn lichaam heeft iets of zo of mijn hersenen hebben iets ik wil niemand de schuld geven zolang ik niet weet wat ik precies heb maar weet wel dat ik iets heb dat onverklaarbaar is en hooo dat iemand naar me luistert en ik weet nu ook dat niemand me kan helpen behalve die het hetzelfde medicatie neemt of die hetzelfde heeft meegemaakt als snel afbouw methadon en dan ontwenning van 4 maanden meemaken of iemand die de overstap van rivotril naar diazepam heeft gehad voor de rest ben ik hulpeloos en hopeloos
Maar wil toch iedereen bedanken voor hun steun reacties adviezen het meedenken het hooo geven echt enorm bedankt 🙏 allemaal
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
maar het is onmogelijk om die gevoelens te negeren
Klik om te vergroten...
Als je dat weet, stop dan eens met proberen ze te negeren, maar doe het tegenovergestelde: je gevoelens beschouwen en bewust diep doorvoelen.

En met respect, hou nou eens op met dat herhalen van hoe slecht je je voelt, want zoals hierboven gezegd: dat helpt niet. Sterker nog: dat maakt het erger.

Mindset: dat is hetgeen dat bij jou de hele tijd hetzelfde is gebleven hierin. En juist dat kun je veranderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."