Beste Diametha,
Ik lees ook al een tijdje mee met dit topic. Jij ondergaat een lijdensweg die je niet verdient en ik leef met je mee.
Maar ik kan zelf ook niet anders dan me volledig aansluiten met wat Mindless hier op een mooie manier heeft verwoord..blijf dat bericht meerdere keren doorlezen, al is wellicht je concentratie door jouw toestand zwaar belabberd. Ik begrijp je frustratie en verdriet, maar wil je ook meegeven dat het er sterk op lijkt dat je rondjes blijft draaien in je eigen gedachtegang die alsmaar roept:
- Ik word gek (notabene lijk je dit al op stel en sprong veranderd te hebben in "ik ben gek GEWORDEN")
- Niemand luistert naar me
- Ik zal nooit en te nimmer antidepressiva nemen
Jij vraagt/smeekt om advies, maar het advies dat je van meerdere mensen reeds ontvangen hebt lijkt ofwel nauwelijks bij je binnen te komen, ofwel je slaat het in de wind...
De antidepressiva bijvoorbeeld weiger je op grond van een veronderstelling van jouw kant, namelijk (ik parafraseer): Daaraan wil men mij verslaafd maken en wordt een ramp om af te bouwen.....
Vriend, in een mentale toestand waarin jij nu verkeert waarin zelfs sprake is van (weliswaar vluchtige) suïcidale ideaties, zou het dan niet bijvoorbeeld wel eens heel erg fijn kunnen zijn om maar net dat kleine beetje druk van die snelkookpan in je hoofd met een simpel middeltje af te kunnen halen, zodat je tijdelijk even kunt ademen....je daarnaast ook een stukje concentratie terugkrijgt wellicht om al die andere zaken op een rijtje te kunnen zetten.
Kortom, probeer de adviezen die je hier met alle liefde krijgt ook een keertje op te volgen. Voor je eigen bestwil, om uit deze hel te komen..
Ik hoop zeker niet dat ik lomp overkom, ik leef namelijk ontzettend met je mee. Maar tegelijkertijd lijk je zelf ook enigszins moeite te hebben met datgene wat je zowat heel de "buitenwereld" verwijt niet te kunnen, namelijk luisteren. Door blijven drammen/als het ware als een plaat die blijft hangen, je eigen discours blijven herhalen.
Kop op kerel! Neem adviezen aan en trek jezelf uit dat moeras.💪
Bedankt allemaal voor jullie reacties en adviezen maar het probleem ligt hem niet van ik Wil de anidepresiva niet nemen omdat ik er aan verslaafd aan raak het gaat mij meer om ik krijg alleen maar medicatie die niet werkt of ik heb al een cocktail van medicatie waar geen een zijn werk doet
En veel van de antidepressiva gaan niet samen met de methadon net als escitalporam
En het gaat mij meer om de onrust en het methadon
Ik neem de mirtezepine 15 mg dat is ook een soort antidepressiva toch
Ik voel dat de medicatie alles erger maken
Bijvoorbeeld ik vroeg mijn psychiater als ik de antidepressiva neem gaat het zeker werken dat weet hij niet
Ik wil ook weten waarom de depressie achtig gevoel en de huilbuien precies kwamen toen ik overstapte van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam en dan bedoel ik het begon echt toen ik de eerste pil diazepam nam toen begon ik met het huilen niet normaal
Dus ik ben niet van mezelf depressief want ik ben nooit depressief geweest
Ik voel ook dat de diazepam me onrustig maakt in plaats van rustig en huilbuien is dat niet om naar te kijken waarom het bij mij zo werkt
Want ik ben ook zo geworden door te luisteren en doen wat de psychiater me allemaal heeft gezegd te doen
Ik heb geluisterd toen ie zei neem de rivotril ik dacht ik heb opiaten ontwenning waarom niet methadon toen zei hij nee je hebt zolang geen methadon genomen neem rivotril ik dacht ok toen dat niet werkte kreeg ik de mertezepine en zolpidemtartraat voor het slapen want hij vond dat het misschien komt door slaap tekort daarna toch methadon gekregen toen heb ik geluisterd toen ie zei rivotril kan je moeilijk afbouwen dus we moeten overstappen naar diazepam maar ik was nog niet stabiel ik was nog altijd onrustig en voelde me niet goed hartkloppingen het was een rolle coaster maar dacht doe het gewoon en toen raakte ik de kluts kwijt daarna gevraagd of ik a.u.b. naar de rivotril terug kan maar nee moest volhouden toen ben ik hier op de forum gekomen heb toen ook allerlei adviezen gekregen heb geprobeerd sommige te doen
Denken dat het tijdelijk is, afleiding gezocht , accepteren wat ik heb allemaal goeie tips en ben er heel dankbaar voor en ze hebben in het begin geholpen maar daarna hielp niks meer
Heb geluisterd toen de methadon steeds verhogen terwijl ik voelde dat ik niet meer kon ademen
Heb toen de escitalopram gekregen maar toen ik het van de apotheek ging halen zeiden ze het gaat niet met de methadon dus je krijgt het niet toen heb ik geweigerd om antidepressiva te nemen
Ik luister echt naar iedereen vooral naar de psychiater en heb ook hier geluisterd en sommige dingen die ik hier kreeg bij de psychiater gelegd maar hij luistert niet naar mij en niemand wil eigenlijk naar mij luisteren
Tot ik nú beschuldigd ben van allerlei dingen als drugsgebruik en alcohol gebruik omdat de psychiater niet weet wat ie moet doen
Ik geluisterd toen de psychiater zei probeer de diazepam af te bouwen toen ging het verschrikkelijk mis toen ben ik bij hem geweest omdat mijn hart het niet vol hield volgens de huisartsenpost en de cardioloog daarna dus moest meteen mijn oude dosis nemen
Ik weet zeker dat de antidepressiva me niet kunnen helpen en dat ze alles alleen maar erger maken
Maar ik slik 20 mg diazepam zou ik daar niet rustig van moeten worden of de 70 mg methadon zou ik daar rustig van moeten worden laat die huilbuien en de depressie aan de kant zou ik niet van deze tenminste gewoon rustig moeten kunnen zitten in plaats van lopen de hele dag en zou er niet een second opinion moeten komen na zolang vragen van mij en nu de psychiater het ook niet meer weet zou hij niet op zijn minst een collega of een verslavingsarts voor een second opinion moeten vragen
Ik vraag al zolang voor een opname waarom doen ze dat niet
En ik weet wat ik voel niemand wil naar mij luisteren maar alleen maar medicatie ik ben bang van medicatie geworden vooral nu ik weet wat het met je doet en hoe erg het is
Ik ben hiervoor naar verschillende psychiaters geweest niemand heeft me ooit gezegd ik ben depressief
Ik voel me depressief achtig (wat ik voel is een druk pijn bij mijn hart )huilen maar dat is niet wat me gek maakt het is het niet willen stabiliseren of wat je het ook noemt op de medicatie
De psychiater zegt je moet je juist rustig kalm voelen op de diazepam maar ik voel me onrustig
Ik weet dat iedereen me hier wil helpen en daar ben ik ontzettend dankbaar voor daarvoor ben ik ook hier maar in het begin dacht ik dit gaat helpen of dat gaat helpen
Maar ben er nu achter gekomen dat wat ik heb niet te helpen is en de medicatie heeft het juist erger gemaakt misschien niet de methadon (maar ik voel dat ik daar ook nog niet stabiel op ben ) en ik heb ook gemerkt dat ik bang ben geworden sinds het afbouwen van diazepam met 1 mg oer dag en het ging zo mis en merk ook aan de psychiater dat er iets niet klopt aan mij vooral die gevoelens wat ik voel zijn heel heftig en dan bedoel ik de onrust geen afleiding kunnen vinden ik moet beter onderzocht worden of opgenomen worden dan kunnen ze daar met hun eigen ogen zien wat ik meemaak en doormaak en het zelfmoord gedachten dat wil niet weggaan en vooral nu droom ik eraan , ik droom nu elke dag hoe ik mijn zelf vermoord maar elke dag anders
Ik wil iedereen bedanken uit de grond van mijn hart jullie zijn allemaal lieve mensen en hebben mij vaak geholpen toen ik het bijna had gedaan en gewoon bedankt voor jullie tijd echt enorm bedankt 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Ik kan jullie niet genoeg bedanken
Maar geloof me als ik zeg dit wat ik heb is iets waar niemand mee ervaring heeft of weinig onderzoek is opgedaan echt hoop dat tenminste 1 iemand luistert want geloof me heb alles geprobeerd er is iets gebeurd tijdens de overstap van rivotril naar diazepam wat eerst laag was en de PAWS METHADON en misschien iets met de mirtezepine en zolpidemtartraat en misschien ook hoe ik in mekaar zit of dat ik iets in mijn hoofd of hersens heb of iets in de lever darmen schildklier of een combinatie van veel dingen
Het kan ook aan mij zitten gewoon lichamelijke dingen of dat mijn lichaam bepaalde medicatie niet accepteert
Maar wat ik wel weet bijna zeker dat het geen normaal ontwenning is en dat ik niet stabiel wil worden
Ik blijf de dingen doen wat ik al die tijd doe gewoon hetzelfde dosis medicatie nemen op dezelfde tijd en hopen dat ik mijn zelf niet vermoord tijden het slapen
Want heb vaak dingen gedaan in de nacht waar ik niks van herinner
Maar ik wil iedereen bedanken uit de grond van mijn hart voor jullie tijd en geduld advies en reacties erg bedankt allemaal 🙏