#1
Ik merk ook dat ik mijn reacties ongeveer 10x moet aanpassen omdat ik woorden vergeet/oversla... haha .. boeiende ervaring allemaal hoor
Nou is 37,8 grd voor een man zowat dodelijk natuurlijk... vrouwen lachen hierom LoL .. gewoon een mannengriepjeHet is niet zo dat ik maar een enkele keer geweest ben hoor. Zoals ik zei ben al een tijd bezig en zeker meer dan een half jaar naar die meetings geweest... het brengt mij gewoon niets verder. Integendeel.l elke keer weer met een rotgevoel weg terwijl ik vaak met een goed gevoel heen ging. Ik heb het wat dat betreft wel echt een kans gegeven net als de cgt heb die gewoon verder keurig afgemaakt. Iets van 13 a 14x +- een uur en alle opdrachten gedaan.
Miss gewoon een verkeerde groep of ambulante hulp hoor zou ook kunnen. Denk dat het veel uitmaakt met wie je dit doet. Maar feit is elke keer voelde ik me niet op m'n gemak. En die 4 maanden cgt elke week vond ik echt helemaal drama ... ik zie gerust wel in dat het voor vele kan helpen. Maar met mij ging het een stuk beter nadat ik met deze dingen gestopt was tot het moment dat ik hoorde dat de wachttijd voor adhd therapie van 4 a 6 weken veranderd werd naar 5 maanden en dan ook nog dat gehannes over medicatie.. zowel ha en ggz rade aan hier aan te beginnen maar beide willen het niet voorschrijven... daar brak ik wat en begon weer met blowen.
Niet hun fout maar heeft mij wel een zet de verkeerde richting ingeduwd.
Pech nu is even dat ik in afgelopen nacht vanuit het niet griep heb gekregen. Bleh.. niet heel erg hoor want is maar 37.8grd dus amper verhoging maar wel lastig. Dus zal nog een zeer rustig dagje worden..π€
Herken ik ook wel. Ik voelde me de eerste paar jaar een buitenstaander. Dat had niet gehoeven want iedereen was aardig en open. En ook al viel ik steeds terug, dat werd niet veroordeeld. Mijn hoofd maakte het moeilijker dan nodig. Dat veranderde wel echt toen ik stappenwerk ging doen. Dat is de essentie van de zelfhulpgroepen. Ik zie veel mensen alleen βmeetinkjes pakkenβ en dat is prima, maar de groei zit hem in stappenwerk. Heb je dat geprobeerd?Het is niet zo dat ik maar een enkele keer geweest ben hoor. Zoals ik zei ben al een tijd bezig en zeker meer dan een half jaar naar die meetings geweest... het brengt mij gewoon niets verder. Integendeel.l elke keer weer met een rotgevoel weg terwijl ik vaak met een goed gevoel heen ging.
Heb me misschien in jaren niet zo fit en gezond gevoeld als afgelopen dagen en vandaag
Ja tuurlijk heb ik de stappen gedaan weet niet hoe vaak nou moet zeggen dat ik er toen vollop mee bezig ben geweest. Begrip dat iets voor de 1 wel werkt en voor de ander niet begin ik zo wel langzaam wat te missen....ken genoeg die al jaren clean zijn en dat nog steeds zijn maar amper tot niet naar meetings zijn geweest, stappen hebben doorlopen en of amper cgt gedaan hebben.Herken ik ook wel. Ik voelde me de eerste paar jaar een buitenstaander. Dat had niet gehoeven want iedereen was aardig en open. En ook al viel ik steeds terug, dat werd niet veroordeeld. Mijn hoofd maakte het moeilijker dan nodig. Dat veranderde wel echt toen ik stappenwerk ging doen. Dat is de essentie van de zelfhulpgroepen. Ik zie veel mensen alleen βmeetinkjes pakkenβ en dat is prima, maar de groei zit hem in stappenwerk. Heb je dat geprobeerd?
Uiteindelijk doet lotgenotencontact wel veel ook hoor. Ik hoop dat je dat in de ADHD groep zult vinden. Ervaring gaat alle boeken met mooie theorieΓ«n te boven. Zeker als je je open stelt om alles te proberen.
Anyways, beterschap voor nu en wees lief voor jezelf.
Laatste keer de nuchterheid is het probleem niet zo... begin dit wat vervelend te vinden ookal weet ik dat het allemaal goed bedoeld is.... we weten het allemaal beter maar we zijn nou eenmaal allemaal anders... en natuurlijk heb ik dit met verslavingsartsen besproken... de toch wel specialisten die mij meermaals bevestigen dat juist bij veel mensen die cgt en meetings doen, niet helpt.. slagingspercentage ligt amper hoger bij de mensen die alles aanpakken op dat gebied.Doe het vooral rustig en kalm aan @Mezelf
De roze wolk van nuchterheid, daar lijkt het op. Pas op de plaats maken, stap voor stap. 1 dag tegelijk. Als je teveel tegelijk wilt bestaat het risico dat het je overspoeld.
Toch wel gek als je net bent afgekickt en dagen hebt geslapen op het slechtste bed in een zorginstelling.
Zorg dat je waakzaam blijft, een middel is maar 1 armlengte van je verwijderd.
Ik zie zoveel dingen en zaken die je wilt oppakken, easy does it he.. Het belangrijkste vandaag de dag is dat je je nuchterheid behoudt. Dat zou het belang moeten zijn door de dag heen.
Thanks! Precies mijn punt π€@Mezelf ik vind dat je goed bezig bent.
En ookal is dit dan "zogenaamde een roze wolk" who cares?
Jij hebt toch voor jouzelf al mooie plannen gemaakt. Jij weet wat je wil en wat je daarvoor nodig en wat je wel en niet moet doen.
Je hebt zo te lezen afgelopen jaar hard gewerkt en dingen uitgeprobeerd die je af hebt gemaakt maar niet voor jou werken.
Dat kan, voor de 1 werken meetings (het stappenplan enzo) wel voor de ander niet en dat is prima. Er zijn meer wegen die naar rome leiden.
Voor de rest probeer eens te luisteren ipv je eigen mening en idee opte dringen, niet iedereen gaat meteen door een exteeem diep dal en niet iedereen ervaart zijn detox/proces als 1 berg ellende.
Be a less negative Nancy π€£π
begin dit wat vervelend te vinden ookal weet ik dat het allemaal goed bedoeld is.... we weten het allemaal beter maar we zijn nou eenmaal allemaal anders
Weet ik 100% man en echt waardeer het echt heel erg want weet dat je intenties goed zijn. Echt waar.. en sta net als jij altijd open voor een gesprek hier of via dm.. thanks man ! Jij gaat er echt ook komen het is gewoon echt een strijd vaak but we will get there π€Het is goed bedoelt @Mezelf , sinds mijn benzo afkick kan ik niet goed lange stukken lezen. Ik heb dus niet alles goed kunnen lezen. Vandaar dat ik bepaalde uitleg gemist heb vanuit jouw.
Ga ervoor, als je maar gelooft in jezelf.
Ja sowieso moeders is mijn grootste back up en bij brijder staan ze altijd voor me klaar zo werd gezegd... vooral na deze laatste detox vonden het ze zowat jammer dat het zo goed ging en ik zo snel weer weg ging... vandaar ook dat aanbod voor vrijwillerswerk.. wat wellicht ook een mooie stuk achter hand is mocht de dingen die ik wil niet lukken. Waar ik natuurlijk niet van uit ga he hahaIk denk dat je het ook zo moet zien.
Iedereen is anders. En voor de een werkt X beter dan Y en voor de ander andersom.
Ik kan me voorstellen dat een meeting ook triggers op kan roepen, maar ik kan me ook voorstellen dat het juist steun kan geven.
Belangrijkste is dat je doelen, in nuchterheid, stelt voor de toekomst en dat lijkt je best goed te kunnen.
Niks is mooier dan je campertje te pakken en rond te gaan trekken denk ik.
Heb je wel een backup waar je terug kan vallen als het te zwaar wordt?
Ja sowieso moeders is mijn grootste back up en bij brijder staan ze altijd voor me klaar zo werd gezegd... vooral na deze laatste detox vonden het ze zowat jammer dat het zo goed ging en ik zo snel weer weg ging... vandaar ook dat aanbod voor vrijwillerswerk.. wat wellicht ook een mooie stuk achter hand is mocht de dingen die ik wil niet lukken. Waar ik natuurlijk niet van uit ga he haha
Haha zou wat zijn! Ik zal er zelf ook wel overheen gelezen hebben of niet volledig tot.me doorgedrongen zijn maar wat ga of ben jij aan het doen dan?Kan zomaar dat we collega's worden.![]()
Ander soort van Detox. Ff goed uitzieken en lekker fruitjes en groentjes eten en heerlijk voor je laten zorgen π₯°Haha zou wat zijn! Ik zal er zelf ook wel overheen gelezen hebben of niet volledig tot.me doorgedrongen zijn maar wat ga of ben jij aan het doen dan?
Ben net door me lieve moeder opgehaald want raakte nu toch wel de 38,2grd aan. Wel een beetje een slechte timing zo dit griepje maargoed die dingen komen gewoon op ons pad en zal ook zn doel hebben. Hebben we dat ook maar weer gehad hahaha dan maar alles tegelijk he π... zal toch wel in de lucht gehangen hebben daar ofzo.. naja.. sowieso lekker even bij moeders een beetje vertroeteld worden is natuurlijk nooit verkeerd en ze vind het nog meer dan fijn om te doen ook π₯°
Haha ja inderdaad... hoort er allemaal bij dus klaag verder ook maar nietAnder soort van Detox. Ff goed uitzieken en lekker fruitjes en groentjes eten en heerlijk voor je laten zorgen π₯°
Veel beterschap! π»
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."