#1
Het is niet zo dat ik maar een enkele keer geweest ben hoor. Zoals ik zei ben al een tijd bezig en zeker meer dan een half jaar naar die meetings geweest... het brengt mij gewoon niets verder. Integendeel.l elke keer weer met een rotgevoel weg terwijl ik vaak met een goed gevoel heen ging. Ik heb het wat dat betreft wel echt een kans gegeven net als de cgt heb die gewoon verder keurig afgemaakt. Iets van 13 a 14x +- een uur en alle opdrachten gedaan.Denk je echt dat die therapieën inhoudelijk veel doen? Natuurlijk niet.
Dagboekjes bijhouden, kinderachtige opdrachtjes, het doet inhoudelijk helemaal geen fuck.
Echter,
Herstel moet uit jezelf komen, echter doe je dat uiteindelijk allemaal met je brein en hersenen.
Door deze actief in herstel modus te houden groei je daarin, mentaal.
Door een simpele nietszeggende CGT Ben ik op woensdag bezig met mijn herstel, op de dag van de therapie zelf, daarna denk (ik in ieder geval) na over wat groepsgenoten hebben gedeeld, wat ik zelf die sessie heb gedeeld etc.
Uiteindelijk zijn het allemaal mini puzzelstukjes, als je er maar genoeg verzameld, dan heb je wellicht de puzzel af (blijvend herstel).
Op het moment dat je dat beseft en snapt, dan kom je vast een heel eind. 💪🙏
Miss gewoon een verkeerde groep of ambulante hulp hoor zou ook kunnen. Denk dat het veel uitmaakt met wie je dit doet. Maar feit is elke keer voelde ik me niet op m'n gemak. En die 4 maanden cgt elke week vond ik echt helemaal drama ... ik zie gerust wel in dat het voor vele kan helpen. Maar met mij ging het een stuk beter nadat ik met deze dingen gestopt was tot het moment dat ik hoorde dat de wachttijd voor adhd therapie van 4 a 6 weken veranderd werd naar 5 maanden en dan ook nog dat gehannes over medicatie.. zowel ha en ggz rade aan hier aan te beginnen maar beide willen het niet voorschrijven... daar brak ik wat en begon weer met blowen.
Niet hun fout maar heeft mij wel een zet de verkeerde richting ingeduwd.
Pech nu is even dat ik in afgelopen nacht vanuit het niet griep heb gekregen. Bleh.. niet heel erg hoor want is maar 37.8grd dus amper verhoging maar wel lastig. Dus zal nog een zeer rustig dagje worden..🤒