Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval en dus terug naar Detox

Terugval en dus terug naar Detox

92 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Pas op met kruisverslavingen :) Het kan zich net zo goed uiten in gedrag / processen.
Klik om te vergroten...
Precies.. er hoeft dus niet perse gebruik van iets te zijn waar je verslaafde aan kan zijn/raken.

Zo gaan vele overdreven sporten of overmatig eten... zie ik hier al veel gebeuren trouwens. Vooral bij rokers, die hebben snel de neiging veel te gaan eten/snoepen... merk ik ook trouwens welaan mezelf en hoewel ik wel een grammetje vet kan gebruiken ondanks ik al veel eet, heb ik wel behoefte om maar wat te gaan eten als ik trek krijg in een peuk 🤦‍♂️
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Precies.. er hoeft dus niet perse gebruik van iets te zijn waar je verslaafde aan kan zijn/raken.

Zo gaan vele overdreven sporten of overmatig eten... zie ik hier al veel gebeuren trouwens. Vooral bij rokers, die hebben snel de neiging veel te gaan eten/snoepen... merk ik ook trouwens welaan mezelf en hoewel ik wel een grammetje vet kan gebruiken ondanks ik al veel eet, heb ik wel behoefte om maar wat te gaan eten als ik trek krijg in een peuk 🤦‍♂️
Klik om te vergroten...
Sporten is nooit verkeerd. Beter overmatig sporten dan weer gaan gebruiken zeg ik altijd. Wordt vanzelf weer minder na verloop van tijd maar sporten is hardstikke goed om weer vrolijke stofjes aan te maken op een natuurlijke manier.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
Sporten is nooit verkeerd. Beter overmatig sporten dan weer gaan gebruiken zeg ik altijd. Wordt vanzelf weer minder na verloop van tijd maar sporten is hardstikke goed om weer vrolijke stofjes aan te maken op een natuurlijke manier.
Klik om te vergroten...

Er zijn grenzen...

Voor mij zelf vind ik het belangrijkste dat iets geen obsessie wordt. Het verschil tussen een gezonde hobby en een obsessie is voor mij vooral dat het niet m'n andere levensgebieden mag aantasten. Zelf heb ik dit met sporten eigenlijk nooit. Dat is een van de weinige dingen die altijd goed gaat. Maar ik ken mensen die er zo in op gingen dat ze op een gegeven moment 3 keer per dag in de sportschool stonden, verjaardagen afzeggen, te laat op komen dagen voor het avondeten, etc. Dat is dus niet gezond.

Mijn kruis verslavingen liggen vooral bij porno, werk en eten.

Porno heb ik in herstel tijden lang niet gekeken. De laatste tijd weer een paar keer gedaan en ik besefte al vrij snel dat dit weer obsessief werd. Dus ik ben er maar weer mee gekapt. Ik haal er toch bijna niets uit, maar het is gewoon een manier om niet hier in het nu te zijn.

Bij werk heb ik het vaak niet eens door wanneer het obsessief is. Ik ben er de laatste drie jaar ècht heel goed in geworden om nee te zeggen, grenzen te stellen, niet meer 's avonds te werken, niet in het weekend te werken. Maar tegelijkertijd doe ik vaak ook nog service op een meeting, voorlichting geven ergens, m'n huishouden, etc. En dit alles moet doordeweeks zodat ik het weekend vrij heb. Ik kom er dan vaak achter dat ik alleen maar aan het gaan ben. Heel doelgericht aan het werk en daarmee weinig rust heb. Rust die hard nodig is om in het nu geaard te blijven en te voelen. Rust die hard nodig is om dingen te verwerken.

Eten spreekt redelijk voor zich denk ik. Het is niet zo dat ik ècht alles weg vreet wat los en vast zit. Maar zeker 's avonds als ik alleen thuis ben, voel ik constant de neiging om iets te eten, terwijl ik eigenlijk geen honger heb. Het is een manier om om te gaan met die interne onrust. Dan eet ik toch weer een derde zal chips en wat zoetigheid weg. Het is niet bizar veel, maar wel frequent. En ik kan best 15kg missen.

Vooral die laatste vind ik lastig bij meetings. Veel mensen hebben zoiets van: "Waar zeur je over? Je bent toch clean?"

Je kan beter een pak koekjes leeg eten dan aan de drugs gaan.

Persoonlijk vind ik dat hele mooie smoesjes om voor jezelf te rechtvaardigen dat je weer een pak koekjes heb weggewerkt en eigenlijk tot de conclusie komt daar geen controle over te hebben. Dit soort uitspraken zijn misschien heel helpend in de eerste twee jaar van herstel. Maar daarna vind ik ze eigenlijk niet meer zo passend. In elk geval niet in mijn ervaring en mijn herstel.

Want ook dit gedrag gaat pijn doen. Helaas vaak nog te weinig pijn om er ècht serieus iets aan te veranderen.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Daar zou ik toch minimaal een jaar de tijd voor nemen, maar dat verschilt van persoon tot persoon.
Zeker omdat @Mezelf met ADHD te maken heeft, lijkt het me raadzaam om toekomstdromen pas te beginnen
als de rust toegenomen is. Ik heb geen ervaring met ADHD en ik ken @Mezelf ook alleen van hier maar
de ADHDers die ik ken kunnen nogal ongeleid met wilde plannen komen waarvan ik eigenlijk bij voorbaat
al zie dat ze gedoemd zijn te mislukken. Maar ik ben nogal voorzichtig aangelegd. En er zijn gradaties ADHD natuurlijk.

Plus, de initiële roze wolk waar @Mezelf op lijkt te zitten is maar van korte duur, een paar weken. Daarna volgt een veelal
lange periode (de muurfase) die taai kan zijn. Nou is de timing en duur hiervan niet universeel maar ik zou sowieso iedereen
aanraden om de muurfase eerst voorbij te zijn voordat je met nieuwe levens enzo begint. Beter iets te lang gewacht dan
teruggevallen in gebruik of de moed opgegeven omdat alles toch klote wordt gevonden.
Klik om te vergroten...
Ik heb behoorlijke ADHD en een half leven aan zware verslaving achter de rug, dus ik kan hier wel wat over zeggen.

Door te snel teveel te willen, ben ik in het verleden keihard teruggevallen.

3 maanden in herstel, nieuwe baan aannemen om daarna compleet overprikkeld weer in het packie te gaan scheppen.

Dat het me nu wel lukt, heeft voor een groot gedeelte ook te maken met het feit dat ik muizenstapjes zet.

Ik heb +- het volgende tijdpad gevolgd:

- De eerste 2 maanden van mijn huidige herstel zonder terugval zat ik in klinische opname.
- De 4 maanden daarna ambulante CGT, Ergotherapie (voor de balans, een aanrader @Mezelf !)

Daarna ben ik begonnen met vrijwilligerswerk, totaal wat anders dan ik als werkveld heb, maar echt iets wat ik leuk vind en veel doe privé (ik onderhoud een museumtuin met een club vrijwilligers waarbij na mij (31 jaar) de jongste 68 jaar is😂.

Om te beginnen één ochtend in de week, nu zit ik op zo'n 7 uur per week.

Na de CGT ben ik begonnen aan een groepstherapie "Herstellen doe je samen".

Een therapie minder gericht om verslaving de baas worden, maar meer op hoe je je leven invulling geeft. Ook weer veel gericht op de balans bewaken dus.

Dat was ook een wekelijkse therapie, en duurde 2,5 maand.

Je verhaal is heel herkenbaar verder, mij boden ze idd ook de rol van ervaringsdeskundige aan en ik had ook grote plannen, echter gelukkig snel op de rem getrapt toen ik merkte minder stabiel te zijn dan gewenst.

Dus echt @Mezelf, neem de tijd. Je bent ziek en moet herstellen, leg daar je volledige focus op.

Eerst een solide basis leggen, daarna kan je al je kracht en energie in mooie uitdagingen steken.

Want in herstel en in balans, dan kan ADHD zelfs een extra kracht zijn!

Zet hem op 💪💪
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Porno heb ik in herstel tijden lang niet gekeken. De laatste tijd weer een paar keer gedaan en ik besefte al vrij snel dat dit weer obsessief werd. Dus ik ben er maar weer mee gekapt. Ik haal er toch bijna niets uit, maar het is gewoon een manier om niet hier in het nu te zijn.
Klik om te vergroten...
Bij mij is het om de zoveel tijd (soms weken, soms maanden) ook weer raak.

Het begint altijd soft (en gaat soms verder naar harder, of blijft bij soft). Met soft bedoel ik dan afbeeldingen van mooie instagram modellen bekijken bijvoorbeeld. Instant dopamine hits. Via die weg hou ik mezelf voor de gek dat het geen kwaad kan. Ik zie dat er altijd een moment is dat ik het echt wel weet/zie dat ik het niet zou moeten doen (100%), maar dat ik ervoor kies dat te negeren. Zo begint het. Ik zie nu gelukkig ook in dat dit 'terugvallen' bij het proces van vrij ervan worden hoort. Zo kan ik mezelf vergeven wanneer ik het weer heb laten gebeuren. Tegelijkertijd kan ik dit gebruiken om voor mezelf te rechtvaardigen het te doen, dus moet ik daar nog extra scherp op zijn.

Komt er allemaal op neer dat ik het moet (door)zien. Er is geen andere weg. Het wordt steeds moeilijker om mezelf voor de gek te houden.

O ja: er is bij geilheid op een bepaald moment altijd zo'n gevoel in de onderbuik, waarna ik eerst altijd direct (wanneer de mogelijkheid er was natuurlijk) porno/dames ging opzoeken. Nu zie ik dat meestal helder genoeg om er niet onbewust in mee te gaan (maar niet altijd). Het helpt om bewust te zijn wanneer dit gebeurt. Zo kan ik het onderscheppen. Een kort fijn gevoel in de onderbuik is het. Vraag me af of anderen dit ook ervaren.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
- De 4 maanden daarna ambulante CGT, Ergotherapie (voor de balans, een aanrader @Mezelf !)
Klik om te vergroten...
Ja had ik na mijn eerste detox gedaan maar deed mij NUL. Heeft het me eerder moeilijker gemaakt dan makkelijker om eerlijk te zijn. Net als de ca, na, aa, ma enz meetings die mij het ook alleen maar moeilijker maakte. Zonder trek heen maar met trek vertrok ik weer.

Met alle respect dat dit voor vele helpt hoor maar mij heeft dit het me alleen maar zwaarder gemaakt ben ik nu eigenlijk achter, achteraf.

Zo was ik ook begonnen met vrijwillegers werk waar ik met de meest prachtige uilen en arenden mocht werken en verzorgen, de tuin kon doen, kon klussen en lekker onder de mensen bezig kon zijn. Toch botste dit ook op een geven moment in mijn hoofd en hoe beter het ging hoe erger dit ook werd.

Er is natuurlijk gerust een hoop gebeurd in die 14 maanden tussen deze en de vorige detox.

Maar wel heel tegenstrijdig allemaal..... bizar....

Grootste euvel is nu ADHD waar er een lichte gevoel van schaamte mij bekreupt dat ik hier altijd zo laconiek over deed naar mijzelf maar ook naar anderen.
Ik wist wel wat dit was en wat er tegen te doen is of hoe hier mee om te gaan. Nou mooi niet dus ....

Evengoed hartelijk dank voor je reactie natuurlijk want waardeer de medeleven, tips en sharing natuurlijk enorm. Van iedereen die hier reageerd heeft trouwens.....

-------------------------

Maar hier het eigenlijke bericht dat ik nu wilde delen voor ik me toch even voor vandaag volledig ga afsluiten :

Ben vandaag naar huis gegaan want voelde me te goed en gezond om daar te nog blijven plus als ik daar langer had gebleven ik denk ik met een halve hernia daar de deur was uitgegaan want die bedden zijn écht niet te harden. Heb nooit pijn in mijn rug maar loop ondertussen krom.

Maar de puntjepuntje zeg !!!! de overload zodra ik in mijn geweldige camper stapte was overweldigend !
Ben ik blij? emotioneel? voel ik me vrij? eenzaam? energiek? moe? .... ik weet het niet....

Heb ook alleen maar gehuild op de terugweg naar huis. De wereld was weer zo mooi maar tegelijkertijd zo vervreemd, alleen en gevoelens waar ik de woorden niet voor heb.

Totaaaaaaal anders dan na mijn eerste detox waar ik als een vermoeid emotioneel verdrietig nietig wrak uit de detox kwam.

Heb (by far) ook nog nooit zo mooi en emotioneel afscheid meegemaakt als vandaag. Heb brieven van mede detoxers meegekregen met bedankjes en zelfs enkele dames en "stoere" mannen lieten een traan bij mijn vertrek.. HOE DAN?!!!.. Wat deed ik of maakte ik bij ze los?... Ze zeiden wel wat ik met ze deed maar kwam het bij mij binnen....?
Kris (1 van de hulpverleners) die met mij mee liep om mij eruit te laten zei ook dit nog niet eerder in deze mate meegemaakt te hebben.

Toch weet ik niet wat ik ermee moet... wat ik hierbij voel... wat ik ervan moet vinden en snap ik dit gewoon niet....

Ben ik toch weer teveel met andere bezig geweest? is het mooi? of heb ik mezelf weer teniet gedaan?
Het is niet in geld of waarde uit te drukken maar toch deed het me iets waar ik wederom niet de woorden voor heb.....

En wat moet ik nu??? Mijn hoofd gaat alle kanten op... zal ik naar de stacaravan van de natuur genieten? zal ik naar huis de tuin doen? camper schoonmaken? huis schoonmaken? naar moeders? naar zus? naar? naar? naar? of of of gewoon even niks?

HOLY MOLY !!!

Enige (GROOOOOTE) winst die ik nu kan vinden is dat ik mij blij en me toch wel opmerkelijk gelukkig voel maar weet echt totaal niet wat ik nu moet..... Zit ik dan met een hoofd dat nuchter is, blij is maar volledig is geparalyseerd.....

Kan dan ook echt niet wachten hier mee aan de slag te gaan want dit kan mij op deze manier niet lang blij houden natuurlijk dus gelukkig gaat dit dan ook volgende week (1 sept) beginnen.

Ik ben wel echt volledig uit depressie (bij gebrek aan een beter woord want echt depri was ik voor de opname ook niet), voel me helder en energiek met levenenergie en zin in het leven maar zit volledig maar dan volledig vast in mijn hoofd

Geen trek ook gelukkig en totaal geen verlangen naar enig middel maar wel in structuur in mijn hoofd... Heb me misschien in jaren niet zo fit en gezond gevoeld als afgelopen dagen en vandaag .... toch kan ik niks en tijdens dit schrijven moet ik er ergens ook wel om lachen en heb ik nu eindelijk weer een glimlach op mijn gezicht sinds vertrek van de detox... de kracht van het van je afschrijven (uiten) mag zeker hierin niet onderschat worden.... 🥳

Dus ben echt echt wel opmerkelijk blij (al lijkt het misschien hierboven niet zo LoL) maar heb duidelijk nog een lange weg te gaan over hoe ik nou met die drukke kop dat niet kan kiezen om moet gaan.

Morgen lekker even naar moeders om daar ook even mijn ervaringen en belevenissen te delen maar nu een filmpje aan en telefoon UIT....

Zo dit lucht even op !!!🥰

En nogmaals bedankt iedereen en heb een fijne dag 🙏!
Geniet nog even van het heerlijke weer want de herfst/winter is in aantocht !! :sun:

Blijf lekker hier mijn proces delen want zet nu toch met een blij gevoel een filmpje op (toch een keuze uit de duizenden en 1 mogelijkheden kunnen maken 😅)

Peace ! :peace:
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Ja had ik na mijn eerste detox gedaan maar deed mij NUL. Heeft het me eerder moeilijker gemaakt dan makkelijker om eerlijk te zijn. Net als de ca, na, aa, ma enz meetings die mij het ook alleen maar moeilijker maakte. Zonder trek heen maar met trek vertrok ik weer.

Met alle respect dat dit voor vele helpt hoor maar mij heeft dit het me alleen maar zwaarder gemaakt ben ik nu eigenlijk achter, achteraf
Klik om te vergroten...

Denk je echt dat die therapieën inhoudelijk veel doen? Natuurlijk niet.

Dagboekjes bijhouden, kinderachtige opdrachtjes, het doet inhoudelijk helemaal geen fuck.

Echter,

Herstel moet uit jezelf komen, echter doe je dat uiteindelijk allemaal met je brein en hersenen.

Door deze actief in herstel modus te houden groei je daarin, mentaal.

Door een simpele nietszeggende CGT Ben ik op woensdag bezig met mijn herstel, op de dag van de therapie zelf, daarna denk (ik in ieder geval) na over wat groepsgenoten hebben gedeeld, wat ik zelf die sessie heb gedeeld etc.

Uiteindelijk zijn het allemaal mini puzzelstukjes, als je er maar genoeg verzameld, dan heb je wellicht de puzzel af (blijvend herstel).

Op het moment dat je dat beseft en snapt, dan kom je vast een heel eind. 💪🙏
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gaat wel lukken dat schuurtje. En zoniet dan is het ook goed. Bij mij werkt het zo dat ik een taak, of iets dat moet gebeuren wegens noodzaak, eindeloos kan uitstellen. En dan krijg ik vaak zomaar op een dag plotseling de geest (en energie). Dan lukt het me. En ik heb van ergotherapie opgestoken dat ik niet een heleboel verschillende dingen achter elkaar moet doen. Ergens aan beginnen en tijdig stoppen als de vermoeidheid of irritatie toeslaat is ook iets dat ik probeer toe te passen. Soms is er ok wel eens een reden voor uitstel die ik niet wil erkennen. Dat moet dan eerst uit de weg. En -in mijn geval- dingen plannen en voorbereiden omdat ik eigen kunnen nog wel eens overschat 🤣
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jullie hebben wel gelijk vwb die datingsites. Sta er voor het eerst in mijn leven financieel echt heel goed voor. Zal idd ook vrouwen aantrekken die daar misbruik van willen maken. Heb goddank nog niks betaald omdat mijn instinct me wel zei dat ik mogelijk op gevaarlijk terrein terecht kan komen. Luister alleen soms slecht naar mn instinct. Dat ik in het verleden leef, ja mogelijk. Wil ik niet maar ik heb heel veel moeite om de dingen die gebeurd zijn van me af te zetten. Ik weet in theorie dat ik gewoon moet genieten van elke dag en niet teveel vooruitkijken. Alleen de praktijk is weerbarstig. Vandaar dat ik weer hulp heb gezocht om zaken te gaan verwerken. En niet alleen vrouwen gedoe maar ee zijn ook dingen in mijn jeugd en opvoeding gebeurt die mij nog steeds zeer negatief beïnvloeden. Zeker ook qua vrouwen en relaties. Work in progress zullen we maar zeggen. Ik pak morgen dat feest. Lekker dansen. Even de remmen eraf. Ga zo alvast een Uber reserveren. Wil comfortabel heen en terug naar Amsterdam gaan morgen. Leuke activiteit om naar uit te kijken!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou kleine korte update:
Groeps therapie is een week opgeschoven wegens ziekte afgezegd. Nou was ik toevallig zelf ook een beetje ziek dus heel slecht kwam het niet uit eelijk gezegd.

Heerlijk weekend gehad bij mn stacaravan lekker tussen de bossen gewandeld met een goed maat van me 2 dagen.
Nu morgen maar eens bellen wanneer ik met eventuele medicatie kan beginnen want daar heb ik dan weer niks van gehoord.
Dacht dat dit vandaag zou gebeuren maar wisten ze niks van en bellen me morgen terug als mijn toegewezen verslavingsarts er weer is.

Heb de afgelopen dagen wel een beetje een dip gehad. Grotendeels door het griepje en slecht slapen maar gaat na en door afgelopen weekend alweer veeeele malen beter gelukkig.

Nu nog maar even afwachten dus op de daadwerkelijke vervolg stappen die nog even een extra week op zich hebben laten moeten wachten
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
OMG omg Ohhh Myyy Goooddddd !!!!
Het is dat ik het geluk heb dat ik nachtmerries nooit als nachtmerries ervaar (en dus ook nooit heb gehad) maar holymoly wat ik allemaal heb meegemaakt in mijn super realistische dromen vannacht... is echt te ziek voor woorden🥴

Ik vind het eigenlijk nog enger om ze te delen dan hoe ik de dromen zelf heb ervaren. Maar zal het heel heeel kort in milde vorm omschrijven want anders denkt echt iedereen dat ik rijp ben voor het gesticht of dat ik een psychopaat ben oid....

Gelukkig zijn er in het verleden de Hellraiser films uitgebracht want dat scheelt mij het omschrijven van de details van de mensen/figuren die in mijn droom voorkwamen.
Spoiler: Zo zagen de mensen/wezens/demons/figuren er ongeveer uit in mijn droom
hellraiser.jpg
Deze figuren haalde van alles met mij uit waarbij ik niet kon bewegen omdat een heel dikke Baron Vladimir Harkonnen (komt er redelijk dichtbij hoe die eruitzag maar dan met een vleugje hellraiser uiterlijk) achtig persoon op mij lag om mij vast te houden.

Er werd in mij gesneden, ik werd mishandeld op allerlei manieren waar ik dus niet te veel woorden aan vuil wil maken.
Ik kreeg daarbij ook nog eens een slaapverlamming tussendoor waarbij ik dus min of meer wakker was maar me nog niet kon bewegen. Want toen ik dus min of meer wakker was, lag die baron-achtige figuur nog wel op mij. Maar ik kon wel even rondkijken in mijn kamer, terwijl ik in de droom in een soort kerkerachtige omgeving lag.
Toen ik weer dieper in slaap viel en de droom doodleuk verderging met alle niet met woorden te beschrijven handelingen, werd ik hier en daar toch wel wat zweterig zeg maar, haha. Dit ging voor mijn gevoel dagen door, langzaam, met pijnlijke en toch wel vernederende handelingen.

Ik werd pas écht wakker toen ze aan mijn jonge heer begonnen te… ehm, bespaar maar weer de details… bezig gingen.

Drijf en drijfnat zwetend werd ik wakker en kon niks anders dan zeggen: OMG, Holy Moly, Moly Holy, wat heb ik in godsnaam meegemaakt???!!!
By far nooit zoiets als dit in een droom meegemaakt. The fuck zeg….. 🥵

Heb uiteindelijk maar iets van 4 uurtjes geslapen, wat overigens redelijk normaal en lang is sinds de eerste detox 14 mnd terug... maar jeetje zeg…

Ik weet ook verder niet wat het is… waarom ik nachtmerries eigenlijk nooit zozeer als nachtmerries zie of als zodanig bij mij binnenkomen met grote angsten of iets dergelijks. Praktisch nooit enge dromen gehad in mijn leven en voor mij nooit het woord nachtmerrie waardig, al kwam deze dan wel iets in de buurt.
Want als ik soms beschrijvingen lees of hoor van anderen die voor hun super angstige dromen/nachtmerries zijn, dan was dit een lvl x10 hoger of zo.

Moet ik mij nu zorgen maken dat ik nooit echt angst ken in dromen? Vooral met een droom als vannacht?... Dat vind ik haast nog enger dan de droom zelf…

Nou ga ik dit topic niet veranderen naar een droomdagboek, maar ook dit is part of the proces natuurlijk. Na jaren blowen is het zeer bekend dat je zeer levendige dromen gaat ervaren als je gestopt ben met blowen. Dit wist ik en hoort er nou eenmaal bij… maar dit!!? 😱

Ik kan me alles nog in detail herinneren en het was allemaal zo.. ehm tjah… realistisch. Jeetjemineetje… wat staan de komende nachten mij te wachten?? 😂

Kijk erg uit naar de volgende levendige dromen, maar hoop ik toch wel op wat meer plezierigererere dromen…

Ben wél blij dat ik 4 uur heb kunnen slapen, wat dus voor mij redelijk goed en lang is.
en kwa trek is het goed geen peuken in huis te hebben ander ging er eentje in de hens bij het heerlijke bakkie koffie.

Nou dat dit was wel weer even voor deze ochtend.
Fijne dag lezers !!!!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zet ‘m op 😘

Hopelijk was dit je laatste rondje gebruik, dat je blijkbaar nodig had.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel veel succes. Goed dat je ook stopt met roken. Sneaky verslaving die continu de dag ontregeld en veel headspace kost. Daarnaast veroorzaakt roken telkens kleine dopaminespiegel wisselingen die allesbehalve bijdragen aan een stabiele gemoedstoestand door de dag heen. Dat effect mag niet worden onderschat, ondanks de maatschappelijke acceptatie rondom deze drug.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Dus Mezelf gaat morgen weer de detox in
Klik om te vergroten...
Superrrrr goed bezig!! 🌷🌻

Over een X tijdje hebt je dit allemaal achter de rug en dan adventure awaits!!

You got this!! Ik geloof in jou dat dit helemaal goed gaat komen 💪🏻💪🏻
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Succes makker. Whatever hoe vaak het is, als je maar weer opstaat.

M'n pb staat open als je even wilt sparren over de ontwenning. Welke dosis benzo's zit je? En ook weer Spice..?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Succes makker. Whatever hoe vaak het is, als je maar weer opstaat.

M'n pb staat open als je even wilt sparren over de ontwenning. Welke dosis benzo's zit je? En ook weer Spice..?
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt man 🙏(en de rest natuurlijjk die gereageerd en geliked hebben).

Maar zit erg laag nog hoor kwa benzo en wiet (sst Spice 🤫)... denk 1,25mg norflurazepam in de avond (niet eens elke avond trouwens), breek die 5mg pillen in vieren dus is een gemiddelde aangezien die pillen wellicht niet evenredig verdeelt zullen zijn... Ook spice met mijn stomme kop een restje gevonden maar wel zeker een x4 verdund en hooguit 1 a 2ml ipv 15ml op een dag.

Maar kan je nagaan dat ik van deze verdunde spice best wel stoned wordt en van wiet nog haast niet. Terwijl deze spice dus minstens 4x verdund is en ook nog eens 7x minder in hoeveelheid liquid neem als waar ik voor de eerste detox vorig jaar op zat. Maar dus "alsnog" sterker dan een goede dikke vette stick. Ik overdrijf niet als ik zeg dat waar ik toen op zat ongeveer overeen komt met 80 a 100gr wiet op een dag en dan zeg ik het echt nog voorzichtig want ik vind dit al overdreven lijken....... Dus ja... niet heel vreemd dat ik waarschijnlijk blijvende tolerantie heb ontwikkeld maargoed ... het is nu echt op op opopop en vandaag alleen nog even enkele stickies roken en morgen die kant maar weer op

Verder zal deze detox niet te vergelijken zijn met toen waar ik dus zeg 40x meer spice nam en 5x meer benzo en dan nog niet gesproken over de opiaten (oxy en hero) waar ik toen nog geen week vanaf was in hoeverre je kan spreken van "eraf" was natuurlijk.... die ontwenning speelde natuurlijk tijdens die detox echt nog wel mee wat ik nu niet zal hebben. Zal gerust even buffelen worden maar heb onder hetere vuren gestaan 🔥....

Ben er gelukkig op tijd bij dit keer 🙏 ... Nogmaals bedankt ieder en fijne nacht !
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
als ik zeg dat waar ik toen op zat ongeveer overeen komt met 80 a 100gr wiet op een dag en dan zeg ik het echt nog voorzichtig
Klik om te vergroten...
476pby.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Koffieb00n zei:
Bekijk bijlage 66917
Klik om te vergroten...
Ladidadida!

It's the motherfucking D O Double G.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Succes komende tijd @Mezelf !
In de detox, maar met name ook daarna. Hopelijk lukt het je om op andere, gezonde manieren om te gaan met je drukke gedachtes en task paralysis. Ik herken ze zelf ook maar al te goed!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Ik overdrijf niet als ik zeg dat waar ik toen op zat ongeveer overeen komt met 80 a 100gr wiet op een dag en dan zeg ik het echt nog voorzichtig
Klik om te vergroten...
Eigenlijk te bizar voor worden wat voor tijdperk we nu in leven kwa substances,

Vroeger zei men nog: op wiet kan men niet dodelijk overdoseren want dan zou je je lichaamsgewicht aan wiet in een bepaalde tijd moeten oproken dat is onmogelijk

Nou heb je dus cannaboiden die zo sterk zijn dat het misschien wel mogelijk is (ben daar niet zo Van op de hoogte of dat met spice wel kan)

De opium poppy waar oorlogen over gevoerd zijn, en meest recent het oxycontin schandaal wat nu eigenlijk een grap is vergeleken fentanyl en nitazenes

Benzo's zoals xanax en klonopin die extreem potent bevonden werden in vergelijking met de wat oudere zoals valium, paar jaar geleden kon je nog clonazolam als snoepjes bestellen die zo potent was dat zelfs xanax een grap werd erbij vergeleken

Het verbaast mij dat Colombia nogsteeds leeft van de inkomsten van cocaïne en dat cocaine nog zo'n welbekende populaire drug is in dit tijdperk.

Der hoefde maar 1 chemicus tussen te zitten die de synthetische flip kon verzinnen en al die boeren daaro waren nu ook out of business geweest......

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."