#1
Het stond er nogal als een feit, maar dat doe ik zelf ook.![]()
Maar ik sluit b.v. jou ideeën en andere hun ideeën ook niet uit en vind het juist leuk om te horen wat andere er van vinden.
Ook al geloof ik niet dat het zo zou zijn vind ik het wel leuk om er over te filosoferen voor het geval het wel zo zou zijn.
Behalve over religie de bijbel en koran en dat soort dingen. Dat vind ik achterhaald en vind ik geen leuke discussies.
Want niemand kan het met 100% zekerheid zeggen.
Want we weten het niet.
Ook al denk ik dat het leven kort is, ben ik niet bang voor de dood ( niet dat ik dood wil )
Maar geniet elke dag gewoon van het leven zoals het hoort!
Wat ik hiermee ook eigenlijk zeg is dat ik het eens ben met @Revolutionair dat er na onze dood niks van onze huidige bewustzijn overblijft. Niks dat ik ben zal door blijven gaan. Mijn "ik" zal vergaan samen met mijn bewustzijn. Maar mijn ik is dan ook niet mijn ziel. Een ziel is het geen waar ik wel in geloof. "Ik" is alleen maar een stukje gereedschap om te kunnen interpreteren op de omgeving. Maar deze "ik" zorgt er ook voor dat mijn ziel kan ervaren en kan leren
Ja ik denk dat wij wel de zelfde visie hebben op dat.