Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe denken jullie over de dood?

Hoe denken jullie over de dood?

348 antwoorden
83 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Dat wil overigens niet zeggen dat ik denk dat een boom geen 'zijn', geen 'presence' heeft. Bomen kunnen een machtige presence hebben. Maar conceptueel denken dat hij vrije wil heeft zoals een mens dat denkt te hebben, nee daar geloof ik niet in. Maar zoals gezegd, dat is mijn mening ook maar.
Klik om te vergroten...
Naam zei:
En hoe zie je dan een vleesetende plant? Of simpelweg een boom of plant die bvb met anderen van zijn soort communiceert via wortelnetwerk(en netwerk v myceleum) om te waarschuwen tegen over grazing van bepaalde dieren?
Klik om te vergroten...
Laten we niet uit het oog verliezen dat ook de mens op het meest basale niveau functioneert als een boom of plant. Onze hersenen functioneren ook samen met andere lichaamsdelen zonder dat daarover moet worden nagedacht door de hersenen of bijvoorbeeld de arm. Maar betekent dat automatisch ook dat de arm een hoger bewustzijn heeft? Ik geloof dan ook niet dat de arm illusie kent. Alhoewel ik de poëzie erachter wel kan waarderen. Heeft de arm al een bewustzijn dan is dat op het meest basale niveau- of: juist op een zo'n hoog niveau wat wij eenvoudige sloebers (= de hele mensheid) niet kunnen bevatten. Ik sluit beslist niet uit dat mijn arm intelligenter is dan mijn ego. Maarvdan binnen het geheel van de totale kosmos. Dat wat Mindless bewustzijn noemt.
NB: Ik denk wel dat mijn arm intelligenter is dan mijn ego. Omdat mijn arm streeft naar eenheid en mijn ego naar dualiteit. Zoals eerder gezegd hierboven.
NB2: Ik kom hier ook weer gelijk op terug. Want in de natuur is het noodzakelijk gebleken dat uitzonderingen van de regel (-eenheid) ofwel bewust ofwel per ongeluk, geleid heeft tot groei. Het is altijd de eenling die iets anders doet, waardoor groei ontstaat. Teveel eenheid leidt tot stilstand.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind het lastig te beschrijven na zelf 2x te hebben gebalanceerd in het ziekenhuis, op de intensive care. Bang voor de dood ben ik niet door mijn ervaringen , wil gewoon zoveel mogelijk uit het leven laten.

En realistisch gezien ben je op weg naar de dood als je nog in de baarmoeder zit. Ik denk dat ik er een andere visie op heb doordat ik rond de 15 jaar naast een abortus kliniek woonde waar vreemde dingen gebeuren in ons huis vroeger. En in die kliniek ging het niet volgens protocol laat ik maar zeggen. Hoorde vaak gegil etc als daar mensen werden geholpen.
Desondanks zou ik graag weer in dat huis wonen mja "stop living in the past" komt dan gelijk bij mij naar boven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik las: @ Mezelf,
" er zijn ( of er worden gemaakt) fouten in het systeem. Of: in een systeem.

Dit is natuurlijk een waarheid tot en met. En het bewijs is er. Overal om ons heen.
Ik denk hierbij aan: spontaan ontstane kleurmutaties in een vacht, of verenbedekking van een diersoort. De albino bijvoorbeeld. Die eigenschap is " er niet in geëvolueerd ". Nee, zij is zomaar ontstaan, door een toevallige samenloop van omstandigheden . Want: witte veren ipv een schutkleur is zeer zeker geen voordeel, nee, zij is eerder een enorm nadeel! En daarom zullen dieren met deze mutatie ze er snel het loodje leggen, als zij door andere dieren snel ontdekt worden en vervolgens gedood en opgegeten worden . De Facto dus:

De groep, of het individu die met ineens zo een plotseling ontstane wisseling van alleen maar één kleur. Welke gevolgen die fout dan heeft, wordt door de natuur zelf geregeld.
Meestal door predatie. exit mutaties dus.

En hoe zit dit bij ons, mensen?
Welaan, mutaties worden iig in leven gehouden , zelfs eerder nog, beschermd.
Door weer andere mensen.
Ergo: "fouten" blijven in stand. Sterker nog, zij zullen zich kunnen vermeerderen, en best wel eens in staat zijn om de overhand te kunnen gaan voeren..!

Diezelfde fouten bij ons mensen bezien, kunnen soms tot genialiteit leiden.

Napoleon, Freud, Einstein, Edison, Tezla, Oppenheimer, en...Hitler, en natuurlijk nog veel meer, genie zoals zij waren, of mss gestoord, wellicht door een " foutje ontstaan" mbt hun denkvermogen, zie eens, wat deze mensen ons gebracht hebben.
Heel veel vooruitgang, maar ook oorlogen en verderf.
Ik vind zelf die " fouten, foutjes" zeer interessant.
Want, zij brengen meestal grote vooruitgang.
Maar, ook is voorzichtigheid geboden.
Wat Adolf heeft aangericht, dat mag echt nooit meer gebeuren.
Ik heb het kamp der kampen bezocht.
En daar "voel" je, "proef" je de dood.
Want het is echt ontstellend wat daar in een enorme massa, zo groots en efficiënt voor het doel, waarvoor dat daar gebouwd is,
gebeurd is.
Ik heb daar drie nachten van wakker gelegen
om te proberen te bevatten, wat daar in wezen ook door een gestoorde, zwaar gestoorde gedachte, een "foutje" in een menselijk brein met een bepaalde visie, op poten is gezet.
Want daar lopende, en kijkende, het is niet te beschrijven eigenlijk en voor een zekere groep mensen zou het eigenlijk verplicht moeten zijn om daar heen te gaan en de dood zogezegd te voelen. Te zien. Te ervaren.
Ik denk dat zo een bezoek daar, deze mensen radicaal tot andere gedachten en handelen zou kunnen leiden .
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Legio Patria Nostra
Geen zorgen, Elon Musk zal er met zijn neurolink implantaat voor gaan zorgen dat alle "fouten" van de natuur gecorrigeerd worden waardoor we straks geen afwijkingen, zwaktes, ziekten meer zullen hebben en de mens in een samensmelting met technologie zichzelf naar het volgende niveau zal gaan tillen in onze queeste van de verovering van het universum.

/sarcasme :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een implantaat, dat ons het eeuwige goede ( ja, ja dit óók nog) leven zal gaan geven, of komen brengen?
Sarcasme of niet, ik denk dat ik mijn beurt over sla. Ik wil geen gesleutel.
Stel je voor.....vele mensen, vrienden , die er nu niet meer zijn...en ik blijf over? Nee dank u beleefd! Ik hoop mijn vrienden, ouders, allen, die mij na aan het hart staan, weer te ontmoeten aan de oever van de rivier de
Styx ! Want daar wil ik heen als ik " over" ga.
Gesteld dan natuurlijk dat die oever er in werkelijkheid is ...
De mensen die mij in de oven doen moeten niet het geld vergeten aan mij te geven, dat ik nodig heb om Charon de Veerman te kunnen betalen.
Want anders kom ik er niet. Dat willen we natuurlijk niet.
De brug over, de hond met de drie koppen voorbij zien te komen en dan hoop ik er te zijn. ( toch wel een aantrekkelijke gedachte, nietwaar) en dan zie ik hoop ik de heer Petrus met de sleutel zal ontmoeten en....dat ik ondanks mijn gemaakte fouten, blunders en blamage toch naar binnen mag.
Laat ik hier maar enigszins in geloven.
Een mens moet toch iets hebben om naar uit te kijken , nietwaar.....
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn exschoonpa (welke ik zie als mijn echte pa) was zo onwijs bang voor de dood.
Hij kreeg in juni 2014 te horen dat hij longkanker had en het zo ver was uitgezaaid al dat ze niks meer konden doen.
Hij was zo bang dat hij zou ontwaken in de kist onder de grond dat ie allerlei dingen bedacht.
Zo moest er een gaatje in zijn kist met daar een buisje doorheen zodat hij lucht kon halen mocht hij ontwaken.
Ook moest er een mobiel in zijn kist zodat hij iemand kon bellen.
Nou dat laatste is voor hem gedaan en er ging een mobiel mee de kist in. :relaxed:(jammer dat ik kans niet had deze simkaart eruit te halen dan had ik met dat nr mijn ex een x gebeld. Had mijn pa geweldig gevonden :tonguewink:

Toen de vrouw van het uitvaartcentrum er was om de wensen te bespreken zei mijn exschoonma dat er een €2 munt in zijn hand moest de kist in dat is fam traditie.
De vrouw van uitvaart zei :openmouth:h dat is als hij de oever moet oversteken zeker en moet betalen of moet handelen onderweg?!.
Nee zei mijn exschoonma dat is voor als ie onderweg honger krijgt dan kan ie een balletje mayo kopen.:tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Een implantaat, dat ons het eeuwige goede ( ja, ja dit óók nog) leven zal gaan geven, of komen brengen?
Sarcasme of niet, ik denk dat ik mijn beurt over sla. Ik wil geen gesleutel.
Klik om te vergroten...
Het eeuwige leven als hetzelfde lichaam zal nog niet mogelijk zijn, al is dat dus wel het doel van dergelijke verknipte spiritueel zwakzinnige zielen.

Maar het via een chip in contact komen te staan met een wereldwijd netwerk en daarbij een potentieel absoluut verlies van privacy is al een dystopische verschrikking op zich. Wij Friezen hebben een gezegde: Leaver dea as slaef. Liever dood dan slaaf dus. En dat is ook mijn mening hierover.

Met hoe dingen nu gaan zal het mij niets verbazen dat zo'n chip de volgende gewenste stap in de "vooruitgang" van de mens zal zijn in de niet zo verre toekomst. Gewenst door de mannetjes helemaal bovenaan de ladder die zo álles zullen kunnen controleren. En door de miljoenen die bereidwillig zichzelf tot cyborg zullen willen laten ombouwen.

Benieuwd hoe dat zal gaan allemaal.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tsjaaaaa zo kan je het ook bekijken
Maar ik wil geen mayo.
Ik wil Charon kunnen betalen.
De mobiele telefoon die laat ik met liefde en plezier over aan een ander, dan ben ik ervan verlost!
Zal me daar dat kloteding mijn rust nog eens even komen verstoren....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ Mindless wat een verdomd goede post weer!
Helemaal met je eens!
Dat was de reden voor mij om naar Frankrijk te gaan, omdat ik liever dood dan slaaf was, en ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."