#1
Ik kan er nu al geen touw aan vastknopen.
就像中国人一样!Ik kan er nu al geen touw aan vastknopen.
Laten we niet uit het oog verliezen dat ook de mens op het meest basale niveau functioneert als een boom of plant. Onze hersenen functioneren ook samen met andere lichaamsdelen zonder dat daarover moet worden nagedacht door de hersenen of bijvoorbeeld de arm. Maar betekent dat automatisch ook dat de arm een hoger bewustzijn heeft? Ik geloof dan ook niet dat de arm illusie kent. Alhoewel ik de poëzie erachter wel kan waarderen. Heeft de arm al een bewustzijn dan is dat op het meest basale niveau- of: juist op een zo'n hoog niveau wat wij eenvoudige sloebers (= de hele mensheid) niet kunnen bevatten. Ik sluit beslist niet uit dat mijn arm intelligenter is dan mijn ego. Maarvdan binnen het geheel van de totale kosmos. Dat wat Mindless bewustzijn noemt.
NB: Ik denk wel dat mijn arm intelligenter is dan mijn ego. Omdat mijn arm streeft naar eenheid en mijn ego naar dualiteit. Zoals eerder gezegd hierboven.
NB2: Ik kom hier ook weer gelijk op terug. Want in de natuur is het noodzakelijk gebleken dat uitzonderingen van de regel (-eenheid) ofwel bewust ofwel per ongeluk, geleid heeft tot groei. Het is altijd de eenling die iets anders doet, waardoor groei ontstaat. Teveel eenheid leidt tot stilstand.
Ja, het universum en jezelf zijn verbonden. En dat is al teveel gezegd. Hoe kan 1 ding verbonden zijn met elkaar? Hoe kun je niet "verbonden" zijn met je omgeving? Het feit dat je je omgeving ziet, voelt, hoort, etc. zijn al verbindingen op zichzelf.Ik denk dat je bedoeld te zeggen dat 'ik' en het universum onlosmakelijk verbonden zijn. Dit wordt een discussie over causale gebeurtenissen waar binnen x=tijd = y=locatie geen touw meer aan vast te knopen gaat vallen... Read my lips...

Bij het lezen van dit topic krijg ik altijd weer de gedachte en herinnering van de b d (en 1 ade , actual death experience) ervaringen die waren altijd zo ontzettend rustgevend perfect. Daardoor is het voor mij heel erg vergelijkbaar met ontzettend diep en vredig te slapen.
Daardoor geen enkele vrees meer voor de dood van mij en geniet ik zoveel mogelijk van het leven zoveel het kan en zolang het kan met hoge levenskwaliteit![]()
Was er ook een aanleiding voor die ADE Tijdloos?
En zie je dit zelf als een egodood ervaring? Dat er niets van je identiteit over was?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."