Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb altijd gehoopt dat er wat na de dood was. Totdat m’n vriendin overleed. Ze zei van te voren toen ze al heel ziek was: ‘ik ga als ik dood ben zo hard spoken bij jullie thuis’. Op het laatst van haar ziekte kon ze er ook wel grapjes over maken. Het is inmiddels drie jaar geleden dat ze is overleden en heb echt nog nooit wat vernomen. Hoe graag ik ook hoop dat er leven na de dood is geloof ik er tegenwoordig niet meer in."
"Hoi allemaal, Ik heb onlangs hulp gezocht omdat ik denk dat ik verslaafd ben aan alcohol en cocaïne. Maar toch gebruik ik dit maar een keer per maand. Maar ik merk aan mezelf dat wanneer ik alcohol op heb en in een bepaalde omgeving ben dat ik alleen nog maar aan cocaïne kan denken. Ik moet het dan ook gebruiken en ondanks dat ik steeds alle dealers van mijn telefoon verwijder weet ik toch altijd wel weer iemand te vinden. Ik hoop dat ik met hulp van een professionele instelling die gedachten van de coke af kan krijgen. Ik ben mij heel bewust van de nadelen en dat het absoluut niets toevoegt aan mijn leven. Maarja.. daarom weet ik dat ik toch verslaafd ben omdat ik het MOET hebben als ik het eenmaal in mijn hoofd heb. Zijn er meer mensen die dit herkennen? En hebben jullie wel eens hulp gezocht? En wat voor werking heeft dit gehad? groetjes"
"Don Draper zei: Geen ervaring met coke maar dit heet dus trek hebben/cravings en dat is het dus. Dat je dat de baas bent. Als je het 1x per maand doet klinkt het niet slecht. Soms is het lekker om je te laten gaan. Maar vertoon je dan ook problematisch gedrag? Dan kan ik goed begrijpen dat je er wat aan wilt doen. Maar neem niet te veel van mijn woorden aan. Misschien kan een echte ervaringsdeskundige er meer zinnigs op vertellen. Klik om te vergroten... Het is vooral mijn vriend die er zwaar op tegen is. En onze relatie lijdt daaronder. Ik vertoon zelf niet echt problematisch gedrag. Ik gebruik meestal ook gewoon alleen en heb dan een fijne avond. Maar ik durf het niet eerlijk tegen mijn vriend te zeggen. Daar is ook niet echt ruimte voor, voor mijn gevoel. Hij snapt die hele “cravings” niet zo. En hij ziet het als een aanval op hem. Dat ik geen rekening houdt met hem. Dat is aan de ene kant natuurlijk ook zo maar ik doe het omdat ik het wil en niet om hem dwars te zitten. En dat is wel een beetje de verslaving denk ik die dan de overhand neemt. (Sorry, wilde er niet zo’n lang verhaal van maken)"
"Geneesmiddel zei: Hoii, Professionale hulp is vaak een goede stap maar als je 1 keer per maand gebruikt denk ik dat je er nog wel zelf vanaf kan komen. Als je eenmaal een paar maandjes snuiven overslaat dan wordt die trek ook gauw minder. Je zegt zelf dat je onder invloed van alcohol trek krijgt, is het dan misschien een idee om de alcohol voor een paar maandjes te laten staan? Na die tijd zal de trek en gewoonte van coke er wat verder uit zijn. Klik om te vergroten... Ja maar ik vind het dus ook heel erg moeilijk om alcohol te laten staan. Ik denk dat ik wel de conclusie kan trekken dat ik daar ook niet zonder kan als de gelegenheid er is. Ik zou laatst bobben maar dan neem ik toch 3 glazen wijn. Ik kon het gewoon niet laten. Achteraf heb ik veel spijt dat ik dan nog in de auto gereden heb. Maar op dat moment denk ik alleen maar aan de alcohol."
"Onzeker1983 zei: super fijn dat je er nog naar vraagt. Ik was al vergeten om hier een keer in te loggen. Ik d8 kijk even om te reageren. Ik koop ze zelf en bestel het via internet Er zijn veel dingen gebeurd op dit gebied. Ik had nadat ik weer gebruikt heb, had ik de laatste restjes over had al weg gespoeld. dus ik had dus niets meer om te doen. Ik heb er ander halve week mee gezeten. Het was zo erg dat ik naar de huisarts ben geweest om hier over te praten. Het luchtte me in ieder geval op en hij heeft me door verwezen naar een therapeut om over te praten dat is over 2 weken. Ik ben echt wel benieuwd of ik er wat van ga opsteken. Ondertussen dacht ik van ik moet ook tegen iemand anders zeggen voordat ik in erge toestand aan getroffen word. Dat is gelukkig nog niet gebeurd. Ik heb het tegen 2 beste vrienden gezegd apart van mijn ervaringen ermee. Ze schrokken enorm ervan want ze hadden dit nooit verwacht van mij en reageerde heel erg begrip vol. Heel fijn want ze zijn ook ervaring deskundige maar alleen in "recreatief " gebruik. Dit was een hele opluchting van mij om dat te vertellen. Fijn dat je idd niet meer echt stiekem te doen. Ik heb het al een maand niet meer gedaan. Het voelt wel goed in ieder geval dat ik stuk mindere dreiging heb om iets te bestellen. En om te gebruiken. Klik om te vergroten... Hoe gaat het inmiddels met je? We zijn een aantal jaren verder. Ben benieuwd of je er helemaal vanaf bent! Het is en blijft een eeuwige strijd…"
"ik heb net voor *adminknip: geen prijzen noemen* coke gekocht. Nou ben ik zo dom dat ik nu al niet meer weer waar ik het zakje gelaten heb. Was voor *adminknip: geen prijzen noemen*. Heb nu ook voor *adminknip: geen prijzen noemen* wat ik nu gebruik. Dus het zakje plus tien euro heb ik opgebergd. Voel me echt dom. Gemene opmerkingen heb ik niets aan maar misschien toch verdiend."
"Fijn om mee te lezen! Paar keer xtc gehad. In thuis situatie vind ik het het meest chill."
"Ik lees mee. Ik herken mijzelf heel erg in jou. Heb ook het gevoel dat ik verslaafd raak. Maar heb een goede baan en een normaal sociaal leven. Vind het fijn om te ontsnappen aan de realiteit. Die is voor mij ook nogal hard op het moment. Ik weet ook geen stop helaas. Ben vannacht ook doorgegaan en helaas nu nog. Ik heb trouwens nooit eerder drang gehad zomaar. Altijd als ik drank op had. Maar gisteravond kwam een vriend langs doen bij zich had en heb ik het nuchter gedaan. Heb het gevoel dat het nu nog verslavender is."
"Onzeker1983 zei: Fijn dat iemamd hetzelfde heeft als mij. Gelukkig heeft nog niet bij mij zover geweest dat ik een nacht oversloeg. Nou Het is wel 3x voorgekomen dat ik maar 3 uurtjes geslapen heb. Of voor het gevoel geen uurtjes. Voor mij is om te doen eigenlijk dat het spannend gevoel geeft met wat op en ook beetje "ontspanning" snap je beetje? Wat heb je gedaan dat je mu nog wakker bent? Is de realiteit zo hard?[/QUOT Ja heb veel pep gehad. Vandaag is ook wel heel overdreven hoor. Maar een vriendin van mij krijgt vandaag uitslag of ze te behandelen is voor lymfeklierkanker wat ik zei.. en had eigenlijk er nooit mee moeten beginnen vannacht maar ja, is nou eenmaal gebeurd omdat mn beste vriend langs kwam en het aan bood. Ben nu bang dat de klap dubbel zo hard komt als het slecht nieuws is. Ik vind het vooral fijn dat als ik op stap ben met een borrel op ik heel alert kan blijven. Maar daarna weet ik niet goed een grens aan te geven. En daar komt ook nog bij dat waar ik woon echt verschrikkelijk veel mensen gebruiken en altijd overal afterparty's zijn. Dan ga je gewoon vrolijk door. Heb dan die stop gewoon niet. Want eerlijk is eerlijk: op het moment zelf voel ik me er beter door en kan ik de hele wereld aan. Maar we weten allemaal hoe je je daarna voelt. weet gewoon even geen balans te vinden. Klinkt raar, maar helemaal stoppen wil ik ook niet. Ben zo bang dat het uit de hand loopt en ik mega verslaafd word. Klik om te vergroten..."
"Verslaafd zijn is zeker niet dat je elke dag gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld heel veel drang naar coke als ik alcohol op heb. Ik doe het meestal 1x per maand maar kan wel stellen dat ik dan verslaafd ben. Als ik het eenmaal in mijn hoofd heb om te doen dan moet het ook echt. En ik gebruik dan 1 gram in de nacht en ga verder in de dag. Als het op is ga ik alchohol drinken. Dat verdoofd het depri gevoel een beetje. Ik vind dit toch echt wel een verslaving hoor."