#1
Mag je wel de hele kamer in het ziekenhuis afhuren voor je sterfbed. Qua ruimte en om ervoor te zorgen dat anderen niet sterven door het stikken in je rook, haha!
Mag je wel de hele kamer in het ziekenhuis afhuren voor je sterfbed. Qua ruimte en om ervoor te zorgen dat anderen niet sterven door het stikken in je rook, haha!
Goeie ouwe tijd!Ik kan me nog wel herinneren dat ik al liggende in het ziekenhuis, met 6 man op een kamer, dat wij na het eten een lekkere peuk konden opsteken!
En moet je nu de hetze tegen roken eens zien...
Sowieso een plant-based stofje. Dit soort gekkigheid kan alleen de natuur maken. Ik denk ook een opiaat/opioïde.
HeroineSowieso een plant-based stofje. Dit soort gekkigheid kan alleen de natuur maken. Ik denk ook een opiaat/opioïde.
Gokje: morfine?
Eigenlijk diacetylmorfine dus je hebt het half goed.Heroine
Klopt, zonder die twee (di) acetylgroepen is het morfine, maar deze toevoeging zorgt ervoor dat het beter vet oplosbaar en daardoor sneller de bloed hersen barrière kan bereiken.Shit, bijna!
Dus die twee acetyl-groepen aan die pootjes maken het grote verschil..
Als het een keer onder mijn neus voorbij zou komen, uit de hand van een betrouwbare bron, zou ik er best voor open staan om dit een keer te gebruiken (snuiven dan).Klopt, zonder die twee (di) acetylgroepen is het morfine, maar deze toevoeging zorgt ervoor dat het beter vet oplosbaar en daardoor sneller de bloed hersen barrière kan bereiken.
Meh, ik ben wel benieuwd maar zou het niet aandurven. Heb teveel om voor te leven. Daarbij ben ik alcoholist (gestopt) dus dat soort geintjes waag ik me niet meer aan.Als het een keer onder mijn neus voorbij zou komen, uit de hand van een betrouwbare bron, zou ik er best voor open staan om dit een keer te gebruiken (snuiven dan).
Maarja, dit zijn twee onmogelijke zaken. Ik heb met wel een aantal dozijnen dealers in mijn leven te maken gehad, maar nog nooit heroïne gezien of aangeboden gekregen. Ook niet op feesten, bij vrienden of iets dergelijks. Daarbij schijnt de puurheid echt dramatisch te zijn in Nederland, dus betrouwbare bronnen lijken ook niet echt te bestaan.
Alcoholist? Het is nogal wat om jezelf dat stempel te geven. Ik ben het ook hoor, maar ik drink vaak veel en soms ook weer een week niets. Voor mij is alcohol voornamelijk de kers op de taart bij uppergebruik (en soms gewoon ook erg lekker). Echter, één drankje en ik drink er 20..Meh, ik ben wel benieuwd maar zou het niet aandurven. Heb teveel om voor te leven. Daarbij ben ik alcoholist (gestopt) dus dat soort geintjes waag ik me niet meer aan.
Maar als ik te horen krijg “Dirk, je gaat dood over een paar jaar” dan in injecteer ik mezelf met die troep als ezeltje prikje.
Ik vind eigenlijk alcoholist ook niet echt een woord wat ik graag uitspreek, ik zie mezelf eerder als “niet drinker”. Ik drink niet omdat ik het niet wil, en omdat het niet in mijn leven past. Daarom drink ik nooit meer. En dat is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Op een rare manier voel ik me sterker dan voordat ik ooit gedronken heb. Ik heb ervan geproefd en ik weet nu wat het is. Het is een ervaring die ik heb moeten ondergaan en alle nare effecten hebben daarbij gehoord. Nu kan ik mijn leven in perspectief zien en kan ik bepalen hoe ik mijn leven wil indelen. Alcohol hoort daar niet meer bij. Net als sigaretten en blowen, exact hetzelfde, en nog steeds geheelonthouder en zal dat ook voor de rest van mijn leven blijven.Wil je meer over je alcoholisme kwijt? Ben je nu bijvoorbeeld geheelonthouder?
Maar ben je dan ook echt diep gegaan met de alcohol? Dus bijvoorbeeld voor een lange tijd ieder dag 's ochtends om 10:00 uur al aan het bier (of wat voor drank dan ook)? Of heb je enkele nare ervaringen gehad met alcohol en ben je daardoor gestopt?Ik vind eigenlijk alcoholist ook niet echt een woord wat ik graag uitspreek, ik zie mezelf eerder als “niet drinker”. Ik drink niet omdat ik het niet wil, en omdat het niet in mijn leven past. Daarom drink ik nooit meer. En dat is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Op een rare manier voel ik me sterker dan voordat ik ooit gedronken heb. Ik heb ervan geproefd en ik weet nu wat het is. Het is een ervaring die ik heb moeten ondergaan en alle nare effecten hebben daarbij gehoord. Nu kan ik mijn leven in perspectief zien en kan ik bepalen hoe ik mijn leven wil indelen. Alcohol hoort daar niet meer bij. Net als sigaretten en blowen, exact hetzelfde, en nog steeds geheelonthouder en zal dat ook voor de rest van mijn leven blijven.
Ik geloof niet dat de graad van alcoholisme veel uitmaakt. De ene is natuurlijk zwaarder verslaafd dan de ander maar in mijn ogen ligt het kern van het probleem helemaal niet in de fysieke verslaving maar de mentale perceptie. Alcohol is vaak een tijdelijke oplossing van allerlei problemen die voortkomen uit een verkeerd beeld van alcohol. Alcohol dempt zintuigen en in mijn geval was het begonnen als een slaapmiddel, wat uiteindelijk uitmondde in dempen van emoties en gevoelens waardoor ik uiteindelijk niet zonder kon. Ik heb nooit het stadium bereikt dat ik om 10:00 in de ochtend al het geluid van opengetrokken blikjes hoorde. Maar het is ook niet zo dat ik een aantal nare ervaring en heb gehad en daardoor ben gestopt. Ik heb wel echt jarenlang structurele problemen gehad op sociaal, financieel en emotioneel gebied. Achteraf gezien is het een Gods wonder dat ik heb kunnen ontsnappen. Ik ben atheïst maar ik weet nog steeds niet wie ik anders heb moeten danken hiervoor. Mezelf? Ach ja, zo’n zelfpijperd ben ik ook wel, ik heb het zelf gedaan en ik ben er trots op.Maar ben je dan ook echt diep gegaan met de alcohol? Dus bijvoorbeeld voor een lange tijd ieder dag 's ochtends om 10:00 uur al aan het bier (of wat voor drank dan ook)? Of heb je enkele nare ervaringen gehad met alcohol en ben je daardoor gestopt?
Al die mensen die God maar met de eer laten strijken van hun eigen, met bloed, zweet en tranen verkegen, successen.. Om gek van te worden! Aan jóu de eer!Ik geloof niet dat de graad van alcoholisme veel uitmaakt. De ene is natuurlijk zwaarder verslaafd dan de ander maar in mijn ogen ligt het kern van het probleem helemaal niet in de fysieke verslaving maar de mentale perceptie. Alcohol is vaak een tijdelijke oplossing van allerlei problemen die voortkomen uit een verkeerd beeld van alcohol. Alcohol dempt zintuigen en in mijn geval was het begonnen als een slaapmiddel, wat uiteindelijk uitmondde in dempen van emoties en gevoelens waardoor ik uiteindelijk niet zonder kon. Ik heb nooit het stadium bereikt dat ik om 10:00 in de ochtend al het geluid van opengetrokken blikjes hoorde. Maar het is ook niet zo dat ik een aantal nare ervaring en heb gehad en daardoor ben gestopt. Ik heb wel echt jarenlang structurele problemen gehad op sociaal, financieel en emotioneel gebied. Achteraf gezien is het een Gods wonder dat ik heb kunnen ontsnappen. Ik ben atheïst maar ik weet nog steeds niet wie ik anders heb moeten danken hiervoor. Mezelf? Ach ja, zo’n zelfpijperd ben ik ook wel, ik heb het zelf gedaan en ik ben er trots op.
Heftig!Paracetamol
ja heftige keuze hoor... Alles voor dat laatste momentHeftig!
Ik mag hopen van niet. Ik heb niks tegen rokers/roken maar het is zoveel aangenamer geworden door bepaalde verbiedingen.Vond je dat toen beter dan?
Vond je dat toen beter dan?Ik kan me nog wel herinneren dat ik al liggende in het ziekenhuis, met 6 man op een kamer, dat wij na het eten een lekkere peuk konden opsteken!
En moet je nu de hetze tegen roken eens zien...
Als je mensen ziet roken in een ziekenhuis, zegt dat wel wat over een maatschappij denk ik.Ik mag hopen van niet. Ik heb niks tegen rokers/roken maar het is zoveel aangenamer geworden door bepaalde verbiedingen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."