#1
En dit is waar, want het staat geschreven.Je vergeet Jezus zelf 🙂 Na drie dagen opgestaan uit de dood
En dit is waar, want het staat geschreven.Je vergeet Jezus zelf 🙂 Na drie dagen opgestaan uit de dood
Geloof heeft geen bewijzen nodig. We weten dat Christus is opgestaan want anders waren wij niet gered (2 Timoteüs 1:9).En dit is waar, want het staat geschreven.
Er is geen enkele andere oorzaak dat we zoveel mensen over de kling zijn gejaagd en nog steeds over de kling worden gejaagd, dan het geloof.
Dat was in de oudheid al zo, en zie eens tegenwoordig.....het gaat maar door!
Mooi omschreven inderdaad!Het leven is een cyclus die nooit stopt. Dood ga je nooit. Enkel jouw lichaam gaat dood. Je ziel en geest leeft altijd verder. In een andere dimensie of in een ander lichaam met een geboortereset. Het stopt nooit. Elke ziel kan elk genaamd leven leven. Van dier tot mens. Zo denk ik erover.
Ik denk dat dat een metafoor is voor de ziel die terugkeert via de (heilige) geest naar God.De ziel, de geest, de entiteit, waarheen gaat deze?
Moeten we echt eerst over de rivier de Styx met Charon, en over de brug Es Siret, of is dat onzin?
Daar was ooit zo'n boek over(of film.. vraag me al meer dan 10 jaar af welke het was) Volgens mij over een jongetje dat alleen als een soort geest bleef bestaan als mensen nog aan hem dachten. Als je helemaal vergeten was verdween je.Je bent pas echt dood als er niet meer over je wordt gesproken.
Maar als het een cyclus was, was er dan nooit een begin?Mooi omschreven inderdaad!
Het zou maar echt zo zijn, dat zou vaag zijn zeg shitt. Maar stiekem hoop ik wel dat er idd wat is na die tijd lijkt me ook zo raar en een beetje eng je bent ineen keer weg bijvb, je kan niks meer niet denken(wat ze zeggen dan he) zulke dingen maarja weetjeDaar was ooit zo'n boek over(of film.. vraag me al meer dan 10 jaar af welke het was) Volgens mij over een jongetje dat alleen als een soort geest bleef bestaan als mensen nog aan hem dachten. Als je helemaal vergeten was verdween je.
Ik kan mij niet meer herinneren of het dan ook de bedoeling was dat je uiteindelijk verdween..iig vond ik het maar een akelig idee. Het kwam op mij over dat je best nog een leuke tijd kon hebben er na, zolang je maar memorabel of geliefd genoeg was om gemist te worden.
Ik denk niet dat wij belangrijker zijn dan dieren en ook niet dat ("de zielen van") dieren verloren gaan. Maar dan wel met de kanttekening dat ik niet geloof dat vissen en mieren bewustzijn hebben, net zoals ik ook niet geloof dat mensen bewustzijn hebben. Het is denk ik andersom: bewustzijn heeft mensen, vissen, mieren, etc. De vorm (mens, vis, mier etc.) verdwijnt, bewustzijn zelf (in zijn pure essentie) blijft over. En er is maar 1 bewustzijn.En vissen dan of mieren?
Wat maakt ons belangrijker dat wij niet verloren gaan en zij wel?
Als je in dit moment ziet dat je alreeds niet in het lichaam zit (en dat is mogelijk) wat veranderd er dan voor jou na de fysieke dood? Al je hele leven zie je jouw lichaam veranderen. Letterlijk geen 1 cel is meer dezelfde als die van toen je een klein kind was. Maar alsnog ben jij er al die tijd geweest als dezelfde 'ik'. Als je dat ziet, hoe kun je dan mogelijk je lichaam zijn? Hoe kun je iets zijn dat je zelf ziet komen en gaan? Je bent het bewustzijn waarin het lichaam (en de wereld) verschijnt. De fysieke dood van het lichaam maakt dus niets uit voor jou. Natuurlijk, dit betekent niet dat je weet wat de vorm van je ervaring zal zijn na de dood van dit lichaam (gelukkig niet zeg), maar wel dat jij er nog zult zijn als het onveranderlijke bewustzijn dat die nieuwe ervaring zal hebben.Ik zie dat dus totaal los van elkaar. Dat vind ik allemaal besef wat geld voor als je nog leeft. Het is voor mij geen indicatie wat er gebeurt na je dood.(de definitie of discussie van wat dood en leven dan precies is)
Bedoel je The Sixth Sense ?Daar was ooit zo'n boek over(of film.. vraag me al meer dan 10 jaar af welke het was) Volgens mij over een jongetje dat alleen als een soort geest bleef bestaan als mensen nog aan hem dachten. Als je helemaal vergeten was verdween je.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."