#1
Ik ben me er bewust van dat er wel leven na de dood is. als je de weg volgt die je als doel hebt gekregen dan weet je hier meer over
Ik heb nooit gedaan aan geloven en ben wars van religies (waarbij ik het boeddhisme voor wat betreft het way of life gedeelte zover ik ervan af weet wel geinteresseerd in ben). Ik ben van het ervaren.
Er zijn verschillende gebeurtenissen geweest waarbij ik heb kunnen ervaren dat ik direct contact met mensen kan leggen. (zowel gewenst als ongewenst, maar daar vertel ik later nog wel eens over) Van geest tot geest. Zo was ik tijdens een paddo trip op een gegeven moment in die staat, waarbij ik de proef op de som ben gaan nemen. Thuis of de bank, compleet aanwezig en grounded, was ik compleet in control van deze staat. Ik besloot om contact met mijn moeder te zoeken. (Het was midden in de nacht). Ik ging naar haar toe en 'zag' / 'voelde' dat ze sliep. Ik besloot haar te roepen en wakker te maken. Dat lukte. Ik 'zag'/'voelde' dat ze wakker werd. Ik vroeg haar contact met me te zoeken en me te bellen. Ik merkte dat ze opstond, en naar de telefoon liep en de hoorn oppakte. Ik pakte alvast mijn telefoon en 5 seconden later ging die over. Mijn moeder. Hi mom! Ik vertelde dat ik contact met haar had gezocht. Heb je wat gebruikt? Ja, paddestoelen, en ik wilde testen of ik direct contact met je kon krijgen. 'Ik had het gevoel dat er een berichtje voor me was en dat ik je moest bellen'. Ik: Nu weten we dus dat we altijd met elkaar verbonden kunnen zijn, onafhankelijk van tijd en plaats.
Waarom deze inleiding? Omdat dit voor mij de (meest directe. er zijn er meer geweest maar dit is de mooiste) ervaring was die me liet zien dat er een andere dimensie is waarin de geest/ziel opereert en dat we vermogens hebben die onbenut zijn/onderontwikkeld. (Onder andere doordat we opgroeien een compleet individualiste society waarin het denken wordt overontwikkeld en we met zn alleen in een cocon zitten).
Tweede belangrijke ervaring voor wat betreft het topic;
Mijn DMT ervaringen waren voor mij de aanwijzing hoe een compleet andere dimensie bestaat waarin wij middels dit geschenk van de natuur (cheatcode, shortcut, easter egg, maar een geschenk in ieder geval) een 'kijkje' kunnen nemen in wat ik niet anders kan uitleggen als hetgeen waar we vermoedelijk vandaan komen bij geboorte en ook weer naar teruggaan als we fysiek sterven. Een dimensie waarin alles met elkaar verbonden is, 1 geest. En hoe meer je je ego verliest, hoe meer je dat kunt ervaren. Waarin je merkt dat als je een 'gesprek' voert met een ultra 'klaar' wezen, dat je voor een gedeelte een gesprek voert met jezelf. Dat je overal bent en nergens, er is geen verschil. Dat je het eigenlijk allemaal al weet maar het in ondergesneeuwd/onderontwikkeld of laten we zeggen gestoord door de ziekte van het denken en het ego wat voortdurend een verhaal tegen je verteld. De restjes daarvan houden je tegen, zelfs in een DMT trip soms. Maar het is er, desalniettemin. Mijn boodschap die ik kreeg was dat ik hier was om te leren zodat ik klaar kon zijn om daar te zijn en wellicht te blijven.
Deze ervaring samen met de vorige en soortgelijke hebben mij doen begrijpen dat fysieke leven niet stopt en wellicht ook niet start naar of vanuit 'niets'.
Wij zijn geboren in een society die ons een grote handicap meegeeft, zoals gezegd het denken, 'intellect' en het ego waardoor we geisoleerd zijn. We zijn babies en zijn aan het leren kruipen. En dat is het doel. Maar wij zijn 1 geest waarbij we ons grotendeels verschuilen in ons eigen hoekje. Maar de possibilities zijn endless. En dat gaan we ook ervaren.
Sindsdien ben ik ook totaal niet bang voor de dood. UIteraard wel voor het moeten missen van mn loved ones. Maar het sterven, ik ben eerder nieuwsgierig.
Het is gewoon mogelijk om dat te weten ja. Dood bestaad eigelijk niet nee. Hoe weet jij zo zeker dat iedereen een doel heeft? Er zijn 6 miljard mensen die allemaal geboren zijn om de lessen van het leven te leren denk jij dus. Sommige zijn dan compleet niet gemaakt om zon pad te volgen en het is gewoon zo bedoelt dat ze simpel weg gewoon het leven leiden. Je legt het ook verkeerd uit eigelijk. Als jou doel in het leven niet het pad is met een doel dan heb je dit doel gewoon niet! Niemand anders gaat jou vertellen wat jou doel is hoor, echt niet! Degene die wel een doel hebben halen hem vaak toch niet geloof ik.Ik ben me er bewust van dat er wel leven na de dood is. als je de weg volgt die je als doel hebt gekregen dan weet je hier meer over
Ik heb je hele verhaal gelezen en ik wil je graag proberen te helpen. Ik weet wel wat meer van sommige dingen. Ik kan ook vrij goed nadenken. Ik weet alleen niet alles maar mijn wijsheid kan nuttig voor je zijn!
Wat er met nadenken bedoelt word is niet het hebben van te veel gedachten maar piekeren, te veel aantrekken van wat andere van je vinden, je negatieve zelfbeeld, je egoisme enz. Ook het van jezelf begrijpen waarom je precies zo denkt kan schelen. Hiervoor moet je net wel heel veel nadenken. Dit kan wel wat moeilijk zijn maar het scheelt een hele hoop. Dan wordt je bewust van jezelf. Hoe meer je over jezelf begrijpt hoe meer duidelijkheid je krijgt. Ik heb voor mijzelf wel echt helemaal duidelijk hoe ik in elkaar zit. Dat voel ik! Ik voel dat alles duidelijk is als ik over mezelf nadenk. Als jij jezelf begrijpt dan heb je minder geestelijke kwaaltjes omdat je lichaam dan weet hoe dit op te lossen is.
Je moet de perfecte balans vinden in alles. Balans is gewoon het in orde zijn. Dus egoisme kan geen kwaad als je er zelf maar compleet vrede mee hebt. Dat is echt zo! Volledig in balans zijn is volledig tevreden zijn en het hebben van een goeie gezonheid
Als jij gaat nadenken over hoe je in elkaar zit kun je dit het beste even opsommen. Ik heb een document in de app OneNote op de computer waar ik alles in bewaar en documenteer. Alles wat ik interessant vind sinds het begin dat ik de app begon te gebruiken staat daar in. Ik heb een document de vaagheid van het leven waar ik dagelijks dingen aan toevoeg! Het is een verzameling met complete onzin, nuttige informatie, gedichten en teksten, afbeeldingen, videos enz. Ook dit bericht staat erin.
Je kan bijvoorbeeld beginnen met het opsommen van hoe jou eigenschappen in elkaar zitten!
Hoe zit jou egoisme in elkaar? Je moet eigenlijk gaan begrijpen hoe je zelf in elkaar zit. Ik bedoel echt volledig begrijpen!
Het is logisch dat je bij egoisme meteen denkt aan wat jij je naasten allemaal hebt aangedaan door de drugs. Je moet dan echt leren accepteren dat je dit gedaan hebt met een goede reden. Dat is het leren accepteren dat je te ver gegaan ben met een goede reden. Je kan dan het beste even goed nadenken wat er echt aan de hand is. Het is niet zo dat je dit gedaan heb omdat drugs gebruiken belangrijker vond dan je moeder ofzo.
- Heb je wel eens spijt van keuzes die een ander gekwetst heeft?
- Is de spijt terecht of heb je de keuze gemaakt omdat jij jezelf echt belangrijker vond op dat moment? Logisch dat je kiest voor wat je het belangrijkste vind
- Je kan proberen om minder voor jezelf te kiezen
- Je kan het beste leren begrijpen dat het maar een menselijke fout is. Dit kun je ook doen door bij zon situatie elk punt dat invloed had voor jezelf duidelijk te krijgen. Dit moet weer opgesomd worden op de computer of met pen
- Hierdoor leer je echt dat alles wat jij of iemand anders doet een reden heeft.
- Het moet een gewoonte worden om alles leren te begrijpen
- Hoe belangrijk vind jij jezelf tegenover een ander?
- Waar uit zich dit in? Dit zorgt ervoor dat jij de volgende keer weet waarom je een keuze maakt.
- Hoe vind je het dat je zelf zo denkt?
- Hoe vind je het als iemand anders zo denkt?
Elke reden is eigenlijk goed genoeg. Het is normaal. Iedereen die toen in jou voeten gestaan had had deze keuze zo gemaakt. Dit moet je eigenlijk leren toepassen op alles. Dan krijg je niet zomaar spijt meer omdat je van te voren al weet waarom je iets doet en of je erachter staat of niet.
- Je was jong en besefte allemaal niet wat je deed
- Je lied je meeslepen door de gezelligheid en je dacht niet aan de gevolgen
- Of gewoon dat gebeurt als je verslaafd ben.
Als je jezelf te veel schaamt dan moet je voor jezelf duidelijk krijgen wat nou realistisch is. Het enige dat telt is hoe jij er zelf door beinvloed word en dat is je gevoel "schaamte" en de "invloed op je leven". Je gevoel is niet fijn gewoon en wat je ook verkeerd gedaan heb veel invloed zal het niet hebben op je leven. Dus als je jezelf schaamt dan is het enigste dat erg is het gevoel "schaamte". Waarom zou jij jezelf nou moeten schamen als je heel goed door hebt dat hoe andere mensen over jou denken realistisch gezien niet belangrijk is. Dat maakt gewoon niks uit. Het enige dat telt dat jij het niet leuk vind om jezelf te schamen.
Als je te laag over jezelf denkt kun proberen om je min punten goed te praten met een realistische blik of gewoon denken aan wat er wel allemaal goed aan jezelf is. Als je alles afweegt kom je in de plus uit toch! Je moet echt leren om jezelf helemaal te begrijpen.
Als je te veel strest dan moet je voor jezelf goed afwegen of die stres terecht is. Wat is nou belangrijker? Dat jou werk nog snel af gemaakt word of dat je gewoon naar huis kunt.
- Wat vind je nou van je uiterlijk? En hoe voel jij je hierbij? Zijn het gemengde gevoelens of is het enkel tevreden of ontevreden. Als je hier negatief over bent praat je het dan wel eens goed of denk je enkel negatief. Weet je dat het tegenover gestelde geslacht al een voor liefde heeft voor het jouwe en dat zorgt ervoor dat ze best een foutje kunnen accepteren. Als in het bejaarde huis beland weet je dat uiterlijk niet belangrijk is hoor dan maak jij je daar niet meer druk over hoor. Dan kan het wel dus.
- Wat vind je van jou persoonlijkheid?
- Weet je dat wij als gebruikers vaak mooiere personen zijn dan we doorhebben. Wij zijn er gewoon aan gewend dat we zo zijn maar wij zijn interessant en ons zie je in films en de hele mensheid snapt eigenlijk waarom alleen zijn ze er te saai voor.
- Ik vind bijvoorbeeld dat je geen goed mens bent als je nooit eens interessant doet. Als je niks meemaakt dan weet ik niet waarom ik met je om zou gaan. Verder zullen ze ook wel goede punten hebben maar dat vind ik gewoon niet te veel gevraagd.
- Ben je wel eens trots op jezelf? Vast wel eens maar word je ook trot op jezelf als je heel je karakter bij elkaar optelt of is het enkel als jij aparte eigenschappen van jezelf beoordeeld. zo ja, welke eigenschappen zijn dit dan?
- Zijn er dingen die je niet goed vind aan jezelf? Zo ja, welke zijn dit
- Weet hier ook dat iedereen over deze eigenschappen van jou anders beoordeelt dus vaak ziet iemand anders wel gewoon de realiteit en jij niet. Uiteindelijk is niet alles wat je denkt realistisch gezien wat je zult denken als je de waarheid eens zou weten.
Elk puntje dat je duidelijk hebt onthoud je weer en de volgende keer gaat het toch weer iets beter! Dat is bij alles wat je duidelijk hebt over jezelf. Als ik over mezelf nadenk voel ik de duidelijkheid omdat ik ooit zo ben gaan denken. Ik zweer het ik voel het!
Het is ook handig om te weten op welk gebied jij uit jezelf al begrijpt hoe je het goed kunt praten. Dat zijn dus de gebieden waar je niet makkelijk emotionelen problemen mee hebt. Dan weet je dus ook dat je brein op dat gebied goed met de situatie omgaat. Het brein moet ook weten dat het precies hetzelfde kan doen bij de andere gebieden waar dit moeilijker gaat. Je moet dus ook even duidelijk hebben waar je moeite mee hebt! Op die gebieden denkt je brein dus verkeerd en kan het beter een reden zoeken bij het probleem. Uiteindelijk leer je hiervan dat er bij elke keuze die een mens maakt een reden hoort. Hiervan leer je ook weer hoe je moet begrijpen enzo.
Met nadenken kun je al jou emoties te baas. Met nadenken kun je eigenlijk jou brein ontwikkelen. Dit kan ik best uitleggen maar dat moet je dan maar even vragen.
Ik snap dit: Als mijn vriendin vreemd zou gaan dan begrijpt mijn brein gewoon heel goed dat er verschillende factoren meespelen. Zoals ze is er misschien wel een beetje in getrapt omdat ze echt wel aan de bel wou trekken maar ze had niet helemaal door wat er gebeurde ofzo en toen ze het wel door had was het al te laat. Ik bedoel hiermee "ze wou echt wel aan de bel trekken". Het punt is dat een normaal iemand ervanuit gaat dat het komt door het feit dat ze sex wou hebben. Ik begrijp eigenlijk elke keuze die een mens kan maken. Dat komt omdat ik hier goed over nadenk. Als je weet hoe je dit moet doen leer je hier ook veel van en ga je dit beter doen.
Jij maakt je geen zorgen omdat jij weet dat je toch verder zal blijven bestaan maar jij snapt niet helemaal hoe dit zit denk ik. jij zult ooit ook naar een andere plek gaan waar je waarschijnlijk meer zult voelen dan hier geloof ik. Hier maak ik me nou net zorgen over! Hier is alles wel oke weetje, niks aan de hand en vooral goed gevoel enzo. Maar besef wel dat jij gewoon heel het universum kunt voelen! Elke mm van het universum kun jij gewoon helemaal compleet voelen. Het hele universum word ook steeds groter en dat allemaal sneller dan dat wij ons kunnen voorstellen. En alles daarvan is gevoel! 50% daarvan is eigelijk gewoon slecht gevoel. Er is ook wel een goede verklaring voor alles die eigelijk gewoon de waarheid is weetje. Die is het gewoon en sommige mensen weten ook gewoon 100% zeker dat dit zo is. Als jij dit op de goede manier ontdekt dan weet jij dit ook compleet zeker. Dat hoeft niet meer bewezen te worden dan, dat is gewoon zo! Als jij dood bent krijg jij met meer gevoel te maken en dit is vrij eng eigelijk. Ik kan dit wel uitleggen maar dan moet jij hier maar naar vragen.
Dit is wat ik zelf ontdekt heb. Als iemand die een boek schrijft dit kan dan zou iemand zonder boek dat misschien ook wel kunnen toch! Maar dat jij niet kunt geloven dat iemand werkelijk zoiets zegt is een compliment. Nee er is geen aansluiting te bekennen. Wie wil er nou aansluiting?Goed verhaal, beetje kort!
Maar alle gekheid op een stokje, ik begrijp dat het grootste gedeelte een copy/paste uit je logboek is, en alhoewel er interessante dingen (zal het later even helemaal lezen) tussen staan mis ik daarmee eerlijk gezegd de aansluiting nogal op mijn post (had je de juiste gequote?)
Geloof heeft geen bewijzen nodig. We weten dat Christus is opgestaan want anders waren wij niet gered (2 Timoteüs 1:9).En dit is waar, want het staat geschreven.
O ja oké, hmm dan zat ik fout en is alles dat in de bijbel staat een correcte historische weergave van wat is gebeurd.Geloof heeft geen bewijzen nodig. We weten dat Christus is opgestaan want anders waren wij niet gered (2 Timoteüs 1:9).
Op zich wel toepasselijk in deze thread 🙂compleet uit de mouw geschudde onzin
Er is imo een groot verschil tussen iemands persoonlijke overtuiging wat er met hem/haar zal gebeuren na de dood en het claimen van de waarheid van een historische bovennatuurlijke gebeurtenis "omdat dat hier geschreven staat in deze tekst", of "omdat we er anders niet waren geweest."Op zich wel toepasselijk in in deze thread 🙂
Ik had wel door dat het een gevoelig onderwerp was 🙂Sorry, beetje gefrustreerd over hoe volwassen mensen zo kunnen denken.![]()
Ik zou het net zo stompzinnig vinden als iemand zei dat reïncarnatie echt is omdat de Boeddha dat heeft gezegd en dat neer is geschreven in een tekst.Ik had wel door dat het een gevoelig onderwerp was 🙂
De trend is tegenwoordig: spiritualiteit (individuele zingeving) is okay maar religie (georganiseerd geloof) is problematisch. Daar hoor ik echo’s van in jouw verhaal. Ik probeer daar een beetje tegen aan te schoppen. Kijk, je kan als individu wel geloven in reïncarnatie, maar dat heb je ook niet zelf bedacht. De oorsprong van dit soort denkbeelden zit complex in elkaar. De Waarheid (ja hoofdletter W) is uiteindelijk geen kwestie van persoonlijke voorkeur. Neemt niet weg dat je vrij bent om je eigen geloof te kiezen.
Ik kan er een boek over volschrijven, maar dat ga ik niet doen. Was niet rot bedoeld, wilde je gewoon aan het denken zetten.
Ah op die fiets. Maar veel van wat we denken te weten hebben we nooit zelf ervaren, toch? Waarom is religie dan anders?Ik zou het net zo stompzinnig vinden als iemand zei dat reïncarnatie echt is omdat de Boeddha dat heeft gezegd en dat neer is geschreven in een tekst.
Zoals gezegd, ik geloof zelf ook dat sommige dingen niet te weten zijn middels verstandelijke redenatie, maar dat doe je door zelf de ervaring te hebben, niet door klakkeloos te geloven wat iemand ooit heeft neergeschreven.
Voor mij heeft spiritualiteit niets met geloof te maken. Geloven doe je alleen als je iets niet weet. Want als je het wist, was geloof niet nodig.
Klopt, daarom zou het in mijn ogen goed zijn om alles in twijfel te trekken. Dat is voor mij ook wat het praktiseren van echte spiritualiteit is: observatie van jezelf en de wereld zonder aannames. Fundamenteel anders dan iets geloven. In bepaalde zin is zulke spiritualiteit wetenschappelijk. Maar dan niet de wetenschap van objecten, maar de wetenschap van het subject (jezelf).Ah op die fiets. Maar veel van wat we denken te weten hebben we nooit zelf ervaren, toch?
Omdat religie uitzinnige claims maakt die niet na te gaan zijn. Je kunt ze niet weten dus moet je ze wel geloven als je de religie aan wilt hangen. En op dat punt stap je al in fantasie.Waarom is religie dan anders?
Vinden jullie ook niet dat veel diep religieuze mensen bedreigend overkomen. Ik heb de laatste maanden 2 gesprekken gehad met religieuze mensen die dreigende taal spreken. Ik ken er wel meer maar die zijn minder opdringiger.
Die 2 gevallen waar ik het over heb zijn enerzijds christen en de andere joods, allebei vertelden ze me dat als ik hun geloof en regels niet volg ik na de dood zal afgewezen en bestraft worden door God. En die zijn daar echt van overtuigd.
Om nog maar te zwijgen over al die gekken die gewoon mensen vermoorden in naam van hun god. Aan één van die 2 vroeg ik dan hoe ik nu moet kunnen weten wie nu de waarheid spreekt en dat als ik echt voor God zou verschijnen hij er mij zou zeggen dat die persoon het mij verteld heeft maar ik twijfel aan wat hij me vertelde en God me aldus nog onverbiddelijk zonder genade zou straffen.
Aangezien het voor mij en letterlijk iedereen nooit zeker kan weten dan zijn die hun God gewoon een monster imo. Ik ben volgens hun verplicht om de juiste persoon zonder enige vorm van bewijs of overtuiging de juiste keuze te maken omdat ik anders in de hel terecht kom waar ik zal worden gefolterd tot het einde der tijden.
Dus iedereen die tijdens zijn leven op goed geluk af er niet voor kiest het juiste verhaal te geloven zal tot het einde der tijden worden uitgesloten en zelfs gefolterd.
Ik vind dat serieus dreigende taal en zorgwekkend dat zo veel mensen met dat idee rondlopen en soms zelfs zo hun kinderen opvoeden.
Conclusie: religie moet serieus gecontroleerd en aan banden gelegd worden want dat is een filosofie dat radicalisering in de hand werkt. Dat is gewoon gevaarlijk en is al meermaals bewezen, dat hebben we de laatste weken wel genoeg gezien in het nieuws. De religieuze hoge pieten zoals de paus en zijn collega's uit andere religies hebben serieus wat werk aan de winkel want ik wil wel geloven in een soort hiernamaals maar als ze mij bedreigen kunnen ze hun uitleg steken waar de zon niet komt. Hoe arrogant zijn die wel niet?
Religies zijn dan ook uitgevonden door de mens, als onderdeel en/of leidraad voor onderdrukking, macht, oorlog, genocides,...en waar voornamelijk monotheïstische religies, reeds veel dood en verderf hebben gezaaid op deze aarde.Vinden jullie ook niet dat veel diep religieuze mensen bedreigend overkomen. Ik heb de laatste maanden 2 gesprekken gehad met religieuze mensen die dreigende taal spreken. Ik ken er wel meer maar die zijn minder opdringiger.
Die 2 gevallen waar ik het over heb zijn enerzijds christen en de andere joods, allebei vertelden ze me dat als ik hun geloof en regels niet volg ik na de dood zal afgewezen en bestraft worden door God. En die zijn daar echt van overtuigd.
Om nog maar te zwijgen over al die gekken die gewoon mensen vermoorden in naam van hun god. Aan één van die 2 vroeg ik dan hoe ik nu moet kunnen weten wie nu de waarheid spreekt en dat als ik echt voor God zou verschijnen hij er mij zou zeggen dat die persoon het mij verteld heeft maar ik twijfel aan wat hij me vertelde en God me aldus nog onverbiddelijk zonder genade zou straffen.
Aangezien het voor mij en letterlijk iedereen nooit zeker kan weten dan zijn die hun God gewoon een monster imo. Ik ben volgens hun verplicht om de juiste persoon zonder enige vorm van bewijs of overtuiging de juiste keuze te maken omdat ik anders in de hel terecht kom waar ik zal worden gefolterd tot het einde der tijden.
Dus iedereen die tijdens zijn leven op goed geluk af er niet voor kiest het juiste verhaal te geloven zal tot het einde der tijden worden uitgesloten en zelfs gefolterd.
Ik vind dat serieus dreigende taal en zorgwekkend dat zo veel mensen met dat idee rondlopen en soms zelfs zo hun kinderen opvoeden.
Conclusie: religie moet serieus gecontroleerd en aan banden gelegd worden want dat is een filosofie dat radicalisering in de hand werkt. Dat is gewoon gevaarlijk en is al meermaals bewezen, dat hebben we de laatste weken wel genoeg gezien in het nieuws. De religieuze hoge pieten zoals de paus en zijn collega's uit andere religies hebben serieus wat werk aan de winkel want ik wil wel geloven in een soort hiernamaals maar als ze mij bedreigen kunnen ze hun uitleg steken waar de zon niet komt. Hoe arrogant zijn die wel niet?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."