Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumste jong voor lsd?

te jong voor lsd?

101 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Echelon zei:
Een sjamaan is toch een heler of gids... Hoe zie jij jezelf deze rol vervullen? Ik bedoel het niet lullig hoor Vogel... begrijp me niet verkeerd.
Maar je manier van doen schijnt nogal wat weerstand op te roepen bij mensen.
En volgens mij zijn de mensen hier vrij open-minded... dus daar kan het haast niet aan liggen. Toch?
Klik om te vergroten...

ja ja pfff stel me geen vragen meer please,,, zeg niet dat ik gek ben,, ik ga weg van df,,,
ik heb in het gkkehuis genoeg mensen leren kennen die ik nu kan helpen,,,
in iedergeval wel die afrikaan met dat trauma,, of beter gezegd hij loopt niet met een trauma rond ,, maar met een geest,,

trouwens als sjamaan dien je kennis te hebben over de werking van medicinale planten,,
die heb ik dus,,,die kennis vergaarde ik al lang voordat ik besefte dat ik sjamaan ben,,
ik maak muziek om trance te komen al sinds me 12de,, ik ben een geboren hippie (sjamaan)
ik had het alleen nog niet door,, door dat gekkehuis dat me een stoornis aanpraat,,
ik verlaat df om me uitgehongerde brein te voeden, :wave:
doei doei doei doei doei doei doei
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik als Sjamaan projecteer zelfgenezend vermogen op mijn cliénten,,,
De sjamaan en de cliént zijn psychisch vaak sterker met elkaar verbonden dan een arts (psychiater) en een patient.
Het beeld van de sjamaan als '''''(vergiftigde) gewonde genezer''''''''''
gebaseerd op Jungiaanse ideeén van een analyticus,omvat beelden van de eigen kwetsbaarheid van de sjamaan en van zijn of haar kracht. Dit is geen tegenstrijdigheid,,,aangezien de
kracht op kwetsbaarheid is gebaseerd.

In het typische medische model word de arts (psychiater) grotendeels voorgesteld als een onkwetsbaar individu dat alles kan,terwijl de patient passief en hulpeloos blijft.

In het Jungiaanse model hebben zowel de Sjamaan als de Cliént verwondingen en geneeskracht.
De sjamaan projecteerd zijn eigen ervaring van gewond zijn op de cliént om de cliént
emotieneel te leren kennen,,
Terwijl de cliént zich aanvankelijk misschien nog niet bewust is van zijn
zelf-genezende-krachten en ze projecteerd op de sjamaan, zal de cliént later in staat zijn deze zelf-genezende-krachten over te nemen om zichzelf beter te maken

,, nou ga ik ervandoor ,,, als je nog vragen heb,, zoek het zelf uit please,
ik ben moe, misselijk ziek,,kwikziekte,,,doei.,, ik weet pas sinds een half jaar dat ik sjamaan ben...ik ben al die tijd daarvoor opgelicht en misleid door dat gekkehuis,,
nu is de onbewuste sjamaan in mijn naar voren gekomen,,dat kwam omdat ik zieker werd,, niet gekker in me hoofd,, maar zieker,, me lijf,, dus ik bleek niet gestoord,,, maar vergiftigd,,
doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Men zegt dat ik ook gestoord ben, maar niets is anders waar. Ik ben niet gestoord, maar dat is die andere, die altijd een grote mond heeft, en me altijd in moeilijkheden brengt. Dan is t net of ik naar mezelf kijk van een afstandje, verdoofd en bewegingloos, nuteloos. en dan maar wachten, tot ik de controle weer krijg. En altijd op de momenten dat de problemen er weer zijn.

Niet alleen kwik en fluor zorgen voor zulke dingen. 10 jaar lang werken met ether, terpentijn, en andere onuitspreekbare oplosmiddelen in een slecht geventileerde ruimte.

Nee dat krijg je als je werkt zonder legitiem contract, nee de baas zei dat ik er nooit gewerkt had. maar helaas, ik had een kopie van mijn paspoort onder een vloertegel gestopt. ik had de kopieën gemaakt van het rooster. en ik had uitbetaling briefjes met handtekening van de baas.

Mar helaas, is er geen bewijs van die vluchtige stoffen, die ineens spoorloos uit mijn lichaam en het pand zijn verdwenen. die alleen een afdruk in het geheugen van mijn hersenen hebben gemaakt.

Nu liggen er dode kippen, dode varkens en kakkerlakken. ,misschien ook maden

er wordt sate gemaakt, en babi panggang.

mensen eten er nu heerlijk, en onwetend in het pand wat een jaar ervoor, parfumflesjes de etiketten werden afgehaald, vieze potjes en deksels werden gereinigd. en medische apparatuur werd ontmanteld.

Nee, wat er in het kruipruimte zich nu nog bevind, radioactiefe resten van het rontgenapparaat, waar duur voor betaald is door een ziekenhuis, om die velig te recyclen.

Mensen vinden het er altijd heerlijk warm en ontspannen, maar dat is gewoon de radioactiviteit die hun hersenen verdooft. de ether die de slaapkwabben activeert. de oplosmiddelen die de smaakpapillen vor de gek houden.

Jammer dat die mensen geen nederlands verstan als je ze verteld wat er onder hun betonnen vloertje ligt gegoten.

Ik weet het nog, maar waarom ze nooit hebben gekeken? Ik heb het ze nog zo verteld, maar niemand kijkt.

Als een meisje zegt dat ze de piemel van de buurman heeft gezien komen er 100 politiemannen aan.

Als je zegt dat er chemisch en radioactief afval onder een restaurant ligt, word je uitgelachen, en gevraagd nooit meer de politie te bellen.

Ik ga er morgen weer heen, een lichtgevende portie sate halen, ik ben verslaafd aan radioactiviteit. als ik te weinig krijg, dan word ik te wakker. en krijg last van alle sores van de wereld.

Waarom willen mensen dat ik wakker word, terwijl ik niemand kwaad kan doen als ik slaap.......?
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#4
chck die gast (rapper) (Colin in die film)
hij is ook een sjamaan, onbewust dan misschien,, maar niet verdwaald,,
let op wat hij zegt allemaal vanaf de 23ste minuut tot de 27ste minuut,,

ik wil gewoon graag rappen...iemand moet vertellen over de mensen aan de rand van de afgrond,,,,je moet psychisch heel sterk zijn om niet over die rand te valllen,,,
anders word 't bajes of 'n inrichting,, ik kom op voor de zenuwzieken en mensen in achterstands wijken die in armoede leven,,en mensen die zich slecht kunnen uiten,,mensen die slecht frans spreken of voor gek worden versleten,,,dat zijn net zo goed mensen met een verstand en een ziel,,,er zijn veel mensen die iets in zich hebben, energie noem ik dat, geen zenuwen,,,
maar die energie moet je kanaliseren,,, bla bla bla bla bla,, Maar ik leg mijn ziel in deze kleine rol en dat is belangrijk
Klik om te vergroten...

typische sjamanen dingen die hij allemaal zegt
kijk zelf de rest maar,, klik rechtsbovenaan op>>>
Bekijk online: Jong in... Wallonie
Tegenlicht 8 december 2008
daarna instellingen opslaan anders heb je alleen maar geluid dus zonder beeld
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /40228130/

Loadrunner,,, jij lijd ook,, dat is fijn ,, ik voelde me al zo zwaar ziek en uniek,, dat is echt niet meer leuk,, allemaal gezonde mensen om me heen,,
echt een zieke (gewonde genezer) in mijn buurt maakt me beter :wink:
ik verlaat df om al die kwik en fluor te dumpen
mijn zie je voorlopig niet hierzo kotsen :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
Klik om te vergroten...

Ok, als jij ooit kinderen krijgt kom ik ze op achtjarige leeftijd wel verblijden met een lekkere zegel -.-
m
magicwassoLid
01-01-2024, 00:00
#7
:tearsofjoy: vogel... :tearsofjoy:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pikachu zei:
Angramar Temenos zei:
Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
Klik om te vergroten...

Ok, als jij ooit kinderen krijgt kom ik ze op achtjarige leeftijd wel verblijden met een lekkere zegel -.-
Klik om te vergroten...


Mochten ze dan bewust zijn van wat LSD is, wat het met je doet, wat de gevolgen (kunnen) zijn, en LSD *willen* gebruiken, mag je dat van mij doen. Onthou wel dat mischien een op de 20 miljoen kinderen van 8 dat weten, dus ik schat de kans vrij klein... Maar als ze in staat zijn die keus te maken, is de keus aan hen =). Mocht ik kinderen krijgen, geef ik ze IIG op hun 10-12'de drugsvoorlichting.

Uiteraard, als ik ze speed, coke, crack, heroine, pcp, meth, ghb, XTC etc zie gebruiken onder hun zestiende vliegen ze de deur uit.. Van mij mogen ze rustig af en toe een pilletje gebruiken na hun 16'de, als ze me maar vertellen hoe vaak, weten wat het doet, en wat voor schade het oplevert. Zou hypocriet van me zijn om ze dat te verbieden terwijl ik het zelf in die leeftijd ook heb gedaan. Mochten ze toch aan de coke of zo gaan hebben ze natuurlijk een gigantisch probleem.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ben jij een figuur zeg
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
J0rrit zei:
Wat ben jij een figuur zeg
Klik om te vergroten...

Eentje die logica gebruikt I.P.V onderbuikgevoelens, vooroordelen en giftige drugspropaganda die iedereen tegenwoordig te slikken krijgt. Jongens en meisjes van 12 die zich klem zuipen aan breezers, geen probleem, maar LSD is opeens vreselijk?

Geloof me, ik wou dat ik op m'n 12'de LSD had gehad.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
:rolleyes:
J
JunglistManuvaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben momenteel 16, over 4 maanden 17. En heb al 2 keer lsd gedaan. Naar mijn mening heb ik mezelf er eigenlijk alleen maar beter door leren kennen.

Ik persoonlijk vind niet dat er een minimum leeftijd gestelt moet worden, het is alleen wel aan te raden om er zeker van te zijn dat je jezelf vrij goed kent en stevig in je schoenen staat.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
JunglistManuva zei:
Ik ben momenteel 16, over 4 maanden 17. En heb al 2 keer lsd gedaan. Naar mijn mening heb ik mezelf er eigenlijk alleen maar beter door leren kennen.

Ik persoonlijk vind niet dat er een minimum leeftijd gestelt moet worden, het is alleen wel aan te raden om er zeker van te zijn dat je jezelf vrij goed kent en stevig in je schoenen staat.
Klik om te vergroten...

Kijk, dat bedoel ik dus! Bravo!
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#14
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Royban zei:
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
Klik om te vergroten...

Heb je objectieve bronnen die op een wetenschappelijke manier bewijzen dat de kans om psychoses te triggeren toeneemt naarmate de gebruiker jonger is? Ik ben daar dan namelijk best benieuwd naar.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Royban zei:
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
Klik om te vergroten...

Heb je objectieve bronnen die op een wetenschappelijke manier bewijzen dat de kans om psychoses te triggeren toeneemt naarmate de gebruiker jonger is? Ik ben daar dan namelijk best benieuwd naar.
Klik om te vergroten...

Dat kan een weldenkend mens zelf wel bedenken. Relatief heeft een 14-jarige VEEL minder meegemaakt dan iemand van 22. Een heftige LSD-ervaring blijft veel langer in het hoofd van een gemiddelde 14-jarige rondspoken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat de kans echt niet groter is op een psychose door LSD als je jong bent, als je geen aanleg hebt valt er niks te triggeren. De kans op een traumatische ervaring lijkt me eventueel wel groter dan dat kan ook een langdurige invloed op je leven hebben.

Of je klaar bent om te trippen kan niemand voor je zeggen en een getal bepaalt dat ook niet maar in de regel lijkt me de kans op een traumatische negatieve ervaring groter in de vroege pubertijd omdat je je zelf dan pas goed leert kennen en dan kan LSD veel harder aan komen. Verder zitten jonge tieners vaker met zichzelf in de knoop en hebben problemen met zich zelf. Een trip confronteert je keihard met jezelf, daar ontkom je niet aan, en daar kan je best niet klaar voor zijn.

Maar de kans op een psychose lijkt me echt niet groter bij een jong dan bij een oud persoon, als je er geen aanleg voor hebt krijg je dat niet ineens wel omdat je jong tript, maar daar mee wil ik ook niet zeggen dat het veilig zou zijn voor jonge mensen, een harde zelf confrontatie kan iemand behoorlijk overhoop halen namelijk.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
azgaza zei:
Ik denk dat de kans echt niet groter is op een psychose door LSD als je jong bent, als je geen aanleg hebt valt er niks te triggeren. De kans op een traumatische ervaring lijkt me eventueel wel groter dan dat kan ook een langdurige invloed op je leven hebben.

Of je klaar bent om te trippen kan niemand voor je zeggen en een getal bepaalt dat ook niet maar in de regel lijkt me de kans op een traumatische negatieve ervaring groter in de vroege pubertijd omdat je je zelf dan pas goed leert kennen en dan kan LSD veel harder aan komen. Verder zitten jonge tieners vaker met zichzelf in de knoop en hebben problemen met zich zelf. Een trip confronteert je keihard met jezelf, daar ontkom je niet aan, en daar kan je best niet klaar voor zijn.

Maar de kans op een psychose lijkt me echt niet groter bij een jong dan bij een oud persoon, als je er geen aanleg voor hebt krijg je dat niet ineens wel omdat je jong tript, maar daar mee wil ik ook niet zeggen dat het veilig zou zijn voor jonge mensen, een harde zelf confrontatie kan iemand behoorlijk overhoop halen namelijk.
Klik om te vergroten...

Godver, Azgaza jij zegt echt wat ik denk, alleen kan ik het niet zo goed onder woorden brengen.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat merk ik inderdaad AT, want jou verhalen zijn echt raar te noemen vind ik!

Maarja, zoiets is persoonsgebonden, misschien zijn anderen wel geboeid, by your entertaining storys.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je jong met LSD en of andere tripmiddelen begint, moet je weten wat de LSD met je doet,,
en je moet weten hoe je hoofd werkt en wie je werkelijk ben,,
Weet je dat niet, dan kan het zijn dat je schrikt van de werking van de LSD (Flippen)
bijvoorbeeld; denken dat je mensen besmet met slangen en wegrennen voor de slangen,
Of bv; wegrennen voor lopende bomen,,
ook onervaren en kwetsbare volwassen mensen kunnen zulke schrikeffecten ervaren,

Het kan ook zijn dat je in je trip blijft hangen(badtrip), maar daar is geen reden voor omdat je in het normale leven ook nooit in een bepaalde emotie blijft hangen,
Trippen bestaat gewoon uit huilbuien en lachkicks enz, je schommeld van de ene naar de andere fase in je trip;;;
Trip je te vaak, dan kan het zijn dat er geen nieuwe inzichten meer komen,;
Er valt dan niks meer te leren over het leven; en er valt zo dus veel minder in je trip te beleven;,
Met als gevolg dat de visuals tegenvallen;, en de trip gaat vervelen,;
Misschien zijn er andere zaken in het leven die aandacht vragen,;
op een andere tijd in je leven kan je dan weer mooie trips maken,;

Hoe kan je als 15 jarige weten of je aanleg heb tot psychose of schizofrenie, ofzoiets
Hoe kan je dan al weten dat de stoornis die je later in de toekomst aangepraat zal worden
in werkelijkheid geen stoornis is maar sjamanisme is (initiatieziekte,;,)
van LSD word je niet autistisch
autistisch word je in de baarmoeder of/en als peuter door amalgaamvullingen en fluortabletjes,;

http://www.trimbos.nl/default1610.html?back=1

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/18626827/
schizofrenie door griep

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/16470847/
schizofrenie door lood

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."