Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumste jong voor lsd?

te jong voor lsd?

101 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#1
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Royban zei:
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
Klik om te vergroten...

Heb je objectieve bronnen die op een wetenschappelijke manier bewijzen dat de kans om psychoses te triggeren toeneemt naarmate de gebruiker jonger is? Ik ben daar dan namelijk best benieuwd naar.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Royban zei:
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
Klik om te vergroten...

Heb je objectieve bronnen die op een wetenschappelijke manier bewijzen dat de kans om psychoses te triggeren toeneemt naarmate de gebruiker jonger is? Ik ben daar dan namelijk best benieuwd naar.
Klik om te vergroten...

Dat kan een weldenkend mens zelf wel bedenken. Relatief heeft een 14-jarige VEEL minder meegemaakt dan iemand van 22. Een heftige LSD-ervaring blijft veel langer in het hoofd van een gemiddelde 14-jarige rondspoken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat de kans echt niet groter is op een psychose door LSD als je jong bent, als je geen aanleg hebt valt er niks te triggeren. De kans op een traumatische ervaring lijkt me eventueel wel groter dan dat kan ook een langdurige invloed op je leven hebben.

Of je klaar bent om te trippen kan niemand voor je zeggen en een getal bepaalt dat ook niet maar in de regel lijkt me de kans op een traumatische negatieve ervaring groter in de vroege pubertijd omdat je je zelf dan pas goed leert kennen en dan kan LSD veel harder aan komen. Verder zitten jonge tieners vaker met zichzelf in de knoop en hebben problemen met zich zelf. Een trip confronteert je keihard met jezelf, daar ontkom je niet aan, en daar kan je best niet klaar voor zijn.

Maar de kans op een psychose lijkt me echt niet groter bij een jong dan bij een oud persoon, als je er geen aanleg voor hebt krijg je dat niet ineens wel omdat je jong tript, maar daar mee wil ik ook niet zeggen dat het veilig zou zijn voor jonge mensen, een harde zelf confrontatie kan iemand behoorlijk overhoop halen namelijk.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
azgaza zei:
Ik denk dat de kans echt niet groter is op een psychose door LSD als je jong bent, als je geen aanleg hebt valt er niks te triggeren. De kans op een traumatische ervaring lijkt me eventueel wel groter dan dat kan ook een langdurige invloed op je leven hebben.

Of je klaar bent om te trippen kan niemand voor je zeggen en een getal bepaalt dat ook niet maar in de regel lijkt me de kans op een traumatische negatieve ervaring groter in de vroege pubertijd omdat je je zelf dan pas goed leert kennen en dan kan LSD veel harder aan komen. Verder zitten jonge tieners vaker met zichzelf in de knoop en hebben problemen met zich zelf. Een trip confronteert je keihard met jezelf, daar ontkom je niet aan, en daar kan je best niet klaar voor zijn.

Maar de kans op een psychose lijkt me echt niet groter bij een jong dan bij een oud persoon, als je er geen aanleg voor hebt krijg je dat niet ineens wel omdat je jong tript, maar daar mee wil ik ook niet zeggen dat het veilig zou zijn voor jonge mensen, een harde zelf confrontatie kan iemand behoorlijk overhoop halen namelijk.
Klik om te vergroten...

Godver, Azgaza jij zegt echt wat ik denk, alleen kan ik het niet zo goed onder woorden brengen.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat merk ik inderdaad AT, want jou verhalen zijn echt raar te noemen vind ik!

Maarja, zoiets is persoonsgebonden, misschien zijn anderen wel geboeid, by your entertaining storys.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je jong met LSD en of andere tripmiddelen begint, moet je weten wat de LSD met je doet,,
en je moet weten hoe je hoofd werkt en wie je werkelijk ben,,
Weet je dat niet, dan kan het zijn dat je schrikt van de werking van de LSD (Flippen)
bijvoorbeeld; denken dat je mensen besmet met slangen en wegrennen voor de slangen,
Of bv; wegrennen voor lopende bomen,,
ook onervaren en kwetsbare volwassen mensen kunnen zulke schrikeffecten ervaren,

Het kan ook zijn dat je in je trip blijft hangen(badtrip), maar daar is geen reden voor omdat je in het normale leven ook nooit in een bepaalde emotie blijft hangen,
Trippen bestaat gewoon uit huilbuien en lachkicks enz, je schommeld van de ene naar de andere fase in je trip;;;
Trip je te vaak, dan kan het zijn dat er geen nieuwe inzichten meer komen,;
Er valt dan niks meer te leren over het leven; en er valt zo dus veel minder in je trip te beleven;,
Met als gevolg dat de visuals tegenvallen;, en de trip gaat vervelen,;
Misschien zijn er andere zaken in het leven die aandacht vragen,;
op een andere tijd in je leven kan je dan weer mooie trips maken,;

Hoe kan je als 15 jarige weten of je aanleg heb tot psychose of schizofrenie, ofzoiets
Hoe kan je dan al weten dat de stoornis die je later in de toekomst aangepraat zal worden
in werkelijkheid geen stoornis is maar sjamanisme is (initiatieziekte,;,)
van LSD word je niet autistisch
autistisch word je in de baarmoeder of/en als peuter door amalgaamvullingen en fluortabletjes,;

http://www.trimbos.nl/default1610.html?back=1

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/18626827/
schizofrenie door griep

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/16470847/
schizofrenie door lood
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kjSoFCj-t5I[/youtube]
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het heeft in ieder geval mijn leven gered :).
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vind je het niet een beetje te ver gaan dat je dat zo zegt, JIJ hebt je leven gered. LSD heeft misschien jou eigen gevoel, iets wat in je zat, gekatalyseerd, het proces versneld?
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja ik zou het niet doen,
ik ben zo begonnen met zegel regelrecht in men mond te steken zonder te weten wat het is.
iemand zei tegen mij het is wat harder als paddo's...
had niet zo'n aangename trip, maar wel nog zeer intens :grin:
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die onzekerheids gevoel heb ik wel eens gehad, weird :P
Kan iemand mij mischien uitleggen wat een psychose is?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
xplusif zei:
Die onzekerheids gevoel heb ik wel eens gehad, weird :P
Kan iemand mij mischien uitleggen wat een psychose is?
Klik om te vergroten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose

duh.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#14
lucifer in the sky zei:
ja ik zou het niet doen,
ik ben zo begonnen met zegel regelrecht in men mond te steken zonder te weten wat het is.
iemand zei tegen mij het is wat harder als paddo's...
had niet zo'n aangename trip, maar wel nog zeer intens :grin:
Klik om te vergroten...

ik zou t niet doen zegje dan:P
haha hoe oud wasje?
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
die vogel verneukt echt een hoop topics tegenwoordig.....

15 vind ik nog wel jong, maar ik heb er eerlijk gezegt ook niet mee gewacht tot ik 18 was :P
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe harder je tegen dat soort ziektes vecht, hoe erger ze worden. Zo werkt dat met zulke ziektes.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#17
zolang je de dosis laag begind zal er weinig fout gaan denkik, mijn broertje zou niet zomaar zegel in zn mik douwen, dus de weinige kids die dat wel doen die zijn vaak wel redelijk wat bijgetankt met info.,
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#18
net zoals andere creatieve persoonlijkheden zijn sjamanen prikkelbaar of apart,,

houd ff svp op met dat 'gek'
m
magicwassoLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik zal maar weer on topic gaan. Ik ben zelf ook heel jong begonnen met lsd (ook op mijn 15, leuk he! :P ), en ik gebruik het nu niet meer (ben nu 19), heb ondekt dat mijn geest er niet tege kan maar dat is mijn geval (heb al een paar gelezen hier boven waar het totaal anders is). Dus in principe kan ik het niet afkeuren dat van op je 15 LSD te gebruiken want ik deed het zelf maar als je het doet doe het verstandig (een beetje zo als wacky zegt, maar een beetje maar :P ).Dat zegt niks over de drugs (zo als vogel zecht met shitding of zo iets) meer over jezelf (dus dat je mss van dat soort dinge beter kan afbljven).
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind je compleet gestoord vogel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."