Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumste jong voor lsd?

te jong voor lsd?

101 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
gnoj et si 51
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#2
als je gek word komt het door de geesten,, of door de kwik en fluor, en vaccins
trippen is werken met een andere realiteit,
gek word je door de geesten ,, of door een genetische metabole predispositie,
LSD en andere tripmiddelen geven toch geen langdurige psychoses, behalve dan als men er aanleg voor heb ???
als je aanleg heb voor psychose (schizofrenie) dan moet je dat in je puberteit gaan merken,
of anders rond je twintigste,,,
als je bijna 30 ben hoef je zeker niet meer bang te zijn om psychose en zo te krijgen toch?
mensen die aanleg hebben worden toch vaak rond de 20ste jaar vaag in hun hoofd??

Als een toekomstige sjamaan eenmaal door de geesten word benaderd.
volgt een periode van onderricht. ((initiatieziekte))
Zijn ziekte (psychose,schizofrenie,autisme,ADD, ADHD, ASD, MS, parkinson,kanker,aids etc)
kan een middel zijn tot lering en begrip.
in deze periode word hij voorgesteld aan zijn hulpgeesten, en word hij rondgeleid in de
wereld van de geesten (stemmen, wanen), waarin hij later zonder aarzelen zijn weg moet vinden.
De Sjamaan word gewaarschuwd voor mogelijke vijanden, (tandarts,dokter,E-nummers,genetisch gemanipuleerd voedsel).
De Sjamaan leert de ware aard kennen van ziektes en tegenspoed die hij moet bestrijden,
De kennismaking met de geesten kan zo op de Sjamaan inwerken, dat de Sjamaan Geestelijk en of lichamelijk lijd.
Soms neemt de kennismaking met de wereld van de geesten, zulke vomen aan, waardoor het lijkt alsof de persoonlijkheid van de sjamaan volledig word vernietigd door de geesten.
Vervolgens word de sjamaan opnieuw geboren...
Zijn oude (emotionele) wonden, vormen nu nieuwe vermogens
en een vorm van inzicht en een perspectief op de aard van de wereld,
vooral op het menselijk lijden dat de sjamaan zo intens heeft ondergaan.
De verinnerlijking van deze ervaring brengt een nieuwe persoonlijkheid tot leven,,
maar daarvoor moet de oude persoonlijkheid eerst worden afgebroken.
Niet iedere initiatie (trip) is (direct) een succes.
Soms kost het meerdere trips, (initiaties) , wanen,psychoseaanvallen, of benaderingen door geesten. voordat de persoonlijkheid helemaal is afgebroken en weer is opgebouwd tot een sterker geheel.
De sjamanistische bewustzijnstoestand komt het meest overéén met de toestand bij een schizofreen die lijd aan een aanval van schizofrenie.
terwijl de concentratie van de schizofreen alle kanten opgaat en zijn perzoonlijkheid ongecontroleerd uitelkaar valt. houd de sjamaan verregaande controle, en is zijn concentratie gericht.
terwijl de schizofreen vast zit in een prive-ervaring bijna op het autistische af,
word de ervaring van de sjamaan gedeeld met de samenleving om de buitenwereld te helpen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oude studie zei dat 8 op de 1000 LSD gebruikers wel eens een psychose kreeg, daar is niet gekeken naar wie er al eerder een psychose had etc. voor zo ver ik weet. Dan moet je daar bij kijken dat 1 op de 100 mensen sowieso in hun leven een psychose krijgt. Je kan dus stellen dat er geen verband is tussen psychose en LSD op basis van dat onderzoek. Er is nooit bewezen dat LSD psychoses kan veroorzaken, maar dus wel enigsinds tegenbewezen in bovenstaand genoemd onderzoek.

Het risico voor iemand van 15 ligt puur in de ervaring, ken je jezelf goed genoeg, kan het te hard aan komen, dat soort dingen, want een zeer negatieve ervaring kan traumatisch zijn, ik denk niet dat 15 per definitie te jong is, de mensen die dat zeggen waren misschien zelf op hun 15e te jong maar ik blijf er bij dat dat per persoon verschilt.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met tripmiddelen moet je goede geestelijke weerstand hebben als je het vaak wil doen.
Misschien ben je wel een oude ziel, dus dan zegt die 15 jaar niet alles over of je weerstand genoeg heb om het trippen aan te kunnen.

ik kwam laatst iemand tegen die al 5 jaar lang schizofreen is,
hij had het over weken wakker zijn, hij lopen schreeuwen nachtenlang naar de stemmen of ze SVP alsjblieft op willen houden met praten.
Hij zei ook dat ie gewoon hele gesprekken kon voeren met ze, net alsof je tegen echte mensen praat,, ik zei zoiets heb ik ook wel is een beetje ,, maar dan alleen als ik yopozaadjes in me kont stop.
hij zei dat ie dacht dat het door het blowen kwam,
en nu blowd hij al 4,5 jaar lang niet meer
hij had trouwens wel veel (:sunglasses: amalgaamvullingen in zijn kiezen.
ik zeg je heb de verkeerde diagnose gast.
je bent sjamaan door de amalgaam
ik zeg: heb je wel is gehoord van de mad hatter
dat figuur uit de film ''alice in wonderland''
heb je wel is gehoord dat goudzoekers gek werden van de kwik die ze gebruikte om het goud mee te binden (zoeken)
en dan gingen ze die kwik verdampen en hielden zo het goud over.
vogel zei: wist je dat kwik vloeibaar (zacht) is tot een temperatuur van 39 graden onder nul,,
ik zeg ook al verhit je de kwik niet dan nog komen er giftige dampen vanaf,,
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#5
oja van jonge kinderen is de bloedhersenbarriere nog niet volledig ontwikkeld,
dus eet niet teveel vis tijdens de zwangerschap.
en ga ook niet in de weer met fluortabletjes,, het is puur gif
en die melktandjes vallen later toch uit voor nieuwe grote,
fluoride is volgens mijn slecht voor de tanden en de hersenen en het immuunsysteem
kijk maar naar mijn met me magere koppie met niet beste tanden
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat heb jij altijd met je fluor? :confused:
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#7
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Royban zei:
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
Klik om te vergroten...

Heb je objectieve bronnen die op een wetenschappelijke manier bewijzen dat de kans om psychoses te triggeren toeneemt naarmate de gebruiker jonger is? Ik ben daar dan namelijk best benieuwd naar.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
Royban zei:
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:
Klik om te vergroten...

Heb je objectieve bronnen die op een wetenschappelijke manier bewijzen dat de kans om psychoses te triggeren toeneemt naarmate de gebruiker jonger is? Ik ben daar dan namelijk best benieuwd naar.
Klik om te vergroten...

Dat kan een weldenkend mens zelf wel bedenken. Relatief heeft een 14-jarige VEEL minder meegemaakt dan iemand van 22. Een heftige LSD-ervaring blijft veel langer in het hoofd van een gemiddelde 14-jarige rondspoken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat de kans echt niet groter is op een psychose door LSD als je jong bent, als je geen aanleg hebt valt er niks te triggeren. De kans op een traumatische ervaring lijkt me eventueel wel groter dan dat kan ook een langdurige invloed op je leven hebben.

Of je klaar bent om te trippen kan niemand voor je zeggen en een getal bepaalt dat ook niet maar in de regel lijkt me de kans op een traumatische negatieve ervaring groter in de vroege pubertijd omdat je je zelf dan pas goed leert kennen en dan kan LSD veel harder aan komen. Verder zitten jonge tieners vaker met zichzelf in de knoop en hebben problemen met zich zelf. Een trip confronteert je keihard met jezelf, daar ontkom je niet aan, en daar kan je best niet klaar voor zijn.

Maar de kans op een psychose lijkt me echt niet groter bij een jong dan bij een oud persoon, als je er geen aanleg voor hebt krijg je dat niet ineens wel omdat je jong tript, maar daar mee wil ik ook niet zeggen dat het veilig zou zijn voor jonge mensen, een harde zelf confrontatie kan iemand behoorlijk overhoop halen namelijk.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
Ik denk dat de kans echt niet groter is op een psychose door LSD als je jong bent, als je geen aanleg hebt valt er niks te triggeren. De kans op een traumatische ervaring lijkt me eventueel wel groter dan dat kan ook een langdurige invloed op je leven hebben.

Of je klaar bent om te trippen kan niemand voor je zeggen en een getal bepaalt dat ook niet maar in de regel lijkt me de kans op een traumatische negatieve ervaring groter in de vroege pubertijd omdat je je zelf dan pas goed leert kennen en dan kan LSD veel harder aan komen. Verder zitten jonge tieners vaker met zichzelf in de knoop en hebben problemen met zich zelf. Een trip confronteert je keihard met jezelf, daar ontkom je niet aan, en daar kan je best niet klaar voor zijn.

Maar de kans op een psychose lijkt me echt niet groter bij een jong dan bij een oud persoon, als je er geen aanleg voor hebt krijg je dat niet ineens wel omdat je jong tript, maar daar mee wil ik ook niet zeggen dat het veilig zou zijn voor jonge mensen, een harde zelf confrontatie kan iemand behoorlijk overhoop halen namelijk.
Klik om te vergroten...

Godver, Azgaza jij zegt echt wat ik denk, alleen kan ik het niet zo goed onder woorden brengen.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat merk ik inderdaad AT, want jou verhalen zijn echt raar te noemen vind ik!

Maarja, zoiets is persoonsgebonden, misschien zijn anderen wel geboeid, by your entertaining storys.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je jong met LSD en of andere tripmiddelen begint, moet je weten wat de LSD met je doet,,
en je moet weten hoe je hoofd werkt en wie je werkelijk ben,,
Weet je dat niet, dan kan het zijn dat je schrikt van de werking van de LSD (Flippen)
bijvoorbeeld; denken dat je mensen besmet met slangen en wegrennen voor de slangen,
Of bv; wegrennen voor lopende bomen,,
ook onervaren en kwetsbare volwassen mensen kunnen zulke schrikeffecten ervaren,

Het kan ook zijn dat je in je trip blijft hangen(badtrip), maar daar is geen reden voor omdat je in het normale leven ook nooit in een bepaalde emotie blijft hangen,
Trippen bestaat gewoon uit huilbuien en lachkicks enz, je schommeld van de ene naar de andere fase in je trip;;;
Trip je te vaak, dan kan het zijn dat er geen nieuwe inzichten meer komen,;
Er valt dan niks meer te leren over het leven; en er valt zo dus veel minder in je trip te beleven;,
Met als gevolg dat de visuals tegenvallen;, en de trip gaat vervelen,;
Misschien zijn er andere zaken in het leven die aandacht vragen,;
op een andere tijd in je leven kan je dan weer mooie trips maken,;

Hoe kan je als 15 jarige weten of je aanleg heb tot psychose of schizofrenie, ofzoiets
Hoe kan je dan al weten dat de stoornis die je later in de toekomst aangepraat zal worden
in werkelijkheid geen stoornis is maar sjamanisme is (initiatieziekte,;,)
van LSD word je niet autistisch
autistisch word je in de baarmoeder of/en als peuter door amalgaamvullingen en fluortabletjes,;

http://www.trimbos.nl/default1610.html?back=1

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/18626827/
schizofrenie door griep

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/16470847/
schizofrenie door lood
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kjSoFCj-t5I[/youtube]
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het heeft in ieder geval mijn leven gered :).
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Vind je het niet een beetje te ver gaan dat je dat zo zegt, JIJ hebt je leven gered. LSD heeft misschien jou eigen gevoel, iets wat in je zat, gekatalyseerd, het proces versneld?
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja ik zou het niet doen,
ik ben zo begonnen met zegel regelrecht in men mond te steken zonder te weten wat het is.
iemand zei tegen mij het is wat harder als paddo's...
had niet zo'n aangename trip, maar wel nog zeer intens :grin:
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die onzekerheids gevoel heb ik wel eens gehad, weird :P
Kan iemand mij mischien uitleggen wat een psychose is?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
xplusif zei:
Die onzekerheids gevoel heb ik wel eens gehad, weird :P
Kan iemand mij mischien uitleggen wat een psychose is?
Klik om te vergroten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose

duh.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
lucifer in the sky zei:
ja ik zou het niet doen,
ik ben zo begonnen met zegel regelrecht in men mond te steken zonder te weten wat het is.
iemand zei tegen mij het is wat harder als paddo's...
had niet zo'n aangename trip, maar wel nog zeer intens :grin:
Klik om te vergroten...

ik zou t niet doen zegje dan:P
haha hoe oud wasje?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."