Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumste jong voor lsd?

te jong voor lsd?

101 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#1
zolang je de dosis laag begind zal er weinig fout gaan denkik, mijn broertje zou niet zomaar zegel in zn mik douwen, dus de weinige kids die dat wel doen die zijn vaak wel redelijk wat bijgetankt met info.,
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vogel heeft dus al een psychose te pakken :wink:



(grapje hoor vogel, maar ik ben toch nog blij met de tandarts en de dokter)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm, 15 is wel jong hoor. Ik was 16 en dat vond ik al aardig jong. Het grootste probleem lijkt me dat je in de pubertijd zit en je hersenen nog vol in ontwikkeling zijn. Zo'n trip komt anders op je over dan op een volwassen iemand. Een heftige ervaring kan een aardige mentale klap zijn. Verwarring kan dan voorkomen bijv. Wat anders denken(wat ik zelf wel ondervind). Vind het vrij jong, maarja ik snap het wel..
s
steentjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeey iedereen.

Ik ben 15 en ik heb 4 keer lsd gedaan. die allemaal super leuk waren! Al me lsd trips hebben ook wel een sterke indruk achtergelaten. Na me laatste trip was ik ook wel zeker een beetje in de war. Maar oke mijn vraag; Zijn er schadelijke gevolgen als je op jonge leeftijd lsd neemt? dat jij bijvoorbeeld kan veranderen als persoon, dat je manier van denken veranderd, dat je heel erg onzeker word over wie je bent. eerder kans op psygooses ? kan er iets in die richting gebeuren?

Iedereen alvast bedankt.!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat precies schadelijke gevolgen zijn kan niemand je vertellen. Ook omdat het begrip schadelijk natuurlijk erg relatief is. Lichamelijk zijn er geen schadelijke gevolgen in elk geval.

Ja, je kan ervan veranderen als persoon, maar niet zonder dat je dat zelf wil. Er zijn mensen die geloven dat LSD een wonder middel is dat mensen goed maakt bijvoorbeeld, ik heb genoeg voorbeelden gezien dat dit niet zo is. Het maakt alleen de dingen in je los die al in je zitten.

Het kan je ook onzeker maken ja. Heel veel van wat mensen denken en doen is door onbewuste angsten en onzekerheden. Je bouwt een soort schild, je ego, om jezelf te beschermen daartegen. LSD breekt dat schild tijdelijk af. Daardoor kun je dus onzeker worden. Door deze angsten nu onder ogen te zien en te overwinnen kun je iets positiefs halen uit LSD, het zou immers beter zijn als je al die angste niet hebt en dus dat schild niet nodig hebt. (hoewel dat in deze drukke en harde maatschappij niet echt haalbaar is volgens mij) Als je het te vaak doet en er teveel mee bezig bent kan het je echter ook behoorlijk verward en onzeker maken, in het extreemste geval een psychose.

In welke mate leeftijd daar mee te maken heeft weet ik niet. Ik neem het zeker voor het onzekere en raad het jonge mensen meestal maar af. Maar als je het doet, doe het dan zowieso niet te vaak, en doe het niet als je twijfelt, alleen als je echt weet dat je er zin in hebt, stevig in je schoenen staat en er niet bang voor bent. Dat geld trouwens niet alleen voor jonge mensen. Ik begon op mijn 27e, en ik ben er mogelijk ook wel van in de war geweest. "Mogelijk" omdat ik niet zeker weet of het daar aan lag, aan de 13 jaar die ik geblowt heb, of beide :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik 15 was had ik mijn eerste paar keer paddo's genomen, LSD kon ik zelf niet aan komen voordat ik 17 was en nam dat dus pas op die leeftijd maar ik denk achteraf dat ik het net zo goed andersom had gedaan en dat het opzich weinig verschil had gemaakt. Bij mij heeft trippen op mijn 15e geen problemen veroorzaakt, sterker nog het heeft mij persoonlijk geholpen weer dichter bij mezelf te komen en het heeft me over een aantal problemen geholpen waarvan ik heel blij ben dat ze nu weg zijn.

Er zijn denk ik op de langer termijn niet meer risico's als je jong tript dan als je oud tript, alleen is de kans als je 15 bent net iets groter dat je jezelf op een hardere en snellere manier leert kennen en ik denk niet dat ieder mens daar goed tegen kan maar als jij tot nu toe 4 leuke trips had zou ik me daar niet zo veel zorgen om maken, laat wel voldoende tijd tussen je trips want als je erg regelmatig tript loop je wel risico op blijvende constante milde flashbacks (HPPD) en dat op jonge leeftijd hebben lijkt mij heel onwenselijk.

Veel plezier met trippen en doe voorzichtig, ik denk dus dat het persoons gebonden is en dat er vast wel mensen zijn die er op hun 15e prima tegen kunnen (ik kon er ook goed mee om gaan op die leeftijd) en dat er ook genoeg mensen zijn die dat niet kunnen maar zo aan je post te lezen lijkt het bij jou wel goed te zitten. Een tip die ik hanteer is geen volgende trip nemen voordat je de vorige verwerkt hebt. Als je van de laatste trip nog wat verward bent kan je beter niet trippen voor dat je allerdaagse helderheid weer terug is en de trip niet meer dan een herinnering aan een bijzonder dag/avond/nacht/ochtend was.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#7
15 is eigelijk te jong. je bent nog aan het puberen en je hersenen zijn zich nog aan
het ontwikkelen. dan kan LSD wel iets verkeerd doen in je hoofd maar het is je eigen keuze
kijk er wel mee uit
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik als Sjamaan projecteer zelfgenezend vermogen op mijn cliénten,,,
De sjamaan en de cliént zijn psychisch vaak sterker met elkaar verbonden dan een arts (psychiater) en een patient.
Het beeld van de sjamaan als '''''(vergiftigde) gewonde genezer''''''''''
gebaseerd op Jungiaanse ideeén van een analyticus,omvat beelden van de eigen kwetsbaarheid van de sjamaan en van zijn of haar kracht. Dit is geen tegenstrijdigheid,,,aangezien de
kracht op kwetsbaarheid is gebaseerd.

In het typische medische model word de arts (psychiater) grotendeels voorgesteld als een onkwetsbaar individu dat alles kan,terwijl de patient passief en hulpeloos blijft.

In het Jungiaanse model hebben zowel de Sjamaan als de Cliént verwondingen en geneeskracht.
De sjamaan projecteerd zijn eigen ervaring van gewond zijn op de cliént om de cliént
emotieneel te leren kennen,,
Terwijl de cliént zich aanvankelijk misschien nog niet bewust is van zijn
zelf-genezende-krachten en ze projecteerd op de sjamaan, zal de cliént later in staat zijn deze zelf-genezende-krachten over te nemen om zichzelf beter te maken

,, nou ga ik ervandoor ,,, als je nog vragen heb,, zoek het zelf uit please,
ik ben moe, misselijk ziek,,kwikziekte,,,doei.,, ik weet pas sinds een half jaar dat ik sjamaan ben...ik ben al die tijd daarvoor opgelicht en misleid door dat gekkehuis,,
nu is de onbewuste sjamaan in mijn naar voren gekomen,,dat kwam omdat ik zieker werd,, niet gekker in me hoofd,, maar zieker,, me lijf,, dus ik bleek niet gestoord,,, maar vergiftigd,,
doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei doei
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Men zegt dat ik ook gestoord ben, maar niets is anders waar. Ik ben niet gestoord, maar dat is die andere, die altijd een grote mond heeft, en me altijd in moeilijkheden brengt. Dan is t net of ik naar mezelf kijk van een afstandje, verdoofd en bewegingloos, nuteloos. en dan maar wachten, tot ik de controle weer krijg. En altijd op de momenten dat de problemen er weer zijn.

Niet alleen kwik en fluor zorgen voor zulke dingen. 10 jaar lang werken met ether, terpentijn, en andere onuitspreekbare oplosmiddelen in een slecht geventileerde ruimte.

Nee dat krijg je als je werkt zonder legitiem contract, nee de baas zei dat ik er nooit gewerkt had. maar helaas, ik had een kopie van mijn paspoort onder een vloertegel gestopt. ik had de kopieën gemaakt van het rooster. en ik had uitbetaling briefjes met handtekening van de baas.

Mar helaas, is er geen bewijs van die vluchtige stoffen, die ineens spoorloos uit mijn lichaam en het pand zijn verdwenen. die alleen een afdruk in het geheugen van mijn hersenen hebben gemaakt.

Nu liggen er dode kippen, dode varkens en kakkerlakken. ,misschien ook maden

er wordt sate gemaakt, en babi panggang.

mensen eten er nu heerlijk, en onwetend in het pand wat een jaar ervoor, parfumflesjes de etiketten werden afgehaald, vieze potjes en deksels werden gereinigd. en medische apparatuur werd ontmanteld.

Nee, wat er in het kruipruimte zich nu nog bevind, radioactiefe resten van het rontgenapparaat, waar duur voor betaald is door een ziekenhuis, om die velig te recyclen.

Mensen vinden het er altijd heerlijk warm en ontspannen, maar dat is gewoon de radioactiviteit die hun hersenen verdooft. de ether die de slaapkwabben activeert. de oplosmiddelen die de smaakpapillen vor de gek houden.

Jammer dat die mensen geen nederlands verstan als je ze verteld wat er onder hun betonnen vloertje ligt gegoten.

Ik weet het nog, maar waarom ze nooit hebben gekeken? Ik heb het ze nog zo verteld, maar niemand kijkt.

Als een meisje zegt dat ze de piemel van de buurman heeft gezien komen er 100 politiemannen aan.

Als je zegt dat er chemisch en radioactief afval onder een restaurant ligt, word je uitgelachen, en gevraagd nooit meer de politie te bellen.

Ik ga er morgen weer heen, een lichtgevende portie sate halen, ik ben verslaafd aan radioactiviteit. als ik te weinig krijg, dan word ik te wakker. en krijg last van alle sores van de wereld.

Waarom willen mensen dat ik wakker word, terwijl ik niemand kwaad kan doen als ik slaap.......?
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#10
chck die gast (rapper) (Colin in die film)
hij is ook een sjamaan, onbewust dan misschien,, maar niet verdwaald,,
let op wat hij zegt allemaal vanaf de 23ste minuut tot de 27ste minuut,,

ik wil gewoon graag rappen...iemand moet vertellen over de mensen aan de rand van de afgrond,,,,je moet psychisch heel sterk zijn om niet over die rand te valllen,,,
anders word 't bajes of 'n inrichting,, ik kom op voor de zenuwzieken en mensen in achterstands wijken die in armoede leven,,en mensen die zich slecht kunnen uiten,,mensen die slecht frans spreken of voor gek worden versleten,,,dat zijn net zo goed mensen met een verstand en een ziel,,,er zijn veel mensen die iets in zich hebben, energie noem ik dat, geen zenuwen,,,
maar die energie moet je kanaliseren,,, bla bla bla bla bla,, Maar ik leg mijn ziel in deze kleine rol en dat is belangrijk
Klik om te vergroten...

typische sjamanen dingen die hij allemaal zegt
kijk zelf de rest maar,, klik rechtsbovenaan op>>>
Bekijk online: Jong in... Wallonie
Tegenlicht 8 december 2008
daarna instellingen opslaan anders heb je alleen maar geluid dus zonder beeld
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /40228130/

Loadrunner,,, jij lijd ook,, dat is fijn ,, ik voelde me al zo zwaar ziek en uniek,, dat is echt niet meer leuk,, allemaal gezonde mensen om me heen,,
echt een zieke (gewonde genezer) in mijn buurt maakt me beter :wink:
ik verlaat df om al die kwik en fluor te dumpen
mijn zie je voorlopig niet hierzo kotsen :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
Klik om te vergroten...

Ok, als jij ooit kinderen krijgt kom ik ze op achtjarige leeftijd wel verblijden met een lekkere zegel -.-
m
magicwassoLid
01-01-2024, 00:00
#13
:tearsofjoy: vogel... :tearsofjoy:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pikachu zei:
Angramar Temenos zei:
Je bent nooit te jong voor LSD... Je kunt te jong zijn voor wiet, alcohol, roken, coke, XTC, speed, etc.. Maar LSD/Paddo's ben je nooit te jong voor..
Klik om te vergroten...

Ok, als jij ooit kinderen krijgt kom ik ze op achtjarige leeftijd wel verblijden met een lekkere zegel -.-
Klik om te vergroten...


Mochten ze dan bewust zijn van wat LSD is, wat het met je doet, wat de gevolgen (kunnen) zijn, en LSD *willen* gebruiken, mag je dat van mij doen. Onthou wel dat mischien een op de 20 miljoen kinderen van 8 dat weten, dus ik schat de kans vrij klein... Maar als ze in staat zijn die keus te maken, is de keus aan hen =). Mocht ik kinderen krijgen, geef ik ze IIG op hun 10-12'de drugsvoorlichting.

Uiteraard, als ik ze speed, coke, crack, heroine, pcp, meth, ghb, XTC etc zie gebruiken onder hun zestiende vliegen ze de deur uit.. Van mij mogen ze rustig af en toe een pilletje gebruiken na hun 16'de, als ze me maar vertellen hoe vaak, weten wat het doet, en wat voor schade het oplevert. Zou hypocriet van me zijn om ze dat te verbieden terwijl ik het zelf in die leeftijd ook heb gedaan. Mochten ze toch aan de coke of zo gaan hebben ze natuurlijk een gigantisch probleem.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat ben jij een figuur zeg
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
J0rrit zei:
Wat ben jij een figuur zeg
Klik om te vergroten...

Eentje die logica gebruikt I.P.V onderbuikgevoelens, vooroordelen en giftige drugspropaganda die iedereen tegenwoordig te slikken krijgt. Jongens en meisjes van 12 die zich klem zuipen aan breezers, geen probleem, maar LSD is opeens vreselijk?

Geloof me, ik wou dat ik op m'n 12'de LSD had gehad.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
:rolleyes:
J
JunglistManuvaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben momenteel 16, over 4 maanden 17. En heb al 2 keer lsd gedaan. Naar mijn mening heb ik mezelf er eigenlijk alleen maar beter door leren kennen.

Ik persoonlijk vind niet dat er een minimum leeftijd gestelt moet worden, het is alleen wel aan te raden om er zeker van te zijn dat je jezelf vrij goed kent en stevig in je schoenen staat.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
JunglistManuva zei:
Ik ben momenteel 16, over 4 maanden 17. En heb al 2 keer lsd gedaan. Naar mijn mening heb ik mezelf er eigenlijk alleen maar beter door leren kennen.

Ik persoonlijk vind niet dat er een minimum leeftijd gestelt moet worden, het is alleen wel aan te raden om er zeker van te zijn dat je jezelf vrij goed kent en stevig in je schoenen staat.
Klik om te vergroten...

Kijk, dat bedoel ik dus! Bravo!
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#20
15 jaar is te jong, je hersenen zijn nog in ontwikkeling en als je lsd op die jonge leeftijd neemt neemt de kans op schizofrenie en dat soort dingen toe.
dus wacht maar gewoon even tot je 18-20ste ofzo en dan alsnog in mate:tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."