Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD & Autisme

LSD & Autisme

133 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
als jij moeder was met een dyslectische dochter
en een hyperactieve zoon die beperkt zijn door die giftige bende

he wat als je amalgaamvullingen heb en je kinderen zijn ziek
wat als die eigen dingen gaan lekken in je mond
en je word daardoor ziek
net zo ziek als die goudzoekers die het gebruiken om er goud mee te zoeken

wat ga je denken dan laat maar zitten die kwikvullingen
ze zijn toch niet de oorzaak ?
laat me kinderen maar verder leven,, af en toe mischien een anti depripil of kalmeerpil zal wel voldoende zijn het is alleen psychische en het blijft hetzelfde het word niet erger

dan denk je mooi mis en laat je je kinderen stikken :kots:

in memoriam Proffessor dokter Bernard Rimland
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bob Marley overleed aan kanker wat begon aan zijn grote teen. Alsof negers zo gezond zijn, lekker boeiend...

Rook jij nou maar lekker je joint.
vogel zei:
ik ben zowel de controle over me hoofd en me maag kwijtgeraakt door die kwik troep
en als ik ayahuasca paddestoelen of LSD eet dan ga ik daardoor kotsen :kots:
Klik om te vergroten...
Ook mensen zonder autisme kotsen van ayahuacsa en paddo's. Dikke bullshit dus.

Ik discussieer niet meer met je totdat je geleerd hebt waar leestekens voor zijn. En zoek hulp.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
je richt wel al je ogen op die kwik en fluor, niet je hele leven draait hierom!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
vogel zei:
onderzoek alles, en maak je eigen conclusies.
zoek het uit,
poehee blijf toch die autist als jullie willen
ik heb meerdere werelden waarin ik leef, ik ben een indigo, ik ben een sjamaan, enz
en in één van die werelden liegen ze tegen me
eerst vergiftigen en dan nog liegen ook

FOK joe :kots:
Klik om te vergroten...


Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan :)
Als ik al die posts van jou zo lees ben je best een 'rare vogel'.
Ze hebben verschillende medicijnen voor jou die je op recept gewoon kan krijgen. Succes!
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
TrippyShit zei:
vogel zei:
onderzoek alles, en maak je eigen conclusies.
zoek het uit,
poehee blijf toch die autist als jullie willen
ik heb meerdere werelden waarin ik leef, ik ben een indigo, ik ben een sjamaan, enz
en in één van die werelden liegen ze tegen me
eerst vergiftigen en dan nog liegen ook

FOK joe :kots:
Klik om te vergroten...


Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan :)
Als ik al die posts van jou zo lees ben je best een 'rare vogel'.
Ze hebben verschillende medicijnen voor jou die je op recept gewoon kan krijgen. Succes!
Klik om te vergroten...
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hij gaat toch niet naar de dokter, hij is in zijn ogen een sjamaan. Ik heb hier wel respect voor, maar vind het soms ook wel een beetje ver gaan bij deze jongen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een autist (heb zelf lichte pdd-nos, niet aanvallend bedoeld dus) die door tripmiddelen ontspoort is en denkt dat hij in meerdere werelden leeft en het over kwik en gekke dingen heeft en denk dat hij een sjamaan is en dan er werelden tegen em liegen enzo, daar heb ik weinig respect voor. Niet persoonlijk naar hem bedoeld, ken hem niet eens, maar bepaalde medicijnen zouden hem geen kwaad doen denk ik zo...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Absoluut NIET het verschilt per persoon, niet per ziekte
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
true
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#10
prrrthggfhgfhfy medicijenen
wat bedoel je
antipsychotica antidepri ssri benzo's

MAN dat chemische rotspul VERNIETIGD mijn creatief denken.
als jij maar in de buurt van me komt met die medicijntroep ben je een gevaar vooor ,me
alsof dat spul geen kwaad doet, ritalin, adderal in amerika raken ze er verslaafd aandie troep
en de farmaceutische industrie verdient er zijn centen mee

autisme is sjamanisme
shizofrenie is ook sjamanisme
wiet maakt rustig maar stoord niet het creatief denken zoals die chemische antipsychotica enzo

wie zei dat dat chemische farmaceutische geen kwaad met mijn doet
gatverdamme zeg je bent net zoals me dokter
ook al zoeen chemische narreheks
planten
planten maken mijn beter
KAlmoes voor mijn maag
LSD voor mijn ZIEL
THC wiet voor mijn hoofd
DMSA TTFD om die giftige bende kwijtteraken

ga me niet vertellen wat ik moet doen
ja :tearsofjoy:
ik extraheer stero-ide, lak-tonen uit nachtschade planten
zoek het bij de psychs als je denkt dat die psychiaters het beter weten
ik weet dat 9 van de 10 bagger is :kots:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
tomz0r zei:
TrippyShit zei:
vogel zei:
onderzoek alles, en maak je eigen conclusies.
zoek het uit,
poehee blijf toch die autist als jullie willen
ik heb meerdere werelden waarin ik leef, ik ben een indigo, ik ben een sjamaan, enz
en in één van die werelden liegen ze tegen me
eerst vergiftigen en dan nog liegen ook

FOK joe :kots:
Klik om te vergroten...


Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan :)
Als ik al die posts van jou zo lees ben je best een 'rare vogel'.
Ze hebben verschillende medicijnen voor jou die je op recept gewoon kan krijgen. Succes!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

je lijkt wel een beetje skitzo met je verschillende werelden dude
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#12
autisten hebben toch een levendige fantasie
autisten zitten toch vaak in hun eigen wereld(?en)
laat me fantasie dan toch svp de vrije loop gaan
daarvoor heb ik dan toch dat zogenoemde autisme

poehee ik noem het hier fantasie,,, ja hallo het is gewoon een verdwaalde sjamaan
in de jungle had ik de diagnose sjamaan gekregen
zo denk ik er over

Het wereldbeeld van de sjamaan.

Ze worden in trance gekozen door geesten, die hen leren in trance te gaan en met hun ziel
op te stijgen naar andere werelden of via gevaarlijke kloven af te dalen tot de verschrikkingen
van het onderaardse; het vel word van hun lijf gestroopt, totdat alleen het skelet overblijft
(voor gemeenschappen die bestaan van de jacht vormen beenderen de essentie van het leven)
en worden daarna weer inelkaar gezet en herboren;
Ze verkrijgen de macht geesten te bestrijden en hun slachtoffers te genezen;
Maar sjamanen zijn tegelijkertijd hele gewone mensen, die op jacht gaan, koken, in de tuin werken en huishoudelijk taken doen.
Als een sjamaan het dan ook heeft over andere werelden, dan bedoeld hij daarmee geen oorden
die zijn afgescheiden van deze wereld. Integendeel, de werelden waarover hij praat, vertegenwoordigen de ware aard der dingen en de ware oorzaken van de gebeurtenissen om ons heen. Dit word door iedereen in de gemeenschap onderschreven en vele mensen kunnen in mindere of meerder mate sjamaan zijn, afhankelijk van hun inzicht in deze werkelijkheid.

Wat is een sjamaan ?

Sjamanen zijn tegelijk arts, priester, maatschappelijk werker en mysticus.
In het verleden zijn ze vaak voor krankzinnig versleten en ze zijn veelvuldig vervolgd.
In de jaren zestig werden ze verwezen naar het rijk van de afgezaagde fantasie van de antropoloog. Maar momenteel vormen ze het onderwerp van heftige academische debatten.
Het woord sjamaan is afkomstig van de Evenken, een kleine Toengoezen spekende groep van
jager en rendierhouders in Siberié.
Aanvankelijk werd het woord gebruikt om religieuze specialisten uit dit gebied aan te duiden.
Aan het begin van de 20e eeuw werd het woord in amerika echter al gebruikt voor verschillende
soorten medicijnmannen en -vrouwen. En sommige mensen in de NewAgebeweging
beschouwen iedereen die een of andere vorm van contact met geesten onderhoud als sjamaan.
Van de siberische sjamaan werd beweerd dat zijn ziel zijn lichaam kon verlaten en toegang
had tot andere gebieden van de kosmos.
Culturen en gemeenschappen waar in dergelijke vermogens word geloofd, kunnen sjamanistisch
worden genoemd.
Bij een bredere definitie van sjamaan word elke persoon meegeteld die controle heeft over zijn of haar eigen trance, zelfs zonder ooit een zielereis te maken, zoals in Korea.
Dat de sjamaan de controle over zijn trance behoud, wil overigens niet zeggen dat hij kan blindvaren op zijn 'beheersing' van de geesten.
Het beroep van sjamaan word over het algemeen als gevaarlijk beschouwd en er bestaat altijd het risico van lichamelijk letsel, krankzinnigheid of de dood.
Een sjamaan bestaat bij de gratie van zijn samenleving en cultuur.
Sjamanisme is niet zozeer een verenigd geloof maar een vorm van religieuze gevoeligheid en gebruiken.
het achtervoegsel (isme) is er eigenlijk niet erg op van toepassing.
Er is geen sprake van een doctrine, een sjamanenkerk of heilig boek dat als referentiepunt dienst kan doen.
Desalniettemin bestaan er tussen sjamanistische ideeén en gebruiken in ver uit elkaar liggende streken die nooit met elkaar in contact zijn geweest opvallende overeenkomsten
die niet zo gauw kunnen worden verklaard.
Er word tegenwoordig veel meer nadruk gelegd op de functie van de sjamaan als genezer,
maar deze vertegenwoordigd maar één aspect van zijn werk.
Sjamanisme is onder meer en religie voor gemeenschappen van jagers waar men leven moet
nemen om zelf te kunnen overleven.
Het sjamanistisch beeld van evenwicht in het universum is voornamelijk gebaseerd op betaling voor de zielen van de dieren die men opeet.

Geen wreedheid zonder Verering...
volgens mijn zit in het meeste vlees wel wreedheid (teveel?)
maar is het zonder (te weinig) verering

Deze opvattingen kloppen met het wijdverspreide idee van een beschermende Heer of Vrouwe der dieren die de bewaarder is van de diersoorten en hun collectieve ziel of essentie vertegenwoordigt.
Dit wezen staat dieren toe zich als voedsel aan de menselijke jagers te geven maar eist
in ruil daarvoor zekere.

oeps huh ? offers ,, der is wel heel veel wreedheid tegen dieren(natuur) in de wereld
maar te weinig verering.
en die bescherm Heer of Vrouwe die gaat dat allemaal gewoon maar accepteren ? :confused:

Zijn sjamanen geestelijk gestoord?

Vanaf het begin van de twintigste eeuw word door geleerden en onderzoekers de nadruk gelegd
op de psychopathologie, 'hysterie' of 'neurose' van de sjamaan.
Deze meningen waren goeddeels gebaseerd op de zeer veronrustende optredens van siberische sjamanen. Lommels opvatting in de jaren 60 over de psychische stoornis van de peleolithische sjamaan als noodzakelijke stimilus voor artistieke creativiteit was een belangrijke stap op de weg door de hippietijd naar de NewAge, waarin word gedacht dat de sjamaan misschien wel juist gezond is.
Het vreemde gedrag van de sjamaan in trance word nu gezien als normaal aspect van het menselijk gedrag, en kan wellicht zelfs worden beschouwd als psychobiologische gave.
De pathologische sjamaan met zijn zinloze fantasieén uit het verleden is de mens met de creatieve verbeeldingkracht van vandaag. :wink:
Deze ommekeer heeft mede plaats gevonden dankzij de veelvuldige experimenten met veschillende vormen van psychedelische (entheogene) middelen in de jaren 60
De sjamanistische 'waanzin' is misschien wel het meest verwant aan schizofrenie.
Tijdens een aanval van schizofrenie kan de schizofreen verschrikkingen
doormaken die vergelijkbaar zijn met het initiatievisioen van de sjamaan en kan zijn of haar
persoonlijkheid op dezelfde manier uit elkaar vallen.
De psychologische en maatschappelijke verschillen zijn echter groot.
De concentratie van de sjamaan word groter, terwijl die van de schizofreen alle kanten op gaat;
de sjamaan houd verregaande controle over zijn of haar geestestoestand, terwijl shizofrenie
verlies van controle met zich meebrengt; en terwijl de ervaring van de sjamaan altijd word teruggebracht naar de gemeenschap en ten behoeve van de gemeenschap word gedeeld,
zit de schizofreen vast in een prive-ervaring bijna op het autistische af.
Buiten de trance is de sjamaan een heel gewoon mens.
Net als bij andere creatieve persoonlijkheden zijn sommige prikkelbaar of vreemd*
(creatief prikkelbaar vreemd zijn kenmerken die voor kunne komen bij autisme))))*
terwijl andere krachtige en bekwame leden van hun gemeenschap zijn.
was einstein een hoog intilligente autist ? (syndroom van asperger)
De geestelijke kracht van de sjamaan komt voort uit een bredere ervaring van geestesstoornissen. de initiatie is een beheerst uit elkaar vallen, wat altijd gevolgd word door
reíntegratie tot iets nog krachtigers en een grote heelheid.
De persoonlijkheid van de sjamaan word gevormd door de cultuur en zijn 'krankzinnigheid'
is in overeenstemming met die cultuur.
Het is uiteindelijk de samenleving die het onderscheid maakt tussen het gedrag van de sjamaan
en dat van de schizofreen etc
De een word een held , de ander word patient. De sjamaan leeft op de rand van de afgrond maar weet hoe hij moet voorkomen erin te vallen.

Sommige mensen blijven de sjamaan als psychoot zien, maar dit beeld word goeddeels overschaduwd door een nieuwe en positievere benadering.
Sinds Aldous Huxley aan het begin van de jaren 50 met mescaline experimenteerde,
is de waardering voor het sjamanisme onder zowel academische specialisten als de volkscultuur gestaag gegroeid. De figuur van de sjamaan word in de andersdenkende psychiatrie, maar ook in andere kringen, geidealiseerd.
In dezelfde periode waarin het vertrouwen van de westerse geindustrialiseerde cultuur
(consumtiemaatschappij) en het wetenschappelijke wereldbeeld steeds meer is afgebrokkeld,
is de waardering voor het sjamanisme aanzienlijk toegenomen.
Ook in de voormalige communistische wereld is sprake van gedesillusioneerdheid.
Dit alles heeft geresulteerd in een spirituele zoektocht waar verschillende vormen van religie,
zoals charimistische kerken, het boeddhisme en het paganisme op zijn ingesprongen.
In deze stromingen word het sjamanisme gezien als een niet-geinstitutionaliseerde, ondogmatische vorm van spiritualiteit waarbinnen veel ruimte is voor persoonlijke creativiteit.
Sinds de jaren 70 zijn er in Amerika en Europa nieuwe sjamanistische bewegingen ontstaan
uit de erfenis van de Hippiecultuur van de jaren 60.
De belangstelling voor niet-westerse religies, milieubewegingen, newage en alle verschillende vormen van zelfhulp en zelfverwerkelijking. Ook de populaire antropologie heeft hieraan haar bijdrage geleverd.
Deze beweringen zijn de mening toegedaan dat het sjamanisme tegenovergesteld is aan de gevestigde religies en politieke stelsels en spreken van een democratisering van het sjamanisme
waarbij elk individu in staat is om sjamaan te worden.
Ze zien het sjamanisme niet als religie maar als een beeld van de werkelijkheid en een doelmatige techniek.
Deze kunnen worden aangeleerd. Neosjamanisten interpréteren de 'veranderde bewustzijnstoestand'van de sjamaan als een vermogen dat binnen het bereik legt van alle mensen.

:wave:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Juist en in 2012 gaat de wereld ten onder, In Roswell heeft de Amerikaanse overheid een ufo-brokstuk weten te confiskeren, Adam en Eva waren de eerste 2 mensen, Allahwakbar dood aan de ongelovigen, en kwik en fluor maakt ons ziek hahaha :P

Waar ging dit topic ook alweer over?! :wink:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Over mensen die geen contact durfen te maken met mensen :tearsofjoy:
Mongooltjes dus!! :rock: :tearsofjoy:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindgamer zei:
Over mensen die geen contact durfen te maken met mensen :tearsofjoy:
Mongooltjes dus!! :rock: :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik vind jou een kortzichtige mongool :wave:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja, dat vind ik nou ook :(
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#17
\\jullie weten er niks vanaf
het gaat niet om durven
normale mensen maken natuurlijk contact
dat kan de autist niet hij moet er over nadenken omdat hij niet over die vaardigheden beschikt
hij moet met zijn intilligentie zijn sociale vaardigheden uitvoeren
regageer svp alleen als je iets nuttigs te melden heb
en doe niet alsof jij de autist ben die het weet, want jij hebt er geen ervaring mee
poehee dat gaat mis hoor mensen,, trippen zonder te beseffen dat je een spiritueel middel neemd en dat je spiritueel wezen ben.
trippen is geen spelletje

zware metale= kan ernstig verlies van controle voor jaren zowel geest als lichaam
psychedelica is kan enigzins verlies van controle betekenen voor uren, dagen
trance kan ook verlies van controle maar dan blijft men nuchter meestal en is het binne een uur over zeg maar
meditatie is pure rust en harmonie
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
vogel zei:
\\jullie weten er niks vanaf
Klik om te vergroten...

Ik had gezegd: "Ik vind dat jullie er niets vanaf weten"

Maar goed ik voel me niet echt speciaal in dit leven (wel uniek) en god niet dus ik doe alleen aan oordelen en dus niet veroordelen!

En ik vind jou een stomme hippie, hihihaha :rock: :beer:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#19
DE SjAMAAN

reizen van de ziel trance, extase en genezing van siberié tot de amazone
184 blz

autheur piers vitebsky
uitgeverij librero
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
vogel zei:
DE SjAMAAN

reizen van de ziel trance, extase en genezing van siberié tot de amazone
184 blz

autheur piers vitebsky
uitgeverij librero
Klik om te vergroten...

Ja, het mag wel in een boek hebben gestaan allemaal, het zal ook allemaal wel donders intressant zijn en dat meen ik (want ik sta voor veel dingen open.)

Maar als ik in een boek schrijf dat een keutel ons universum heeft geschapen geloof je het ook?

Vergeef me mijn boeren nuchterheid :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."