Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD & Autisme

LSD & Autisme

133 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
azgaza zei:
Kees Klapkaak zei:
Ik heb zelf het syndroom van asperger en heb nu sinds de 2 jaar dat ik LSD gebruik het gevoel dat ik de wereld om me heen beter begrijp dan ooit te voren. :hearteyes:

Kan nu ook beter als ooit mensen lezen

Volgens mij heb ik het genezen ofzo :P :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb geen autisme, maar ik ben sociaal nou ook weer niet de aller sterkte en mijn intuitie en mensen inzicht is voor mijn gevoel ook beter geworden sinds ik trip :)
Klik om te vergroten...

Same here.

Ikzelf ben dan wel altijd heel spontaan en open geweest tegen iedereen ( ADHD ) maar na trips heb ik ook echt het gevoel dat ik mensen beter kan lezen, of überhaupt kan lezen.

Vanaf mijn ervaring hiermee wil ik ook de psychiatrie in.
Heb wel het gevoel dat wanneer gebruik bij LSD 'uit de hand loopt'(meer dan eens per maand) je toch zelf snel moet oppassen ivm. je geestelijke gezondheid. Ben psychisch gezien behoorlijk wat instabieler geworden. Of dit dan weer komt door de emotionele inzichten die je krijgt of het proces van verwerking wat nog loopt/verkeerd verlopen is, en niet aan het middel zelf ligt is een ander verhaal.
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelf heb ik veel last gehad in me leven van pdd-nos... Onverklaarbaar type van autisme? Ik weet niet eens wat het is of wat het zegt. Ik weet wel wat dat ik het nog elke dag werk. Een dikke muur om contacten te maken en te leggen. Niet willen omgaan met mensen gigantische vooroordelen om maar mensen te kunnen negeren. Geen pretje en dan zijn forums een lekkere anonieme uitlaatklep, waar ik mijn geestelijke zekerheid niet kan schaden. Vaak wordt ik wel gek van me autisme het speelt elke dag wel een rol. Ik zal nooit de telefoon pakken en iemand spontaan bellen. Een bestelling bij de chinees gaat al heel moeilijk. Contacten liggen met vrouwen gaat nog moeizamer bij. Bij alles wat ik zeg dat ik helemaal na wat andere ervan denkt waardoor ik vaak niet goed uit de woorden kom en een verkeerde indruk geef.

Vaak heb ik mensen (vrienden en psychologen) horen zeggen dat trippen niet bevordelijk is voor me geest. Dat ik er snel nog autistischer van wordt enz. Ik negeer dit want, ik wil niet weten dat ik zoiets heb. Meestal valt tijdens me trip deze muur voor me weg. Ik durf wat meer te zeggen en maak me minder druk. Een emotionele stemming kan er dan ook bij me optreden. Iets van in normaal bewustzijn nooit meemaak. Ik huil nooit om iets maar echt nooit iets. Als me vriendin zich zo klote dat ze uren ligt te huilen doet het me normaal heel weinig, ik kan er niet troosten want, ik snap der gevoelens toch niet. Wanneer ik trip lijkt het allemaal wel een beetje normaal en kan ik met der huilen en lachen at the same time.

Vooral na een LSD trip heb ik minder last van wat hoog geleerde doktoren pdd-nos noemen. Elke keer voelt alsof het minder is maar komt toch langzaam in de week weer terug. Door trippen heb ik juist emotionele dingen kunnen verwerken. Probleem stukken in me hoofd waarmee ik al sinds me jeugd kamp heb ik een plekje weten te geven.

Veel mensen hebben in deze tijd autisme of iets wat erop lijkt. Ik heb een vriend die er ook aardig wat last heeft gehad en nog ook heeft. Met hem kan ik soms goed bespreken hoe dingen door ons hoofd gaan enzo. We vinden in trips veel gelijkenissen in elkaar... Dit geeft me altijd het gevoel dat je het niet alleen hebt. Ik ben altijd bang dat ik anders dan andere ben dat ik daarom gek ga worden ofzo. Dat soorten gesprekken geven me alle zelfvertrouwen waardoor ik nu met me huidige baan uitstekend kan functioneren en toch bijna elke dag met andere mensen omga. Alleen vrienden behouden is voor mij een onmogelijke taak omdat, ik niet de gene ben die altijd met de spontane leuke dingen komt maar de gene ben die altijd meegesleept moeten. Vaak zeg ik ook dat ik geen zin heb terwijl ik dat wel heb en andersom, weet niet waarom dat gebeurt maar is dat is iets waar ik nu een beetje aan werk.

Soms krijg ik wel het gevoel tijdens een trip dat het niet goed is voor de ontwikkeling met andere mensen. Dit gebeurt eigenlijk alleen maar wanneer ik snel achter elkaar trip en het vorige gewoon nog niet verwerkt hebt. Dan voel ik me vaak een week ofzo klote, blijf maar piekeren en slaap nauwelijks meer. Ik praat dan niet meer dan nodig met mensen en laat dan echt niet weten hoe ik me voel. Veel moeite heeft me vriendin ermee weet ook niet hoe vaak zei dat soort weken aan kan. Het lijkt misschien wel een trip van een week maar kan het ook niet echt zo noemen want, ik ben gewoon bewust van de huidige wereld en tijd.

Dit heb ik nu niet meer gehad sinds ik me rust kan vinden in mediteren. Ik voel daardoor beter wat substantie me geest aankan. Sinds ik mediteer hoor ik van andere mensen om heen dat ze me positief zien veranderen. Dat ze meer leven in me zien en me minder chaotisch vinden. Iets wat me weer zelfvertrouwen geeft waardoor ik nog verder kan ontwikkelen. Het geluk straalt bijna al dit hele jaar van me af. Een goede psycholoog heeft me hierbij wat tips en vertrouwen gegeven, wat ben ik die persoon dankbaar.

Eigenlijk heb ik nooit zo open iets over me autisme in 1 stuk gezegd, behalve tegen me psycholoog. Nooit heb ik het erover met me vriendin maar om het hier neer te zetten heb ik geen moeite mee. Ik zie eigenlijk wel veel gelijkenis met trippyshit... heb namelijk ook een beetje last gehad van hppd. Maar ik jou wel eens in een lsd trip en jij op 4fluo gesproken via de telefoon. Dat was dat gesprek van Euh... Ja,.... Leuk..... HET WAS DUS NIET ZO BEDOELD :wink: maar we moeten elkaar nu wel snappen..... VAAG

Voor mij zitten er dus voordelen en nadelen aan autisme + LSD.

LSD + Autisme.... een beetje vreemd maar wel lekker. :hearteyes:
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou vroeg ik me onlangs af: aangezien LSD erom bekend staat je kijk op dingen grondig te veranderen tijdens (en soms na) een trip, zou het misschien kunnen dat mensen in het autisme-spectrum die het moeilijk hebben met bepaalde verbanden te leggen ( bv: emoties en gedrag interpreteren) tijdens of na het gebruik van LSD nieuwe inzichten verwerven? Heeft iemand ervaring?

En bovendien: zou het een goed idee zijn om samen met een goede vriend van me, die vorm van autisme heeft, een trip mee te maken?

Uw mening!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is heel specefiek per persoon. Het ligt voor een groot deel aan de persoonlijkheid. Mensen met autistische stoornissen lopen extreem uit een qua mate van stoornis, uitingen van stoornis, persoonlijkheid, intresses, flexibelheid.. daarom is het niet mogelijk er een dekkend antwoord op te geven.

Ik ken mensen met autistische stoornissen die er prima tegen konden en mensen die het beter echt niet zouden kunnen doen, en ook mensen die het hebben gedaan en er eigenlijk heel neutraal over waren. Het wisselt dus enorm.

Het kán denk ik wel helpen, maar het kan ook tegen werken als zo iemand een zware bad trip zou hebben, dus het is gewoon niet te zetten. Alleen de persoon zelf en de mensen die die gene het beste kennen kunnen zo'n oordeel vellen. Niet iedereen is geschikt om te trippen, stoornis of geen stoornis.
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Azgaza

Een zeer belezen en duidelijk gestaafd antwoord. Dat LSD echter voor iedereen anders kan vallen en per persoon best gekeken wordt of het wel kan is een feit en ben ik me van bewust. Mijn vraag was eerder: is Autisme een factor die überhaupt het gebruik van LSD in de weg staat, hoe die persoon dan ook verder is?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Luomo zei:
@Azgaza

Een zeer belezen en duidelijk gestaafd antwoord. Dat LSD echter voor iedereen anders kan vallen en per persoon best gekeken wordt of het wel kan is een feit en ben ik me van bewust. Mijn vraag was eerder: is Autisme een factor die überhaupt het gebruik van LSD in de weg staat, hoe die persoon dan ook verder is?
Klik om te vergroten...

Niet persé nee, ik ken namelijk wel twee mensen die getript hebben en autistische stoornissen hebben (een asperger, een pdd-nos), en die hebben beiden nooit problemen gehad. Een van de twee is er zelfs dol op en kan er goed tegen, de ander heeft wisselend goede en slechte trips gehad.

Het is wel extra belangrijk de vorgzorgen te nemen in zo'n geval; dus op een veilige plek, met een nuchter persoon erbij die er verstand van heeft. Ik denk dat mensen met een autistische stoornis namelijk een groter risico lopen op nare ervaringen; niet persé schade of grote problemen, maar nare ervaringen moeten verwerken zal ook niet helpen en ik denk dat die kans dus iets groter is.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom geen MDMA?

LSD werkt sterk op het binnen perspectief terwijl MDMA iemand juist laat proeven wat intieme verbondenheid is op grond van nobel contact met anderen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Omdat MDMA geen trip middel is? Iemand die autistische storingen heeft wil ook wel eens weten wat lsd is, en misschien leert hij/zij in de trip dingen die normaal een mensen leven kosten. Ik zou zeggen probeer het en hou idd een nuchtere tripsitter bij de hand mocht het fout gaan. Set en setting zijn bijna van levensbelang bij dit soort mensen, kijk ook even bij dit topic voor eventuele tips en tricks...

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=9373

Veel plezier en maak je een report?

X
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ken iemand met autisme, zijn trip ging prima. Maar zoals Azgaza al zei, het verschilt natuurlijk per persoon. Als je je niet zeker voelt over het trippen, doe het dan niet en wacht totdat je wel zeker weet dat dit een prachtige ervaring gaat worden.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drientje zei:
Omdat MDMA geen trip middel is? Iemand die autistische storingen heeft wil ook wel eens weten wat lsd is, en misschien leert hij/zij in de trip dingen die normaal een mensen leven kosten.
Klik om te vergroten...

Moet dat dan? Qua empathogeen effect is MDMA veel sterker dan acid. Probeer maar eens op een feest rond te lopen met MDMA op en geen contact te zoeken met mensen, buitengewoon moelijk. De toenadering tot anderen zal zelfs een autist gaan opzoeken met M op.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zelf pdd-nos. en idd zelfs binnen pdd-nos zijn er nog heel veel verschillen per persoon. Ik heb zelf na 11x paddo's en 1x lsd waarvan 10enhalf goede ervaringen. Ik ben alleen op een andere manier gaan denken. veel dieper, wat me soms een beetje tegenvalt :P maar niks heel negatiefs ofzo..
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#13
thx for sharing, ik vind het altijd erg interessant hoe mensen hun problemen proberen in te zien en op te lossen dmv trippen, veel succes in toekomstige trips en het vinden van lsd :wink:
M
MajicLid
01-01-2024, 00:00
#14
funkmaus zei:
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook autistisch en ik heb het ook hetzelfde als jou dat je echt anders tegen het leven aan gaat kijken en alles realistischer beleeft. Voor mij is paddo's echt een goed doener! :grin:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed om te horen, ze zullen dan toch wel niet voor niks therapeutische medicijnen genoemd worden :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi om dat te horen inderdaad, als het mensen zonder afwijkingen kan helpen met details; vind ik het ook eigenlijk niet vreemd dat het mensen die wel iets serieus hebben er ook beter van kunnen worden op lange termijn.

En ja; ik denk dat paddo's en LSD in principe een vergelijkbaar potentieel hebben, al voelt het per moment misschien iets anders, het eindresultaat is denk met beide op een vergelijkbare manier mogelijk.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Verdomme zeg, ik dacht dat ik pas goed in de knoop zat met mezelf, maar jij hebt het toppunt weten te bereiken!!
p
peace frogLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik 'lijdt' aan dyslexy en aan autisme-spectrum, heb paar champtrips achter de rug, maar bij mij heeft het dus geen invloed op autisme-spectrum.. (of omgekeerd)

volgens mij is het gewoon een deel van mijn karakter..
...wel kanik je zeggen dat ik onder champs nog minder emoties kan inschatten, of gesprekken begrijpen (in hoeverre zou dit normaal zijn :) )

telt dit ook als onderzoekje?:)
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#19
peace frog zei:
ik 'lijdt' aan dyslexy en aan autisme-spectrum, heb paar champtrips achter de rug, maar bij mij heeft het dus geen invloed op autisme-spectrum.. (of omgekeerd)

volgens mij is het gewoon een deel van mijn karakter..
...wel kanik je zeggen dat ik onder champs nog minder emoties kan inschatten, of gesprekken begrijpen (in hoeverre zou dit normaal zijn :) )

telt dit ook als onderzoekje?:)
Klik om te vergroten...

Komt er gewoon op neer dat het voor iedereen anders is, ik denk dat autisten gewoon door moeten trippen, zolang ze maar emotioneel stabiel zijn. Net zoals de normale plebs :wink:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ff update, heb nu meerdere lsd trips achter de rug, mn autisme is geen enkele keer een issue geweest, behalve natuurlijk op momenten van zelfreflectie :P

I call safe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."