Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD & Autisme

LSD & Autisme

133 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
prrrthggfhgfhfy medicijenen
wat bedoel je
antipsychotica antidepri ssri benzo's

MAN dat chemische rotspul VERNIETIGD mijn creatief denken.
als jij maar in de buurt van me komt met die medicijntroep ben je een gevaar vooor ,me
alsof dat spul geen kwaad doet, ritalin, adderal in amerika raken ze er verslaafd aandie troep
en de farmaceutische industrie verdient er zijn centen mee

autisme is sjamanisme
shizofrenie is ook sjamanisme
wiet maakt rustig maar stoord niet het creatief denken zoals die chemische antipsychotica enzo

wie zei dat dat chemische farmaceutische geen kwaad met mijn doet
gatverdamme zeg je bent net zoals me dokter
ook al zoeen chemische narreheks
planten
planten maken mijn beter
KAlmoes voor mijn maag
LSD voor mijn ZIEL
THC wiet voor mijn hoofd
DMSA TTFD om die giftige bende kwijtteraken

ga me niet vertellen wat ik moet doen
ja :tearsofjoy:
ik extraheer stero-ide, lak-tonen uit nachtschade planten
zoek het bij de psychs als je denkt dat die psychiaters het beter weten
ik weet dat 9 van de 10 bagger is :kots:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
tomz0r zei:
TrippyShit zei:
vogel zei:
onderzoek alles, en maak je eigen conclusies.
zoek het uit,
poehee blijf toch die autist als jullie willen
ik heb meerdere werelden waarin ik leef, ik ben een indigo, ik ben een sjamaan, enz
en in één van die werelden liegen ze tegen me
eerst vergiftigen en dan nog liegen ook

FOK joe :kots:
Klik om te vergroten...


Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan :)
Als ik al die posts van jou zo lees ben je best een 'rare vogel'.
Ze hebben verschillende medicijnen voor jou die je op recept gewoon kan krijgen. Succes!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

je lijkt wel een beetje skitzo met je verschillende werelden dude
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#3
autisten hebben toch een levendige fantasie
autisten zitten toch vaak in hun eigen wereld(?en)
laat me fantasie dan toch svp de vrije loop gaan
daarvoor heb ik dan toch dat zogenoemde autisme

poehee ik noem het hier fantasie,,, ja hallo het is gewoon een verdwaalde sjamaan
in de jungle had ik de diagnose sjamaan gekregen
zo denk ik er over

Het wereldbeeld van de sjamaan.

Ze worden in trance gekozen door geesten, die hen leren in trance te gaan en met hun ziel
op te stijgen naar andere werelden of via gevaarlijke kloven af te dalen tot de verschrikkingen
van het onderaardse; het vel word van hun lijf gestroopt, totdat alleen het skelet overblijft
(voor gemeenschappen die bestaan van de jacht vormen beenderen de essentie van het leven)
en worden daarna weer inelkaar gezet en herboren;
Ze verkrijgen de macht geesten te bestrijden en hun slachtoffers te genezen;
Maar sjamanen zijn tegelijkertijd hele gewone mensen, die op jacht gaan, koken, in de tuin werken en huishoudelijk taken doen.
Als een sjamaan het dan ook heeft over andere werelden, dan bedoeld hij daarmee geen oorden
die zijn afgescheiden van deze wereld. Integendeel, de werelden waarover hij praat, vertegenwoordigen de ware aard der dingen en de ware oorzaken van de gebeurtenissen om ons heen. Dit word door iedereen in de gemeenschap onderschreven en vele mensen kunnen in mindere of meerder mate sjamaan zijn, afhankelijk van hun inzicht in deze werkelijkheid.

Wat is een sjamaan ?

Sjamanen zijn tegelijk arts, priester, maatschappelijk werker en mysticus.
In het verleden zijn ze vaak voor krankzinnig versleten en ze zijn veelvuldig vervolgd.
In de jaren zestig werden ze verwezen naar het rijk van de afgezaagde fantasie van de antropoloog. Maar momenteel vormen ze het onderwerp van heftige academische debatten.
Het woord sjamaan is afkomstig van de Evenken, een kleine Toengoezen spekende groep van
jager en rendierhouders in Siberié.
Aanvankelijk werd het woord gebruikt om religieuze specialisten uit dit gebied aan te duiden.
Aan het begin van de 20e eeuw werd het woord in amerika echter al gebruikt voor verschillende
soorten medicijnmannen en -vrouwen. En sommige mensen in de NewAgebeweging
beschouwen iedereen die een of andere vorm van contact met geesten onderhoud als sjamaan.
Van de siberische sjamaan werd beweerd dat zijn ziel zijn lichaam kon verlaten en toegang
had tot andere gebieden van de kosmos.
Culturen en gemeenschappen waar in dergelijke vermogens word geloofd, kunnen sjamanistisch
worden genoemd.
Bij een bredere definitie van sjamaan word elke persoon meegeteld die controle heeft over zijn of haar eigen trance, zelfs zonder ooit een zielereis te maken, zoals in Korea.
Dat de sjamaan de controle over zijn trance behoud, wil overigens niet zeggen dat hij kan blindvaren op zijn 'beheersing' van de geesten.
Het beroep van sjamaan word over het algemeen als gevaarlijk beschouwd en er bestaat altijd het risico van lichamelijk letsel, krankzinnigheid of de dood.
Een sjamaan bestaat bij de gratie van zijn samenleving en cultuur.
Sjamanisme is niet zozeer een verenigd geloof maar een vorm van religieuze gevoeligheid en gebruiken.
het achtervoegsel (isme) is er eigenlijk niet erg op van toepassing.
Er is geen sprake van een doctrine, een sjamanenkerk of heilig boek dat als referentiepunt dienst kan doen.
Desalniettemin bestaan er tussen sjamanistische ideeén en gebruiken in ver uit elkaar liggende streken die nooit met elkaar in contact zijn geweest opvallende overeenkomsten
die niet zo gauw kunnen worden verklaard.
Er word tegenwoordig veel meer nadruk gelegd op de functie van de sjamaan als genezer,
maar deze vertegenwoordigd maar één aspect van zijn werk.
Sjamanisme is onder meer en religie voor gemeenschappen van jagers waar men leven moet
nemen om zelf te kunnen overleven.
Het sjamanistisch beeld van evenwicht in het universum is voornamelijk gebaseerd op betaling voor de zielen van de dieren die men opeet.

Geen wreedheid zonder Verering...
volgens mijn zit in het meeste vlees wel wreedheid (teveel?)
maar is het zonder (te weinig) verering

Deze opvattingen kloppen met het wijdverspreide idee van een beschermende Heer of Vrouwe der dieren die de bewaarder is van de diersoorten en hun collectieve ziel of essentie vertegenwoordigt.
Dit wezen staat dieren toe zich als voedsel aan de menselijke jagers te geven maar eist
in ruil daarvoor zekere.

oeps huh ? offers ,, der is wel heel veel wreedheid tegen dieren(natuur) in de wereld
maar te weinig verering.
en die bescherm Heer of Vrouwe die gaat dat allemaal gewoon maar accepteren ? :confused:

Zijn sjamanen geestelijk gestoord?

Vanaf het begin van de twintigste eeuw word door geleerden en onderzoekers de nadruk gelegd
op de psychopathologie, 'hysterie' of 'neurose' van de sjamaan.
Deze meningen waren goeddeels gebaseerd op de zeer veronrustende optredens van siberische sjamanen. Lommels opvatting in de jaren 60 over de psychische stoornis van de peleolithische sjamaan als noodzakelijke stimilus voor artistieke creativiteit was een belangrijke stap op de weg door de hippietijd naar de NewAge, waarin word gedacht dat de sjamaan misschien wel juist gezond is.
Het vreemde gedrag van de sjamaan in trance word nu gezien als normaal aspect van het menselijk gedrag, en kan wellicht zelfs worden beschouwd als psychobiologische gave.
De pathologische sjamaan met zijn zinloze fantasieén uit het verleden is de mens met de creatieve verbeeldingkracht van vandaag. :wink:
Deze ommekeer heeft mede plaats gevonden dankzij de veelvuldige experimenten met veschillende vormen van psychedelische (entheogene) middelen in de jaren 60
De sjamanistische 'waanzin' is misschien wel het meest verwant aan schizofrenie.
Tijdens een aanval van schizofrenie kan de schizofreen verschrikkingen
doormaken die vergelijkbaar zijn met het initiatievisioen van de sjamaan en kan zijn of haar
persoonlijkheid op dezelfde manier uit elkaar vallen.
De psychologische en maatschappelijke verschillen zijn echter groot.
De concentratie van de sjamaan word groter, terwijl die van de schizofreen alle kanten op gaat;
de sjamaan houd verregaande controle over zijn of haar geestestoestand, terwijl shizofrenie
verlies van controle met zich meebrengt; en terwijl de ervaring van de sjamaan altijd word teruggebracht naar de gemeenschap en ten behoeve van de gemeenschap word gedeeld,
zit de schizofreen vast in een prive-ervaring bijna op het autistische af.
Buiten de trance is de sjamaan een heel gewoon mens.
Net als bij andere creatieve persoonlijkheden zijn sommige prikkelbaar of vreemd*
(creatief prikkelbaar vreemd zijn kenmerken die voor kunne komen bij autisme))))*
terwijl andere krachtige en bekwame leden van hun gemeenschap zijn.
was einstein een hoog intilligente autist ? (syndroom van asperger)
De geestelijke kracht van de sjamaan komt voort uit een bredere ervaring van geestesstoornissen. de initiatie is een beheerst uit elkaar vallen, wat altijd gevolgd word door
reíntegratie tot iets nog krachtigers en een grote heelheid.
De persoonlijkheid van de sjamaan word gevormd door de cultuur en zijn 'krankzinnigheid'
is in overeenstemming met die cultuur.
Het is uiteindelijk de samenleving die het onderscheid maakt tussen het gedrag van de sjamaan
en dat van de schizofreen etc
De een word een held , de ander word patient. De sjamaan leeft op de rand van de afgrond maar weet hoe hij moet voorkomen erin te vallen.

Sommige mensen blijven de sjamaan als psychoot zien, maar dit beeld word goeddeels overschaduwd door een nieuwe en positievere benadering.
Sinds Aldous Huxley aan het begin van de jaren 50 met mescaline experimenteerde,
is de waardering voor het sjamanisme onder zowel academische specialisten als de volkscultuur gestaag gegroeid. De figuur van de sjamaan word in de andersdenkende psychiatrie, maar ook in andere kringen, geidealiseerd.
In dezelfde periode waarin het vertrouwen van de westerse geindustrialiseerde cultuur
(consumtiemaatschappij) en het wetenschappelijke wereldbeeld steeds meer is afgebrokkeld,
is de waardering voor het sjamanisme aanzienlijk toegenomen.
Ook in de voormalige communistische wereld is sprake van gedesillusioneerdheid.
Dit alles heeft geresulteerd in een spirituele zoektocht waar verschillende vormen van religie,
zoals charimistische kerken, het boeddhisme en het paganisme op zijn ingesprongen.
In deze stromingen word het sjamanisme gezien als een niet-geinstitutionaliseerde, ondogmatische vorm van spiritualiteit waarbinnen veel ruimte is voor persoonlijke creativiteit.
Sinds de jaren 70 zijn er in Amerika en Europa nieuwe sjamanistische bewegingen ontstaan
uit de erfenis van de Hippiecultuur van de jaren 60.
De belangstelling voor niet-westerse religies, milieubewegingen, newage en alle verschillende vormen van zelfhulp en zelfverwerkelijking. Ook de populaire antropologie heeft hieraan haar bijdrage geleverd.
Deze beweringen zijn de mening toegedaan dat het sjamanisme tegenovergesteld is aan de gevestigde religies en politieke stelsels en spreken van een democratisering van het sjamanisme
waarbij elk individu in staat is om sjamaan te worden.
Ze zien het sjamanisme niet als religie maar als een beeld van de werkelijkheid en een doelmatige techniek.
Deze kunnen worden aangeleerd. Neosjamanisten interpréteren de 'veranderde bewustzijnstoestand'van de sjamaan als een vermogen dat binnen het bereik legt van alle mensen.

:wave:
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie hem meer als lokale dorps -in dit geval forum- gek
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ja die laatste kies ik ook voor, hij heeft inderdaad wel een sterke persoonlijkheid (eentje die vastzit in een sjamanen amalgamen wereld)
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
gNuxx zei:
vogel zei:
gNuxx zei:
hahaha ja heah, die vogel is knetterbek maar weet het zelf nog niet :grin:

maar verder een prima kerel natuurlijk :grin:
Klik om te vergroten...
knetterbek ?

je bedoeld kwikbek.,., weet je wel amalgaamvullingen ,
Klik om te vergroten...

OOK IETS VAN SCHIZO'S, ALLES LETTERLIJK NEMEN.

je bent knettergek vent
Klik om te vergroten...

je haalt de dingen doorelkaar (( in de warrepsichiater,,))
gNuxx je bent in de war,, en psychiaters spreken met hele woorden , die zeggen niet: schizo's
gNuxx is een beetje in de war door ze dogmatische psychoiatrische studie
schizofrenen spelen met woorden,, bv,; psycheloge,> spiegelooge >>spiegel in me ogen,,
autisten zijn pietje precies en nauwkeurig en nemen dingen letterlijk op
ik was blijven hangen door de kwik en de fluor,,
nou ben ik zalig lekker DOORGEDRAAiD door de LSD
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
vogel zei:
gNuxx zei:
hahaha ja heah, die vogel is knetterbek maar weet het zelf nog niet :grin:

maar verder een prima kerel natuurlijk :grin:
Klik om te vergroten...
knetterbek ?

je bedoeld kwikbek.,., weet je wel amalgaamvullingen ,
Klik om te vergroten...

OOK IETS VAN SCHIZO'S, ALLES LETTERLIJK NEMEN.

je bent knettergek vent[/quote]

je haalt de dingen doorelkaar (( in de warrepsichiater,,))
gNuxx je bent in de war,, en psychiaters spreken met hele woorden , die zeggen niet: schizo's
gNuxx is een beetje in de war door ze dogmatische psychoiatrische studie
schizofrenen spelen met woorden,, bv,; psycheloge,> spiegelooge >>spiegel in me ogen,,
autisten zijn pietje precies en nauwkeurig en nemen dingen letterlijk op
ik was blijven hangen door de kwik en de fluor,,
nou ben ik zalig lekker DOORGEDRAAiD door de LSD[/quote]

ga eens wat meer research doen naar schizofrenie, ik heb hier een verslag liggen van 44 pagina's voor mijn studie.

Ik weet mijn ding er echt wel van hoor vriend.

bye bye
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindgamer zei:
Nee, autisten moeten richting Auschwitz!!

(zegt iemand met adhd)
Klik om te vergroten...

Volgens mijn zijn dat Nazi-praktijken dat fluorideren, me melktandjes heb ik niet meer,
Wat moest ik met die giftroep, ?
In de U.S.A zat er Thimoresal (kwik) in vaccins,
Zulke gif-praktijken horen nog bij de oude wereld,, Laatst was er nog zoeen Nazi aan de
macht in de U.S.A, die een valse mythe creéerde (WTC terrorattacks 9-11), om zo de
wereldbevolking tot electronische gechipte slaaf van de economie en de olie te maken,,
Der zijn twee soorten mensen die deze oude wereld willen afbreken,
deze twee soorten zijn de oorlogszuchtige terroristen en de vredige Hippies
daarom noemen ze kinderen met bv ADHD, ADD, en Autisme ook nieuwetijdskinderen,

ik ben Verkwikt en Gefluorideerd ,, Daardoor in de westerse maatschappij erg gedesillusioneerd en tot hippie Geradicaliseerd ,,
De Autist is gewist ik ben een Sjamaan Doorde Amalgaam,

Door die giftroep me genen gemuteerd daardoor met m ultiple sclerose in me hoofd sociaal geisoleerd, met als gevolg dat ik met tot het sjamanisme heb bekeerd , , kheb dankzij de spirituele lijdensweg ook veel geleerd,,

Vogel wenst jullie allemaal een :wave: Harmonisch,geometrisch,gifloos, plus psychosevrij en een :P gewist en LSDrijk en liefdevol :hearteyes: 2009


http://www.niburu.nl/index.php?articleid=18198
http://partyflock.nl/topic/895397:Indig ... deren.html


http://people.zeelandnet.nl/yong/Websit ... nderen.htm
http://www.nieuwetijdskinderen.org/
http://www.starchild.co.za/what.html
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het tijdperk van de waanzin der sjamaan
De Russische antropoloog Basilov vat de Russische literatuur van het begin van de twinstigste
over de geestesgesteldheid van de sjamaan als volgt samen:
In de 19de eeuw werden de wilde capriolen van de sjamaan eenvoudig verklaard.
Sjamanen waren slimme charlatans die deden alsof ze door ‘’demonen’’ bezeten
waren om hun onnozele stamgenoten te misleiden.,
Aan het begin van onze eeuw werd een andere mening gangbaar.
Sjamanen waren mensen met een verstoorde geest, (neuroten).
Hoewel dit voor Mikhailovsky in 1892 nog slechts een voorlopige conclusie was, stelde
Kharuzin in 1905 voor ‘’ te erkennen dat alle ware sjamanen boven alle neurotische mensen uitkomen’’. Bogaraz beweerde in 1910 dat er onder sjamanen die hem bekend waren ‘’vele bijna hysterisch waren en sommige letterlijk half krankzinnig waren.
In 1929 publiceerde Ksenofontov ‘’The cult of madness in Ural-Altaic Shamanism en
Zelenin schreef in 1935 dat iemand die geestelijk gezond was onmogelijk sjamaan kon worden.
Deze mening was niet minder extreem dan wat er in West-Europa en Noord-Amerika over werd geschreven. In 1939 legde Ohlmarks een verband tussen de’’Árctische hysterie’ van Siberische
en Eskimo-volken en de lange winternachten en het gebrek aan vitaminen,
terwijl andere onderzoekers vergelijkbare hysterieén vonden in de tropen,
((vogel heb kwik&fluorhysterie ontdekt)) (gebrek aan myeline in brein)
Tot zijn recente dood hield de grote psychoanalytisch antropoloog Devereux vol dat Mohave-sjamanen geestelijk ziek waren en hij schreef boeken met hoofdstuktitels als:
‘’ Krankzinnigheid door dromen van een krankzinnige godheid''.
Initiatieproces kan tot stand komen door bv, geesten , ziekte, ritueel,trauma,bijnadoodervaring
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#10
De genezende kracht van de dialoog

Bij de sjamanistische genezing is vaak sprake van een dialoog
tussen de patient en iemand anders, hetzij de sjamaan, hetzij een geest,
Dit aspect, dat in het Sora-sjamanisme verregaande vormen aanneemt,
is ook in de psychoanalyse aanwezig, waar ook sprake is van genezing door een
gesprek. Een Sora-patient praat met de dode via een sjamaan, terwijl de patient van de psychoanalyticus met de analyticus praat over andere afwezige personen in het leven
van de patient.
In het onderstaande schema* worden de logische relaties weergegeven tussen
deze twee benaderingen en de klinische psychiatrie.
Van boven naar onder word een toenemende scheiding tussen lichaam en ziel of geest
weergegeven en verschijnt een soort ‘geneeskunde’ die het lichaam los van de geest wil
behandelen.in elk stadium gaat het nu niet om de aard van de werkelijkheid
maar om de toepasselijkheid van de techniek.
Wat in elk stadium word weggelaten is niet eevoudig weg het spirituele aspect
van de patient. Als het aspect van de ziel niet word genegeerd wordt niet alleen
naar het lichaam gekeken in relatie tot de ziel, maar ook de persoon gezien in relatie
tot anderen. Als vorm van psychotherapie is het Sora–sjamanisme gebaseerd op een dialoog
die plaatsvind tussen de nabestaande en degene op wie zijn of haar aandacht is gericht
Psychoanalyse is ook op dialoog gebaseerd, maar de andere spreker is afwezig en de analyticus
is een zwakke plaatsvervanger. De klinische psychiatrie gebruikt geen dialoog als
therapeutische techniek maar kalmerende middelen en shock-therapie,,
met een jungiaaanse psychoanalyticus is er wel een serieuze eerlijke dialoog te voeren,


LSD-therapie
Hey , kom we gaan een LSD trip nemen en dan een interresante dialoog voeren.,,
Schaakspel erbij en één paar kostbakjes,, zodat alles onder controle blijft,
LSD-therapie,
Ga je met me meee !! dan nemen we LSD eeee
dan voeren we een interresante dialoog,
en vliegen we naar de regenboog,,

ik ben een gewonde jungiaan door de amalgaam,

schema*
Het rijk van ziekte en gezondheid
Lichaam, geest en ziel

Ziel of geest nauw verwant met lichaam>> ideeén over ziel en geest
Ziel of geest nauw verwant met lichaam>> ideeén over het denken

>>ideeén over ziel en geest >> Sjamanistische praktijk
>>ideeén over het denken >> Psychoanalyse en andere humanistische vormen van psychiatrie.

Denken of hersenen heb minder te maken met verbinding lichaam>> klinische psychiatrie>> ontkennen van invloed van toxische stoffen
Klik om te vergroten...

De sjamaan en de cliént zijn psychisch vaak sterker met elkaar verbonden dan een arts (psychiater) en een patient.
Het beeld van de sjamaan als '''''(vergiftigde) gewonde genezer''''''''''
gebaseerd op Jungiaanse ideeén van een analyticus,omvat beelden van de eigen kwetsbaarheid van de sjamaan en van zijn of haar kracht. Dit is geen tegenstrijdigheid,,,aangezien de
kracht op kwetsbaarheid is gebaseerd.

In het typische medische model word de arts (psychiater) grotendeels voorgesteld als een onkwetsbaar individu dat alles kan,terwijl de patient passief en hulpeloos blijft.

In het Jungiaanse model hebben zowel de Sjamaan als de Cliént verwondingen en geneeskracht.
De sjamaan projecteerd zijn eigen ervaring van gewond zijn op de cliént om de cliént
emotioneel te leren kennen,,
Terwijl de cliént zich aanvankelijk misschien nog niet bewust is van zijn
zelf-genezende-krachten en ze projecteerd op de sjamaan, zal de cliént later in staat zijn deze zelf-genezende-krachten over te nemen om zichzelf beter te maken. Deze zienswijze lijkt veel op de sjamanistische geneeskunst bij de Sora daar hebben de zieken via dialogen een actieve rol in hun eigen genezing.,

Zo ziek als een Zeehond
Zeehonden,
Waddenzee blijft te vuil, ((NHD 27 december 200:sunglasses:)
De aantasting van zeehonden in de waddenzee door giftige stoffen als ddt’s en pcb’s neemt amper af. Dit stelt Jolianne Rijks in een proefschrift over de relatie tussen de gifstoffen en het afweersysteem van zeehonden. Zij werkte aan de analyse van meer dan 1200 zeehonden die de virusepidemie in 2002 niet overleefden. Een van haar conclusies is dat ddt’s en pcb’s negatieve invloed kunnen hebben op het afweersysteem van de robben en zeehonden.
Aan het eind van de jaren 80 werd een daling waargenomen van deze stoffen in de Waddenzee.
Deze daling daalt niet meer en is tot stilstand gekomen,
Zielige Zeehonden, het gif stapelt zich op in de voedselketen,
Der zwemmen allemaal autistische vissen enzo in de vervuilde zee

Trillen, bibberen , kippevel, flauwvallen, gapen, lethargie, convulsies, schuimbekken,
uitpuilende ogen, ongevoeligeheid voor koude,hitte, en pijn, en grote glazige ogen,,
Zijn allemaal kenmerken van trance.
Hoewel dergelijk gedrag door veel mensen als verontrustend en (wild) psychotisch word ervaren,
is het een essentieel onderdeel van sjamanistische activiteiten overal ter wereld
De toestand waarin de sjamaan verkeert tijdens de initiatie en zijn werk is gehuld in mysterie.
De trance houd in dat de aandacht op één punt word gericht en dat men zich minder bewust is van alles daarbuiten. Een sjamaan en iemand die word bezeten moeten beide in trance zijn,
Maar in tegenstelling tot de bezetene heeft de sjamaan zijn trance volledig in de hand.
Dit heeft waarschijnelijk zijn oorsprong in de initiatie, die doorwerkt in de rituelen
Het Sora-meisje dat in haar dromen haar weg vind naar de onderwereld, en de toekomstige Siberische-sjamaan die in een visioen ontvoerd, gemarteld ,ontleed en weer inelkaargezet (hergeboren) word,herhalen bij iedere reis die ze maken gedeeltelijk de ervaringen van hun initiatie, tijdens de initiatie ontbrak het de toekomstige sjamaan nog aan de kennis en de mogelijkheden om deze beproeving te doorstaan en het wilde karakter ervan hield verband met het onvermogen van de sjamaan om er vat op te krijgen.
Het kwam zelfs dicht in de buurt van onvrijwillig bezeten worden.
(schizofrenie is bezetenheid ((een schizofreen is nooit alleen))
De initiatie markeert de dood van het zelf, van het ego of de persoonlijkheid van de sjamaan die daarna word gevormd tot een sterker en beter mens
Autisme=initiatieziekte,zie o.a ook pagina << 4 plus de link daar naar topic ''te jong voor lsd?''
gecontroleerde-geconcentreerde-Psychose ?=trance? = ?tevergelijken met lucide dromen ?
LSD-trip=vrijwillige psychose of onvrijwillige bezetenheid=?
LSD-trip= vrijwillige trance of vrije extase of –meditatie=?
Albert-Hoffman was onvrijwillig bezeten ?
Een paar maanden na zijn magische fietstocht nam Albert Hoffman een bewuste dosis, deze keer met minder fijne effecten ‘’Het was alsof een demon bezit van me had genomen’’ noteerde hij later
Sandoz en Albert hoffman onderkenden het belang van LSD-25.
Het werd eerst verspreid onder experimenterende psychiaters en psychologen.
Waaronder de heer Timothy Leary die na een aantal geslaagde proeven met afkickende alcoholisten LSD propageerde als een manier van leven (way of life)
En zo werd Hoffman’s ontdekte wondermiddel de drug van de sixties
Klik om te vergroten...

Meditatie kent in de praktijk verschillende vormen
Maar men streeft zoals bijvoorbeeld een ZenBoeddhistische monnik gewoonlijk
naar een hogerbewustzijnsniveau, waar fysieke noden ontbreken en de geest
doordringt tot de essentie van de waarheid , om de overgang naar dit niveau te
bereiken gebruiken sommige oosterse meditatiemethoden een voorwerp bijvoorbeeld
een Mandala – een geometrische voorwerp dat dikwijls de kosmos symboliseert,
,,,,((Zie je nou wel , der zit een zonnebloem (spirograaf) in me hoofd)),,,,
((een doorzichtige zonnneboem, ik kijk er meestal doorheen en zie niks vanwege de doorzichtigheid,maar met LSD bv kan ik de zonnebloem kleuren en worden allerlei
geometrische, symetrische en stervormige figuren zichtbaar)),,
Andere methoden kennen vormen van ritmisch ademhalen en concentratie op een punt
tussen de ogen of op bijvoorbeeld een mantra waarvan de beroemdste ‘’om’’’is
een afleiding van het Sanskriet ‘’aum’’, het heilige woord voor kracht, Mantra’s zijn meestal
zinnen met een opsomming van oude wijsheden,,
studie-richtinkje>>
http://www.jungiaansinstituut.nl/jungia ... erapie.php
Ayurveda is een oosterse geneeswijze waarin lichaam en geest als één gezien worden.
http://www.marjovanweenen.mysites.nl/my ... 27352.html
is zij een sjamaan ?


<>hippie new year<>,, gaan er nog meer mensen gewist het nieuwe jaar in :wave: ,, ?
De autist is Gewist, ik ben een Sjamaan doorde Amalgaam,
I
IlluSionS667Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zelf zit ik met hoogbegaafdheid en Asperger's syndroom. Ik heb gisteren voor de 3de of 4de keer LSD gebruikt toen ik behoorlijk depressief was. Hoewel ik ietwat schrik had voor een zogenaamde "bad trip", heb ik echter een geweldige dag gehad. De serotonine raasde door mijn hersenen tesamen met de meest gevarieerde impressies en ideeën. De ervaring voelde aan als een spirituele zuivering en de energieboost die ik daarvan gekregen heb is ongelooflijk. LSD heeft op mijn geest ongeveer het effect dat een sauna op mijn lichaam heeft. Over LSD kan ik dus niet klagen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
gNuxx zei:
vogel zei:
gNuxx zei:
hahaha ja heah, die vogel is knetterbek maar weet het zelf nog niet :grin:

maar verder een prima kerel natuurlijk :grin:
Klik om te vergroten...
knetterbek ?

je bedoeld kwikbek.,., weet je wel amalgaamvullingen ,
Klik om te vergroten...

OOK IETS VAN SCHIZO'S, ALLES LETTERLIJK NEMEN.

je bent knettergek vent
Klik om te vergroten...

Dan zijn er wel veel op de wereld. Al die lui die de bijbel en koran letterlijk nemen zijn ook schizo's :hearteyes:
d
davy_xochiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan niet spreken voor alle mensen die ooit hetzelfde labeltje als ik opgekleefd kregen, ik kan alleen maar zeggen dat ik nog nooit zoveel empathie, medeleven en vooral LIEFDE voor ALLES wat leeft gevoeld heb als tijdens 'n trip. En da blijft denkik sowieso wel doorwerken als je je ervoor openstelt..

Kblijf er echt bij dat psychedelica terug legaal, in de psychotherapie gebruikt moeten worden, volgens mij zouden ze ons echt van heel groot nut kunnen zijn, ons kunnen helpen, en inzicht verschaffen (door gebruik in een wetenschappelijke context, die mensen hebben background om de entheogene ervaring aan te toetsen) in hoe ons brein werkt en dus wie of wat we eigelijk zijn, wat bewustzijn is, wat leven is. :)

Maar zoals ik al zei, ik kan moeilijk spreken uit naam van een hele groep als ik alleen van m'n eigen ervaringen echt weet hoe ze waren. Maar die waren, ondanks de 2 labeltjes dat ik opgekleeft kreeg, zeer positief. :)
Q
QannabisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een maat van mij heeft zon vorm van Autisme en begon al te flippen van wiet.
En anderen niet, verschilt van persoon, maar als ze het zeggen dat ze het écht willen, kunnen ze het aan :wink:

Natuurlijk een duo trip, niet meer niet minder in een vertrouwde omgeving ofzo.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb zelf het syndroom van asperger en heb nu sinds de 2 jaar dat ik LSD gebruik het gevoel dat ik de wereld om me heen beter begrijp dan ooit te voren. :hearteyes:

Kan nu ook beter als ooit mensen lezen

Volgens mij heb ik het genezen ofzo :P :grin:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kees Klapkaak zei:
Ik heb zelf het syndroom van asperger en heb nu sinds de 2 jaar dat ik LSD gebruik het gevoel dat ik de wereld om me heen beter begrijp dan ooit te voren. :hearteyes:

Kan nu ook beter als ooit mensen lezen

Volgens mij heb ik het genezen ofzo :P :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb geen autisme, maar ik ben sociaal nou ook weer niet de aller sterkte en mijn intuitie en mensen inzicht is voor mijn gevoel ook beter geworden sinds ik trip :)
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re:

funkmaus zei:
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)
Klik om te vergroten...

U heeft zonet mijn Horizon verbreed mijn vriend! :stoned:
Dank u wel :smoke:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
azgaza zei:
Kees Klapkaak zei:
Ik heb zelf het syndroom van asperger en heb nu sinds de 2 jaar dat ik LSD gebruik het gevoel dat ik de wereld om me heen beter begrijp dan ooit te voren. :hearteyes:

Kan nu ook beter als ooit mensen lezen

Volgens mij heb ik het genezen ofzo :P :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb geen autisme, maar ik ben sociaal nou ook weer niet de aller sterkte en mijn intuitie en mensen inzicht is voor mijn gevoel ook beter geworden sinds ik trip :)
Klik om te vergroten...

Same here.

Ikzelf ben dan wel altijd heel spontaan en open geweest tegen iedereen ( ADHD ) maar na trips heb ik ook echt het gevoel dat ik mensen beter kan lezen, of überhaupt kan lezen.

Vanaf mijn ervaring hiermee wil ik ook de psychiatrie in.
Heb wel het gevoel dat wanneer gebruik bij LSD 'uit de hand loopt'(meer dan eens per maand) je toch zelf snel moet oppassen ivm. je geestelijke gezondheid. Ben psychisch gezien behoorlijk wat instabieler geworden. Of dit dan weer komt door de emotionele inzichten die je krijgt of het proces van verwerking wat nog loopt/verkeerd verlopen is, en niet aan het middel zelf ligt is een ander verhaal.
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zelf heb ik veel last gehad in me leven van pdd-nos... Onverklaarbaar type van autisme? Ik weet niet eens wat het is of wat het zegt. Ik weet wel wat dat ik het nog elke dag werk. Een dikke muur om contacten te maken en te leggen. Niet willen omgaan met mensen gigantische vooroordelen om maar mensen te kunnen negeren. Geen pretje en dan zijn forums een lekkere anonieme uitlaatklep, waar ik mijn geestelijke zekerheid niet kan schaden. Vaak wordt ik wel gek van me autisme het speelt elke dag wel een rol. Ik zal nooit de telefoon pakken en iemand spontaan bellen. Een bestelling bij de chinees gaat al heel moeilijk. Contacten liggen met vrouwen gaat nog moeizamer bij. Bij alles wat ik zeg dat ik helemaal na wat andere ervan denkt waardoor ik vaak niet goed uit de woorden kom en een verkeerde indruk geef.

Vaak heb ik mensen (vrienden en psychologen) horen zeggen dat trippen niet bevordelijk is voor me geest. Dat ik er snel nog autistischer van wordt enz. Ik negeer dit want, ik wil niet weten dat ik zoiets heb. Meestal valt tijdens me trip deze muur voor me weg. Ik durf wat meer te zeggen en maak me minder druk. Een emotionele stemming kan er dan ook bij me optreden. Iets van in normaal bewustzijn nooit meemaak. Ik huil nooit om iets maar echt nooit iets. Als me vriendin zich zo klote dat ze uren ligt te huilen doet het me normaal heel weinig, ik kan er niet troosten want, ik snap der gevoelens toch niet. Wanneer ik trip lijkt het allemaal wel een beetje normaal en kan ik met der huilen en lachen at the same time.

Vooral na een LSD trip heb ik minder last van wat hoog geleerde doktoren pdd-nos noemen. Elke keer voelt alsof het minder is maar komt toch langzaam in de week weer terug. Door trippen heb ik juist emotionele dingen kunnen verwerken. Probleem stukken in me hoofd waarmee ik al sinds me jeugd kamp heb ik een plekje weten te geven.

Veel mensen hebben in deze tijd autisme of iets wat erop lijkt. Ik heb een vriend die er ook aardig wat last heeft gehad en nog ook heeft. Met hem kan ik soms goed bespreken hoe dingen door ons hoofd gaan enzo. We vinden in trips veel gelijkenissen in elkaar... Dit geeft me altijd het gevoel dat je het niet alleen hebt. Ik ben altijd bang dat ik anders dan andere ben dat ik daarom gek ga worden ofzo. Dat soorten gesprekken geven me alle zelfvertrouwen waardoor ik nu met me huidige baan uitstekend kan functioneren en toch bijna elke dag met andere mensen omga. Alleen vrienden behouden is voor mij een onmogelijke taak omdat, ik niet de gene ben die altijd met de spontane leuke dingen komt maar de gene ben die altijd meegesleept moeten. Vaak zeg ik ook dat ik geen zin heb terwijl ik dat wel heb en andersom, weet niet waarom dat gebeurt maar is dat is iets waar ik nu een beetje aan werk.

Soms krijg ik wel het gevoel tijdens een trip dat het niet goed is voor de ontwikkeling met andere mensen. Dit gebeurt eigenlijk alleen maar wanneer ik snel achter elkaar trip en het vorige gewoon nog niet verwerkt hebt. Dan voel ik me vaak een week ofzo klote, blijf maar piekeren en slaap nauwelijks meer. Ik praat dan niet meer dan nodig met mensen en laat dan echt niet weten hoe ik me voel. Veel moeite heeft me vriendin ermee weet ook niet hoe vaak zei dat soort weken aan kan. Het lijkt misschien wel een trip van een week maar kan het ook niet echt zo noemen want, ik ben gewoon bewust van de huidige wereld en tijd.

Dit heb ik nu niet meer gehad sinds ik me rust kan vinden in mediteren. Ik voel daardoor beter wat substantie me geest aankan. Sinds ik mediteer hoor ik van andere mensen om heen dat ze me positief zien veranderen. Dat ze meer leven in me zien en me minder chaotisch vinden. Iets wat me weer zelfvertrouwen geeft waardoor ik nog verder kan ontwikkelen. Het geluk straalt bijna al dit hele jaar van me af. Een goede psycholoog heeft me hierbij wat tips en vertrouwen gegeven, wat ben ik die persoon dankbaar.

Eigenlijk heb ik nooit zo open iets over me autisme in 1 stuk gezegd, behalve tegen me psycholoog. Nooit heb ik het erover met me vriendin maar om het hier neer te zetten heb ik geen moeite mee. Ik zie eigenlijk wel veel gelijkenis met trippyshit... heb namelijk ook een beetje last gehad van hppd. Maar ik jou wel eens in een lsd trip en jij op 4fluo gesproken via de telefoon. Dat was dat gesprek van Euh... Ja,.... Leuk..... HET WAS DUS NIET ZO BEDOELD :wink: maar we moeten elkaar nu wel snappen..... VAAG

Voor mij zitten er dus voordelen en nadelen aan autisme + LSD.

LSD + Autisme.... een beetje vreemd maar wel lekker. :hearteyes:
M
MajicLid
01-01-2024, 00:00
#20
funkmaus zei:
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook autistisch en ik heb het ook hetzelfde als jou dat je echt anders tegen het leven aan gaat kijken en alles realistischer beleeft. Voor mij is paddo's echt een goed doener! :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."