Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMensen die in LSD wanen blijven hangen

Mensen die in LSD wanen blijven hangen

78 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Balance zei:
Van wat ik er tot nu toe van snap, is dat slechts je ego in je lichaam zit en het bewustzijn daar evengoed buiten rijkt. Als je je ego verliest kan er (niet Je, want dat is je ego) buiten je lichaam worden getreden.
Maar ik moet nog veel mediteren om dit zelf te ervaren :grin:.
Klik om te vergroten...

Mediteer je wel dan? En ik snap niet zo goed wat je nou eigenlijk bedoeld..
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank je Tripper, voor het posten van een zeer inspirerend filmpje dat mij sterk motiveert verder te gaan met het ontdekken van mijn rechter hersenhelft :hearteyes:. Wat vind je er zelf van, wil je ook verlicht raken?
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik mediteer af en toe maar ik ben nog een beginner. Ik vind het leuk om op onderzoek te gaan in de gedachten en ik heb er ook over gelezen.
Van wat ik heb gelezen begrijp ik dat je ego dat is wat ons vaak in de weg zit, dat gene is waarmee we alles proberen te omkaderen, labelen en ordenen maar daardoor vaak het geheel vergeten waardoor het doel van het leven niet meer het genieten is maar bijvoorbeeld het winnen van een spelletje (ego kan niet tegen het verlies), het verkrijgen van materiele zaken (het ego vind weer iets anders wat het wil zodra je het hebt), het nemen van een sigaret (het ego vind dat hij dat verdiend), het leven in de toekomst in plaats van in het heden enzovoorts.

Door dat ego los te laten krijgt het originele bewustzijn, de kern van ieder mens, weer kans om de mens te besturen waardoor weer vollop kan genieten van wat er nu te zien is. Dan zitten de gedachten niet bij wat er straks allemaal mis kan gaan of wat het zo meteen voor drugs kan nemen waardoor het straks leuker wordt.
Nee in plaats daarvan ervaart het wat een mooi weer het nu is en hoe lekker het lichaam zich voelt.
Dit bewustzijn kan zich zelfs buiten het lichaam betreden of maakt geen onderscheid meer tussen het lichaam en de omgeving (zoals andere mensen).

Let op, dit hoeft niet waar te zijn, dit is slechts hoe ik het tot nu toe begrijp.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ken iemand die schizofreen is geworden en gebleven, na het gebruik van LSD. Natuurlijk zat er al iets niet goed in zijn hoofd, maar dat weet je vantevoren ook niet... of je die aanleg hebt. Het zal je maar overkomen.. :rolleyes:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Balance zei:
ik heb er ook over gelezen.
Klik om te vergroten...

Eckhart tolle?
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben nu een boek van Tijn Touber - Spoedcursus verlichting aan het herlezen. Eckhart tolle heb ik niet gelezen maar de naam ken ik wel, vermoedelijk uit het bovengenoemde boek.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die heb ik ook gelezen, het is een mooi boek. Leuk stukje van die Ajax hooligans in de trein. Ook staat er een stukje in van Jill Taylor die beroerte krijg. Moet je dit filmpje van haar maar is zien.. Ook is het boek, "Eckhart Tolle - Een nieuwe aarde" een aanrader.

A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elfquest zei:
Ik ken iemand die schizofreen is geworden en gebleven, na het gebruik van LSD. Natuurlijk zat er al iets niet goed in zijn hoofd, maar dat weet je vantevoren ook niet... of je die aanleg hebt. Het zal je maar overkomen.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
het aantal mensen met die reactie na het gebruik van coke&speed is vele malen hoger, maar zelfs dat is op het totale aantal gebruiker nog zeer klein...
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou ik heb het nu zelf ervaren en kan met zekerheid zeggen dat "erin" hangen voor een gezond persoon met een gezond verstand onmogelijk is. :) het is wel spul om mee uit te kijken :hearteyes:
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
ten eerste, ik kan het blijven zeggen, je kan niet in LSD blijven hangen, LSD kan iets triggeren wat elke andere situatie ook kan doen. Hij krijgt nu een uitkering omdat hij schizofrenie heeft, hij is namelijk in een stressvolle baan blijven hangen en hangt er nog steeds in :confused: . Dat is hetzelfde principe.

Bij (tijdelijke) psychoses en de combinatie met drugs, in dit geval LSD, gaat het met name wat voor stress/ angst/ spanning, gepaard gaat met die situatie die kan leiden tot een psychose. Een LSD ervaring kan gepaard gaan met veel angst, angst om de controle te verliezen, angst voor de situatie. Angst en dus een hoge mate van spanning op je zenuwstelsel kan een soort kortsluiting in je hoofd veroorzaken. Afhankelijk van je draagkracht en bepaalde gevoeligheid ervoor. Coke en Speed staan ervoor bekend dat zij veel vaker psychoses triggeren dan LSD. Een LSD ervaring is wel heel intens, ben je angstig aangelegd dan moet je het gewoon niet nemen.
Mijn punt is dus vooral, kijk niet naar het middel alleen. Kijk naar je eigen draagkracht, de setting waar je de middelen tot je neemt, de mensen die er zijn en de mate van prikkels die er zijn. LSD moet je daarom eigenlijk altijd thuis nemen met een paar vrienden die je goed vertrouwd. In een opgeruimd huis, wat kaarslicht, uitgekozen muziek. Chillen maar.
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
luchtigtoetje zei:
Dus wat vaarklaas eigenlijk zegt is dat ik voor eeuwig besta, alleen ben ik me door door mijn fysieke lichaam en geest me er nog niet van bewust?

Ik vraag me dan af waarom ik als bewustzijn er ooit voor heb gekozen om mij te beperken in een lichaam??
Klik om te vergroten...

omdat je anders nooit deze vraag zou stellen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#12
vaarklaas zei:
omdat je anders nooit deze vraag zou stellen.
Klik om te vergroten...
Wat een prachtig wollige oneliner :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

OT is het trouwens zo dat speed en coke direct het dopaminesysteem beïnvloeden en omdat psychoses ook een dopaminegerelateerd probleem lijken te zijn is de kans op een psychose bij deze middelen een stuk groter. LSD werkt op een compleet andere manier en kan dus niet direct op "chemische" wijze psychoses veroorzaken, voor zover ik weet.
E
EddKLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een "gezond verstand" is maar relatief en kan niet gedefinieerd worden :wink:

Na m'n eerste paddotrip ben ik van mening dat mensen die "zijn blijven hangen" en door ons als gek of doorgedraaid worden beschouwd, het misschien wel bij het juiste eind hebben. Zó verlicht dat het niet meer mogelijk is om "gezond" mentaal te functioneren in deze wereld van maatschappelijke beperkende grenzen.

Ik worstel nu zelf ook met wat ik met de inzichten moet doen die ik heb verkregen na m'n paddotrip. Ik heb twee weken geleden(toen ik deze zware paddotrip had) door het wegvallen van mijn ego hele andere, nuttige, inzichten gekregen over mezelf en de wereld. Maar ook de bevestiging van wat ik al langer vond, namelijk dat er geen reden is waarom wij als mens bestaan, heb ik gekregen. En dat kan best wel beangstigend zijn.

Waar ligt de grens tussen leuk, inzichtvol, psychedelisch experimenteren en jezelf destructieve gedachtes aanleren verkregen na een trip?

Ik heb geprobeerd alleen de goeie dingen uit die trip mee te nemen naar de realiteit, dat ik minder moet blowen bijvoorbeeld of dat ik niet zo onverschillig moet zijn tegenover bijvoorbeeld mijn familie. Dat ieder mens, ongeacht afkomst etc. ,gelijk is. De goede inzichten die je kunt verkrijgen na het wegvallen van het ego moet je behouden. De "slechte" inzichten, bijvoorbeeld dat het leven geen doel heeft moet je achterwege laten. Aan die negatieve gedachten heeft niemand iets.

Een perfecte samenleving c.q. Utopia zullen we nooit krijgen, dus daar moeten we ons maar bij neerleggen en zo goed mogelijk proberen te leven. Laten we in plaats van te filosoferen of er daadwerkelijk iets is of niet na de dood(ik denk van niet) gewoon een leuk leven leiden waarin we zo goed mogelijk voor de medemens zijn.

Ik zou wel eens een wereld willen zien waarin ego geen rol speelt, het kan niet anders dat dat het ultieme utopia is. Maar helaas! :P
W
WaldorfLid
01-01-2024, 00:00
#14
ten eerste, ik kan het blijven zeggen, je kan niet in LSD blijven hangen, LSD kan iets triggeren wat elke andere situatie ook kan doen.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.

Wel kunnen tripmiddelen je wereld even flink op zijn kop gooien waardoor het moeilijk is om die ervaring een plek te geven in je dagelijks leven. Het zijn dus geen middelen waar je licht mee moet om gaan wat mij betreft.
p
packmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zolang je alles axepteerd is er toch niks aan de hand?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waldorf zei:
ten eerste, ik kan het blijven zeggen, je kan niet in LSD blijven hangen, LSD kan iets triggeren wat elke andere situatie ook kan doen.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.

Wel kunnen tripmiddelen je wereld even flink op zijn kop gooien waardoor het moeilijk is om die ervaring een plek te geven in je dagelijks leven. Het zijn dus geen middelen waar je licht mee moet om gaan wat mij betreft.
Klik om te vergroten...

packman zei:
Zolang je alles axepteerd is er toch niks aan de hand?
Klik om te vergroten...

Inderdaad zolang je net zoals er gezegd word weet van te voren dat je niet met speelgoed speelt. Maar mocht het iets (psychose) triggeren wat al ergens diep verscholen zat is dat natuurlijk vervelend even. Maar is het risico. Zelf nooit ergens last van gehad persoonlijk. Wees veilig zeg ik altijd maar! Met goede mindset en omgeving eten en goed ingelezen te hebben erover natuurlijk en dergelijke, en kijken wat er gebeuren gaat, met genoeg tijd.
T
ToolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben net terug van een halfjaar reizen rond de wereld (naar oa India en Nieuw-Zeeland) en ik denk dat zo'n reis veel overeenkomsten vertoont met een goede trip. Net als een trip heeft een reis ups en downs, verwerf je nieuwe ('goede' en 'slechte') inzichten en als je alleen reist (ik heb een deel alleen gedaan en een deel met een vriend) ben je helemaal op jezelf aangewezen (net als tijdens alleen trippen). Alles is nieuw en na afloop moet je ook echt even bijkomen en verwerken.

Daarom zullen ze het ook wel trippen hebben genoemd. :stoned:

In die zin ben ik van mening dat je niet in een trip kan blijven hangen, maar dat een trip je wel gedeeltelijk kan vormen. Net als een reis maar ook bijvoorbeeld een traumatische ervaring of een indrukwekkende gebeurtenis dat kan doen.
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#18
Prachtig om dit gefilosofeer te lezen.

Het treft me, ik studeer al jaren filosofie en natuurkunde, en er wordt hier zeer veel op tafel gesmeten. Maar er is een stelling die helaas te weinig is opgeworpen.

De mens wéét het niet. Binnen dit paradigma zúllen we het nooit weten. Dit heeft wellicht te maken met het intrinsiek separatistische denken in onze realiteit (denken dat er verschillende dingen zijn) maar wellicht ook met het onvermogen om biochemisch en bioelectrisch geheel verbinding te maken met termen en definities als bewustzijn.

We kunnen filosofisch maar thans ook kwantum mechanisch in het geheel niet zeker zijn of WIJ bewust zijn. Het wijst er steeds meer naartoe dat de realiteit zélf alle attributen heeft die het bewustzijn laten ontspruiten. Semantiek zal nooit toereikend zijn.

Over het blijven hangen in trips: er is een groot verschil in schadelijke zaken voor het brein en psyche en met het behouden van bepaalde inzichten die je tijdens je trip krijgt. Either way, een oordeel of mening hebben daarover moet van goede huize komen want er wordt vaak gewoon veel onzin verkocht.
V
VuurWaterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je hebt een mooie topic gemaakt. Ik zal je mijn visie geven op dit onderwerp.

Ik ken een jongen die een 'sjamaan' is geworden door psychedelica. Dit was niet wij hij was voordat hij aan de psychedelica begon.

Simpel gezegd psychedelica beïnvloeden je gedachtegang en als je je leven onnodig moeilijk ermee maakt dan heeft trippen geen nut, want trippen is ervoor om jezelf geestelijk te ontplooien en niet jezelf ermee te beschadigen.

Persoonlijk vind ik mensen die een 'guru' zijn niet als "mensen die in een lsd waan zijn blijven hangen" gelabeld moeten worden. De reden hiervoor is dat deze mensen een bepaalde visie en levensovertuiging hebben, en de eerste regel van de nederlandse wet zegt: "Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.". Als een "Guru" goed zijn best doet dan vind ik het wel kunnen, blijkt hij dat hij functionele beperkingen laat zien, dan vind ik het risico vol.

Ik denk dat je moet ingrijpen wanneer iemand belemmerd wordt in school, werk, sport of relaties door het gebruik van psychedelica.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."