Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMensen die in LSD wanen blijven hangen

Mensen die in LSD wanen blijven hangen

78 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom vragen we het ons af?

Maakt het de situatie van nu anders?
b
big-errorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is er al een LSDfetisjist die het antwoord op de vraag weet of de kip of het ei er het eerst was? :sunglasses:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tripper zei:
want waar er geen tijd is is ook geen verleden.
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tripper zei:
Als je flink diep in de de DMT matrix bent gegaan, dan is niets onmogelijk.
Klik om te vergroten...
Tripper zei:
Reageer dan niet..
Klik om te vergroten...
5
5HTaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jij kent iemand die de reïncarnatie van Jezus denkt te zijn? Awesome!
Klik om te vergroten...

Dat was maar een slecht voorbeeld :)

Als je flink diep in de de DMT matrix bent gegaan, dan is niets onmogelijk. De mens is geneigd om overal waardes aan te geven, maar er is geen + of -. Realiteit is relatief. Wat de mens niet ziet of begrijpt dat wuiven ze weg als bullshit. Ook tegen de eerste mens die zei, "de aarde is niet plat", zeiden ze, "je hebt ze niet alle 7 op een rijtje". Bewustzijn is wetenschappelijk bewezen. Dat we aan elkaar verbonden zijn dus ook. Jezus heeft bestaan en is het dus niet zo gek dat je Jezus kunt voelen, want waar er geen tijd is is ook geen verleden.
Klik om te vergroten...

Dit is een beetje wat ik bedoel, heel mooi gezegd allemaal, over sommige dingen kan ik het zelfs eens zijn, maar als iemand bijvoorbeeld na een trip beweert alles te kunnen, en er zelf dus ook 100% van overtuigd is ga ik vraagtekentjes neerzetten, in sommige gevallen word ik dan zelfs ernstig bezorgd.

Iedereen krijgt zijn eigen ideeën in een trip, en dit geeft mooie stof om over te filosoferen, maar dit maakt het niet minder moeilijk om te zien dat sommige mensen niet terug naar aarde komen maar alsmaar door blijven gaan in de trip, overtuigd van hun eigen goddelijke wijsheid en dit maar al te graag willen laten weten aan de "onwetende" mensen als een soort messiah.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Maar ik weet wel dat die lui nooit meer de oude zullen worden
Klik om te vergroten...

Toen ik begon met psychedelica kon ik me niet voorstellen dat mensen er zo uit konden komen.

Nu, na heel wat ervaring, kan ik je met gerust hart zeggen dat het inderdaad goed mogelijk is.

Persoonlijk ben ik al over een bepaalde grens heen, ik zie psychedelica nu in een heel ander daglicht.

Ik denk dat de gevaarlijke kant van psychedelica vandaag de dag zwaar onderschat wordt, zeker die van truffels nu. Ik heb gekkere trips gehad op truffels dan op LSD. :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelica hebben me de absolute zinloosheid van het alles en de relativiteit van alles laten zien, en vooral het feit dat er niets bestaat boven de leegte. Er bestaat geen objectieve realiteit, want de waarneming beinvloedt het waargenomene - het enige wat objectief waar kan nemen is dus het niets.

Mensen die geloven in een zin zijn zwak.
Mensen die een hoger doel wensen zijn zwak.
Mensen die op basis van iets anders dan logica redeneren zijn al helemaal zwak.
Er is helemaal geen positief of negatief, alleen perceptie en mening.

LSD heeft de link met de tijdsgeest van deze cultuur weggesneden, en het concept van een norm, een ijkwaarde waartegen alles vergeleken wordt. Er is geen standaard, en als er een zou zijn zou het leven het niet waard zijn om te leven.

Vier de leegte en nutteloosheid! :hearteyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ TS: Hierboven mijn post staat een mooi voorbeeld van wat jij zoekt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarom? Ik functioneer prima in het dagelijks leven. Ik heb school, werk, vrienden... Het enige wat ik niet meer heb zijn knagende levensvragen waar zoveel mensen last van hebben, omdat die beantwoord zijn door lsd.

Wie zijn we? Waarom zijn we hier? Is er leven na de dood? Wat is de zin van het leven?

Dit soort dingen dus. We zijn gewoon een centraal zenuwstelsel dat bestaat uit willekeurig gevormde materie; We zijn hier zonder reden en door louter kosmisch toeval, er is geen ander bewustzijn verder als de hersenen eenmaal afsterven, en het leven is zinloos, omdat het hele concept van een zin door de mens is bedacht en de kosmos, die ouder is dan de mens, geen inherente wetten zou kunnen hebben die bedacht zijn door iets wat na de kosmos zelf is ontstaan.

Noem het een soort doorgeslagen rationalisme/scepsis jegens alles wat zweverig is. Ik ben gelukkig, en ik functioneer. Als dat de definitie is van blijven hangen, ben ik er heel erg blij mee :).
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Waarom? Ik functioneer prima in het dagelijks leven. Ik heb school, werk, vrienden... Het enige wat ik niet meer heb zijn knagende levensvragen waar zoveel mensen last van hebben, omdat die beantwoord zijn door lsd.

Wie zijn we? Waarom zijn we hier? Is er leven na de dood? Wat is de zin van het leven?

Dit soort dingen dus. We zijn gewoon een centraal zenuwstelsel dat bestaat uit willekeurig gevormde materie; We zijn hier zonder reden en door louter kosmisch toeval, er is geen ander bewustzijn verder als de hersenen eenmaal afsterven, en het leven is zinloos, omdat het hele concept van een zin door de mens is bedacht en de kosmos, die ouder is dan de mens, geen inherente wetten zou kunnen hebben die bedacht zijn door iets wat na de kosmos zelf is ontstaan.

Noem het een soort doorgeslagen rationalisme/scepsis jegens alles wat zweverig is. Ik ben gelukkig, en ik functioneer. Als dat de definitie is van blijven hangen, ben ik er heel erg blij mee :).
Klik om te vergroten...

als je ook maar een beetje natuurkunde en scheikunde kunt of kent dan zal je dit beamen want je hebt gewoon gelijk. feit blijft dat atomen leuke dingetjes doen die we nog niet goed doorhebben, er blijven dus altijd vragen over. het antwoord is volgens jou toeval, maar wat is de som voor dat toeval. toeval bestaat namelijk niet =)

het is trouwens niet verkeerd om toch een beetje zweverig te blijven denken, aangezien een 'alles is met elkaar verbonden' gedachte ook zweverig is. dit zie ik steeds vaker sinds ik mn eerste truffeltrip achter de rug heb en het is echt mooi om te kunnen zien dat alles hetzelfde is
een stukje plank zou je beste vriend kunnen worden omdat je toch hetzelfde bent. dat maakt me af en toe wel blij :tearsofjoy:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toeval bestaat wel zeker, kijk maar naar de kwantummechanica :)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zelf heb ik nooit LSD gebruikt, maar wel andere psychedelica, oa truffels, paddo's en 2C-B.
Tijdens 2 bad trips (truffels en 2C-B) had ik het gevoel dat drugs een middel waren om mij te testen en de mensen die op dat moment bij me waren gewoon een verzinsel waren oid. Moeilijk uit te leggen, maar de term daarvoor is solipsisme*.
Deze gedachten zijn mij wel bij gebleven in het dagelijks leven, al doe ik er niks mee.
Ook de gedachte dat ik "beter" of "ruimdenkender" ben dan anderen komt wel eens boven, al gedraag ik me gewoon normaal tov anderen. Totaal niet arrogant, want zo ben ik niet.
Ik begrijp dat dit een vage post is, maar ik kan het gewoon niet goed verwoorden en dat komt niet omdat ik iets gebruikt heb, ben 100% nuchter.


*Solipsisme (van solo, alleen, en ipsus, zelf) is het geloof of de filosofie dat er maar een enkel bewustzijn bestaat: dat van de waarnemer. Het hele universum en alle andere personen waarmee gecommuniceerd wordt bestaan slechts in de geest van de waarnemer.
Solipsisme is een extreem filosofisch-idealistisch begrip, dat het 'ik' of het individuele ego en zijn bewustzijn als de enige realiteit ziet .
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mensen die geloven in een zin zijn zwak.
Mensen die een hoger doel wensen zijn zwak.
Mensen die op basis van iets anders dan logica redeneren zijn al helemaal zwak.
Klik om te vergroten...

En mensen die flinke oordelen over anderen poneren?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
1500 jaar wetenschap aan de kruis genageld. Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.

Besef je je dat op elk mogelijk moment, wat je ook gelooft (al is het helemaal niets) er minstens een miljoen mensen op de wereld bestaan die je dood wensen daarom?
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
waar slaat dat nou weer op? het ei was sowieso eerst
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is een discovery programma over geweest. Ik geloof dat het ei er eerder was.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
dinosauriers leggen eieren, de kip stamt af van de dinosaurier voila :wink:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja het is eigenlijk niet zo moeilijk..
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Angramar Temenos zei:
Tripper zei:
Kun je nagaan wat voor een debielen er rond lopen! :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ja. :mrgreen: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Angramar Temenos zei:
Waarom? Ik functioneer prima in het dagelijks leven. Ik heb school, werk, vrienden... Het enige wat ik niet meer heb zijn knagende levensvragen waar zoveel mensen last van hebben, omdat die beantwoord zijn door lsd.

Wie zijn we? Waarom zijn we hier? Is er leven na de dood? Wat is de zin van het leven?

Dit soort dingen dus. We zijn gewoon een centraal zenuwstelsel dat bestaat uit willekeurig gevormde materie; We zijn hier zonder reden en door louter kosmisch toeval, er is geen ander bewustzijn verder als de hersenen eenmaal afsterven, en het leven is zinloos, omdat het hele concept van een zin door de mens is bedacht en de kosmos, die ouder is dan de mens, geen inherente wetten zou kunnen hebben die bedacht zijn door iets wat na de kosmos zelf is ontstaan.

Noem het een soort doorgeslagen rationalisme/scepsis jegens alles wat zweverig is. Ik ben gelukkig, en ik functioneer. Als dat de definitie is van blijven hangen, ben ik er heel erg blij mee :).
Klik om te vergroten...

Je bewijst het opnieuw. Je draagt jou waarheid hier aan net zoals alle christenen god presenteren, alsof het allemaal echt waar is dus. Draag jou realiteit naar buiten als zijnde dat het voor jou zo zit, praat dus niet over WE. Maar over Ik ben hier zonder reden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."