Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMensen die in LSD wanen blijven hangen

Mensen die in LSD wanen blijven hangen

78 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
dinosauriers leggen eieren, de kip stamt af van de dinosaurier voila :wink:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja het is eigenlijk niet zo moeilijk..
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Tripper zei:
Kun je nagaan wat voor een debielen er rond lopen! :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ja. :mrgreen: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Waarom? Ik functioneer prima in het dagelijks leven. Ik heb school, werk, vrienden... Het enige wat ik niet meer heb zijn knagende levensvragen waar zoveel mensen last van hebben, omdat die beantwoord zijn door lsd.

Wie zijn we? Waarom zijn we hier? Is er leven na de dood? Wat is de zin van het leven?

Dit soort dingen dus. We zijn gewoon een centraal zenuwstelsel dat bestaat uit willekeurig gevormde materie; We zijn hier zonder reden en door louter kosmisch toeval, er is geen ander bewustzijn verder als de hersenen eenmaal afsterven, en het leven is zinloos, omdat het hele concept van een zin door de mens is bedacht en de kosmos, die ouder is dan de mens, geen inherente wetten zou kunnen hebben die bedacht zijn door iets wat na de kosmos zelf is ontstaan.

Noem het een soort doorgeslagen rationalisme/scepsis jegens alles wat zweverig is. Ik ben gelukkig, en ik functioneer. Als dat de definitie is van blijven hangen, ben ik er heel erg blij mee :).
Klik om te vergroten...

Je bewijst het opnieuw. Je draagt jou waarheid hier aan net zoals alle christenen god presenteren, alsof het allemaal echt waar is dus. Draag jou realiteit naar buiten als zijnde dat het voor jou zo zit, praat dus niet over WE. Maar over Ik ben hier zonder reden.
p
pinoblowtsomsLid
01-01-2024, 00:00
#5
dus waar we het nu eigenlyk over hebben is dat mensen die een psychedelische drugs hebben ervaren vaker met een breder zicht op onze wereld kijken. Ik heb zelf geen ervaring met dat soort drugs, maar ik heb wel op de XTC gemerkt dat je op mdma ook breder gaat kijken. Terwijl ik van nature al erg breed op de wereld kijk. En nee ik geloof niet in god, waarom niet? Ik geloof in wetenschap en geloof inderdaad in het feit dat wanneer we de afgelopen 2000 jaar hadden geleefd zonder een religie dat er of minder oorlog geweest zou zijn en we technologisch al op een veel verder punt zouden zijn, puur omdat we de dingen waarin we geloven terzijden moeten zetten en streven naar een technologisch standpunt.

maar, de mens heeft het in zich om te grijpen naar een fictief idee wanneer deze in een situatie zit met geen uitzicht. ( denk aan alle mensen die bidden naar god voor een beter leven ). Ik wil god of jezus absoluut niet belachelijk maken. Maar ik heb er ook geen respect voor want juist de gedachte om erin te geloven en dit daadwerkelijk te doen is de aanleiding tot vele oorlogen die zich hebben afgespeeld in het verleden.

en om effe terug te komen op wat er eerder was het kip of het ei.
Je kan wel zeggen dat het Ei er eerder was. Maar de aanpassing aan zijn omgeving door jarenlange evolutie was er eerder dus de kip die we nu kennen was er toch eerder. Ookal stamt hij af van een dinosaurus. dat gebeurde ook niet in een dag. dus als er eerst een vergelijkbare dinosaurus was die een ei heeft gelegd waar een zoals we nu kennen een kip uit kwam is toch de kip er eerder geweest want die dinosaurus moet verdomd veel op een kip hebben geleken dan. Tiss maar hoe je het bekijkt, en zo bekijk ik het verder bedoel ik er nix mee

nu we toch allemaal onze kijk aan het beschrijven zijn

mvg
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
pinoblowtsoms zei:
dus waar we het nu eigenlyk over hebben is dat mensen die een psychedelische drugs hebben ervaren vaker met een breder zicht op onze wereld kijken.
Klik om te vergroten...


Je kan er dingen op een andere manier door bekijken, maar dat hoeft niet perse 'breder' te zijn. Er zijn er genoeg die het voor elkaar krijgen nóg kortzichtiger te worden.

Overigens wordt MDMA door vele ook als psychedelica erkent.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#7
pinoblowtsoms zei:
Je kan wel zeggen dat het Ei er eerder was. Maar de aanpassing aan zijn omgeving door jarenlange evolutie was er eerder dus de kip die we nu kennen was er toch eerder. Ookal stamt hij af van een dinosaurus. dat gebeurde ook niet in een dag. dus als er eerst een vergelijkbare dinosaurus was die een ei heeft gelegd waar een zoals we nu kennen een kip uit kwam is toch de kip er eerder geweest want die dinosaurus moet verdomd veel op een kip hebben geleken dan
Klik om te vergroten...


ik zal het nog veel mooier maken, de kip stamt rechtstreeks van de dinosauriers af :)
p
pinoblowtsomsLid
01-01-2024, 00:00
#8
@chris

ik bedoel ook natuurlijk niet te zeggen dat het op iedereen van toepassing is. Maar ik zelf merk wel wanneer ik MDMA heb gebruikt en uiteindelijk een beetje rust in me hoofd heb gevonden. Dat ik met een heel bijzondere kijk naar dingen ga kijken. Ook breder, ik bekijk iets van nog meer kanten dan ik normaal al doe. Ik ervaar het niet als psychedelisch maar eerder als geestverruimend ( of is dit het zelfde? ) en ik kan ook volledig begrijpen dat wanneer iemand heel vaak erg heftig tript, in zijn trip ook dingen gaat zien die hij meeneemt naar de realiteit. Tenslotte een trip komt toch hoe dan ook uit je eigen gedachte gang. En zal er in bepaalde dingen die door de meeste mensen als raar worden bevonden zeker wel een kern van waarheid inzitten. Zelf ben ik wel nog altijd aan het wachten op mijn eerste trip want ik ben erg nieuwschierig ernaar.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tripper zei:
De wetenschap heeft bewezen dat er een bewustzijn bestaat. Quantummechanica!
Klik om te vergroten...
De quantummechanica gaat over extreem kleine deeltjes, golffuncties en de beschrijving van meetonzekerheden bij metingen op zeer kleine schaal als fundamenteel onderdeel van de natuurkunde. Ik ben nu best wel benieuwd wat dat met bewustzijn te maken heeft, vooral omdat je het over bewijs hebt en niet over wat zweverige aannames van Chinese hippies.
S
SneeperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb een vraagje..
Ik smoor weed elke dag en in het weekend gebruik ik veel dope
Ongeveer een maand gelede deed ik mijn eerste trip ( beertje ) en ik vond het leuk
Die week erna deed ik nog een beertje, en vond het nog steeds leuk
Maar die week daarop, deed ik een hofman en dat vond ik helemaal niet leuk..
Voor die trip had ik ook veel weed gesmoort en dope gebruikt
Ik voelde mij dom, ik kon mij niet concentreren op 1 gedachte omdat ik alles zeer snel was vergeten of omdat er iets anders in mijn gedachte opsprong..
Ik probeerde het mijn mate uit te leggen, maar ik kon het niet want als ik aan mijn zin begon kwamen er maar 3 woorden uit en dan begon ik te stotteren (nooit eerder last van gehad) en maakte men zin niet af (dan kromp ik ineen omdat ik mij daardoor zo schaamde).
De week daarop, deed ik men laatste trip ( beertje ) maar het deed niets op mij, ik voelde niks

Na een paar dagen niets gebruikt of gesmoort te hebben heb ik ondertusse al elke dag weed gesmoort maar ik krijg constant symptonen dat mij aantonen dat ik niet alleen high of stoned ben van weed, maar dezelfde kenmerken als toen ik aan het trippen was ( schaamte, vergeetachtigheid of de manier waarop ik over iets nadenk )
Visueel is er toch ook iets mis want als ik lang naar iets staar begint het te draaien of worden er tribals opgetekent, ook alles is minder helder dan..
Nu heb ik ook soms dat wanneer ik ga slapen, ik soms wegval en krijg overal kriebels in mijn lichaam met een raar gevolg dat ik me niet meer kan bewegen terwijl ik toch nog wel kan kijken, het is alsof ik slaap met open ogen, na een 10-15 seconden dat ik mij goed concentreer krijg ik terug controle over mijn lichaam maar het is toch zeer angstaanjagend..

Mijn twee vragen:
Wat is de oorzaak?
Komt het door die slechte ervaring met die hofman?
( had veel gesmoort die dag, ik weet niet of dat er mee te make heeft maar toch.. )
Komt het door die trip dat niet werkte, en het nu voor altijd vastzit ergens in me kop!
Wat kan ik er tegendoen?
Mijn dagelijkse activiteiten (school enz..) lijden eronder, en ik kan ook niet meer leuk stoned zijn -->dat ik gewoon aan niets denk en echt op mijn gemak ben
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tripper zei:
want waar er geen tijd is is ook geen verleden.
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het gebeurd regelmatig dat mensen blijven hangen in een trip. Wat daar precies de rede van is weet ik niet. Wellicht als je het gebruikt op een 'fout moment' (als je niet goed in je vel zit etc). Ik ken die lui via het werk, niet persoonlijk gelukkig. Maar ik weet wel dat die lui nooit meer de oude zullen worden
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een ex-huisgenoot van me beleeft LSD ook altijd zo spiritueel, geeft altijd wel een paar rare momenten als we met hem trippen...
De laatste keer heeft hij een hele openbaring gehad die hem toonde dat hij moest stoppen met drugs. Normaal gezien vind ik die zweverigheid niet zo leuk, maar aangezien hij vroeger nogal een speed/keta probleem heeft gehad moedig ik het toch aan :)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sneeper zei:
blablabla
Klik om te vergroten...
Standaard bijwerking van de combi LSD+wiet. Lees je voortaan beter in.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sneeper zei:
blablabla
Klik om te vergroten...


sinds wanneer smooren we wiet?
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sneeper die toesand in je bed heet slaapverlamming, komt heel vaak voor bij gebruikers die teveel xtc en/of speed gebruiken en die veel te onregelmatig slapen. En die soort onaangename roes die je nu krijgt van weed lijkt al heel goed op beginnende angstaanvallen, vergeet niet dat weed een geestesverwarrend middel is die in combinatie met psychedelica een hoop psychoses kan vrijmaken, heb dit ook meegemaakt vroeger met truffels in combinatie met weed, en er is weinig om daartegen te beginnen. Peace
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
berten zei:
Sneeper die toesand in je bed heet slaapverlamming, komt heel vaak voor bij gebruikers die teveel xtc en/of speed gebruiken en die veel te onregelmatig slapen. En die soort onaangename roes die je nu krijgt van weed lijkt al heel goed op beginnende angstaanvallen, vergeet niet dat weed een geestesverwarrend middel is die in combinatie met psychedelica een hoop psychoses kan vrijmaken, heb dit ook meegemaakt vroeger met truffels in combinatie met weed, en er is weinig om daartegen te beginnen. Peace
Klik om te vergroten...


en hoe kom jij aan deze wijsheden? het maakt niet uit wat voor drugs ik doe ik blow er altijd bij, en bij truffels had ik er helemaal geen problemen mee.
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#18
DutchCookie zei:
berten zei:
Sneeper die toesand in je bed heet slaapverlamming, komt heel vaak voor bij gebruikers die teveel xtc en/of speed gebruiken en die veel te onregelmatig slapen. En die soort onaangename roes die je nu krijgt van weed lijkt al heel goed op beginnende angstaanvallen, vergeet niet dat weed een geestesverwarrend middel is die in combinatie met psychedelica een hoop psychoses kan vrijmaken, heb dit ook meegemaakt vroeger met truffels in combinatie met weed, en er is weinig om daartegen te beginnen. Peace
Klik om te vergroten...


en hoe kom jij aan deze wijsheden? het maakt niet uit wat voor drugs ik doe ik blow er altijd bij, en bij truffels had ik er helemaal geen problemen mee.
Klik om te vergroten...

Ik zeg gewoon dat het de kans op psychoses vergroot, dat jij zoveel kan blowen als je wil betekent niet dat het niet met een ander kan gebeuren, ik kom aan die wijsheden door ervaringen vanuit mezelf en m'n vriendenkring. Nu kan ik ook zonder problemen blowen bij psychedelica omdat ik door wat ouder te worden alles beter kan relativeren
5
5HTaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben blij er zoveel verschillende kanten van te horen, ik moet zeggen dat ik zelf ook vaak momenten in trips heb waarbij inzichten en gedachtes heel spritiueel getint kunnen zijn, het filosoferen dan vind ik ook echt leuk en dit gaat dan ook vaak over dingen zoals het bewustzijn of het heelal.

En dit doe ik ook graag als ik gewoon nuchter ben, ik besef me ook wel dat dit voor sommige mensen best link kan zijn want de grootsheid van het alles proberen te begrijpen is echt too much to handle, zeker aangezien je in een trip het gevoel kan krijgen alles te begrijpen en het naderhand misschien zal proberen te verwoorden, wat je waarschijnlijk niet ga lukken en echt je hoofd over kan breken.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je blijft niet hangen in een LSD trip. Er zijn echter wel mensen waarbij LSD een psychose triggert. En omdat die 2 verschillende dingen op sommige vlakken overeenkomen denkt men dat die bepaalde persoon in een LSD trip is blijven hangen. Eigenlijk is die persoon dan in een psychose terecht gekomen, en niet in een lsd trip blijven hangen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."