Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FMP

4-FMP

615 antwoorden
90 weergaven
18-5-2026
M
MDMAAAPJELid
01-01-2024, 00:00
#1
Thnx for je ervaring,AAAHH heb er echt zin in om te doen. Ja dat van plafonddienst is bekend, daarom misschien beter om niet bij te nemen? Dan kan je misschien wel gewoon tukken.
En hoe gingen je kaken?
V
VergetenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo heb ook een gram bestelt van dit samen met een gram Pentedrone (daar zie ik niks over hier).

Ik heb 4-FA al eerder gehad, dus ben er al bekend mee. Vandaag komt het binnen, dus ben benieuwd hoe het me gaat bevallen deze keer.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
zaagmans zei:
Verder lijkt overdoseren wel haast onmogelijk. Zo heb ik afgelopen keer nover de hele avond 3x 166mg gedaan. Man, wat een energie. Was zoveel nodig? Probably not, maar ik heb geen seconde het gevoel gehad de controle te verliezen. Ook heb ik het gemixt met xtc en methylone. Die combi's zijn goddelijk.. Je kunt er dus gerust wat bijgooien.

Kortom: 4-fa is voor mij en voor alle anderen die ik ken de perfect drug. En de kater is ook minimaal. Beteid je wel voor op plafonddienst. Dat dan weer wel.


Wat betreft de dosering: de meesten gebruiken een startdosis van 140/150mg. Daarna nog een redose van 75mg. Persoonlijk vond ik een redose van 150mg perfect. Daarna werd het namelijk helemaal feest!
Klik om te vergroten...

Mijn en andermans ervaringen op het net maken dat ik adviseer het voorgaande advies NIET te volgen. 1x 166mg kan nog wel, maar is al best fors, maar 3x die dosis gaat heel lang doorwerken. plafonddient in het kwadraat...

Met herdoseren is mijn ervaring dat dosissen boven de 200 mg ook voor een flinke plafonddienst zorgen. Dus wil je herdoseren begin dan laag en herdoseer ook laag.
H
HalterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wil binnenkort ook weer eens 4-fmp doen.

Maar als je eerst X neemt voor de rush, en daarna 4-fmp..
Overheerst dit dan je MDMA gevoel, of blijft dat aan en krijg je extra energie?

Of kan je beter de 4-fmp nemen voor de energie en later X er bij doen voor de echte rush?

Vind het zonde als ik mijn feestje verpest :)
V
VergetenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Halter zei:
Wil binnenkort ook weer eens 4-fmp doen.

Maar als je eerst X neemt voor de rush, en daarna 4-fmp..
Overheerst dit dan je MDMA gevoel, of blijft dat aan en krijg je extra energie?

Of kan je beter de 4-fmp nemen voor de energie en later X er bij doen voor de echte rush?

Vind het zonde als ik mijn feestje verpest :)
Klik om te vergroten...

Mij viel het op dat effect van 4-FMP minder wordt, maar goed begreep ook dat deze drug voor zorgt dat de stoffen dopamine, serotonine en norepinefrine worden afgegeven. Dus ik ga er zeker vanuit als jij MDMA neemt, dat de 4-FMP minder goed werkt dan als je eerst 4-FMP neemt. Maar goed dat lijkt me andersom ook precies hetzelfde.

Mijn ervaring is dat het effect minder is maar nog prima genoeg, maar goed ik denk dat je beter zelf kan kijken wat beter werkt voor je :P
J
JohnsonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een gram besteld en ik verwacht dat deze komende week binnenkomt. Ik heb geen weegschaal ofzo en ik ben ook niet van plan om capsules te halen. Een beetje cheap, ik weet het, maar ik ben ook maar een arme student.

Nu had ik het idee om de gram gewoon op een hoesje/spiegel neer te leggen en vervolgens op te delen in 8 delen, omdat dat het makkelijkste is en op die manier heb ik 8x +/-125mg. Dit lijkt me een prima indeling om het voor het eerst te proberen. Van deze partjes wil ik bommetjes maken, dus het inwikkelen in vloei voor shag. Denken jullie dat dit succesvol zal zijn, of hebben jullie een beter idee?
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#7
Johnson zei:
Dit lijkt me een prima indeling om het voor het eerst te proberen. Van deze partjes wil ik bommetjes maken, dus het inwikkelen in vloei voor shag. Denken jullie dat dit succesvol zal zijn, of hebben jullie een beter idee?
Klik om te vergroten...

Prima idee. Ik doe het ook altijd zo, echter deel ik mijn gram in 6 (6x166mg). Dat kan dus betekenen dat ik een bom heb van 170, maar ook 1 van 150 bijvoorbeeld. En dit is allemaal geen problemen gebleken, want iedereen ging lekker en met de wetenschap dat niemand van de 4 die een van die 166mg bommen had tolerantie. En dit geeft maar eens te meer aan wat voor vriendelijk te doseren middel dit is.

Tufnut zei:
Mijn en andermans ervaringen op het net maken dat ik adviseer het voorgaande advies NIET te volgen. 1x 166mg kan nog wel, maar is al best fors, maar 3x die dosis gaat heel lang doorwerken. plafonddient in het kwadraat...
Klik om te vergroten...

Hier kan ik me wel in vinden, maar ik deel slechts mijn eraring. 3x166 is zeker te veel, maar ik wed dat iedereen dit trekt.
F
FloeperLid
01-01-2024, 00:00
#8
In principe is deze post een loze post.
Ik heb een andere thread geopend, maar ik moet eerst 5 reacties plaatsen op bestaande topics.

Wel heb ik ooit 4-FA gedaan, wat me érg érg goed is bevallen.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is Nederland een van de enige landen waar dit nog legaal is? Op Erowid staat dat dit in vele andere landen illegaal is?
F
FoudjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op feestjes gebruik ik de laatste tijd alleen nog maar 4, omdat je er gewoon geen kater van hebt. Een dosis van 120 mg is méér dan voldoende. Ik weeg zelf rond de 60 kg, maar ook mijn vrienden die wel rond de 80 of meer wegen gebruiken 120 mg. Mijn vriend had een keer een dosis van 140/150 en die zei dat hij nauwelijks verschil voelde met de dosis van 120 mg. Beter te veel dan te weinig right? Het ligt er ook een beetje aan hoe laat je het op een avond doet, maar ik neem meestal een capsule en wanneer ik voel dat het iets begint af te nemen een halve bij, in m'n drankje of iets dergelijks... Overigens voor de mensen die het voor het eerst gaan doen: overal op internet staat dat het ong. een uur anderhalf uur duurt voordat het werkt. Nou mijn eerste ervaring was: binnen een halfuur voel je je super :hearteyes:
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#11
25tolife zei:
SittaMan zei:
Is Nederland een van de enige landen waar dit nog legaal is? Op Erowid staat dat dit in vele andere landen illegaal is?
Klik om te vergroten...

Kan het ook niet vinden op de lijst(en), maar denk niet ze aangenaam verrast zullen zijn als ze een berg vinden ergens. Kan ook niet duidelijk opmaken uit alle informatie of het nou legaal of een soort van gedoogd beleid is geworden met die RC's.

Grz
Klik om te vergroten...

Ik heb een tijd geleden proberen uit te vinden wat nu de legale status is van oa 4-FA. En ik heb het niet kunnen ontdekken. Wat ik wel gevonden heb is dit:

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2k&cad=rja

Een onderzoek naar het creeeren van een soort analog act, zoals je die in de VS ook hebt. Uit het rapport blijkt dat dit ondoenlijk is. Wat ik ook een beetje lees is dat er dan overblijft dat je dan middelen specifiek op lijst I of II moet gaan zetten.

Van anderen hoor ik weer dat RC's altijd onder de geneesmiddelenwet vallen, maar daar ben ik echt niet zeker van. Hoe kan een middel onder een wet vallen als hij nog niet bekend is of nog niet bekend wat de effecten zijn.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
SittaMan zei:
Is Nederland een van de enige landen waar dit nog legaal is? Op Erowid staat dat dit in vele andere landen illegaal is?
Klik om te vergroten...

Kan het ook niet vinden op de lijst(en), maar denk niet ze aangenaam verrast zullen zijn als ze een berg vinden ergens. Kan ook niet duidelijk opmaken uit alle informatie of het nou legaal of een soort van gedoogd beleid is geworden met die RC's.

Grz
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#13
Aanvulling


Er staat wel een passage over de geneesmiddelenwet:

"Geneesmiddelenwet. Stoffen met een farmacologische werking bedoeld voor humane consumptie mogen op basis van de Geneesmiddelenwet niet door particulieren verhandeld worden of verwerkt worden"

Echter schrijft men hier "bedoeld voor humane consumptie" en daarmee zet je gelijk de Not for human consumption RC's buitenspel

En over het specifiek verbieden van middelen, zoals met bijvoorbeeld 2-CB is gebeurd:

"Spoedprocedure Opiumwet. Op grond van Artikel 3a, Lid 5, van de Opiumwet kan een middel onverwijld bij ministeriële regeling verboden worden"

Het enige waarop ze je zouden kunnen bestraffen is de warenwet:

"Warenwet. De Warenwet is een vangnetwetgeving voor waren die niet onder de Opiumwet of de Geneesmiddelenwet vallen. Voor waren geldt volgens Europese Richtlijnen een etiketteringsplicht"

Als laatste passage lees ik:

"Overigens leidt het verschijnen van een nieuwe drug op de markt niet vanzelfsprekend tot een volksgezondheidprobleem. Pas als de omvang van het gebruik significant wordt (enkele honderden gebruikers) óf als meerdere ernstige intoxicaties of gezondheidsincidenten worden waargenomen, kan het een volksgezondheidprobleem vormen, waarvoor een interventie nodig is."

Ik lees: Geen aandacht aan besteden aan RC's, zolang er geen problemen mee zijn.
g
gizmophileLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb zo ongeveer anderhalf uur geleden ongeveer 100mg 4-FMP oraal genomen. Ik weeg 52 kg.
Echter, ik voel nog niet zo veel, bijna niets eigenlijk. Is bijdoseren nog een optie?
B
Bart1981Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Beter kan je beginnen met een dosering van 135-140mg, dit is wat voor de meeste mensen het beste werkt. Nadeel van bijnemen is dat je daarna vaak alleen maar het speedy effect versterkt en niet de euforie. Hoe het is als je te weinig hebt genomen weet ik niet, kan me voorstellen dat je dan nog wel wat euforie kan bewerkstelligen.

Zelf ben ik van plan om dit weekend de combi 2C-D met 4FMP te proberen. 2C-D in een lage dosering schijnt de euforie bij 4FMP te versterken. Ook schijn je daarbij een stuk minder 4FMP nodig te hebben voor hetzelfde effect. Maar dan dus zonder de hallucinaties die 2C-D bij hogere doseringen heeft.

Nu twijfel ik zelf alleen over de dosering 4FMP. Het wordt of:
100mg 4-FMP + 15mg 2C-D
80mg 4-FMP + 15mg 2C-D

Ben ergens bang dat 80mg voor mij net wat te weinig zal zijn. Anderzijds ook al wel reports gelezen van mensen die heerlijk gingen op deze dosering. Toevallig hier mensen die ervaring hebben met deze combi?
B
Bart1981Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Reportje:

Gisteren voor het eerst de combi 4F +­ 2C-D gedaan.­ Vooraf moet ik wel zeggen we er ook een beetje GHB hebben gebruikt, dus het is niet een 100% zuivere 4F +­ 2C-D report.­
Omstreeks 22:00 hebben we een capsule met 100mg 4F +­ 15mg 2C-D genomen.­ Zo'n 45 minuten laten begonnen we te merken dat het zijn werk begon te doen.­ We werden wat losser, praatte wat makkelijker met de mensen om ons heen, verder voelde we ons wel helder, maar ook energiek en wat eufoor.­ Als ik dan even van de dansvloer afging om bijvoorbeeld naar het toilet te gaan, dan voelde ik me ook wat licht/­zweverig.­ Maar dit kan ook de GHB zijn, waarvan ik in 1 uur ongeveer 2 buisjes had genomen/­gedeeld met mn vriendin.­ Maar het was een prettig gevoel, wat het zweverige gevoel wat je van MDMA kan hebben, benadert.­

Nadeel is alleen dat het euforische gevoel bij mij nooit lang aanhoud, dus omstreeks 23:30 een capsule met 150m M1 +­ 10mg 2C-D genomen.­ Duurde even voordat het werkte en wat ik er van merkte was niet heel erg bijzonder veel.­ Een lichte MDMA ervaring, maar meer dan dat zou ik het ook niet noemen.­ Misschien ook wel logisch aangezien ik de M1 best snel na het nemen van 4F genomen had.­ Bij mn vriendin werkte het eerder en heftiger dan bij mij.­ Daarom heb ik uiteindelijk besloten om om 00:45 nog een halve witte speaker te nemen.­ Na een half uurtje sloeg die erg goed in!­ En daar heb ik het de rest van de avond tot 04:00 weer op gered.­ Moet wel zeggen dat ik om 04:00 toch echt wel merkte dat het één en ander echt begon uit te werken want kreeg weer last van mn rug, benen, etc.­ Maar goed prima, want het was toch tijd om naar huis te gaan.­

ipv een halve pil, heeft mijn vriendin later nog een extra capsulen met 150mg M1 genomen, en die ging daar heerlijk op zei ze.­

Al met al en de combi 4F met 2C-D en daarna een redose van M1 +­ 2C-D wel aan te raden.­
We voelen ons nu ook niet heel erg brak, alleen erg moe.­ Maar heb al wat gegeten en gedronken vanochtend en dat ging redelijk.­ Al hebben we niet heel veel trek.­
Volgende week gaan we deze combi zeker gewoon weer doen!­
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is de eerste keer dat ik 4-FMP geprobeerd heb. Hele aangename rillingen, veel energie, gewoon zoals ik sommige hoor zeggen een bommetje speed in een sausje van Mdma. Het werkt ook al heel lang door vanaf 18:00 tot nu nog heel hard.

Maar nou ben ik benieuwd want ik heb van die capsules van de smartshop. Hij adviseerde mij gewoon een hele te nemen omdat ik al bekend was met speed maar nou ben ik vergeten te vragen hoeveel mg er nou eigenlijk in een capsule zit :confused:.

Iemand bekend met deze lichtbruine capsules?? Ik ben benieuwd! :wink:
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
walnootje zei:
Dit is de eerste keer dat ik 4-FMP geprobeerd heb. Hele aangename rillingen, veel energie, gewoon zoals ik sommige hoor zeggen een bommetje speed in een sausje van Mdma. Het werkt ook al heel lang door vanaf 18:00 tot nu nog heel hard.

Maar nou ben ik benieuwd want ik heb van die capsules van de smartshop. Hij adviseerde mij gewoon een hele te nemen omdat ik al bekend was met speed maar nou ben ik vergeten te vragen hoeveel mg er nou eigenlijk in een capsule zit :confused:.

Iemand bekend met deze lichtbruine capsules?? Ik ben benieuwd! :wink:
Klik om te vergroten...

Ik ben vandaag weer geweest! Dus ik heb het gelijk maar gevraagd aan de eigenaar van de Smartshop. Op het potje wat hij liet zien stond 110 mg, Hij adviseerde mij om een halve te nemen. Maar eenmaal thuis bedacht ik me dat als ik ze zou halveren dat het een hoop geknoei zou worden, dus ik slikte de capsule gewoon in zijn geheel.

Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb, want met een halve zou ik niet genoeg hebben gevoeld en ik lees veel dat bijnemen niet veel zin heeft. Hele lekkere drugs, voor mij eigenlijk wel een vervanger van XTC aangezien ik dit persoonlijk net iets aangenamer vind. Maar ik kan nog steeds niet veel vinden over de lange termijn effecten dus ik ga het niet heel veel gebruiken.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#19
kak123 zei:
Tufnut zei:
Ik ken wel een goeie, maar twijfel of dat hier gezet mag worden (ondanks dat het -niet voor consumptie weliswaar- legaal is).
Klik om te vergroten...

Zou je me deze in een PM kunnen sturen?
Klik om te vergroten...

Als het hier al niet mag staan, mag handel via PM ook niet.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Los daarvan heb je duidelijk mijn post niet goed gelezen. Als je dat wel had gedaan zou je me niet in je allereerst bericht hier ernaar vragen :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...31
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."