Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FMP

4-FMP

615 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#1
25tolife zei:
SittaMan zei:
Is Nederland een van de enige landen waar dit nog legaal is? Op Erowid staat dat dit in vele andere landen illegaal is?
Klik om te vergroten...

Kan het ook niet vinden op de lijst(en), maar denk niet ze aangenaam verrast zullen zijn als ze een berg vinden ergens. Kan ook niet duidelijk opmaken uit alle informatie of het nou legaal of een soort van gedoogd beleid is geworden met die RC's.

Grz
Klik om te vergroten...

Ik heb een tijd geleden proberen uit te vinden wat nu de legale status is van oa 4-FA. En ik heb het niet kunnen ontdekken. Wat ik wel gevonden heb is dit:

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2k&cad=rja

Een onderzoek naar het creeeren van een soort analog act, zoals je die in de VS ook hebt. Uit het rapport blijkt dat dit ondoenlijk is. Wat ik ook een beetje lees is dat er dan overblijft dat je dan middelen specifiek op lijst I of II moet gaan zetten.

Van anderen hoor ik weer dat RC's altijd onder de geneesmiddelenwet vallen, maar daar ben ik echt niet zeker van. Hoe kan een middel onder een wet vallen als hij nog niet bekend is of nog niet bekend wat de effecten zijn.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
SittaMan zei:
Is Nederland een van de enige landen waar dit nog legaal is? Op Erowid staat dat dit in vele andere landen illegaal is?
Klik om te vergroten...

Kan het ook niet vinden op de lijst(en), maar denk niet ze aangenaam verrast zullen zijn als ze een berg vinden ergens. Kan ook niet duidelijk opmaken uit alle informatie of het nou legaal of een soort van gedoogd beleid is geworden met die RC's.

Grz
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aanvulling


Er staat wel een passage over de geneesmiddelenwet:

"Geneesmiddelenwet. Stoffen met een farmacologische werking bedoeld voor humane consumptie mogen op basis van de Geneesmiddelenwet niet door particulieren verhandeld worden of verwerkt worden"

Echter schrijft men hier "bedoeld voor humane consumptie" en daarmee zet je gelijk de Not for human consumption RC's buitenspel

En over het specifiek verbieden van middelen, zoals met bijvoorbeeld 2-CB is gebeurd:

"Spoedprocedure Opiumwet. Op grond van Artikel 3a, Lid 5, van de Opiumwet kan een middel onverwijld bij ministeriële regeling verboden worden"

Het enige waarop ze je zouden kunnen bestraffen is de warenwet:

"Warenwet. De Warenwet is een vangnetwetgeving voor waren die niet onder de Opiumwet of de Geneesmiddelenwet vallen. Voor waren geldt volgens Europese Richtlijnen een etiketteringsplicht"

Als laatste passage lees ik:

"Overigens leidt het verschijnen van een nieuwe drug op de markt niet vanzelfsprekend tot een volksgezondheidprobleem. Pas als de omvang van het gebruik significant wordt (enkele honderden gebruikers) óf als meerdere ernstige intoxicaties of gezondheidsincidenten worden waargenomen, kan het een volksgezondheidprobleem vormen, waarvoor een interventie nodig is."

Ik lees: Geen aandacht aan besteden aan RC's, zolang er geen problemen mee zijn.
g
gizmophileLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zo ongeveer anderhalf uur geleden ongeveer 100mg 4-FMP oraal genomen. Ik weeg 52 kg.
Echter, ik voel nog niet zo veel, bijna niets eigenlijk. Is bijdoseren nog een optie?
B
Bart1981Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Beter kan je beginnen met een dosering van 135-140mg, dit is wat voor de meeste mensen het beste werkt. Nadeel van bijnemen is dat je daarna vaak alleen maar het speedy effect versterkt en niet de euforie. Hoe het is als je te weinig hebt genomen weet ik niet, kan me voorstellen dat je dan nog wel wat euforie kan bewerkstelligen.

Zelf ben ik van plan om dit weekend de combi 2C-D met 4FMP te proberen. 2C-D in een lage dosering schijnt de euforie bij 4FMP te versterken. Ook schijn je daarbij een stuk minder 4FMP nodig te hebben voor hetzelfde effect. Maar dan dus zonder de hallucinaties die 2C-D bij hogere doseringen heeft.

Nu twijfel ik zelf alleen over de dosering 4FMP. Het wordt of:
100mg 4-FMP + 15mg 2C-D
80mg 4-FMP + 15mg 2C-D

Ben ergens bang dat 80mg voor mij net wat te weinig zal zijn. Anderzijds ook al wel reports gelezen van mensen die heerlijk gingen op deze dosering. Toevallig hier mensen die ervaring hebben met deze combi?
B
Bart1981Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Reportje:

Gisteren voor het eerst de combi 4F +­ 2C-D gedaan.­ Vooraf moet ik wel zeggen we er ook een beetje GHB hebben gebruikt, dus het is niet een 100% zuivere 4F +­ 2C-D report.­
Omstreeks 22:00 hebben we een capsule met 100mg 4F +­ 15mg 2C-D genomen.­ Zo'n 45 minuten laten begonnen we te merken dat het zijn werk begon te doen.­ We werden wat losser, praatte wat makkelijker met de mensen om ons heen, verder voelde we ons wel helder, maar ook energiek en wat eufoor.­ Als ik dan even van de dansvloer afging om bijvoorbeeld naar het toilet te gaan, dan voelde ik me ook wat licht/­zweverig.­ Maar dit kan ook de GHB zijn, waarvan ik in 1 uur ongeveer 2 buisjes had genomen/­gedeeld met mn vriendin.­ Maar het was een prettig gevoel, wat het zweverige gevoel wat je van MDMA kan hebben, benadert.­

Nadeel is alleen dat het euforische gevoel bij mij nooit lang aanhoud, dus omstreeks 23:30 een capsule met 150m M1 +­ 10mg 2C-D genomen.­ Duurde even voordat het werkte en wat ik er van merkte was niet heel erg bijzonder veel.­ Een lichte MDMA ervaring, maar meer dan dat zou ik het ook niet noemen.­ Misschien ook wel logisch aangezien ik de M1 best snel na het nemen van 4F genomen had.­ Bij mn vriendin werkte het eerder en heftiger dan bij mij.­ Daarom heb ik uiteindelijk besloten om om 00:45 nog een halve witte speaker te nemen.­ Na een half uurtje sloeg die erg goed in!­ En daar heb ik het de rest van de avond tot 04:00 weer op gered.­ Moet wel zeggen dat ik om 04:00 toch echt wel merkte dat het één en ander echt begon uit te werken want kreeg weer last van mn rug, benen, etc.­ Maar goed prima, want het was toch tijd om naar huis te gaan.­

ipv een halve pil, heeft mijn vriendin later nog een extra capsulen met 150mg M1 genomen, en die ging daar heerlijk op zei ze.­

Al met al en de combi 4F met 2C-D en daarna een redose van M1 +­ 2C-D wel aan te raden.­
We voelen ons nu ook niet heel erg brak, alleen erg moe.­ Maar heb al wat gegeten en gedronken vanochtend en dat ging redelijk.­ Al hebben we niet heel veel trek.­
Volgende week gaan we deze combi zeker gewoon weer doen!­
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is de eerste keer dat ik 4-FMP geprobeerd heb. Hele aangename rillingen, veel energie, gewoon zoals ik sommige hoor zeggen een bommetje speed in een sausje van Mdma. Het werkt ook al heel lang door vanaf 18:00 tot nu nog heel hard.

Maar nou ben ik benieuwd want ik heb van die capsules van de smartshop. Hij adviseerde mij gewoon een hele te nemen omdat ik al bekend was met speed maar nou ben ik vergeten te vragen hoeveel mg er nou eigenlijk in een capsule zit :confused:.

Iemand bekend met deze lichtbruine capsules?? Ik ben benieuwd! :wink:
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
walnootje zei:
Dit is de eerste keer dat ik 4-FMP geprobeerd heb. Hele aangename rillingen, veel energie, gewoon zoals ik sommige hoor zeggen een bommetje speed in een sausje van Mdma. Het werkt ook al heel lang door vanaf 18:00 tot nu nog heel hard.

Maar nou ben ik benieuwd want ik heb van die capsules van de smartshop. Hij adviseerde mij gewoon een hele te nemen omdat ik al bekend was met speed maar nou ben ik vergeten te vragen hoeveel mg er nou eigenlijk in een capsule zit :confused:.

Iemand bekend met deze lichtbruine capsules?? Ik ben benieuwd! :wink:
Klik om te vergroten...

Ik ben vandaag weer geweest! Dus ik heb het gelijk maar gevraagd aan de eigenaar van de Smartshop. Op het potje wat hij liet zien stond 110 mg, Hij adviseerde mij om een halve te nemen. Maar eenmaal thuis bedacht ik me dat als ik ze zou halveren dat het een hoop geknoei zou worden, dus ik slikte de capsule gewoon in zijn geheel.

Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb, want met een halve zou ik niet genoeg hebben gevoeld en ik lees veel dat bijnemen niet veel zin heeft. Hele lekkere drugs, voor mij eigenlijk wel een vervanger van XTC aangezien ik dit persoonlijk net iets aangenamer vind. Maar ik kan nog steeds niet veel vinden over de lange termijn effecten dus ik ga het niet heel veel gebruiken.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#9
DeHeere zei:
Kortom: heeft het bijnemen van MDMA na 4-FA uberhoubt zin, geeft het een leuke meerwaarde aan je 4-FA space, of merk je hier helemaal niet zoveel van? en is dit extreem veel schadelijker dan de afzonderlijke stoffen nemen? Ben hier nieuw dus hoop dat dit op de goede plek staat, Mvg.
Klik om te vergroten...

Hey welkom :)
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de combi zou ik zeker afraden. Het geeft echt nauwelijks meerwaarde, als het dat al geeft, je kater is meer aanwezig en de combi is slecht(er) voor je dan de stofjes afzonderlijk nemen. In feite is 4-FMP gewoon een amfetamine, en amfetamines moet je zeker NIET combineren met MDMA. Het is gewoon meer toxisch.

MDMA blijft MDMA qua gevoel, maar met 4-FMP kun je het wel benaderen, maar dan moet je een ideale dosis zien te vinden. Teveel zal zorgen dat de amfetamine de overhand krijgt, en te weinig zal ervoor zorgen dat je wel (licht) stimulerende effecten merkt, maar dat het euforische (wat 4-FMP zeker kan geven) niet echt aanwezig zal zijn. Ga in dat geval niet boven de 140mg zitten, en eigenlijk ook niet onder de 100mg.
D
DeHeereLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo DFers..

Lees hier al een tijdje mee (dit gedeelte niet want dat is afgesloten) en nu toch maar eens een account aangemaakt om wat vragen te stellen.

Heb vorig jaar het geluk gehad kennis te mogen maken met MDMA. Voor die tijd was ik er eigenlijk altijd fel tegen, maar die ervaring heeft dat behoorlijk veranderd, zoals dat bij veel mensen de eerste keer gegaan zal zijn (Tripreport komt ook nog wel een keer :mrgreen: ).

Nou hoor en lees je overal dat de enige manier om deze ervaring zo speciaal te houden is om voldoende pauze te houden tussendoor, en tot nu toe lukt dat ook prima. Dit wil ik ook heel graag zo houden, alleen staat er een druk festival seizoen voor de deur. Waaronder een meerdaags festival. Het gaat voor mij veel te ver om meerdere dagen pillen te nemen, dus had ik het volgende gepland:

Eveneens vorig jaar kennis gemaakt met Flux, de vloeibare variant van 4-FA, hoewel iets minder euforie dan bij xtc, vond ik ook dit een heerlijk stofje.

Het zal ongetwijfeld schadelijk zijn, maar is het minder schadelijk om bijvoorbeeld op de 2e dag van het Festival een pilletje te nemen en de derde dag een buisje Flux? en is dit qua effect ook het beste? of kan ik daarvoor beter deze 2 omdraaien? Dit is vast niet gezond, maar het festival en de mensen waarmee ik ga maken dat ik er wel zoveel vertrouwen in heb dat dit zo'n unieke mooie ervaring wordt dat ik bereid ben dit risico te nemen. Om daarna en daarvoor uiteraard weer een behoorlijke pauze te houden.


2e vraag: is de combinatie van 4-FA en MDMA aan te raden? voor het komende feestje heb ik namelijk al wel weer netjes een tijdje gewacht (als dat feestje is 8 weken) maar toch zou ik liever nog wat langer wachten met het uitputten van mijn hele serotonine voorraad, omdat er dus een drukke zomer aan komt. Mijn idee was dus om dan ipv MDMA een dosis 4-FA te nemen. Echter, aangezien ik die 4-fa alleen nog in thuissetting heb gehad, en die toen een stuk milder was, wil ik wel een pilletje mee nemen als de 4-fa allemaal wat al te ligt is, een soort van redder van de avond zeg maar, in geval van nood (weet van mezelf dat ik er wel af kan blijven als het alleen met de 4-FA ook fijn gaat). Kortom: heeft het bijnemen van MDMA na 4-FA uberhoubt zin, geeft het een leuke meerwaarde aan je 4-FA space, of merk je hier helemaal niet zoveel van? en is dit extreem veel schadelijker dan de afzonderlijke stoffen nemen?

Ben hier nieuw dus hoop dat dit op de goede plek staat,

Mvg.
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de combi zou ik zeker afraden. Het geeft echt nauwelijks meerwaarde, als het dat al geeft
Klik om te vergroten...
.

Mmmmm. Ik vind het persoonlijk een fantastische combi en als je dit en andere fora naleest zijn velen dit met me eens. Je houdt de energie van de 4-fmp en je kan een een hele vreemde (maar heerlijke) space krijgen van de MDMA. Bij anderen werkt de MDMA nauwelijks na gebruik van 4-fmp. Het verschilt dus van persoon tot persoon.

je kater is meer aanwezig en de combi is slecht(er) voor je dan de stofjes afzonderlijk nemen. In feite is 4-FMP gewoon een amfetamine, en amfetamines moet je zeker NIET combineren met MDMA. Het is gewoon meer toxisch.
Klik om te vergroten...

Daar zit wel een kern van waarheid in. Vergeet alleen niet dat MDMA zelf ook een amphetamine is, alhoewel deze minder inwerkt op het dopamine en norepinefrine systeem dan de meeste amphetamines (ook minder dan 4-fmp). De regel meer nemen is meer schade gaat hier natuurlijk gewoon op. Verder is er over de schadelijkheid van 4-fmp nauwelijks iets bekend, dus over de combinatie effecten ook niet.

Verder heb ik persoonlijk ook 4-fmp in de thuissetting en op een feest geprobeerd. Het had bij mij een verschillend effect. Ik was ook bang dat ik het spacen zou missen op een feest (of het hard gaan), maar dit was geenszins het geval. Thuis vond ik de 4-fmp redelijk chill, op feesten word ik er superenergiek van (wat te verwachten is). Op geen moment de 4-fmp als te 'licht' ervaren en vind het beter geschikt voor feestjes dan MDMA.
B
BorreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kga komend weekend voor de eerste maal 4fmp gebruiken.
Natuurlijk zoals bij elke drug lees je veel tegenstrijdigheden & ik wil hoe dan ook geen risico's nemen. Ik ga het bij één capsule houden van circa 100a150mg & vanaf deze begint uit te werken, aanvullen met 'kleine' hoeveelheden coke, om de 'come down' ook wat tegen te houden

"goed idee" of een "no go" ?
B
BorreLid
01-01-2024, 00:00
#13
hoe geruststellend :)

Maar 't is vooral te doen om de combinatie met coke
een 2e dosis 4fmp is volgens "internet" redelijk zinloos dus
de energie wat op peil houden met coke, dat is dus de bedoeling.
T
Triple-XLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bestaan er 4 fmp pillen? of alleen maar poedercapsules?
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Borre zei:
hoe geruststellend :)

Maar 't is vooral te doen om de combinatie met coke
een 2e dosis 4fmp is volgens "internet" redelijk zinloos dus
de energie wat op peil houden met coke, dat is dus de bedoeling.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt mij zeer overbodig. Als je de juiste startdosering 4-FMP gebruikt, dan ben je al heel wat uurtjes zeer energiek (5-6 uur) en kan je waarschijnlijk tot 10 uur na je eerste dosis niet slapen. Bijdoseren van 4-fmp heeft geen zin met betrekking tot het :hearteyes: gevoel, maar wel met betrekking tot het speedy gevoel. Zowel coke als speed gebruiken na 4-FMP lijkt me zonde, aangezien je er veel te helder van wordt. Zou dus eerder gewoon met 4-FMP (1/3 van je startdosis) bijdoseren. Die ga je nog wel voelen :wink: .

p.s. 4-FMP heeft als voordeel dat je nauwelijks last hebt van een comedown.
T
Tomos053Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Triple-X zei:
Bestaan er 4 fmp pillen? of alleen maar poedercapsules?
Klik om te vergroten...

Gele blanco's

Maar komt niet vaak voor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."