Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles over 4-FMP

Alles over 4-FMP

151 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
d
danielc1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
danielc1 zei:
Ze hadden dat stukje op die Wiki overigens ook wel even wat duidelijker mogen maken, zo lijkt het wel heel erg alsof het over de gehele tolerantie gaat, inclusief tolerantie voor de love feeling
Klik om te vergroten...
Net zoals bij de gewone wiki kun je wijzigingsvoorstellen indienen.
Klik om te vergroten...

Kun je me vertellen waar ik dat kan doen? Had al even gauw gekeken maar zag het nergens staan

Edit: heb t al gevonden, je moet ingelogd zijn om voorstellen in te kunnen dienen :)
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#2
(Gebaseerd op mijn eigen ervaringen, en die van anderen. Ik heb 2 jaar lang bijna ieder weekend 4-FMP gebruikt.. Andere info is van PubMed en Erowid. Ik dacht dat er nog geen 4-fmp topic was zoals deze, anders hoor ik het graag. Aanvullingen zijn welkom en nodig :flushed: )

4-FMP, ook wel 4-FA of 4-fluoramfetamine genoemd is een stimulerende drug die verwant is aan amfetamine. Omdat er een fluor-atoom is toegevoegd komt er (waarschijnlijk) meer serotonine vrij en zijn de effecten anders dan die van gewone amfetamine. Er is geen onderzoek gedaan naar het effect van 4-FMP op het menselijk lichaam, of hoe het lichaam de stof afbreekt. Wel is er een proefdier-onderzoek gedaan, dit geeft echter geen garantie voor veiligheid. Je bent je eigen proefkonijn wanneer je deze stof neemt.
De effecten zijn vergelijkbaar met speed, maar dan milder qua stimulatie. Er is een licht love-gevoel zoals bij MDMA maar lang niet zo overweldigend. Bij een dosis van 150mg+ neemt het love gevoel af, evenals bij bijnemen. Wel kan dit slapeloosheid in de hand werken.

• Positief
Meer energie, vermoeidheid verdwijnt.
Euforie, positieve stemming.
Tintelingen op de huid.
Zin om te praten/meer openheid .
Zin om te bewegen/dansen.
Muziek klinkt mooier, prikkels zijn intenser en voelen fijn aan.
Effecten komen subtiel op.

• Neutraal
Vergrootte pupillen.
Zweten, klamme handen.
Verhoogde temperatuur.
Verminderd hongergevoel.

• Negatief
Dorst, uitdroging.
Spierspanning/strak staan.
Slapeloosheid.
Angst/paranoia.
Irritatie/rusteloosheid.
Misselijkheid, maagpijn, overgeven.
Verhoogde bloeddruk en hartslag.
Strakke kaken, kauwen.
Vaatvernauwing, koude handen en voeten.
Buikpijn.
Hoofdpijn.
Het onaangenaam koud of warm hebben, rillen.
Duizeligheid.
Verminderd zicht/wazig zien.


De dag na gebruik hebben sommigen last van een lage bloeddruk, met symptomen als duizeligheid en zwart voor de ogen. Dit is waarschijnlijk te verklaren door de hoeveelheid energie die je lichaam verbruikt tijdens gebruik, gezond eten vooraf en achteraf verkleint de kans op een katerig gevoel naderhand.

Bij regelmatig gebruik kan maagpijn optreden, de oorzaak hiervan is vooralsnog onbekend. Hoe vaker het gebruik, des te erger zijn de maagklachten. Deze kunnen ook achteraf ontstaan.

Combineren is gevaarlijk, vooral met andere drugs. Alcohol is ook een no-go, omdat dit mogelijk de afbraak vertraagd of een wisselwerking heeft met de stof.

Gebruik alleen als je je goed voelt, en geen gezondheidsklachten hebt.

Schakel bij een mogelijke overdosis medische hulp in, drugsgebruik is in tegenstelling tot bezit niet strafbaar.
(Een tijdje terug is de eerste hartaanval als gevolg van 4-fmp ontstaan bij een 18-jarige jongen, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25350468 )
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt me een goed initiatief om ook hier een soort van standaard topic van te maken met de meest algemene informatie.
Ik mis wel nog hoelang de effecten ongeveer aanhouden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemon zei:
• Neutraal
Vergrootte pupillen.
Zweten, klamme handen.
Verhoogde temperatuur.
Verminderd hongergevoel.
Klik om te vergroten...

Waarom neutraal? Vooral de verhoogde temperatuur lijkt me een negatief effect. Het is een risico op oververhitting wat gevaarlijk kan zijn. Verder de overige dingen (behalve vergrote pupillen) zijn toch ook wel negatieve effecten.

Lemon zei:
Bij regelmatig gebruik kan maagpijn optreden, de oorzaak hiervan is vooralsnog onbekend. Hoe vaker het gebruik, des te erger zijn de maagklachten. Deze kunnen ook achteraf ontstaan.
Klik om te vergroten...

Is dit iets wat je zelf ervaren hebt? Heb je ook daadwerkelijk laten onderzoeken of de maagklachten gerelateerd zijn aan 4-FMP gebruik?

Lemon zei:
Alcohol is ook een no-go, omdat dit mogelijk de afbraak vertraagd of een wisselwerking heeft met de stof.
Klik om te vergroten...

Waar heb je dit gevonden? Ik kan er geen onderbouwing op terugvinden.

Lemon zei:
(Een tijdje terug is de eerste hartaanval als gevolg van 4-fmp ontstaan bij een 18-jarige jongen, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25350468 )
Klik om te vergroten...

Een beetje kort door de bocht. In het artikel is te lezen dat de jongen behandeld werd voor een opiaatverslaving en twee dagen ervoor een injectie Naltrexone had ontvangen. In het bloed is Naproxen, Trazodone, en Cotinine gevonden naast 4-FA. Voor de gemiddelde 4-FA gebruiker is dit artikel dus niet echt relevant.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemon zei:
Gebaseerd op mijn eigen ervaringen, en die van anderen. Ik heb 2 jaar lang bijna ieder weekend 4-FMP gebruikt..
Klik om te vergroten...
Ik ben best benieuwd naar wat de gevolgen hiervan op wat langere termijn zijn. Hoe is 2 jaar lang een keer per week gebruiken jou bevallen? Ervaar je negatieve effecten zoals een afname van het liefdesgevoel en de euforie? Ervaar je een verminderde werking van andere drugs (zoals MDMA en speed)? En vooral: heb je het gevoel dat wekelijks gebruik van 4-fmp soortgelijke schade aanbrengt als het te vaak gebruiken van mdma? Dus niet theoretisch maar puur uit je eigen ervaring.

On-topic: goed idee inderdaad om een algemeen topic over 4-fmp te maken!
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Smartieandme Ik kan het niet meer aanpassen maar ik snap je punt.
@Ooscar Behalve 4fmp gebruik ik geen andere drugs, maar het liefdesgevoel en de euforie zijn nog steeds aanwezig. Al went het wel een beetje. Ik heb zelf het gevoel dat als ik in dezelfde mate mdma zou pakken dat ik er dan wel meer schade zou oplopen, maar dit is natuurlijk subjectief.. er is helaas nog te weinig over 4fmp bekend :wink:
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe zit het trouwens met het libido na inname ?

Zelf is het voor mij wat te duur in vergelijking met de prijzen van gewone mdma of amfetamine.
Amfetamines zijn niet aan te bevelen voor mensen met epileptische episodes of te hoge transaminases (vb. bij gebruik roaccutane) !!!*

*Dan is de politie blij dat ze geen jonge kerel uit de gracht moeten vissen na een auto ongeval.

Take Care zou ik zeggen. :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
*Schizophrenic* zei:
Hoe zit het trouwens met het libido na inname ?
Klik om te vergroten...

Dat verschilt per persoon denk ik een beetje. Mijn libido is met alle stimulanten eigenlijk verhoogd..

*Schizophrenic* zei:
Zelf is het voor mij wat te duur in vergelijking met de prijzen van gewone mdma of amfetamine.
Klik om te vergroten...

Koop je het als capsules los, of via internet? Als ik een gram koop ben ik net zo veel kwijt als MDMA.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zijn er grote verschillen met gewone amfetamine? Kan via een vriend 4fmp kopen maar voor mijn gevoel heb ik na 2 sleutelpuntjes pep al genoeg voor een avond van 6 uur. Het staat wel nog op mijn to do lijstje voor in de zomer op een buitenfestival.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja ik vind de verschillen met gewone pep wel vrij groot. Ik zou zeggen lees er eens wat tripreports over en als het je leuk lijkt, probeer het eens :wink: Ik raad je wel af om puntjes te gebruiken, het effect is dan veel minder leuk en je neus doet PIJN :tearsofjoy:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha dat was ik ook niet van plan :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dag mensen,


Ik weet dat er nog weinig onderzoek is gedaan naar 4FMP en dus weinig met zekerheid te zeggen, er is echter iets aan dit stofje waar ik al lange tijd nieuwsgierig naar ben wil ik het ooit zelf proberen.

Van wat ik had gelezen heeft fluor de meest negatief geladen isotoop onder alle atomen wat er voor zorgt dat deze zeer reactief is en dus om het maar plat te zeggen reacties vertoont die vergelijkbaar zijn met zuur, zeer moeilijk afbreekbaar zijn voor het lichaam (vandaar dat 4FMP ook geen methylgroep nodig heeft) en dus gigantisch veel oxidatieve stress oplevert.

De meeste mensen zijn ook wel bekend dat fluor in de tandpasta zit en dat de tandarts ook aanraad alleen tandpasta te gebruiken met fluor er in, dit omdat fluor effectief samensmelt met het tandsteen en deze aansterk op zwakke plekken.

Ik kan het mis hebben hoor maar als ik aan 4FMP denk denk ik aan hersens en smelten en als ik deze redenatie volg kan ik me niet voorstellen dat 4FMP erg bevorderlijk is voor de hersenen.

Ik vroeg me af of mijn redenatie een beetje logisch is en of we zonder lange termijn wetenschappelijk onderzoek voorzichtig kunnen concluderen dat 4FMP hoogstwaarschijnlijk aanzienlijk schadelijk is voor de hersenen of dat er haken en ogen zitten aan mijn redenatie.
Ik hoop dat iemand hier fatsoenlijk antwoord op kan geven, bvd.
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor je bijdrage JMThomas, ik denk dat het speculeren blijft tot 4fmp echt klinisch is onderzocht bij mensen. Al denk ik niet dat dat binnenkort gaat gebeuren.. Al moet ik wel zeggen dat ik afgezien van de maag klachten geen negatieve lange-termijn effecten ervaar door de 4fmp, terwijl dat met XTC onvermijdelijk zou zijn geweest. Maar de ervaring van 1 persoon zegt helaas niet veel..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee dat is niet logisch, er zit een gigantisch verschil tussen Fluoride(losse fluor-ionen) zoals in tandpasta en een gebonden fluor-atoom. Die laatste gaat niet zomaar los van zijn grote molecuul en zal hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet gaan reageren?
Ik zie ook niet hoe het lastiger is voor het lichaam om dit molecuul af te breken, voor zover ik weet passen de afbreekenzymen van gewone amfetamine hier prima op?

Wat bedoel je er trouwens mee dat 4-FA geen methylgroep nodig heeft?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wanneer 4-fmp wordt afgebroken, komt het fluor-atoom niet los van het molecuul. Er is nog nooit meer fluoride in het bloed of urine gevonden ten gevolg van 4-fmp gebruik. Ook bij scheikundige reacties in het lab krijg je dat fluor-atoom niet zomaar los. Je hoeft je dus niet druk te maken dat er fluoride in je lichaam terecht komt, want die fluor-atomen zitten nog vast aan de stoffen die je weer uitplast.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fool zei:
Wat bedoel je er trouwens mee dat 4-FA geen methylgroep nodig heeft?
Klik om te vergroten...

Ik had twee stoffen door elkaar gehaald, 4FA heeft gewoon een methylgroep, negeer maar dat ik dat gezegd heb.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben wel benieuwd naar mensen die dit spul vaak gebruiken (1x per maand of vaker) omdat ik heb begrepen dat je minder snel tolerantie opbouwt dan xtc. Ken mensen die daarom 4fmp nemen omdat het dan vaker kan.
G
GeelaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat mij is opgevallen bij 4-fmp dat mijn pupillen de volgende dag tot midden middag groot zijn. Dat verschilt met licht en momenten maar 't is mij toch een raadsel aangezien ik dit met mdma nooit gehad heb ook kwamen dr wat vage hallicunaties bij kijken. Nou is 't misschien wat raar die 2 te verglijken maar wou 't even kwijt lees al een tijdje dit forum door maar vond er niks over. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZERO- zei:
Ben wel benieuwd naar mensen die dit spul vaak gebruiken (1x per maand of vaker) omdat ik heb begrepen dat je minder snel tolerantie opbouwt dan xtc. Ken mensen die daarom 4fmp nemen omdat het dan vaker kan.
Klik om te vergroten...

Dat blijft allemaal relatief natuurlijk.. Misschien bouw je minder snel tolerantie op omdat je minder serotonine verspilt, maar je blijft wel een RC elke maand nemen waarvan de langetermijnrisico's nog niet bekend zijn. Het is een goed excuus om maandelijks gebruik recht te praten, maar of het beter is valt dus te betwisten :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij mij met MDMA volgende dag ook nog knikkers hoor :P

Geelaapje zei:
Wat mij is opgevallen bij 4-fmp dat mijn pupillen de volgende dag tot midden middag groot zijn. Dat verschilt met licht en momenten maar 't is mij toch een raadsel aangezien ik dit met mdma nooit gehad heb ook kwamen dr wat vage hallicunaties bij kijken. Nou is 't misschien wat raar die 2 te verglijken maar wou 't even kwijt lees al een tijdje dit forum door maar vond er niks over. :P
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."