#1
Volgens mij is het enige verschil met die 20-euro dingen dat ze van dealextreme komen en in massa's verkocht worden. Maarja, dat durf ik ook niet zeker te zeggen. :P
Die heb ik toevallig eergister binnen gekregen! Ook via die site. Ben er erg blij meeooscaar zei:Deze is best aardig, en als ik zo je beschrijving hoor lijkt het me ook van dezelfde kwaliteit als jouw weegschaal... http://www.dx.com/nl/p/digital-precisio ... auNQb11HqA
Zeker als het ook nog eens binnen Nederland blijft zal het niet snel opvallen. Ik heb overigens met Internationale post ook nog nooit problemen gehadAlbatross zei:Dus ik hoef niet veel te vrezen als ik 1 gram op een NL vendor bestel?
Psychedelibee zei:Betekent dit dan ook dan RCs die nog niet in de opiumwet zijn opgenomen, nu onder geen enkele wet vallen? En dus echt volledig ongereguleerd zijn? En dus ook gewoon voor menselijke consumptie gebruikt mogen worden in Nederland?Fool zei:4-FA valt in Nederland niet onder de geneesmiddelenwet. Die wet is 'misbruikt' door het openbaar ministerie om RC-gebruikers aan te pakken, het hogere gerechtshof in Den Haag heeft hierop geoordeeld dat dat niet mag en dat het bezit hiervan dus gewoon legaal is.Albatross zei:4fmp valt onder de geneesmiddelwet, dit betekend dat je zonder vergunning het niet mag produceren, verkopen of bestellen. Wat voor straf staat voor het bestellen? Is het ooit iemand overkomen dat ze betrapt zijn op bestellen van RC's?

Nee, je mag ze niet verkopen bedoeld voor consumatie, er gelden namelijk een hoop veiligheidseisen aan ons eten.Lenneke zei:Je mag ze wel bestellen en in je bezit hebben maar niet consumeren.![]()
Fool zei:Nee, je mag ze niet verkopen bedoeld voor consumatie, er gelden namelijk een hoop veiligheidseisen aan ons eten.Lenneke zei:Je mag ze wel bestellen en in je bezit hebben maar niet consumeren.![]()
Affiniteiten en dergelijke zijn wel onderzocht, maar veel meer onderzoek zal er hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Dingen onderzoeken kost bakken met geld en zal alleen maar worden gedaan als er geld mee te verdienen is of het een belangrijke toevoeging(belangrijker dan een alternatief onderzoek) voor de wetenschap mee te winnen is. Aangezien de structuren behoorlijk op elkaar lijken denk ik niet dat er veel inhoudelijk onderzoek naar is: het is geen stof die voor een doorbraak in onze biochemische kennis zal zorgen, nog een goed geneesmiddel. :PPeppi en Coki zei:Iemand enig idee of er al serieuze onderzoeken worden gedaan naar 4fmp?
Fool zei:Affiniteiten en dergelijke zijn wel onderzocht, maar veel meer onderzoek zal er hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Dingen onderzoeken kost bakken met geld en zal alleen maar worden gedaan als er geld mee te verdienen is of het een belangrijke toevoeging(belangrijker dan een alternatief onderzoek) voor de wetenschap mee te winnen is. Aangezien de structuren behoorlijk op elkaar lijken denk ik niet dat er veel inhoudelijk onderzoek naar is: het is geen stof die voor een doorbraak in onze biochemische kennis zal zorgen, nog een goed geneesmiddel. :PPeppi en Coki zei:Iemand enig idee of er al serieuze onderzoeken worden gedaan naar 4fmp?
Ik heb nog eventjes voor je gezocht in online universiteitsbibliotheek naar gepubliceerde onderzoeken in de categorie biochemie. Daar krijg ik maar één resultaat.
http://www.europeanneuropsychopharmacol ... 24-977X(14)00359-9/abstract
Ik ga de hele rimbam met losse tooltjes om op 50 verschillende sites te kijken die niet alles netjes doorgestuurd hebben helaas niet voor je uitvoeren, dat duurt me net wat te lang. :P
Peppi en Coki zei:Hmm, begrijpelijk, qua structuur verschilt het natuurlijk maar erg weinig met de normale amfetamine (1 extra gebonden fluor atoom), dus ik snap dat ze dan niet een uitgebreide studie erop doen zoals bij de normale amfetamines (speed) zelf. Ook is de RC nog niet bekend genoeg in het buitenland om echt de aandacht te trekken aangezien de effecten vaak worden aangezien voor normale amfetamine effecten. Enige land waar het echt groot is, is ons koude kikkerlandje![]()
Maar goed, bedankt voor de moeite van het opzoeken.
Ben wel nog steeds geïnteresseerd in hoeverre de serotonine aanmaak van 4-FA verschilt van 4-FMP, hoeveel wordt er precies minder aangemaakt. Zodra dit bekend is, kunnen nieuwe en veiligere adviezen worden gegeven over het gebruik (hoelang het herstel duurt), en is het ook echt duidelijk wat dit MDMAchtige effectje voor extra schade levert naast die van normale amfetamines.
Bobsacamano zei:Volgens mij word het niet alleen in Nederland gebruikt hoor... En 4FMP en 4FA is exact dezelfde stof.
4-FA does not cause long-lasting depletion of brain serotonin, unlike its analogs 4-CA and 4-BA. This is thought to "reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way as the other haloamphetamines."
Neurotoxicity does not increase down the series of para-halogenated amphetamine derivatives, even though serotonin releasing potency does follow this trend. For example, 4-iodoamphetamine is less toxic than is 4-chloroamphetamine. Hence, this property is not related to serotonin releasing potency as such, since PAL-287 was reported to be not at all neurotoxic even though it is a powerful 5-HT releasing agent. It is unclear where 4-methylamphetamine fits in on the neurotoxicity scale. The extensive serotonergic neurotoxicity of 4-chloroamphetamine (and its brominated derivative), and the increased serotonergic toxicity of 4-methylamphetamine suggest that para-substitution seems to increase overall serotonergic (neuro)toxicity, compared to amphetamine. Exceptions include 4-MTA, a para-substituted, non-neurotoxic amphetamine.
Peppi en Coki zei:Bobsacamano zei:Volgens mij word het niet alleen in Nederland gebruikt hoor... En 4FMP en 4FA is exact dezelfde stof.
Mijn excuses, ik bedoelde 4-FA en MDMA. En het klopt inderdaad dat het ook in andere landen wordt gebruikt, maar op de Engelse Wikipediapagina van 4-FA (https://en.wikipedia.org/wiki/4-Fluoroamphetamine) wordt het zelfs even benadrukt. Zegt toch ook weer wat.
EDIT:
Trouwens, nu ik toch op die pagina kijk, zie ik ineens iets staan over dat 4-FA geen langdurige vermindering veroorzaakt van serotonine. Ook staat er een stukje over neurotoxiciteit, helaas is mijn Engels niet goed genoeg om volledig te kunnen begrijpen wat hier staat:
4-FA does not cause long-lasting depletion of brain serotonin, unlike its analogs 4-CA and 4-BA. This is thought to "reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way as the other haloamphetamines."
Neurotoxicity does not increase down the series of para-halogenated amphetamine derivatives, even though serotonin releasing potency does follow this trend. For example, 4-iodoamphetamine is less toxic than is 4-chloroamphetamine. Hence, this property is not related to serotonin releasing potency as such, since PAL-287 was reported to be not at all neurotoxic even though it is a powerful 5-HT releasing agent. It is unclear where 4-methylamphetamine fits in on the neurotoxicity scale. The extensive serotonergic neurotoxicity of 4-chloroamphetamine (and its brominated derivative), and the increased serotonergic toxicity of 4-methylamphetamine suggest that para-substitution seems to increase overall serotonergic (neuro)toxicity, compared to amphetamine. Exceptions include 4-MTA, a para-substituted, non-neurotoxic amphetamine.
Betekent dit nou dat 4-FA niet neurotoxisch is, of alleen minder dan zijn analogen?
Dat gaat over het feit dat 4-CA en 4-BA gebruikt worden om serotonine-axonen in hersenen van proefdieren compleet te slopen, om daar experimenten op te doen. Dit betekend eerder dat 4-FA niet praktisch gebruikt kan worden om rattenbreinen te slopen, niet persé dat het niet schadelijk is.Peppi en Coki zei:Trouwens, nu ik toch op die pagina kijk, zie ik ineens iets staan over dat 4-FA geen langdurige vermindering veroorzaakt van serotonine.
4-FA does not cause long-lasting depletion of brain serotonin, unlike its analogs 4-CA and 4-BA. This is thought to "reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way as the other haloamphetamines."
Ze praten hier vooral over (het niet bestaan van) "een algemene relatie tussen de serotonerge effecten en de serotnerge neurotoxiciteit van para-gesubstitueerde amfetamines". Ze zeggen vrij weinig over de neurotoxiciteit van 4-FA specifiek.Ook staat er een stukje over neurotoxiciteit, helaas is mijn Engels niet goed genoeg om volledig te kunnen begrijpen wat hier staat:
Neurotoxicity does not increase down the series of para-halogenated amphetamine derivatives, even though serotonin releasing potency does follow this trend. For example, 4-iodoamphetamine is less toxic than is 4-chloroamphetamine. Hence, this property is not related to serotonin releasing potency as such, since PAL-287 was reported to be not at all neurotoxic even though it is a powerful 5-HT releasing agent. It is unclear where 4-methylamphetamine fits in on the neurotoxicity scale. The extensive serotonergic neurotoxicity of 4-chloroamphetamine (and its brominated derivative), and the increased serotonergic toxicity of 4-methylamphetamine suggest that para-substitution seems to increase overall serotonergic (neuro)toxicity, compared to amphetamine. Exceptions include 4-MTA, a para-substituted, non-neurotoxic amphetamine.
Betekent dit nou dat 4-FA niet neurotoxisch is, of alleen minder dan zijn analogen?
Opzich is dat zo, maar er zit wel degelijk een redactie achter wikipedia. En je moet ook wel met bronnen komen om bepaalde claims te onderbouwen. Wat niet wegneemt dat je altijd alles kritisch dient te lezen. Ook wetenschappelijke artikelen zul je kritisch moeten lezen om te weten of de conclusies betrouwbaar zijn of niet.Bobsacamano zei:En je zeker niet moet geloven wat er allemaal op wikipedia staat. Iedereen kan daar neer gooien wat ze maar willen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."