Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles over 4-FMP

Alles over 4-FMP

151 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij is het enige verschil met die 20-euro dingen dat ze van dealextreme komen en in massa's verkocht worden. Maarja, dat durf ik ook niet zeker te zeggen. :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe lang duurde het voordat je de weegschaal binnen kreeg? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo lang duurt.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je het zo beschrijft, lijkt het mij het beste om je geld terug te vragen en een goedkopere proberen, die ook nauwkeurig is op de mg. Deze is best aardig, en als ik zo je beschrijving hoor lijkt het me ook van dezelfde kwaliteit als jouw weegschaal... http://www.dx.com/nl/p/digital-precisio ... auNQb11HqA

Mocht je alsnog niet tevreden zijn, dan kun je natuurlijk ook een duurdere nog kopen, was alleen zonde van de 20 euro dan. :wink:
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#4
ooscaar zei:
Deze is best aardig, en als ik zo je beschrijving hoor lijkt het me ook van dezelfde kwaliteit als jouw weegschaal... http://www.dx.com/nl/p/digital-precisio ... auNQb11HqA
Klik om te vergroten...
Die heb ik toevallig eergister binnen gekregen! Ook via die site. Ben er erg blij mee :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor de toelichting.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dus ik hoef niet veel te vrezen als ik 1 gram op een NL vendor bestel?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Albatross zei:
Dus ik hoef niet veel te vrezen als ik 1 gram op een NL vendor bestel?
Klik om te vergroten...
Zeker als het ook nog eens binnen Nederland blijft zal het niet snel opvallen. Ik heb overigens met Internationale post ook nog nooit problemen gehad
L
LennekeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Albatross zei:
4fmp valt onder de geneesmiddelwet, dit betekend dat je zonder vergunning het niet mag produceren, verkopen of bestellen. Wat voor straf staat voor het bestellen? Is het ooit iemand overkomen dat ze betrapt zijn op bestellen van RC's?
Klik om te vergroten...
4-FA valt in Nederland niet onder de geneesmiddelenwet. Die wet is 'misbruikt' door het openbaar ministerie om RC-gebruikers aan te pakken, het hogere gerechtshof in Den Haag heeft hierop geoordeeld dat dat niet mag en dat het bezit hiervan dus gewoon legaal is.
Klik om te vergroten...
Betekent dit dan ook dan RCs die nog niet in de opiumwet zijn opgenomen, nu onder geen enkele wet vallen? En dus echt volledig ongereguleerd zijn? En dus ook gewoon voor menselijke consumptie gebruikt mogen worden in Nederland?
Klik om te vergroten...

Je mag ze wel bestellen en in je bezit hebben maar niet consumeren. :kots:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lenneke zei:
Je mag ze wel bestellen en in je bezit hebben maar niet consumeren. :kots:
Klik om te vergroten...
Nee, je mag ze niet verkopen bedoeld voor consumatie, er gelden namelijk een hoop veiligheidseisen aan ons eten.
L
LennekeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Lenneke zei:
Je mag ze wel bestellen en in je bezit hebben maar niet consumeren. :kots:
Klik om te vergroten...
Nee, je mag ze niet verkopen bedoeld voor consumatie, er gelden namelijk een hoop veiligheidseisen aan ons eten.
Klik om te vergroten...

Dat probeerde ik te zeggen. :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het onder invloed zijn, en consumeren zijn vor de eindgebruiker legaal, maar het product moet ge-etiketeerd zijn met "Niet voor menselijke consumptie".

als jij zo dom/slim bent het te consumeren, en onder invloed raakt heb je niets illegaals gedaan. het gaat erom dat de stof gelabeld is dat je kan zien dat je het niet dient te consumeren. als dat duidelijk is heeft de verstrekker je waarschijnlijk genoeg geinformeerd.

er is in nederland ook tijdenlang "stevia" verkocht als natuurlijke zoetstof. dat kun je nu overal krijgen als groene zoetjes, maar zelfs al in je cola.

Toen was de stof nog niet goedgekeurd voor consumtie door het orgaan wat daarover gaat. het werd wel verkocht als zoetjes, zelfs in zulke dispensers, maar was officieel feitelijk ook een RC.

Hippieverkopers verkochten het als natuurlijke zoetstof die gezonder zou zijn dan wat er nog meer in de handel is, en al duizenden jaren gebruikt in sommige culturen, maar zonder goedkeuring mag je iets niet voor consumptie verkopen.

edit: Om het af te ronden zullen vele RC's, waarschijnlijk de populairste het eerste, aan de opiumlijst toegevoegd gaan worden, in tegenstelling tot Stevia zoetjes.

Het blijft een beetje een vreemde wereld, de ene stof blijft gelabeld "Niet voor menselijke consumtie" totdat het toegelaten word binnen de EU, de andere totdat hij verboden wordt.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iemand enig idee of er al serieuze onderzoeken worden gedaan naar 4fmp? Zijn toch wel een aantal zaken die handig zouden kunnen zijn voor menig gebruiker, zoals de pauze tussen gebruik (is ook hier 3 maanden voor nodig net zoals bij mdma, of, omdat het een stuk minder wordt gebruikt, voldoet een maand dan ook), heeft het alleen de schadelijke effecten van amfetamines of ook deels die van mdma (vanwege het verbruik van serotonine), etc.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Peppi en Coki zei:
Iemand enig idee of er al serieuze onderzoeken worden gedaan naar 4fmp?
Klik om te vergroten...
Affiniteiten en dergelijke zijn wel onderzocht, maar veel meer onderzoek zal er hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Dingen onderzoeken kost bakken met geld en zal alleen maar worden gedaan als er geld mee te verdienen is of het een belangrijke toevoeging(belangrijker dan een alternatief onderzoek) voor de wetenschap mee te winnen is. Aangezien de structuren behoorlijk op elkaar lijken denk ik niet dat er veel inhoudelijk onderzoek naar is: het is geen stof die voor een doorbraak in onze biochemische kennis zal zorgen, nog een goed geneesmiddel. :P

Ik heb nog eventjes voor je gezocht in online universiteitsbibliotheek naar gepubliceerde onderzoeken in de categorie biochemie. Daar krijg ik maar één resultaat.
http://www.europeanneuropsychopharmacol ... 24-977X(14)00359-9/abstract

Ik ga de hele rimbam met losse tooltjes om op 50 verschillende sites te kijken die niet alles netjes doorgestuurd hebben helaas niet voor je uitvoeren, dat duurt me net wat te lang. :P
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Peppi en Coki zei:
Iemand enig idee of er al serieuze onderzoeken worden gedaan naar 4fmp?
Klik om te vergroten...
Affiniteiten en dergelijke zijn wel onderzocht, maar veel meer onderzoek zal er hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Dingen onderzoeken kost bakken met geld en zal alleen maar worden gedaan als er geld mee te verdienen is of het een belangrijke toevoeging(belangrijker dan een alternatief onderzoek) voor de wetenschap mee te winnen is. Aangezien de structuren behoorlijk op elkaar lijken denk ik niet dat er veel inhoudelijk onderzoek naar is: het is geen stof die voor een doorbraak in onze biochemische kennis zal zorgen, nog een goed geneesmiddel. :P

Ik heb nog eventjes voor je gezocht in online universiteitsbibliotheek naar gepubliceerde onderzoeken in de categorie biochemie. Daar krijg ik maar één resultaat.
http://www.europeanneuropsychopharmacol ... 24-977X(14)00359-9/abstract

Ik ga de hele rimbam met losse tooltjes om op 50 verschillende sites te kijken die niet alles netjes doorgestuurd hebben helaas niet voor je uitvoeren, dat duurt me net wat te lang. :P
Klik om te vergroten...

Hmm, begrijpelijk, qua structuur verschilt het natuurlijk maar erg weinig met de normale amfetamine (1 extra gebonden fluor atoom), dus ik snap dat ze dan niet een uitgebreide studie erop doen zoals bij de normale amfetamines (speed) zelf. Ook is de RC nog niet bekend genoeg in het buitenland om echt de aandacht te trekken aangezien de effecten vaak worden aangezien voor normale amfetamine effecten. Enige land waar het echt groot is, is ons koude kikkerlandje :rolleyes:

Maar goed, bedankt voor de moeite van het opzoeken.

Ben wel nog steeds geïnteresseerd in hoeverre de serotonine aanmaak van 4-FA verschilt van 4-FMP, hoeveel wordt er precies minder aangemaakt. Zodra dit bekend is, kunnen nieuwe en veiligere adviezen worden gegeven over het gebruik (hoelang het herstel duurt), en is het ook echt duidelijk wat dit MDMAchtige effectje voor extra schade levert naast die van normale amfetamines.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij word het niet alleen in Nederland gebruikt hoor... En 4FMP en 4FA is exact dezelfde stof.

Peppi en Coki zei:
Hmm, begrijpelijk, qua structuur verschilt het natuurlijk maar erg weinig met de normale amfetamine (1 extra gebonden fluor atoom), dus ik snap dat ze dan niet een uitgebreide studie erop doen zoals bij de normale amfetamines (speed) zelf. Ook is de RC nog niet bekend genoeg in het buitenland om echt de aandacht te trekken aangezien de effecten vaak worden aangezien voor normale amfetamine effecten. Enige land waar het echt groot is, is ons koude kikkerlandje :rolleyes:

Maar goed, bedankt voor de moeite van het opzoeken.

Ben wel nog steeds geïnteresseerd in hoeverre de serotonine aanmaak van 4-FA verschilt van 4-FMP, hoeveel wordt er precies minder aangemaakt. Zodra dit bekend is, kunnen nieuwe en veiligere adviezen worden gegeven over het gebruik (hoelang het herstel duurt), en is het ook echt duidelijk wat dit MDMAchtige effectje voor extra schade levert naast die van normale amfetamines.
Klik om te vergroten...
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bobsacamano zei:
Volgens mij word het niet alleen in Nederland gebruikt hoor... En 4FMP en 4FA is exact dezelfde stof.
Klik om te vergroten...

Mijn excuses, ik bedoelde 4-FA en MDMA. En het klopt inderdaad dat het ook in andere landen wordt gebruikt, maar op de Engelse Wikipediapagina van 4-FA (https://en.wikipedia.org/wiki/4-Fluoroamphetamine) wordt het zelfs even benadrukt. Zegt toch ook weer wat.

EDIT:
Trouwens, nu ik toch op die pagina kijk, zie ik ineens iets staan over dat 4-FA geen langdurige vermindering veroorzaakt van serotonine. Ook staat er een stukje over neurotoxiciteit, helaas is mijn Engels niet goed genoeg om volledig te kunnen begrijpen wat hier staat:

4-FA does not cause long-lasting depletion of brain serotonin, unlike its analogs 4-CA and 4-BA. This is thought to "reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way as the other haloamphetamines."

Neurotoxicity does not increase down the series of para-halogenated amphetamine derivatives, even though serotonin releasing potency does follow this trend. For example, 4-iodoamphetamine is less toxic than is 4-chloroamphetamine. Hence, this property is not related to serotonin releasing potency as such, since PAL-287 was reported to be not at all neurotoxic even though it is a powerful 5-HT releasing agent. It is unclear where 4-methylamphetamine fits in on the neurotoxicity scale. The extensive serotonergic neurotoxicity of 4-chloroamphetamine (and its brominated derivative), and the increased serotonergic toxicity of 4-methylamphetamine suggest that para-substitution seems to increase overall serotonergic (neuro)toxicity, compared to amphetamine. Exceptions include 4-MTA, a para-substituted, non-neurotoxic amphetamine.
Klik om te vergroten...

Betekent dit nou dat 4-FA niet neurotoxisch is, of alleen minder dan zijn analogen?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hier moet Fool maar even naar kijken. Maar ik kan je nu al zeggen dat 4FA zeker slecht is voor je brein. En je zeker niet moet geloven wat er allemaal op wikipedia staat. Iedereen kan daar neer gooien wat ze maar willen.

Inhoudelijk kan ik er verder niet op in gaan. Niet ivm het engels maar omdat ik stomweg niet weet of het waar is.

Peppi en Coki zei:
Bobsacamano zei:
Volgens mij word het niet alleen in Nederland gebruikt hoor... En 4FMP en 4FA is exact dezelfde stof.
Klik om te vergroten...

Mijn excuses, ik bedoelde 4-FA en MDMA. En het klopt inderdaad dat het ook in andere landen wordt gebruikt, maar op de Engelse Wikipediapagina van 4-FA (https://en.wikipedia.org/wiki/4-Fluoroamphetamine) wordt het zelfs even benadrukt. Zegt toch ook weer wat.

EDIT:
Trouwens, nu ik toch op die pagina kijk, zie ik ineens iets staan over dat 4-FA geen langdurige vermindering veroorzaakt van serotonine. Ook staat er een stukje over neurotoxiciteit, helaas is mijn Engels niet goed genoeg om volledig te kunnen begrijpen wat hier staat:

4-FA does not cause long-lasting depletion of brain serotonin, unlike its analogs 4-CA and 4-BA. This is thought to "reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way as the other haloamphetamines."

Neurotoxicity does not increase down the series of para-halogenated amphetamine derivatives, even though serotonin releasing potency does follow this trend. For example, 4-iodoamphetamine is less toxic than is 4-chloroamphetamine. Hence, this property is not related to serotonin releasing potency as such, since PAL-287 was reported to be not at all neurotoxic even though it is a powerful 5-HT releasing agent. It is unclear where 4-methylamphetamine fits in on the neurotoxicity scale. The extensive serotonergic neurotoxicity of 4-chloroamphetamine (and its brominated derivative), and the increased serotonergic toxicity of 4-methylamphetamine suggest that para-substitution seems to increase overall serotonergic (neuro)toxicity, compared to amphetamine. Exceptions include 4-MTA, a para-substituted, non-neurotoxic amphetamine.
Klik om te vergroten...

Betekent dit nou dat 4-FA niet neurotoxisch is, of alleen minder dan zijn analogen?
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Peppi en Coki zei:
Trouwens, nu ik toch op die pagina kijk, zie ik ineens iets staan over dat 4-FA geen langdurige vermindering veroorzaakt van serotonine.
4-FA does not cause long-lasting depletion of brain serotonin, unlike its analogs 4-CA and 4-BA. This is thought to "reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way as the other haloamphetamines."
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Dat gaat over het feit dat 4-CA en 4-BA gebruikt worden om serotonine-axonen in hersenen van proefdieren compleet te slopen, om daar experimenten op te doen. Dit betekend eerder dat 4-FA niet praktisch gebruikt kan worden om rattenbreinen te slopen, niet persé dat het niet schadelijk is.

Ook staat er een stukje over neurotoxiciteit, helaas is mijn Engels niet goed genoeg om volledig te kunnen begrijpen wat hier staat:

Neurotoxicity does not increase down the series of para-halogenated amphetamine derivatives, even though serotonin releasing potency does follow this trend. For example, 4-iodoamphetamine is less toxic than is 4-chloroamphetamine. Hence, this property is not related to serotonin releasing potency as such, since PAL-287 was reported to be not at all neurotoxic even though it is a powerful 5-HT releasing agent. It is unclear where 4-methylamphetamine fits in on the neurotoxicity scale. The extensive serotonergic neurotoxicity of 4-chloroamphetamine (and its brominated derivative), and the increased serotonergic toxicity of 4-methylamphetamine suggest that para-substitution seems to increase overall serotonergic (neuro)toxicity, compared to amphetamine. Exceptions include 4-MTA, a para-substituted, non-neurotoxic amphetamine.
Klik om te vergroten...

Betekent dit nou dat 4-FA niet neurotoxisch is, of alleen minder dan zijn analogen?
Klik om te vergroten...
Ze praten hier vooral over (het niet bestaan van) "een algemene relatie tussen de serotonerge effecten en de serotnerge neurotoxiciteit van para-gesubstitueerde amfetamines". Ze zeggen vrij weinig over de neurotoxiciteit van 4-FA specifiek.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
danku
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bobsacamano zei:
En je zeker niet moet geloven wat er allemaal op wikipedia staat. Iedereen kan daar neer gooien wat ze maar willen.
Klik om te vergroten...
Opzich is dat zo, maar er zit wel degelijk een redactie achter wikipedia. En je moet ook wel met bronnen komen om bepaalde claims te onderbouwen. Wat niet wegneemt dat je altijd alles kritisch dient te lezen. Ook wetenschappelijke artikelen zul je kritisch moeten lezen om te weten of de conclusies betrouwbaar zijn of niet.

Eens met Fool zijn conclusie over dat neurotoxiteit stukje op wiki. Dat stukje vind ik persoonlijk nogal verwarrend overkomen, want de meeste bronnen die daarin worden geciteerd gaan helemaal niet over 4-FA, maar andere stoffen. Als je het snel zou lezen en verder geen bronnen zou checken zou je wel eens kunnen concluderen dat 4-FA niet neurotoxisch is, maar daar staat geen woord over vermeld eigenlijk. Pas toen ik zelf alle artikelen opgezocht had en even kort bekeken snapte ik echt wat er nou stond.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."