Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete RC

Favoriete RC

72 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op dat moment van zwaar verdriet stond mijn hoofd er niet naar om bijsluiters te gaan lezen. Ik herinner mij de uitspraak van mijn moeder, die deze interniste tot haar vriendenkring rekende, zij zei tegen mij:
Kijk eens, dit heb ik van xxx gekregen, het zal je helpen! Deze ene is voor overdag, en deze andere is voor de nacht daar kan je rustig van slapen. (Inderdaad!)
Op je 18 e jaar neem je dit gewoon aan, want het komt via een s specialiste!
En ja, achteraf kan je zeggen een beetje na茂ef.
In die tijd was er geen sprake van andere medicatie. En toen was ik daar in principe op tegen Nota Bene!
Van ADHD had nog niemand gehoord.
Laat staan daar ritalin oid voor gekregen.
Kinderen hadden domweg geen medicijnen nodig, zo dachten we..
En nu, tegenwoordig zie ik dit idd anders.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Legio Patria Nostra
Stel je eigen niet aan man! Je vol laten gooien met pillen als een baby als je 18 jaar bent omdat je een beetje liefdesverdriet hebt, kom nou toch.
Neem nou toch eens je eigen verantwoordelijkheid man. Maar nee, het ligt altijd aan een ander.

Je hebt geen medicijnen nodig voor normale gevoelens als liefdesverdriet, dat weet iedereen en in die tijd was dat niet anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
@Jmths
Bij elk medicijn zit een bijsluiter waar alles in staat, ook dat er een verslavingsrisico is en dat zon benzo maar zo lang gebruikt mag worden. Als je er voor kiest om die niet te lezen dan moet je later niet gaan lopen zeuren van 'dat wist ik niet is' mijn mening.
Klik om te vergroten...
Op zich wel waar ja. Al vind ik het heel kwalijk dat de zogenaamde specialist dit 贸贸k niet even vermeld aan de pati毛nt. Hoeveel moeite is dit en hoeveel ongelofelijke ellende kan hier makkelijk mee worden voorkomen? Ik begrijp dat echt niet.

Ja, veel mensen zijn lui, na茂ef, onbewust, misschien zelfs dom. En daar hangen consequenties aan. Maar mensen die slimmer zijn dan dat, hebben imo de verantwoordelijkheid die mensen te helpen en goed in te lichten, zeker als het hun professionaliteit betreft. Het is hun beroep en functie om mensen te helpen beter te worden... Waarom faalt men hier in op zo'n enorme schaal? Misschien zijn de zogenaamde specialisten ook niet zo slim en kundig als ze willen doen laten blijken. Mensen doen er in ieder geval goed aan om niet iedereen in een witte jas zomaar te geloven en ook voor zichzelf te denken en onderzoek te doen.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Mindless
Iedereen maakt fouten in zijn leven, dat is niet erg, daar leer je van.

Voorwaarde daarvoor is wel dat je durft toe te geven dat je iets fout hebt gedaan, en niet de schuld afschuiven op anderen en dan tig jaren later nog steeds wegkwijnen van zelfmedelijden van 'wat is mij toch allemaal overkomen'. Want als je er van overtuigd bent dat je niks fout hebt gedaan is er geen noodzaak om daar lering uit te trekken.

Overigens was er niet eens sprake van een 'patient-arts' relatie, de pillen zijn onderhands toegeschoven, hij heeft het over een bekende die internist was en dus geen psychiater/psycholoog die hem ondersteunde bij zijn liefdesverdriet.

Leuke bekende inderdaad die zo kwistig rondstrooide met medicijnen, ik mag toch hopen dat @Legio Patria Nostra en zijn mama die uit zijn functie hebben laten ontheffen, want die gast was gewoon illegaal bezig. Maar het is nog altijd je eigen keuze om daar in mee te gaan of niet, en dat mis ik totaal in zijn verhaal.

Neem nou die 'ik had liefdesverdriet dus stond mijn kop er niet naar om de bijsluiter te lezen'. Heeft hij er iets van geleerd? Neen, want nog steeds leest hij geen bijsluiters, zie andere topics.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
DCK is the queen. 1cP the king.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
@Mindless
Iedereen maakt fouten in zijn leven, dat is niet erg, daar leer je van.

Voorwaarde daarvoor is wel dat je durft toe te geven dat je iets fout hebt gedaan, en niet de schuld afschuiven op anderen en dan tig jaren later nog steeds wegkwijnen van zelfmedelijden van 'wat is mij toch allemaal overkomen'.

Er was niet eens sprake van een 'patient-arts' relatie, de pillen zijn onderhands toegeschoven, hij heeft het over een internist en dus geen psychiater/psycholoog die hem ondersteunde bij zijn liefdesverdriet.

Leuke bekende inderdaad die zo kwistig rondstrooide met medicijnen, ik mag toch hopen dat @Legio Patria Nostra en zijn mama die uit zijn functie hebben laten ontheffen, want die gast was gewoon illegaal bezig. Maar het is nog altijd je eigen keuze om daar in mee te gaan of niet, en dat mis ik totaal in zijn verhaal.
Klik om te vergroten...
Met je eens, maar ik had het even in het algemeen over de verantwoordelijkheid van de specialist/dokter.

Het is kwalijker wanneer zij fouten maken, zeker wanneer landelijk steeds dezelfde fout wordt gemaakt en daar niet van geleerd wordt. Honderden duizenden mensen die "medicijnen" voorgeschreven krijgen waarmee ze uiteindelijk slechter af zijn dan dat ze eerst waren moet niet mogelijk zijn. Ja, eigen verantwoordelijkheid nemen is belangrijk, maar de "specialist" heeft imo een nog grotere verantwoordelijkheid.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless
Er was hier geen sprake van een specialist, het betrof een medisch internist die op de stoel ging zitten van een psycholoog/psychiater, wat gewoon heel kwalijk is. Het zou me niks verbazen als die er gewoon een handeltje op nahield door medicijnen te jatten uit het ziekenhuis en die doorverkocht aan iedereen die er naar vroeg. En dan moeten toch alle alarmbellen bij je afgaan en dat is dus niet het geval geweest. En dat kan je jezelf verwijten lijkt me.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#8
DPT blijft favoriet
:redheart: :redheart::redheart:

4-HO-MET en 3-MeO-PCE vind ik ook 茅rg leuk, en 1P-LSD is ook wel fijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Mindless
Er was hier geen sprake van een specialist, het betrof een medisch internist die op de stoel ging zitten van een psycholoog/psychiater, wat gewoon heel kwalijk is. Het zou me niks verbazen als die er gewoon een handeltje op nahield door medicijnen te jatten uit het ziekenhuis en die doorverkocht aan iedereen die er naar vroeg. En dan moeten toch alle alarmbellen bij je afgaan en dat is dus niet het geval geweest. En dat kan je jezelf verwijten lijkt me.
Klik om te vergroten...
Ik quote jouw post eerder, maar reageerde eigenlijk ook op het verhaal van Jmths daarboven en dan met name dat mensen met angst gerelateerde problemen veel te makkelijk benzodiazepinen voorgeschreven krijgen.

Maar ben het wel met je eens. Mensen doen (en nemen) soms gekke dingen door depressie (en zelfs liefdesverdriet), maar er hangen nou eenmaal consequenties aan de keuzes die je maakt. Anderen zullen je daar niet altijd voor behoeden (al zouden doktoren en dergelijke daar in de praktijk vaak veel meer aan moeten doen blijkt het). Alsnog, je blijft zelf altijd eindverantwoordelijke.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Op zich wel waar ja. Al vind ik het heel kwalijk dat de zogenaamde specialist dit 贸贸k niet even vermeld aan de pati毛nt. Hoeveel moeite is dit en hoeveel ongelofelijke ellende kan hier makkelijk mee worden voorkomen? Ik begrijp dat echt niet.

Ja, veel mensen zijn lui, na茂ef, onbewust, misschien zelfs dom. En daar hangen consequenties aan. Maar mensen die slimmer zijn dan dat, hebben imo de verantwoordelijkheid die mensen te helpen en goed in te lichten, zeker als het hun professionaliteit betreft. Het is hun beroep en functie om mensen te helpen beter te worden... Waarom faalt men hier in op zo'n enorme schaal? Misschien zijn de zogenaamde specialisten ook niet zo slim en kundig als ze willen doen laten blijken. Mensen doen er in ieder geval goed aan om niet iedereen in een witte jas zomaar te geloven en ook voor zichzelf te denken en onderzoek te doen.
Klik om te vergroten...
Beste dealers dragen witte jassen. Echt hoor.

Ik vind ook dat je zelf eindverantwoordelijk bent, maar iemand 2 potten sterke kalmeringstroep meegeven is ook achterlijk. Ik kreeg zelf voor 1 vliegreis (retour) 100 mg Xanax in 2 mg pillen. Gewoon, hoppa. Dan moet je je toch als arts wel afvragen of je daar goed aan doet. Bij een ingescheurde nagel krijg je ook geen fentanyl.

Met name de hypocrisie is idioot. Brengt men je naar het ziekenhuis omdat je te veel hebt gezopen/gesnoven/GHB ingenomen kun je een megapreek verwachten en weet ik veel wat. Maar de pammen en opiaten vliegen je om de oren voorgeschreven door een arts.

Overigens krijg ik dat zelf nu nooit voor elkaar, opiaten krijgen via een arts LOL. Ken wel veel mensen die een jaarvoorraad hebben van een arts, bizar.

Maar ik ben het ook met acht.zes eens dat je na zoveel jaar toch niet meer kunt zwelgen in het afschuiven van verantwoordelijkheid. Doe ik ook niet; ook al kan ik benoemen dat die arts van mij destijds ook niet ethisch bezig was en in alle omstandigheden beter had moeten weten dan zijn pati毛nt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
8.6,
Ga nou zelf niet op de stoel zitten van een arts, of psychiater.
Je staat veel, veel te snel klaar met het klaar staan met een oordeel, over zaken, waarvan je niet alle feiten en omstandigheden kent!
Op deze manier ben je beslist niet de leukste thuis, laat ik je dit wel zeggen..
Een beetje nadere info:
Deze kwestie, deze was wel wat meer, en voor mij groter, dan dat ik hier beschreven heb.
Het is de aanzet geweest tot voor mij enorme veranderingen en latere levensweg.
(Dr.8.6 hiervan heeft u geen idee, zelfs geen flauwe notie)
Ik ga het daar niet verder over hebben.
Uiteraard der zaak ben ikzelf degene, ook toen, die de uiteindelijke keuze maakt, om iets (medicijn) w茅l, of niet te nemen.
Of ie mand wel, of geen medicijnen nodig heeft, daar van bent u, dr 8.6, totaal niet van op de hoogte)
Wat ik wel, of niet lees, is mijn zaak, en niet de uwe. Ik ga ervan uit dat ik wat meer letters heb mogen vreten, dan u...uit bijsluiters.
Maar, de facto, en ik heb een hartgrondige hekel aan deze categorie lieden, te weten:
Mensen, van enig allooi, die gaan oordelen over zaken waar zij niet alle feiten of omstandigheden van kennen, zoals ik dus al aangaf,, aan dat soort mensen heb ik een hartgrondige hekel.
In uw geval, dr. 8.6, heb ik ooit eerder eea aangegeven, wat mij betreft, ga ik mij aan mijn eerdere belofte hou den. Ergo: vanaf nu: radiostilte met u.
In mijn ervaringen in deze, kan ik dat echt wel zelf.
Iedereen maakt fouten, nietwaar anders leef je niet... (en ik heb niet bedoeld, mijn eigen verantwoordelijkheid af te schuiven sacre cour...als dat zo is overgekomen, jammer)
Wat ik dan wel gedaan heb, is dit:
Ik heb een gebeurtenis beschreven zoals deze ruim 40 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Uiteraard der zaak zijn de inzichten van nu geheel anders...
Maar a bout portant even iets gaan roepen, over een detail van enige gebeurtenis waar van je niet alle ins en outs kent, houd hier mee op.
Lees: Kappen, dus!!
Let wel,
In die tijd waren al dit soort benzo's nog vrij nieuw, en werden ze a masse voorgeschreven. Wonderniddelen waren het!
Dit, omdat deze middelen direct verlichting gaven, en er vooralsnog niets aan het handje was.
Totdat de gebruikers van benzo's daarmee wilden of moesten stoppen.
Toen bleken er h猫le volksstammen verslaafd te zijn geraakt, en dikke, dikke problemen ontstobden er aldus ...
Hetzelfde speelt nu met oxcycodon en Oxcycontin. Men krijgt nu in de gaten, wat deze pijnstillers met zich meebrengen naast een zeer goede pijnstilling. En dan: de nieuwe hausse is er 贸贸k al! Fentanyl!
Eens kijken, waar we bij uitkomen uiteindelijk.
Ik ben benieuwd...
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Legio Patria Nostra
Het gaat niet over details, het gaat er over dat jij altijd alle verantwoordelijkheid over de dingen die JIJ doet afschuift op een ander en weigert de verantwoordelijkheid te nemen van je eigen daden.

Ik heb geprobeerd om je daar op te wijzen zodat je daar lering uit kan trekken, maar als je dat niet in wil zien oke, niet mijn probleem.

Maar ik blijf niet in herhalingen vallen, dus einde discussie wat mij betreft.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
C'est la tone , qui fait la musique...
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Legio Patria Nostra
Excuus als ik wat te fel ben geweest, maar inhoudelijk sta ik vierkant achter wat ik hier heb gezegd.

Als je nou op zijn minst iets had gezegd in de trend van 'het was dus niet slim van me geweest om me te laten volproppen met benzo's toen ik liefdesverdriet had', dan hadden we deze hele discussie niet gevoerd, maar je legt echt alle schuld bij die bevriende internist terwijl je nota bene al 18 was. Als je nou 8 was geweest dan had ik niks gezegd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natuurlijk is het " een beetje dom " geweest om mijzelf vol te stoppen met een medicijn ,waarvan ik niet wist, wat de gevolgen zouden kunnen zijn...dat zonder meer!
Maar wanneer er respectloos conclusies, oordelen worden gegeven betreffende gevoelens e d. waarvan men onmogelijk een oordeel kan vellen, en in bewoordingen die ronduit kwetsend zijn, dan word ik " not amused " op zijn zachtst gezegd.
En dit heeft te maken met omstandigheden in het verleden. Met name: dit soort ervaringen in een situatie verkerende, waarin je jezelf niet kunt, of mag verdedigen.
Ik sluit nu de discussie hierover af.
Iedereen weet nu wel het hoe en waarom...

P.s. ik ga ervan uit 8.6 dat wij verder nu op een normale manier van gedachten kunnen wisselen.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#16
dissoliefhebber zei:
Mijn favoriete RC's zijn:

- 3-meo-pcp - Deze stof is echt geniaal, met lage doseringen kan je een beetje spacen met een euforisch gevoel, terwij je nog tussen mensen kan zijn en je kan normaal doen. In hoge doseringen jij kan heel lang lekker spacen en de volgende dag ben je helemaal gereset, jij hebt bijna goddelijke motivatie voor alles,met een beetje brain zaps maar niets is gratis :tongueout: echt een van mijn favorieten.
- 2-oxo-pce - Ik heb dat helaas een keer besteld, 250mg(met deze hoeveelheid kan je paar dagen mee). Het lijkt heel erg op MXE, dezelfde serotonin euforia, dezelfde headspace. In dosering van 30-40mg gooit het je in de hole, heel euforisch hole. Volgende dag ben je ook gereset, maar op een andere manier dan 3-meo-pcp.
- MXE - dat spreekt voor zich, het best dissociative ooit, helaas alleen een keer geprobeerd.
- Mephedrone - als ik aan oppeppende drugs nog deed, was het mijn favoriet stimulant. Ideale kruising tussen coke en MDMA. Veel beter dan coke(ik snap niet hoezo mensen kunnen zoveel geld voor die rotzooi geven :grin:)
- 2C-E - Het beste RC psychodelica die heb ik ooit geprobeerd, ongeveer 10 uur spacen als je het snuift, maar heel erg pijnelijk voor je neus. Lekker kleurig en mindfuckend :tongueout:
Klik om te vergroten...

Hoe doseer jij 3-meo-pcp, want dit lijkt me niet zo evident te zijn?
Oplossen in een vloeistof?
Bij de 2-oxo-pce zeg je dat je het helaas besteld hebt, maar je lijkt het toch best een leuke stof te vinden of niet?
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#17
De enigste research chemical die ik heb geprobeerd is 6-APB. Het is van alle drugs die ik heb geprobeerd, en dat zijn er niet zo veel, veruit de fijnste. Binnenkort gebruik ik 3-MMC voor het eerst. Wie weet verandert mijn mening dan, maar dat lijkt me niet sterk.
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#18
3-meo-pcp dosering schat ik op oog, het nest werkt het in doseringen 20-50mg maar moet je opletten met zo'n hoge dosering. Het hangt van batch wat je hebt af, want bij 1 batch had ik hole bij ~30mg, bij een andere bij ~50mg. Begin altijd met ~10mg.
Voor 2-oxo-pce bedoelde ik dat ik vind jammer dat ik heb dat alleen maar 1 keer geprobeerd, ik zou dit nog willen proberen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
3 mmc heb Ik enkele malen geresearched.
Het geeft wel een energie boost, maar omdat ik de fout maakte om enkele dagen achter elkaar te researchen, kreeg ik een afterdip, die zijn weerga niet kende.
( ja 8.6, je had gelijk)
Omdat 3mmc kort werkt, heeft dit tot gevolg dat je z贸maar gaat bij pakken, dat moet je dus niet doen.
Nadeel bij mij: dode vingers (gevoel), en tintelende tenen.
Slechte doorbloeding...en...pijn in de nierstreek.
Ik vind het nadeel groter dan het voordeel zogezegd...
De beste tot nu toe is bij mij 2FDCK.
Kortere, intense trip, en niet zo'n opdonder zoals 3MEO-PCP.
Ik heb "mijn rc" zogezegd nog niet ontdekt.
Ik zoek nog steeds.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
zelf kan ik dus niet aan echte LSD komen, dus daarom zijn die RC alternatieven voor mij zo interessant.
Klik om te vergroten...

Ik heb juist precies het tegenovergestelde, ik ben al weken op zoek en kan juist nergens aan RC's komen :tearsofjoy: Meeste dealers hebben alleen maar de standaard dingen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."