#1
Ha, dit is zonder meer waar. PCP is 1 x even genoeg.
Ik zal eens rondkijken naar de andere...
Ik zal eens rondkijken naar de andere...
Op zich wel waar ja. Al vind ik het heel kwalijk dat de zogenaamde specialist dit óók niet even vermeld aan de patiënt. Hoeveel moeite is dit en hoeveel ongelofelijke ellende kan hier makkelijk mee worden voorkomen? Ik begrijp dat echt niet.@Jmths
Bij elk medicijn zit een bijsluiter waar alles in staat, ook dat er een verslavingsrisico is en dat zon benzo maar zo lang gebruikt mag worden. Als je er voor kiest om die niet te lezen dan moet je later niet gaan lopen zeuren van 'dat wist ik niet is' mijn mening.
Met je eens, maar ik had het even in het algemeen over de verantwoordelijkheid van de specialist/dokter.@Mindless
Iedereen maakt fouten in zijn leven, dat is niet erg, daar leer je van.
Voorwaarde daarvoor is wel dat je durft toe te geven dat je iets fout hebt gedaan, en niet de schuld afschuiven op anderen en dan tig jaren later nog steeds wegkwijnen van zelfmedelijden van 'wat is mij toch allemaal overkomen'.
Er was niet eens sprake van een 'patient-arts' relatie, de pillen zijn onderhands toegeschoven, hij heeft het over een internist en dus geen psychiater/psycholoog die hem ondersteunde bij zijn liefdesverdriet.
Leuke bekende inderdaad die zo kwistig rondstrooide met medicijnen, ik mag toch hopen dat @Legio Patria Nostra en zijn mama die uit zijn functie hebben laten ontheffen, want die gast was gewoon illegaal bezig. Maar het is nog altijd je eigen keuze om daar in mee te gaan of niet, en dat mis ik totaal in zijn verhaal.
Ik quote jouw post eerder, maar reageerde eigenlijk ook op het verhaal van Jmths daarboven en dan met name dat mensen met angst gerelateerde problemen veel te makkelijk benzodiazepinen voorgeschreven krijgen.@Mindless
Er was hier geen sprake van een specialist, het betrof een medisch internist die op de stoel ging zitten van een psycholoog/psychiater, wat gewoon heel kwalijk is. Het zou me niks verbazen als die er gewoon een handeltje op nahield door medicijnen te jatten uit het ziekenhuis en die doorverkocht aan iedereen die er naar vroeg. En dan moeten toch alle alarmbellen bij je afgaan en dat is dus niet het geval geweest. En dat kan je jezelf verwijten lijkt me.
Beste dealers dragen witte jassen. Echt hoor.Op zich wel waar ja. Al vind ik het heel kwalijk dat de zogenaamde specialist dit óók niet even vermeld aan de patiënt. Hoeveel moeite is dit en hoeveel ongelofelijke ellende kan hier makkelijk mee worden voorkomen? Ik begrijp dat echt niet.
Ja, veel mensen zijn lui, naïef, onbewust, misschien zelfs dom. En daar hangen consequenties aan. Maar mensen die slimmer zijn dan dat, hebben imo de verantwoordelijkheid die mensen te helpen en goed in te lichten, zeker als het hun professionaliteit betreft. Het is hun beroep en functie om mensen te helpen beter te worden... Waarom faalt men hier in op zo'n enorme schaal? Misschien zijn de zogenaamde specialisten ook niet zo slim en kundig als ze willen doen laten blijken. Mensen doen er in ieder geval goed aan om niet iedereen in een witte jas zomaar te geloven en ook voor zichzelf te denken en onderzoek te doen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."