Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete RC

Favoriete RC

72 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
DCK is the queen. 1cP the king.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
@Mindless
Iedereen maakt fouten in zijn leven, dat is niet erg, daar leer je van.

Voorwaarde daarvoor is wel dat je durft toe te geven dat je iets fout hebt gedaan, en niet de schuld afschuiven op anderen en dan tig jaren later nog steeds wegkwijnen van zelfmedelijden van 'wat is mij toch allemaal overkomen'.

Er was niet eens sprake van een 'patient-arts' relatie, de pillen zijn onderhands toegeschoven, hij heeft het over een internist en dus geen psychiater/psycholoog die hem ondersteunde bij zijn liefdesverdriet.

Leuke bekende inderdaad die zo kwistig rondstrooide met medicijnen, ik mag toch hopen dat @Legio Patria Nostra en zijn mama die uit zijn functie hebben laten ontheffen, want die gast was gewoon illegaal bezig. Maar het is nog altijd je eigen keuze om daar in mee te gaan of niet, en dat mis ik totaal in zijn verhaal.
Klik om te vergroten...
Met je eens, maar ik had het even in het algemeen over de verantwoordelijkheid van de specialist/dokter.

Het is kwalijker wanneer zij fouten maken, zeker wanneer landelijk steeds dezelfde fout wordt gemaakt en daar niet van geleerd wordt. Honderden duizenden mensen die "medicijnen" voorgeschreven krijgen waarmee ze uiteindelijk slechter af zijn dan dat ze eerst waren moet niet mogelijk zijn. Ja, eigen verantwoordelijkheid nemen is belangrijk, maar de "specialist" heeft imo een nog grotere verantwoordelijkheid.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mindless
Er was hier geen sprake van een specialist, het betrof een medisch internist die op de stoel ging zitten van een psycholoog/psychiater, wat gewoon heel kwalijk is. Het zou me niks verbazen als die er gewoon een handeltje op nahield door medicijnen te jatten uit het ziekenhuis en die doorverkocht aan iedereen die er naar vroeg. En dan moeten toch alle alarmbellen bij je afgaan en dat is dus niet het geval geweest. En dat kan je jezelf verwijten lijkt me.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#4
DPT blijft favoriet
:redheart: :redheart::redheart:

4-HO-MET en 3-MeO-PCE vind ik ook érg leuk, en 1P-LSD is ook wel fijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
@Mindless
Er was hier geen sprake van een specialist, het betrof een medisch internist die op de stoel ging zitten van een psycholoog/psychiater, wat gewoon heel kwalijk is. Het zou me niks verbazen als die er gewoon een handeltje op nahield door medicijnen te jatten uit het ziekenhuis en die doorverkocht aan iedereen die er naar vroeg. En dan moeten toch alle alarmbellen bij je afgaan en dat is dus niet het geval geweest. En dat kan je jezelf verwijten lijkt me.
Klik om te vergroten...
Ik quote jouw post eerder, maar reageerde eigenlijk ook op het verhaal van Jmths daarboven en dan met name dat mensen met angst gerelateerde problemen veel te makkelijk benzodiazepinen voorgeschreven krijgen.

Maar ben het wel met je eens. Mensen doen (en nemen) soms gekke dingen door depressie (en zelfs liefdesverdriet), maar er hangen nou eenmaal consequenties aan de keuzes die je maakt. Anderen zullen je daar niet altijd voor behoeden (al zouden doktoren en dergelijke daar in de praktijk vaak veel meer aan moeten doen blijkt het). Alsnog, je blijft zelf altijd eindverantwoordelijke.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Op zich wel waar ja. Al vind ik het heel kwalijk dat de zogenaamde specialist dit óók niet even vermeld aan de patiënt. Hoeveel moeite is dit en hoeveel ongelofelijke ellende kan hier makkelijk mee worden voorkomen? Ik begrijp dat echt niet.

Ja, veel mensen zijn lui, naïef, onbewust, misschien zelfs dom. En daar hangen consequenties aan. Maar mensen die slimmer zijn dan dat, hebben imo de verantwoordelijkheid die mensen te helpen en goed in te lichten, zeker als het hun professionaliteit betreft. Het is hun beroep en functie om mensen te helpen beter te worden... Waarom faalt men hier in op zo'n enorme schaal? Misschien zijn de zogenaamde specialisten ook niet zo slim en kundig als ze willen doen laten blijken. Mensen doen er in ieder geval goed aan om niet iedereen in een witte jas zomaar te geloven en ook voor zichzelf te denken en onderzoek te doen.
Klik om te vergroten...
Beste dealers dragen witte jassen. Echt hoor.

Ik vind ook dat je zelf eindverantwoordelijk bent, maar iemand 2 potten sterke kalmeringstroep meegeven is ook achterlijk. Ik kreeg zelf voor 1 vliegreis (retour) 100 mg Xanax in 2 mg pillen. Gewoon, hoppa. Dan moet je je toch als arts wel afvragen of je daar goed aan doet. Bij een ingescheurde nagel krijg je ook geen fentanyl.

Met name de hypocrisie is idioot. Brengt men je naar het ziekenhuis omdat je te veel hebt gezopen/gesnoven/GHB ingenomen kun je een megapreek verwachten en weet ik veel wat. Maar de pammen en opiaten vliegen je om de oren voorgeschreven door een arts.

Overigens krijg ik dat zelf nu nooit voor elkaar, opiaten krijgen via een arts LOL. Ken wel veel mensen die een jaarvoorraad hebben van een arts, bizar.

Maar ik ben het ook met acht.zes eens dat je na zoveel jaar toch niet meer kunt zwelgen in het afschuiven van verantwoordelijkheid. Doe ik ook niet; ook al kan ik benoemen dat die arts van mij destijds ook niet ethisch bezig was en in alle omstandigheden beter had moeten weten dan zijn patiënt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
8.6,
Ga nou zelf niet op de stoel zitten van een arts, of psychiater.
Je staat veel, veel te snel klaar met het klaar staan met een oordeel, over zaken, waarvan je niet alle feiten en omstandigheden kent!
Op deze manier ben je beslist niet de leukste thuis, laat ik je dit wel zeggen..
Een beetje nadere info:
Deze kwestie, deze was wel wat meer, en voor mij groter, dan dat ik hier beschreven heb.
Het is de aanzet geweest tot voor mij enorme veranderingen en latere levensweg.
(Dr.8.6 hiervan heeft u geen idee, zelfs geen flauwe notie)
Ik ga het daar niet verder over hebben.
Uiteraard der zaak ben ikzelf degene, ook toen, die de uiteindelijke keuze maakt, om iets (medicijn) wél, of niet te nemen.
Of ie mand wel, of geen medicijnen nodig heeft, daar van bent u, dr 8.6, totaal niet van op de hoogte)
Wat ik wel, of niet lees, is mijn zaak, en niet de uwe. Ik ga ervan uit dat ik wat meer letters heb mogen vreten, dan u...uit bijsluiters.
Maar, de facto, en ik heb een hartgrondige hekel aan deze categorie lieden, te weten:
Mensen, van enig allooi, die gaan oordelen over zaken waar zij niet alle feiten of omstandigheden van kennen, zoals ik dus al aangaf,, aan dat soort mensen heb ik een hartgrondige hekel.
In uw geval, dr. 8.6, heb ik ooit eerder eea aangegeven, wat mij betreft, ga ik mij aan mijn eerdere belofte hou den. Ergo: vanaf nu: radiostilte met u.
In mijn ervaringen in deze, kan ik dat echt wel zelf.
Iedereen maakt fouten, nietwaar anders leef je niet... (en ik heb niet bedoeld, mijn eigen verantwoordelijkheid af te schuiven sacre cour...als dat zo is overgekomen, jammer)
Wat ik dan wel gedaan heb, is dit:
Ik heb een gebeurtenis beschreven zoals deze ruim 40 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Uiteraard der zaak zijn de inzichten van nu geheel anders...
Maar a bout portant even iets gaan roepen, over een detail van enige gebeurtenis waar van je niet alle ins en outs kent, houd hier mee op.
Lees: Kappen, dus!!
Let wel,
In die tijd waren al dit soort benzo's nog vrij nieuw, en werden ze a masse voorgeschreven. Wonderniddelen waren het!
Dit, omdat deze middelen direct verlichting gaven, en er vooralsnog niets aan het handje was.
Totdat de gebruikers van benzo's daarmee wilden of moesten stoppen.
Toen bleken er hèle volksstammen verslaafd te zijn geraakt, en dikke, dikke problemen ontstobden er aldus ...
Hetzelfde speelt nu met oxcycodon en Oxcycontin. Men krijgt nu in de gaten, wat deze pijnstillers met zich meebrengen naast een zeer goede pijnstilling. En dan: de nieuwe hausse is er óók al! Fentanyl!
Eens kijken, waar we bij uitkomen uiteindelijk.
Ik ben benieuwd...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Legio Patria Nostra
Het gaat niet over details, het gaat er over dat jij altijd alle verantwoordelijkheid over de dingen die JIJ doet afschuift op een ander en weigert de verantwoordelijkheid te nemen van je eigen daden.

Ik heb geprobeerd om je daar op te wijzen zodat je daar lering uit kan trekken, maar als je dat niet in wil zien oke, niet mijn probleem.

Maar ik blijf niet in herhalingen vallen, dus einde discussie wat mij betreft.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
C'est la tone , qui fait la musique...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Legio Patria Nostra
Excuus als ik wat te fel ben geweest, maar inhoudelijk sta ik vierkant achter wat ik hier heb gezegd.

Als je nou op zijn minst iets had gezegd in de trend van 'het was dus niet slim van me geweest om me te laten volproppen met benzo's toen ik liefdesverdriet had', dan hadden we deze hele discussie niet gevoerd, maar je legt echt alle schuld bij die bevriende internist terwijl je nota bene al 18 was. Als je nou 8 was geweest dan had ik niks gezegd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natuurlijk is het " een beetje dom " geweest om mijzelf vol te stoppen met een medicijn ,waarvan ik niet wist, wat de gevolgen zouden kunnen zijn...dat zonder meer!
Maar wanneer er respectloos conclusies, oordelen worden gegeven betreffende gevoelens e d. waarvan men onmogelijk een oordeel kan vellen, en in bewoordingen die ronduit kwetsend zijn, dan word ik " not amused " op zijn zachtst gezegd.
En dit heeft te maken met omstandigheden in het verleden. Met name: dit soort ervaringen in een situatie verkerende, waarin je jezelf niet kunt, of mag verdedigen.
Ik sluit nu de discussie hierover af.
Iedereen weet nu wel het hoe en waarom...

P.s. ik ga ervan uit 8.6 dat wij verder nu op een normale manier van gedachten kunnen wisselen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
2C-E
waarom het nu een RC is terwijl Shulgin het al in de vorige eeuw maakte?.. maar goed.
( edit: wss neem ik het woord research te letterlijk. juridische status: zolang iets niet verboden is, is het een rc (?) )
LSD krijg ik gedachten loops van. vind ik niet fijn.
bij 2C-E blijf ik gewoon volledig in controlle. visueel intenser naarmate ik meer neem.
beetje meer gedempte tinten.. en soms electrisce schokken flitsen.
electrisch geladen gevoel ( body load?)
herkent iemand dat?
blijf er erg lang wakker van, maar met een tevreden vermaakt gevoel
en geen trek naar meer..of vertiefd zoals bij speed.
voel me de dag erna goed..mss moe.. das al.


3-MEO- PCP
eerste keer had ik al 2 blikjes energy drankmet L-Carnitine op.
dat ging daardoor echt niet lekker bleek achteraf.
Ik had constant een opgejaagd gevoel en het idee dat alles om me heen in een soort crescendo was.
een climax die niet kwam.
en ik had enorme ( figuurlijke) vraagtekens boven me hangen.
ik snapte er helemeaal geen zak van.
paar biertjes op.

later nog een paar keer gedaan.. met alcohol, wat goed samengaat.
geen stimulerende middelen.
zeer vermakelijk, lachen.. grappige wereld.
en dan.. !
ik blow niet zoveel.
maar als ik dan aan het einde van de sessie voor het slapen een joint rookte...
woooooohh!.. vliegen door ruimte.. wormholes.. dan weer een kwartier rillen... dan luid helder klaroen geschal...muziek.
echt mega intense ervaringen.
op één dag een keer 2C-E in de ochtend op.. toen biertjes, wiskey en 3 -meo..
vooor het eerst in 4 jaar verdween mijn tinnitus.. ik kon er maar kort van genieten tot ik in slaap viel.

die twee dus..
binnenkort 2-FDCK..
al wel vaker Keta op.. met daarvoor wss MDMA.. top combinatie.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
2fdck heeft mijn voorkeur tot nu toe.
Alleen heb ik nogal wat nodig om een goede trip te krijgen....voordeel van 2fdck is dat de trip maar kort duurt. Ongeveer een uur.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op dit moment zijn ETH-LAD en DPT mijn favorieten.

DPT omdat het een kortdurende trip is die je makkelijk onverwacht kunt inplannen. En die toch, afhankelijk van de dosering, erg heftig kan zien en je soms flink met je neus op de feiten kan drukken.

ETH-LAD omdat het een heel energieke lysergamide is, een stuk potenter en een stuk chaotischer dan (1p-)LSD.

En ook 6-APB is een blijvertje. Veel stabieler en langwerkender dan MDMA. Wanneer je eenmaal je ideale dosering hebt gevonden valt het altijd goed.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Is 3MMC vergelijkbaar met MDMA? Heb 3MMC een keertje genomen niet wetend dat het een serotonineslurper was, doppenogen en euforie maar meer was er niet echt aan. Had nog MDMA zitten uit te stellen voor het perfecte moment.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rc's zijn niets anders dan een soort van imitatie drugs van laat ik zeggen " the real thing". Verboden drugs iig.
Legale ( nu nog, dit verandert gegarandeerd)
3 mmc, semi pep, zijn te bezien als imitatie xtc. En imitatie amfetamine.
Xtc is ook een enorme serotonine slurper!
Dat is het verschil niet met mdma. De werking scheelt uiteraard wel.
Alleen zijn 3mmc e. a. Legaal.
Dwz. Als je een speeksel test krijgt ben je met mdma de lul. Vrijwel direct.
50 microgram per ml bloed meen ik is de grenswaarde.
1000 euro boete en een jaar niet rijden. Dat heb je dan te pakken....
Maar, met 3 mmc is dit dus n i e t het geval, tenzij je zoveel naar binnen gewerkt hebt, dat je op grond van volkomen van het padje zijn geen rijvaardigheid meer hebt.
Dat scheelt nogal in de praktijk...qua straffen.
Toch leuk om te weten nietwaar
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
4-FA for sure. Gevolgd door DPT denk ik.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#18
3-MeO-PCP, wondermiddel :hearteyecat:
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
4-HO-MiPT vond ik heel erg leuk, vooral in combinatie met G (maar tot nu toe was iedere drug die ik daarmee combineerde een succes), maar het effect dat ik had met een gemiddelde dosis was wel maar erg mild.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb zelf zeer slechte ervaringen gehad met mixen van rc's .. zo had ik BKEPDB gemixed met ik meen 2fdck. Vervolgens was ik daar 3 dagdelen mee bezig, toen ik stopte was ik bijna opnamerijp.
Wat een enorme depressie kreeg ik, naast slapeloosheid en geagiteerdheid.
1,5 gram mix weggedondert.
Jazeker.
Je weet niet hoe eea op elkaar inwerkt.
Ik had deze mix gemaakt met de redenering, dat de bk de effecten zou overnemen na de 2fd omdat deze laatste kort werkt, en bk pas na enige tijd begint.
Nee.
Ik mix niet meer.
Ik neem ook niks meer van rc's.
Het is het gewoon net niet.
De vraag rijst, dat ik niet snap dat de verschillende vendors allemaal beweren dat ze 99,5% zuivere 2fdck verkopen.
Dan zou dus overal dezelfde kwaliteit opleveren, zou je zeggen.
Kort gezegd:
Gelul.
Iets langer gezegd: nonsense!
Van de bovenste plank!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."