Wat is het verschil tussen deze twee 3 meo's? Naast de letter?
Het verschil zit hem in de euforie, die is bij 3MeO-PCP zo goed als niet aanwezig maar bij 3MeO-PCE is dat dus wel het geval.
Vind je dat echt? Heb al vaak PCE willen bestellen maar lees overal dat dat de koude en minder leuke PCP is.. toch maar bestellen?
3-MeO-PCP en 3-MeO-PCE lijken nog best veel op elkaar en het verschil zit hem niet zozeer in euforie.
Van 3-MeO-PCE is bekend dat deze de sterkste serotonine heropname remmer is onder de dissociatieven. 3-MeO-PCP grijpt echter meer atypische (dopamine) beloningsreceptoren aan. In wetenschappelijk onderzoek waarbij de compulsieve herdosering onder ratten tussen verschillende klassieke dissociatieven werd vergeleken scoorde PCP het hoogst. En dat is opvallend aangezien PCP een vrij trage opkomst heeft. Middelen met een snelle opkomst zoals Ketamine scoren in onderzoek naar compulsief herdoseren vaak het hoogst. Van MXE wordt bijvoorbeeld geloofd dat deze meer belonende receptoren aangrijpt maar deze scoort volgens wetenschappelijk onderzoek aanzienlijk lager op compulsief herdoseren dan Ketamine.
3-MeO-PCE wordt dus eerder als 'spacey' en wat meer ontspannen omschreven in vergelijking met 3-MeO-PCP waar de laatste vaak wat meer activerend is en een wat hoger gekkie gehalte heeft. 3-MeO-PCP is echter natuurlijk ook zeer potent en kan ook niet volledig onderschat worden.
Persoonlijk vind ik zowel 3-MeO-PCP als 3-MeO-PCE erg leuk om zowel gelijkende als verschillende redenen.
Je zou heel misschien ook kunnen zeggen iedere euro, besteed aan drugs, er ééntje os die "verspild " is.
Ik moet hier eerlijk gezegd een beetje om grinniken aangezien je eerder eens zei dat je je er bij hebt neergelegd dat je bepaalde medicatie nou eenmaal nodig hebt in je leven maar ik begrijp het gevoel.
Verslaafd geraakt door de internist, laat me niet lachen.
Ik denk dat ik Legio in dit geval toch wel gelijk geef hoor. De meeste mensen weten geen eens wat een benzodiazepine is. Veel mensen met angst gerelateerde problemen krijgen veel te makkelijk benzodiazepinen voorgeschreven terwijl deze mensen juist heel kwetsbaar zijn om hier afhankelijk van te worden. Deze leken hebben er vertrouwen in dat een arts ze professioneel helpt en begeleid en mensen worden vrijwel nooit geïnformeerd over de zeer ingrijpende lange termijn gevolgen. Namelijk dat benzodiazepinen angststoornissen juist doen toenemen en manifesteren. De naïviteit van zogenaamde professionals valt hierin niet te onderschatten.
Ex partner kreeg zonder eigenlijk ook maar te weten wat het was Tramadol (opioide) voorgeschreven op jonge leeftijd voor langere periode gerelateerd aan rugproblemen en menstruatiepijn. Dit nam ze in zonder vragen in ondanks dat ze zich altijd vrij extreem tegen drugsgebruik (inclusief alcohol) had uitgesproken. Het heeft haar absoluut geen goed gedaan en haar huidige huisarts heeft zich hier terecht fel over uitgesproken.
Niet de eerste keer dat een puber benzodiazepinen voorgeschreven krijgt met vrij catastrofale gevolgen. Dat Legio op jonge leeftijd benzodiazepinen voor liefdesverdriet krijgt voorgeschreven is slechts één zoveelste cliché voorbeeld. Het is ook wel overtuigend aangetoond dat de leeftijd waarop iemand begint met het gebruik van een bepaald middel zeer sterke invloed heeft op het ontwikkelen van verslavingsproblematiek.
Ik ben het er wel eens dat mensen eigen verantwoordelijkheid vaak te makkelijk afschuiven en hier is altijd wel tot bepaalde hoogte sprake van maar de invloed van een 'professional' die hiervoor is opgeleid valt hier vaak niet in te onderschatten. Als een huisarts downer drugs voorschrijft zou deze ook verplicht moeten worden de lange termijn gevolgen hiervan op te volgen, dit zou eigenlijk wettelijk vastgesteld moeten worden.