Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerbod 3-CMC en EUTYLONE

Verbod 3-CMC en EUTYLONE

237 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Eigen vraag gesteld en onmiddellijk zelf beantwoord. Blije Dirk.

4-mmc is al een ontzettend giftige stof, 3-mmc is dat ook, en als je chloor of fluor of laat staan een (di)methoxy of hydroxyl groep eraan gaat toevoegen ga je alleen maar meer neurotoxische stoffen krijgen. Het is troep. Stop ermee.

Helemaal eens met de ban. Drugs zijn erg leuk, maar gebruik dan niet de losers onder de drugs. Als het aan mij ligt, als ik de touwtjes in handen had, dan waren alleen 1-p-lsd, 6-apb en ketamine legaal. De rest onmiddellijk in de ban mieteren. Meer heb je niet nodig. Een psychedelic, een entactogeen en een dissociatief.

Discussie gesloten.
Klik om te vergroten...
En amfetamime dan? Voor lang niet iedereen werkt 100% dextroamfetamine beter dan racemische amfetamine of zelfs levoamfetamine en qua schadelijkheid is het verschil tussen dextroamfetamine en amfetamime volgens mij heel verwaarloosbaar. Het feit dat het illegaal is houdt heel veel onnodige gevaren in stand.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pepschepje zei:
O joh.. kutzooi😕
Klik om te vergroten...
Eens langs het pickup winkeltje gegaan… nieuwe chauffeurs, veel problemen 🫠🫠
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Wat je nu doet is flauw. Natuurlijk heb ik dat onderzoek niet in mijn bureaula liggen. Maar laten we het erover eens zijn dat als je dingen op je molecuul gaat plakken (broom, fluor, chloor, jood, acetyl, dimethoxy, methoxy, acetyl en ga zo maar door) dat je het niet gezonder maakt.
Klik om te vergroten...

Mondkapje zei:
Waarom? Er zijn talloze voorbeelden van stoffen die minder gezondheidsrisico’s kennen juist door zulke toevoegingen…
Klik om te vergroten...

In de medische wereld worden dit soort trucjes zelfs gebruikt om de opname van bepaalde medicijnen te verbeteren.

Wat er in het lichaam gebeurt. Wat er afgebroken wordt, afgescheiden wordt en in wat voor vormen en stadia het (tijdelijk) in je lichaam voorkomt, kan allemaal verschillen. Daar zijn geen vaste vuistregels voor volgens mij.

Het is niet per definitie zo dat je jezelf ineens vergiftigd met fluor of chloor omdat het nog steeds gebonden kan zijn aan andere atomen en vrij makkelijk het lichaam verlaat. Hoeft niet he, er zijn zeker stoffen waarbij dat niet zo geld. Maar het is geen vuistregel: chloor en fluor = fout.

Ik heb die stelling nooit zo goed begrepen waar dat nou vandaan komt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jummynator zei:
Ik ook, echter kan ik verder niks vinden qua bron o.i.d.
Klik om te vergroten...
Er is vandaag idd een e-mail van een bekende rc vendor in omloop waarin staat dat 3-cmc en eutylone vanaf morgen verboden zijn.

Edit: Het wordt inmiddels bevestigd door andere vendors. Het zal wel waar zijn.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb een mail van vandaag
Screenshot_2023-09-11-12-52-34-833_com.google.android.gm-edit.jpg
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Had er ook eentje binnen gekregen, nog best snel gegaan dan d8 dat dat voor 2024 gepland stond👀
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
yiazmat zei:
Had er ook eentje binnen gekregen, nog best snel gegaan dan d8 dat dat voor 2024 gepland stond👀
Klik om te vergroten...
alsof wat hun zeggen daadwerkelijk gebeurt
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
alsof wat hun zeggen daadwerkelijk gebeurt
Klik om te vergroten...
Heb je een punt 😅🙈
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is waar. 3-cmc en eutylone zijn vanaf morgen verboden. Hier is de officiële bekendmaking:

Staatsblad 2023, 289 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen

www.officielebekendmakingen.nl www.officielebekendmakingen.nl
Brorfine en metonitazeen worden ook verboden. Geen idee wat dat is.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Het is waar. 3-cmc en eutylone zijn vanaf morgen verboden. Hier is de officiële bekendmaking:

Staatsblad 2023, 289 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen

www.officielebekendmakingen.nl www.officielebekendmakingen.nl
Brorfine en metonitazeen worden ook verboden. Geen idee wat dat is.
Klik om te vergroten...
Brorphine heb ik ooit eens literatuuronderzoek naar gedaan en viel af voor me. Ik weet niet meer waarom.

Metonitazeen leek me wel interessant, maar nooit ergens gevonden waar ik vertrouwen in had. Nu dus verboden, waardoor ik er ook waarschijnlijk niet meer naar zal zoeken.

3-CMC en eutylone leken me niet interessant genoeg.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke oke,
Wat zou er nu gebeuren met de beschikbaarheid van 3m op de illegale wijze?
Komt 3mmc weer meer terug of nemen we binnenkort in z’n geheel afscheid van de 3m reeks.

wat denken jullie
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#12
3mmc was sowieso al bijna nooit 3mmc maar verschillende cathinones die nog wel legaal waren.
Denk dat het sowieso gaat verdwijnen tenzij de labs in China het nog maken maar denk dat het meeste oude stock als je nog legitieme 3mmc had.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kreeg vorige week die mail 🙄
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
PinkFluffyUnicorn zei:
Ik kreeg vorige week die mail 🙄
Klik om te vergroten...
Hmm… de aankondiging is vandaag om 9 uur gepubliceerd, maar op 4 september ondertekend. De wet was al langer in de maak natuurlijk.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Hmm… de aankondig is vandaag om 9 uur gepubliceerd, maar op 4 september ondertekend. De wet was al langer in de maak natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Idd toch nog snel laatste bestelling gemaakt 🤭
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
En nu alle 3-CMC adepten aan de 3-FMC?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Hmm… de aankondiging is vandaag om 9 uur gepubliceerd, maar op 4 september ondertekend. De wet was al langer in de maak natuurlijk.
Klik om te vergroten...
In het artikel staat dat het uiterlijk verboden wordt op 18 februari 2023. Gaan we 2023 twee keer beleven of had de notulist een zwaar weekend gehad?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
HappyMind zei:
In het artikel staat dat het uiterlijk verboden wordt op 18 februari 2023. Gaan we 2023 twee keer beleven of had de notulist een zwaar weekend gehad?
Klik om te vergroten...
Hahah, is dat zo? Er staat ook: ‘Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin het wordt geplaatst.’ Morgen dus
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Hahah, is dat zo? Er staat ook: ‘Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin het wordt geplaatst.’ Morgen dus
Klik om te vergroten...
Stukje naar beneden scrollen in het artikel, onder het kopje "Kaderbesluit 2004/757/JBZ

Of misschien interpreteer ik het verkeerd, kan ook haha
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
HappyMind zei:
Stukje naar beneden scrollen in het artikel, onder het kopje "Kaderbesluit 2004/757/JBZ

Of misschien interpreteer ik het verkeerd, kan ook haha
Klik om te vergroten...
Er staat volgens mij dat ze het hadden moeten verbieden per 18 februari 2023 (volgens de EU richtlijnen), maar ze zijn dus te laat.

Had jij trouwens geen ban aangevraagd @HappyMind? Staat me iets van bij…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."