Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerbod 3-CMC en EUTYLONE

Verbod 3-CMC en EUTYLONE

237 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op internet en bij verschillende vendors begin je nu te lezen dat een verbod op 3cmc en eutylone nu echt er aan zit te komen.

Nu vraag ik mij omdat we nu een verbod hebben op 4mmc, 3mmc en straks 3cmc. Bestaat de kans nog dat er een nieuwe RC op de markt komt die de 3m en 4m nog kan evenaren.

Of worden de RC op dit moment alleen maar schadelijker en minder effectief.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er is 3-FMC, dat zou best in de buurt kunnen komen. Ik vrees wel dat verbieden van stoffen het aanbod van andere wellicht schadelijker stoffen in de hand werkt.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ook aanbiedingen gekregen voor korting op 3cmc en euthylone.
De kans dat er nu weer nieuwe vervangende RC’s op de markt komen is heel groot.
De RC's zullen ook zwakker en schadelijker worden.
3fmc geeft me een heel naar gevoel, helemaal niet te vergelijken of komt zelfs maar in de buurt van 3cmc.
3cmc vind ik best lekker ,maar voor mij te schadelijk en te aanlokkelijk.
Ik vind het dus helemaal niet erg dat de ban er gaat komen en ik ga niks inslaan (tenminste zo denk ik er nu over).
Voor degenen die er van houden vind ik het wel zuur.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fisherman's friend zei:
De RC's zullen ook zwakker en schadelijker worden
Klik om te vergroten...
Is dit altijd het geval? Of zou het ook kunnen dat ze volgende week iets ontwikkelt hebben wat 3mmc overtreft?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Duwd zei:
Is dit altijd het geval? Of zou het ook kunnen dat ze volgende week iets ontwikkelt hebben wat 3mmc overtreft?
Klik om te vergroten...
Dat zou ook kunnen, maar als die stoffen al bestaan en bekend zijn, waren ze waarschijnlijk al populair.

Van fentanyl zijn er na verbod daarop wel steeds sterkere analogen gekomen, zoals bijvoorbeeld carfentanyl.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Duwd zei:
Is dit altijd het geval? Of zou het ook kunnen dat ze volgende week iets ontwikkelt hebben wat 3mmc overtreft?
Klik om te vergroten...
Wat Hippie Langwaus zegt.
Maar als je je inleest en goed kijkt dan zie je dat de nummers steeds lager worden en niet hoger.
4mmc, 3mmc, 2mmc....
Hoe lager het nummer hoe lager het effect zeggen ze.
Ik denk niet dat ze nu een soort 5mmc gaan maken want dan hadden ze dat meteen wel gedaan.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kreeg de mail ook… is wel de enige verdor die het al zegt… anderen beweren nog van niet. Anderzijds, we weten dat verbod eraan zit te komen… mss speelt die daarop in .. #snel fv bestellen dus 🫣
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fisherman's friend zei:
Wat Hippie Langwaus zegt.
Maar als je je inleest en goed kijkt dan zie je dat de nummers steeds lager worden en niet hoger.
4mmc, 3mmc, 2mmc....
Hoe lager het nummer hoe lager het effect zeggen ze.
Ik denk niet dat ze nu een soort 5mmc gaan maken want dan hadden ze dat meteen wel gedaan.
Klik om te vergroten...
I get it.

Ik dacht dat als ze de mmc reeks uitgespeeld hebben ze wel met iets anders komen. NNC weet ik veel zo iets. Maar het is dus overduidelijk dat niks het effect van MMC kan evenaren
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
De meningen zijn verdeelt maar 2mmc is wel leuk.

Mensen zoeken meestal een vervanger maar moeten ook eens open staan voor wat nieuw.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duwd zei:
@Dirkjan

Vraagje over neurotoxiciteit. Begint zoiets als bij de eerste milligrammen of start het pas wanneer je voor tientallen uren zit te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Dat verschilt per stof. Er is altijd wel een dose-respons ratio ja, wat betekent dat heel weinig minder schadelijk is dan heel veel. Het punt is vooral dat het heel lastig is om neurotoxiciteit te kwantificeren. Daardoor is het lastig vergelijken welke stof nou meer of minder neurotoxisch is, en bij welke dosis nou onacceptabele schade optreedt. Om daarachter te komen is heel veel onderzoek nodig. Daarom weten we wel het een en ander over de neurotoxiciteit van middelen zoals amfetamine, methamfetamine en ketamine, maar veel minder over allerlei andere drugs.
f
fadi_92Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
tja
dat zijn de risico's van drugs
Klik om te vergroten...
Hallo, dit is precies waarom we er de voorkeur aan geven om iedereen HANDEN WEG te houden van deze medicijnen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
fadi_92 zei:
Hallo, dit is precies waarom we er de voorkeur aan geven om iedereen HANDEN WEG te houden van deze medicijnen
Klik om te vergroten...
*dit zijn geen "medicijnen" dit is drugs

en eigen verantwoordelijkheid imho
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#13
fadi_92 zei:
Hallo, dit is precies waarom we er de voorkeur aan geven om iedereen HANDEN WEG te houden van deze medicijnen
Klik om te vergroten...
Excuus,

Maar 10 gram intraveneus gebruiken is ook vragen om problemen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
wtf
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Dat zou ik nog wel eens met empirisch onderzoek gestaafd zien dan :wink:
Klik om te vergroten...
Wat je nu doet is flauw. Natuurlijk heb ik dat onderzoek niet in mijn bureaula liggen. Maar laten we het erover eens zijn dat als je dingen op je molecuul gaat plakken (broom, fluor, chloor, jood, acetyl, dimethoxy, methoxy, acetyl en ga zo maar door) dat je het niet gezonder maakt.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Wat je nu doet is flauw. Natuurlijk heb ik dat onderzoek niet in mijn bureaula liggen. Maar laten we het erover eens zijn dat als je dingen op je molecuul gaat plakken (broom, fluor, chloor, jood, acetyl, dimethoxy, methoxy, acetyl en ga zo maar door) dat je het niet gezonder maakt.
Klik om te vergroten...
Waarom? Er zijn talloze voorbeelden van stoffen die minder gezondheidsrisico’s kennen juist door zulke toevoegingen…
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
PinkFluffyUnicorn zei:
Is verzonden. Is dpd die ermee rammelt
Klik om te vergroten...
O joh.. kutzooi😕
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Eigen vraag gesteld en onmiddellijk zelf beantwoord. Blije Dirk.

4-mmc is al een ontzettend giftige stof, 3-mmc is dat ook, en als je chloor of fluor of laat staan een (di)methoxy of hydroxyl groep eraan gaat toevoegen ga je alleen maar meer neurotoxische stoffen krijgen. Het is troep. Stop ermee.

Helemaal eens met de ban. Drugs zijn erg leuk, maar gebruik dan niet de losers onder de drugs. Als het aan mij ligt, als ik de touwtjes in handen had, dan waren alleen 1-p-lsd, 6-apb en ketamine legaal. De rest onmiddellijk in de ban mieteren. Meer heb je niet nodig. Een psychedelic, een entactogeen en een dissociatief.

Discussie gesloten.
Klik om te vergroten...
En amfetamime dan? Voor lang niet iedereen werkt 100% dextroamfetamine beter dan racemische amfetamine of zelfs levoamfetamine en qua schadelijkheid is het verschil tussen dextroamfetamine en amfetamime volgens mij heel verwaarloosbaar. Het feit dat het illegaal is houdt heel veel onnodige gevaren in stand.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pepschepje zei:
O joh.. kutzooi😕
Klik om te vergroten...
Eens langs het pickup winkeltje gegaan… nieuwe chauffeurs, veel problemen 🫠🫠
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan wil waarschijnlijk zoveel mogelijk met de octetregel verklaren, denk ik. Geef hem eens ongelijk. 🙂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."