Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerbod 3-CMC en EUTYLONE

Verbod 3-CMC en EUTYLONE

237 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Wat je nu doet is flauw. Natuurlijk heb ik dat onderzoek niet in mijn bureaula liggen. Maar laten we het erover eens zijn dat als je dingen op je molecuul gaat plakken (broom, fluor, chloor, jood, acetyl, dimethoxy, methoxy, acetyl en ga zo maar door) dat je het niet gezonder maakt.
Klik om te vergroten...

Mondkapje zei:
Waarom? Er zijn talloze voorbeelden van stoffen die minder gezondheidsrisico’s kennen juist door zulke toevoegingen…
Klik om te vergroten...

In de medische wereld worden dit soort trucjes zelfs gebruikt om de opname van bepaalde medicijnen te verbeteren.

Wat er in het lichaam gebeurt. Wat er afgebroken wordt, afgescheiden wordt en in wat voor vormen en stadia het (tijdelijk) in je lichaam voorkomt, kan allemaal verschillen. Daar zijn geen vaste vuistregels voor volgens mij.

Het is niet per definitie zo dat je jezelf ineens vergiftigd met fluor of chloor omdat het nog steeds gebonden kan zijn aan andere atomen en vrij makkelijk het lichaam verlaat. Hoeft niet he, er zijn zeker stoffen waarbij dat niet zo geld. Maar het is geen vuistregel: chloor en fluor = fout.

Ik heb die stelling nooit zo goed begrepen waar dat nou vandaan komt.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Ik heb die stelling nooit zo goed begrepen waar dat nou vandaan komt.
Klik om te vergroten...
Ik denk de associaties die chloor en fluor hebben met bleekmiddel en mind control.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mondkapje zei:
Ik denk de associaties die chloor en fluor hebben met bleekmiddel en mind control.
Klik om te vergroten...
Bleek middel en fluor control? Waar the fuck heb he het over? Jij snapt niks van schiekunde. Zo werkt het niet.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Bleek middel en fluor control? Waar the fuck heb he het over? Jij snapt niks van schiekunde. Zo werkt het niet.
Klik om te vergroten...
Meneer kan geen grapjes hebben. Merkwaardig voor een grapjas.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mondkapje zei:
Meneer kan geen grapjes hebben. Merkwaardig voor een grapjas.
Klik om te vergroten...
Mijn grapjas hing onder de kapstok, sorry.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Jij snapt niks van schiekunde.
Klik om te vergroten...
Weet jij niet. Wat ik in ieder geval weet is dat jij beweert dat door groepen aan de structuur van een psychoactieve stof toe te voegen je het altijd ‘ongezonder’ maakt. Dat is gewoon niet waar.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet je wat ook een chloorverbinding is die makkelijk de bloedbreinbarriere passeert? NaCl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Wat je nu doet is flauw. Natuurlijk heb ik dat onderzoek niet in mijn bureaula liggen. Maar laten we het erover eens zijn dat als je dingen op je molecuul gaat plakken (broom, fluor, chloor, jood, acetyl, dimethoxy, methoxy, acetyl en ga zo maar door) dat je het niet gezonder maakt.
Klik om te vergroten...
Ja sorry. Ik vind je een lieve en grappige kerel, en ik wakker graag je enthousiasme over chemie en farmacologie aan. Maar je bewering is dus precies wat ik bestrijd :wink:

Stoffen kunnen giftig zijn om allerlei verschillende redenen. En soms is de stof die je inneemt niet per se giftig, maar doet je lever iets geks met die stof waardoor het opeens wel giftig wordt. Denk bijvoorbeeld aan methanol, wat op zo'n manier wordt afgebroken dat er methaanzuur ontstaat, waardoor het ineens super gevaarlijk wordt omdat de pH-waarde in het bloed allesbepalend is voor allerlei lichaamsprocessen.

Om gelijk even met een counterfactual te komen:
Mescaline is een gesubstitueerde fenetylamine. Er zitten maarliefst drie methoxygroepen aan de benzeenring. Toch is mescaline behoorlijk veilig (hoewel ik niet weet wat er gebeurt als je een 100-voudige dosis neemt van 10-30 gram).

Een ander voorbeeld: ketamine is heel veilig. Maar dat bevat een chloor-atoom. Haal je die weg, dan krijg je DCK, wat veel sterker is en waarvan de vraag is of het nog zo veilig is. MXE heeft ook geen chlooratoon, en daarmee kwamen juist veel overdoseringen voor omdat het veel sterker was dan ketamine en mensen per ongeluk te veel namen.

De giftigheid van een stof hangt gewoon van veel factoren af. Het belangrijkste is de dosis; dat maakt het vergif. En een belangrijke maatstaf voor (on)veiligheid is het verschil tussen een actieve dosis en een lethale dosis (treedt dat op bij een 10-voudige dosis, een 100-voudige, of 1000-voudige?). Maar dat soort dose-response relaties zijn niet lineair. Vaak is er ineens een kantelpunt waarop een middel veel giftiger wordt.

Bij wat voor soort giftige verschijnselen een stof dan produceert kunnen allerlei interacties meespelen, met eiwitten, via receptoren, na metabolisatie, in specifieke organen, op bepaalde lichaamsweefsels, waarover de stof wel/niet actief wordt getransporteerd. Dat soort effecten zijn van te voren heel lastig te voorspellen. En je kan ze zeker niet herleiden naar de aanwezigheid van één specifiek soort atoom binnen het molecuul.

Dus wat dat betreft kan ik je aanraden om naast een passie voor chemie ook een passie voor toxicologie te ontwikkelen 😁
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ja sorry. Ik vind je een lieve en grappige kerel, en ik wakker graag je enthousiasme over chemie en farmacologie aan. Maar je bewering is dus precies wat ik bestrijd :wink:
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Dus wat dat betreft kan ik je aanraden om naast een passie voor chemie ook een passie voor toxicologie te ontwikkelen 😁
Klik om te vergroten...
Haha, geen probleem hoor. Integendeel. Ik weet het een en ander maar klop toch vaak bij jou aan want jij hebt er echt verstand van. Dank trouwens voor het sappige scheikundeverhaal.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jongens @Neo-Shulginist en @Dirkjan stop eens met Chinees te spreken … 😉😏😂🤣
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
PinkFluffyUnicorn zei:
Jongens @Neo-Shulginist en @Dirkjan stop eens met Chinees te spreken … 😉😏😂🤣
Klik om te vergroten...
你是不是既不想學化學,又想往身上塞滿各種中國藥粉?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
🤪 professor dirk , in da house
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
你是不是既不想學化學,又想往身上塞滿各種中國藥粉?
Klik om te vergroten...
Gaan we dit weer krijgen? Pas maar op, volgens mij werd dit door de mods altijd vroeg in de ochtend verwijdert 😂

关于中草药毒理学的讨论总是很有趣。 即使是铁杆茶迷也可以加入讨论。 保持良好的工作哈哈哈
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#14
我吃肛门
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mevrouw Pløp haal de anti chinees maar :P
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nederlands graag! Anders druk ik op de spamknop!
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Nederlands graag! Anders druk ik op de spamknop!
Klik om te vergroten...
Et pour les français, la même chose 🤓😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
PinkFluffyUnicorn zei:
Et pour les français, la même chose 🤓😂
Klik om te vergroten...
Nee nee nee nee nee nee nee nee, dit gaan we niet doen. Geen Frans. 👈
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
🤣

1684946032557.png
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op internet en bij verschillende vendors begin je nu te lezen dat een verbod op 3cmc en eutylone nu echt er aan zit te komen.

Nu vraag ik mij omdat we nu een verbod hebben op 4mmc, 3mmc en straks 3cmc. Bestaat de kans nog dat er een nieuwe RC op de markt komt die de 3m en 4m nog kan evenaren.

Of worden de RC op dit moment alleen maar schadelijker en minder effectief.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."